Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik ook weer eens een keertje :D
    Ik heb zelf mijn zoontje aangeleerd, bij de slaan-fase, om me te aaien. Hij sloeg me dan en ik zei dan "aai aai"en daarna begon hij me te aaien. Gaf me daarna vaak een kroel en een zoen en dan was het over. Soms hielp het aaien niet en dan zei ik "je mag niet slaan" en zette hem weg en daarna kwam hij vanzelf weer bij me om die kroel en zoen te geven. Mijn zoontje heeft nu het hoofdbonken-fase, hier reageer ik echter niet op, dit doet hij namelijk alleen als hij zijn zin niet krijgt, bonkt dan 2x flink met zijn hoofd op de grond, gaat daarna huilen en komt dan bij mij om troost te vragen die ik hem ook geef dan...

Even iets anders. Ik zou zo graag op vakantie willen met mijn zoontje, maar met mijn zoontje alleen samen lijkt me niet zo leuk. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik bedoel dan echt een vakantie een weekje in het buitenland ofzo. Waarschijnlijk gaan nu een aantal dames voorstellen om eerst een weekendje NL te doen, maar dat is niet hetzelfde vind ik :D:p;)

Ben benieuwd!

Hoe gaat het verder?
    Hier zijn gangetje...heb dinsdag een functiegesprek en heb het vermoeden dat ze me eruit gaan gooien, maar ja we zien wel!

Liefs moi

2. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    nou dames iig bedankt voor de adviesen! mijn manneke is bijna 1,5... helaas het gebeuren van aaien heb ik al heel lang geprobeerd en lang vol gehouden maar dat werkt nie.. :( maar goed zal is kijken met het afleiden enzo.. moet toch iets zijn wat wel werkt;)

hmmm alleen op vakantie met de kleine.. nee ik zelf pas daar voor.. ik ga dan liever samen met mensen.. maar goed dat is mijn mening..

ene ja verder gaat het hier zijn gangetje.. nog steeds op zoek naar werk :( nog niks gevonden.. en verder gaat het wel goed..

3. winnythepooh

Ik zou ook het liefst met meerdere mensen op vakantie gaan, maar ja ik zou niet weten wie er mee wilt dat is het probleem.

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ga nu met mijn ouders mee op vakantie dit kan totdat mijn zoon de leerplicht heeft dus dit jaar nog en volgend jaar nog. daarna ga ik waarsch met mijn buurvrouw op vakantie, zij is ook alleenstaande moeder en gaan we in de zomervakantie ipv in juni zoals we nu doen. mijn ouders willen nl buiten de schoolvakanties op vakantie. dit jaar gaan we voor het eerst met mijn zoon naar het buitenland toe (duitsland) nu zijn we steeds in NL geweest, wat ook een heel mooi vakantieland is haha waar ik woon is allemaal weiland, zee, meren en water e.d. en naar de bossen toe is echt vakantie nu voor ons en dan is de veluwe en drenthe e.d. heel mooi! niet ver van huis maar wel heel wat anders even.

5. winnythepooh

Wij zijn in juni met mijn moeder enz in nederland 4 dagen in een huisje geweest bij Overijssel in de buurt, was erg leuk en gezellig. Maar nu is mijn zoontje nog jong en hoeft niet naar school en ben je dus nog niet gebonden aan die schoolvakanties wat echt een voordeel is, want dat is veel goedkoper als je bv in juni naar het buitenland gaat ofzo en ook is hij dan net 2 en is hij ook veel goedkoper dan wanneer hij 3 of ouder wordt. Mijn moeder en haar vriend zijn pas 3 weken naar Amerika geweest die hebben geen kinderen meer thuis wonen en gaan dan lekker met zijn tweetjes op vakantie dus met hun kan ik ook niet mee.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben al 2 keer alleen met m'n dochter op vakantie geweest en dat doe ik dit jaar weer hoor. In 2009 heel simpel, vakantiepark in de achterhoek. Vorig jaar camping in Belgie. Dit jaar ga ik wat verder, zal denk ik Spanje of Italie ofzo worden. En in 2012 wil ik zelfs naar Amerika, geen punt hoor om dat alleen te doen.

Anders zou je eens kunnen kijken voor 1ouder vakantie, via Estivant ofzo. Alleen zijn dat meestal wel wat oudere kinden (daar zijn de activiteiten dan op gericht) en is het in de schoolvakanties.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En anders gaan we gewoon samen :D

8. winnythepooh

Oké :D gezellig!

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zei t als geintje, maar is serieus natuurlijk wel bespreekbaar hoor, misschien is er wel iets te regelen in dit kleine clubje. Als je beetje zelfde vakantiewensen enzo hebt en t een beetje klikt. Dat je dan wel gewoon zelf met je kindje op vakantie gaat maar gewoon tegelijkertijd ofzo. Of gewoon samen, dat kan ook :)

10. winnythepooh

haha ja dat snap ik dat het een geintje was. We kennen elkaar niet eens :p, maar voor mij zou het wel fijner zijn om inderdaad met iemand samen op vakantie te gaan, ik bedoel, het is wel gezelliger. Zoals je zegt dat je er dan tegelijkertijd bent. Maar mijn vriendinnen (dat zijn er niet zo veel) hebben zelf een partner en gaan natuurlijk met hun op vakantie en dan voel ik me belast om het aan hun te vragen, terwijl als je met iemand bent die ook alleenstaande moeder is, voel je je wat meer op je plaats, omdat je in hetzelfde schuitje zit zal ik maar zeggen. Moet je elkaar wel eerst leren kennen natuurlijk. Maar het is niet zo dat je samen in een huisje ofzo gaat, snap je...laten we er gewoon over nadenken. Enne qua vakantiemogelijkheden, ik ben niet zo moeilijk als het maar betaalbaar is ;) anders stuur je me een pb (of ik jou)

11. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik kom me hier ook maar weer eens laten zien. Heb weer een zware tijd achter de rug. Nieuwjaarsochtend is mijn oma overleden. Het zat er wel aan te komen, ze was al 5 jaar tegen kanker aan het vechten, maar dat het zo snel zou gaan....
    Ben er oudjaarsdag nog geweest, het ging wel slecht met haar maar had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
    Verder ook weer gezeik met ex. Sinds het half jaar dat we uit elkaar zijn zou hij vanaf vorige maand alimentatie gaan betalen.
    Dit heeft hij vorige maand ook braaf gedaan maar deze maand kan ie het niet betalen (zegt ie) Baal hier wel enorm van. Daar er ook een rekening van de rechter ligt a 255 euro en hij de helft zou moeten betalen gaat deze maand me gewoon 500 euro kosten. (en dat met mijn loontje van 900)
    Het nadeel is dat ik nog geen officiële uitspraak van de rechter heb dus kan ook nog geen actie ondernemen. Maar denk nu maar zo, wat in het vat zit verzuurt niet....

12. Chantalleke1985

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Waar gaan we naar toe? ;)

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hij meiden..

mijn ex heeft gister gebeld.. ik heb niet opgenomen, hij sprak mijn voicemail in..
    alsof er niks aan de hand was, en t gesprek van vorige week (waarin ik hem gezegd heb dat hij niet meer welkom was) niet plaats gevonden had.
    Of alles goed was met Collin, en of hij deze week langs kon komen?

Ik heb hem gesmst, dat ik t niet begrijp... hoe hij kan doen alsof er niks gezegd en gebeurd is. En of hij denkt dat ik dom ben, aangezien ik hem gewoon maar weer toe zou moeten laten? en dat ik erover na ging denken en hij t later nog maar is moest proberen.
    En natuurlijk belde hij vandaag alweer, of ik nagedacht had en hij langs kon komen. Dat hij zoveel van Collin houd en hem mist.
    Dus ik heb hem gezegd dat t leuk is dat hij dat voelt.. maar dat collin daar geen reet van merkt als hij een maand niks van zich laat horen en dan pas actie onderneemt als ik weer een deur openschop.. en dat collin er geen reet aan heeft als zijn vader beloftes maakt en deze niet nakomt..
    En dat ik nog niet nagedacht had, dus dat ie later maar moest bellen.
    Hij zei dat ie deze week nog een keer zou bellen, en als t dan nog niet mocht dat ie t dan nog een keer zou proberen..

Zucht.. DOMDOMDOM van mij om oudejaarsdag te smsen... weet bijna zeker dat als ik niks had laten horen, hij ook niets had laten horen..

en nu weet ik niet wat ik moet.. mijn moeder heeft zoiets van laat hem maar komen, en zie daarna maar weer wat hij doet.. komt ie 1x per jaar dan weet collin hoe t zit.. komt ie dan weer 1x per maand, dan weer een paar maanden niet, dan ook weet Collin hoe t zit..

Maar goed t brengt stress en onzekerheid met zich mee en ik moet elke keer mijn huis maar openstellen voor hem
    En elke keer mijn planning aanpassen op hem, thuisblijven zodat hij langs kan komen..
    Zucht..

14. Chantalleke1985

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Wat een gedoe allemaal weer he. Klinkt misschien even heel hard, maar wat je zou kunnen doen is met hem afspreken dat ie langs mag komen. En er dan op het afgesproken moment zelf niet zijn. Is misschien heel gemeen maar dan laat je hem ook voelen hoe het voor jou kleine voelt of straks gaat voelen als zijn vader de afspraken niet na komt.
    Hier ben ik misschien heel hard in maar wie niet horen wil moet maar voelen toch ....

15. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @chantal, ik vind het echt een goed idee... zo had ik t nog niet bekeken! ga er is over nadenken.. en vind t niet hard.. vind t keigoed :p

16. Chantalleke1985

10 apr 2009
    316
    0
    16
    En jij om het hoekje toe kijken hoe hij reageert :D

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @chantal ja pcies.... me webcam bij t raam zetten en vanaf vriendin thuis kijken hoe t gaat whaha

18. Chantalleke1985

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Zie mezelf al helemaal zitten haha

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    jaja, ik zal t posten op youtube hehe ;)

20. Chantalleke1985

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Kan niet wachten

Deel Deze Pagina