heey meid, ja snap dat dat ook echt niet leuk is! ik heb dan nog vriendinnen van het werk enzo waar ik op het moment veel mee doe.. heb je echt niemand om iets mee te gaan doen? dan moet je gewoon een keer zeggen ik ga mee ook al gaan ze met een hele groep en je kent maar 1 iemand.. de rest leer je die avond wel kennen! vind echt vervelend om te lezen dat je er ff door heen zit. kop op meid! er komen echt nog wel mensen in je leven waarmee je leuke dingen kan doen! neem gewoon contact op met mensen waar je iets mee kan doen. ook al is bijv de vriendschap wat verwaterd ofzo mooie gelegenheid om het contact weer op te bouwen!
Dit is mijn 2e op detachering. Maar omdat ik 2 gedetacheerd kan worden kan ik nu nog 6x een 3maand contract krijgen. Het is heel onzeker dus allemaal hiervoor was ik uitzendkracht en 3x contract gehad toen overgegaan op detachering.
volgens mij is t zo dat als je bij een bedrijf in dienst komt. Oftewel na je detachering periode, dat je maar 3x een contract voor bepaalde tijd kan krijgen. Of dat nou 3x een contract van 3 maanden is of 3x een contract van een jaar.. 3 contracten betekend contract voor onbepaalde tijd. Dus 6x een contract van 3 maanden is niet mogelijk.. wel 3x een contract van 6 maanden. dit is wettelijk bepaald volgens mij!
ja inderdaad zo is het volgens mij ook hoor. ook wat mij verteld is. Hier alles zijn gangetje wel eigenlijk. mijn kleine ligt nu net lekker te slapen. hij is het weekend meegeweest met mijn ouders 2 nachtjes naar chalet op camping. zonder mij voor het eerst. nou kennelijk heb ik het lastiger gevonden dan hij hahaha. Ging super goed en tussendoor elkaar even gezien via webcam / msn. ik heb dus voor het eerst weer uit kunnen slapen en heb hele huis opgeruimd. Was even wennen.... maar toch ook even lekker hoor. maar ben ook zo blij dat mijn manneke er weer is !! Vrijdagavond is S. (vriend) ook weer langs geweest. Was ook gezellig. Helaas heeft hij momenteel drukke periode op werk, maar goed we proberen elkaar regelmatig te zien. Al is dat soms lastig met zijn werk, drukte en allebei een kind haha. Verder mail van mijn ex gehad wanneer die langs mag komen weer voor de kleine. Hij heeft wat data doorgegeven. Ik heb dus maar een kort mailtje teruggestuurd wat mij het beste uitkomt en of hij even wil bevestigen of dat akkoord is. Express nog op een avond gedaan zodat de kleine ook bijtijds op bed ligt en ex dus niet te lang blijft. Maar die lijkt dus min of meer weer in beeld te komen. Maar hopen dat het dit keer goed gaat (of in ieder geval niet als een jojo). Nog 1 weekje werken en dan een week vrij.. gelukkig . kan het wel gebruiken straks komen ook 2 kennisen hier 2 nachten slapen. zijn mensen van wie ik dit huis huur (wonen nu in buitenland namelijk maar komen 3 weekjes in nl) en vanaf 31e en dan 1e week januari komen ze ook week hier met wat familie en dan duik ik onder bij mijn ouders met de kleine hihi. Nog even wat drukke weekjes dus: mensen in huis, feestdagen en dan nog weekje bij ouders daarna lekker weer alles zijn gangetje.
@Chantal vervelend dat je je zo voelt, heb het ook wel eens hoor heb ook geen werk dus soms voel ik me ook verveeld. en sowiso bij je ouders wonen is ook niet echt heel leuk liever je eigen huisje natuurlijk heb ook een tijdje bij mn ouders gewoont @ mamametzoon wat lastig joh dat je je huis uit moet, ben je dan niet bang dat ze in je spullen neusen oid @kuide heb je nog iets van je opleiding gehoord en ga je daar ook stage bij lopen?
Vind het niet erg hoor mijn huis even af te staan. Ze zijn hier afgelopen 2 nachten ook al even geweest (was er zelf ook nog). Zijn de mensen van wie dit huis eigenlijk is en ben al lang blij dat ik van hun - voor relatief weinig - mag huren en bang dat ze in mijn spullen neuzen.... welnee. Zo zijn ze niet hoor. Ze mogen gewoon de spullen gebruiken uit de keuken, badkamer enz. en nemen bovendien veel zelf gewoon mee. En verder... heb geen geheimen of zo Enige wat iets minder is .. het feit dat ik bang ben dat die katten wat onrustig worden en dan reageren ze wat minder prettig door stress. Maar goed, zal wel loslopen ook hoor.
Nou meiden gisteren te horen gekregen dat ik weer onder het mes moet ivm navelbreuk die ik op opgelopen tijdens zwangerschap. ben er al aan geholpen maar door een niesbui was het weer pang in de buik en alles is weer geknapt... dit keer is het gat nog groter. Heb veel pijn steeds, en met een peuter is dit geen doen. in januari word ik geholpen er aan... en daarna 3 weken naar mijn ouders toe met zoon om daar te herstellen en zij nemen de verzorging over dan tijdelijk omdat ik niks mag doen er na de 1e weken. zie er erg tegenop... ben bang voor de narcose haha. Vorige keer ook en nu weer... maar goed het moet even want dit is geen doen meer steeds die pijn die ik nu heb. Loop soms krom door het huis heen. Gelukkig begrijpt zoonlief het een beetje en helpt me echt zoals zelf de trap aflopen )mij bij de hand vast' zelf in bed klimmen e.d. omdat ik hem bijna niet kan tillen nu. Ben erg blij met dit manneke, makkelijke en zorgzaam. komt steeds over mijn buik wrijven en krijg zijn knuffel als troost haha. Zodra het gaat gebeuren meld ik het jullie aangezien ik dan ff uit de running ben. Ik wens jullie alvast fijne kerstdagen toe!
jeetje annetske... pittig. Goed dat je dan bij je ouders kan en hopen dat je dan goed hersteld. Succes ermee !!! Mijn ex komt vanavond langs. Liet dagen niets horen of hij al dan niet zou komen en uiteindelijk gisterenavond rond 20 uur aan de telefoon dat hij dus vandaag wel rond 18 uur er dan is. nou euh zo werkt dat dus niet. heb hem gezegd je bent wel erg laat met bevestigen en je kan niet zomaar stellen dat je dus komt. vragen mag. Afijn hij dus alsnog gevraagd en heb hem gezegd dat het voor nu oke is, maar een eerstvolgende keer hij me minmaal 48 uur van tevoren een afspraak moet bevestigen. Hij een heel bla bla... druk, werk, onduidelijk enz. Ik heb gezegd: interseert me niet. of je spreekt af en laat bijtijds weten en je komt of je hebt het druk en dan spreek je maar niets af maar ik wil duidelijkheid voor de kleine, punt !! daar heb ik het toen bij gelaten. Hij komt dus vanavond, maar heb nu al geen zin. Merk dat hij niet veranderd is, hij alles weer makkelijk doet en geen erg heeft in anderen. Of dit dus uberhaupt goed gaat deze keer omgang opbouwen.... heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.
hey meiden wat is t rustig hier... ik heb op oudjaarsdag Coll zijn vader een sms gestuurd, met daarin dat ik eigenlijk geen contact op zou moeten nemen, omdat dat zijn pakkie aan is als hij daad werkelijk geïnteresseerd zou zijn in zijn kind. En dat dat ook de afspraak was... Hij belde gister avond.. dat ie niet eerder kon bellen, en dat ie wel degelijk om collin geeft blablabla Ik heb hem gezegd dat ie uit zijn nek kletst... dat je niet kan bellen (een maand lang) prima... maar er is ook zoiets als mail, en post.. als je echt iets van je wilt laten horen dan kan dat! En hij ging weer zielig zitten doen.. dat hij geen meerwaarde was voor Collin en dat hij alleen maar een last is.. ik heb hem gezegd dat t niet om hem gaat.. of om t gevoel dat hij heeft.. maar dat het om zijn kind gaat, en dat het belangrijk is dat zijn kind weet wie hij is. Maar dat het idd zo is dat hij een lompe lul is en dat dat geen meerwaarde heeft. En dat de reden is dat ik contact zocht is om te zeggen dat hij niet meer welkom is... en dat er pas weer contact zal zijn als coll zover is. toen sloeg hij dicht dat wilde hij absoluut niet.. tja jammer had je eerder moeten bedenken.. toen je afspraken maakte en deze weer niet nakwam.. (owja hij zou ook nog even 50 euro over maken deze week.. t wordt steeds minder.. eerst 180 wat 125 werd.. toen 100 en nu 50? pleur op betaal dan gewoon niks) Maar goed.. heb hem gezegd dat hij niet meer welkom is wat mij betreft.. hij was het daar niet mee eens.. dus heb ik gezegd.. als je ECHT om Collin geeft dan zullen we nog wel wat van je horen.. zo niet.. dan heb ik er goed aan gedaan om je te zeggen dat je niet meer welkom ben.. Ergens voel ik me heel schuldig.. Maar aan de andere kant.. heb hier geen zak aan.. aan iemand die dan weer elke fucking week belt.. dan weer een maand niet, dan weer langs wil komen dan niet.. Dan weer geld beloofd, dan weer niks over heeft voor zijn zoon.. Nee die stress... liever niet..
@ kuide. alle eerst wil ik zeggen dat ik echt respect voor je heb dat je het kan. dat je voor jou en je zoontje kiest.. als ik je verhaal lees dan geef ik je ook groot gelijk! en vind ik het ook echt terecht dat je voor jezelf kiest.. als ik het verhaal op mezelf betrek en denk van misschien zou ik het ook is zo aan moeten pakken dan voel ik me nu al k*t terwijl ik nog niks heb gedaan.. vind dat zo moeilijk! daarom heb ik echt respect voor je dat je het wel doet!!!
ik kan alleen maar zeggen.... goed gedaan meid !! Kies voor jezelf en voor Collin, gelijk heb je. Mijn ex is 24 dec. dus eventjes langs geweest een uurtje en 2 dec ook uurtje en dat was na ruim 7½ maand. Vanaf 24 dec. is het ook al weer rustig. En dat terwijl hij niet eens betaald of daar ook maar aan denkt. Hij heeft zelfs letterlijk eens gezegd "als je maar niet denkt dat ik ga betalen" Maar vind het prima... hoef niets van hem, zie het nu gewoon als een soort van verre oom die af en toe eens langs komt voor Luuk als het uitkomt.
@kuide, goed aangepakt hoor. goed dat je voor jezelf en je kind opkomt! voel jezelf niet schuldig, je hebt het nl heel sterk aangepakt. Laat hem maar merken dat er niet meer met je te sollen valt. Zo heb ik mijn ex ook aangepakt vorig jaar met de verjaardag van mijn zoon. Mijn ex dacht na 1 jaar stilte wel even langs te mogen komen. toen heb ik gezegd zo werkt het dus niet! 1x per jaar denken aan je zoon en voor de rest niks laten horen en je niet laten zien of betalen voor je zoon. Ik zei je mag langs komen maar eerst moet je langs mij komen, oftewel wij moeten eerst samen maar eens goed praten en wil een duidelijk uitleg hebben van je waarom je zo doet tegen je zoon... en jullie raden het al: nooit weer wat gehoord dus Ben even wat rustiger hier momenteel. ik wacht op de oproep van het ziekenhuis nl. heb veel last van mijn navel momenteel dus computeren gaat even wat minder momenteel.
dames, ik heb hulp nodig, ik weet niet meer wat ik moet doen.. mijn kleine mannetje die over het algemeen een lief druk mannetje is.. begint mij te slaan aan mijn haren te trekken enz.. als ik hem zeg dat ie het niet mag of ik word boos op hem gaat hij heel hard lachen.. zoals net trok hij de haren gewoon uit mijn hoofd. het gaat allemaal niet eens zachtjes wat hij doet... en het lachen als je hem corrigeert maakt het nog erger.. ik heb hier net helemaal in tranen gezeten omdat ik het gewoon niet begrijp.. ik doe alles voor hem ik speel met hem alles en dan krijg je dit... als ie op een ander is is ie altijd poeslief! ik weet gewoon niet meer wat te doen.. ik hoop dat jullie ideeen hebben...
Collin heeft dat ook regelmatig.. vaak zit hem dan iets dwars (ziek, tandjes etc) Ik blijf concequent, zeg dat hij zachtjes moet doen, en een kusje moet geven en sorry moet zeggen. (dat kan hij) Doet hij dit niet, dan zet ik hem op de gang, vaak vind hij dat zo erg dat hij helemaal overstuur raakt en dan krijg ik een kusje en zegt hij sorry en doet hij t niet meer...
@fje 1, hou oud in jou kleintje? kon het in je profiel niet zien. mijn zoontje is 13 maanden en toet het ook, het hoort bij de 13 maanden sprong. (53 weken) sprong en de 15 maanden sprong (62 weken) baldadig boos, slaan bijten, om hun zin te krijgen staat ook zo iets over in het oei ik groei boek... ik snapte het ook niet maar heb gevraagd aan de vrouw van video home training wat ik krijg dat ik hem meot afleiden met speelgoed, en er niet te boos om worden maar wel zeggen ndat het niet lief is, negeren maakt het soms alleen erger. maar het hoort bij de sprong... echt het gaat wel weer over,
haha meiden dit is echt niet alleen bij sprongetjes of zo hoor. oei wat heb ik vaak ouders die ik begeleid met kinderen met dit soort gedrag en / of driftbuien en ook ik geef video-home begeleiding enz. mijn advies: - kijk of er een oorzaak is (piijn, last enz) en probeer die evt te verminderen enz - is die er niet of niet te achterhalen moet wel het gedrag aangepakt worden hoe?? --> 1 als je kind iets doet wat je niet wilt (slaan, bijten, schreewen, driftig worden) leid het kind af 2 werkt dit niet zeg wat je wilt dat een kind gaat doen. dus ipv zeggen niet slaan noem je aai me maar (als ik nu zou zeggen denk NIET aan een rpze olifant... waar denk je dan aan?? juist... zo werkt het ook bij kinderen) 3 helpt dit niet dan zijn er 2 varianten. als het gaat om geweld zoals slaan en iemand pijn doen noem je duidelijk "nu stop je met slaan" en zet het kind van je af, loop even weg. Daarna geef je het snel de kans weer goed te maken. Als het kind echt nog jong is zeg je rustig klaar en zet het van je weg. pak daarna weer bij je en elke keer als het dit gedrag weer doet reageer je hetzelfe. 4 gaat t om driftbuien, hoodbonken enz. kun je zeggen : eerst rustig worden en negeer het gedrag dan verder. Het stopt dan vanzelf. Als je merkt dat een kind gestopt is met de drift en alleen nog huilt kun je gaan troosten als het zelf nog niet gekomen is. betreft de uitspraak negeren maakt het erger... dat is wel in het geval als je agressie negeert en niet even zegt te stoppen en alles laat gaan maar geldt niet voor elk gedrag dus. soms kan negeren heel goed helpen. Zo ook bijvoorbeeld claimgedrag. Fjes succers ermee. zelf ben ik de bedstrijd met mijn kleine weer aangegaan haha. meneer heeft vanwege omstandigheden even naast me gelegen paar nachten en moet nu weer in eigen bed zelf gaan slapen... ook van die leuke dingen om je even in vast te bijten haha. Maar uiteindelijk win ik het wel hoor.. kwestie van volhouden en consequent zijn he
herhalen dat slaan niet mag en ook niet aan de haren trekken! als hij er om gaat lachen Negeren... Mijn zoon heeft er ook een handje van gehad nl. en na 1 dag herhalen niet slaan e.d. begreep hij het nog niet maar na een paar dagen wel. Wat ik vaak zeï: niet slaan maar aaien en pakte dan zijn handje en aaide dan over mijn knie ofzo. en na veel herhalen begreep mijn zoon dit eindelijk (was toen ook jonger nl.) nu zit mijn zoon even in een peuterpuberteitsfase die extreem is even! Hij schopt gewoon uit het niks mijn moeder ofzo... tsja dan is het na 1x waarschuwen 2 minuten de gang op. zeg de 1e keer Ho schoppen mag niet! Blijkbaar is dit leuk dus hij schopt dan zo weer... en pak ik hem beet en zet hem zo de gang op (onder luid protest dus haha) maar dit helpt wel. Hij zoekt momenteel weer even naar de grenzen van mij en en mijn moeder, vooral die van mijn moeder momenteel hij is nogal hecht met zijn oma nl. Ik heb zelf weinig problemen met hem, maar zodra hij bij mijn ouders is nu gaat hij los! dus zeg ook tegen mijn moeder consequent zijn en gaat hij te ver zet um maar op de gang. en als ik dan thuis komt dan verteld ze meestal met veel schaamte dat ze mijn zoon op de gang heeft gezet... dan zeg ik geeft niks hij moet jou grenzen ook weten nl omdat hij ook 2 dagen in de week bij jullie is.