Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

dank je voor je reactie
    ik merk dat een hoop mensen (hier op zp) toch zoiets hebben van oei schuldsanering... niet doen
    echter ik heb alles momenteel onder controle, heb het niet slecht - eigenlijk nog vrij ruim voor begrippen van sanerring en bijstand - en zit ook op een prima plek
    ook denk ik dat veel mensen denken dat ik niet met geld om kan gaan of zo en dus minder heb dan ik eigenlijk heb. ik kan wel degelijk met geld omgaan, het lukt me nu immers ook. fijn te lezen van jou dat jij het ook gewoon red en me daarin wel begrijpt, bedankt !

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hai allemaal,

Hier ook een alleenstaande mama...
    En ik was es even aan het neuzen en kwam hier terecht. Zelf klets ik al zo'n anderhalf jaar bij de maart mama's 2010...

Maar heb hier ook zo her en der wat gelezen!!

@ Koetje, ik denk dat het wel mogelijk is hoor om terwijl je in de sanering zit toch voor een 2e kindje te gaan... Een kennis van mij zit ook in de schuldsanering en is over 5 weken uitgerekend van d'r 4e kindje!!
    Dan moet het jou toch helemaal lukken!
    Al heeft zij intussen weer een vriend... Maar toch!
    Zelf zou ik er (nu nog) nie voor kiezen! Ik vind het best pittig zo.. Maar dit komt ook omdat ik (momenteel bijna dagelijks) flinke migraine aanvallen heb...

Wil in ieder geval even zeggen dat ik respect heb voor alle alleenstaande moeders..

En dat ik ook een vraagje heb... (als dat mag)

Ik ben nu vanaf begin zwangerschap alleen, dus bijna 2 jaar nu...
    En ik begin toch wel behoorlijk een maatje te missen... Iemand met wie ik het geluk van mijn ventje kan delen, maar ook iemand die van MIJ houd...
    Hoe ervaren jullie dat?

Liefsss Kussiexx

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hallo hier ik ook weer eens.

@Koetjekuu, pittige keuze maar ik snap dat je kriebels krijgt voor een tweede en met bam kan dat prima.
    Ik zou persoonleven wachten tot je een vast huis hebt en jeuit de sanering bent, weet ook niet of je dan word toegelaten met schulden geen idee.

Hier gaat alles prima nog steeds knetterverliefd al dik 4 maanden!! ik voel me eindelijk happy zoals het hoort. ook met de geestelijke dingetjes hiervoor beschreven gaat het goed tot redelijk goed.

4. kleinvisje

hoi allemaal

@kussiex.. leuk dat je komt meekletsen. betreft je vraag of je geen maatje mist.... ik heb dat heel sterk gehad ja, maar eigenlijk sinds 2/3 maanden niet meer. Ik merk dat ik het juist nu wel erg prettig vind zo en vandaar ook mijn keuze voor BAM. Niet dat ik geen maatje / partner wil hoor als het goed zou gaan en zou klikken, maar vind het zo ook best.

Ik ben gisteren naar de neuroloog geweest en heb groen licht... ik mag gewoon zwanger worden. de medicijnen worden daarom nu alvast wat aangepast. Ik ga dus inderdaad voor BAM !! Zal idd best pittig zijn maar red het wel. Financieel ook e.e.a. laten uitzoeken en ik ga er niet op achteruit in verhouding tot nu dus dat is ook gunstig.
    @ ikke.... toegelaten worden met schulden bedoel je w.s. de kliniek mee neem ik aan?? Die stellen idd eisen voor zover ik begreep, maar volgens mij meer inkomenseisen en wat je per maand overhoud en je moet naar wat ik gehoord heb eenmalig ook 600 euro betalen of zo. Ik vermoed dat ik daar met uitleg ook wel door zou komen, maar ik zoek liever zelf een donor en wil dan via ZI (zelfinsenimatie) zwanger proberen te raken.
    goed trouwens dat je nog steeds zo verliefd bent :D

5. Soda Pop

Wat fijn zeg om te lezen dat je helemaal happy bent in de liefde!!!
    Zie je wel, er zijn dus toch mannen die wel voor alleenstaande mama's gaan! Dat geeft de burger moed! Geniet er van meid!! Je verdiend het!

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier vanmorgen samen bij de advocaat geweest,nu wachten op het concept en tekenen...alles gelukkig in goed overleg en ook alimentatie en zo ook in goed overleg.

7. kleinvisje

fijn dat er iig goed overleg mogelijk was. succes ermee verder

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je!

9. Soda Pop

Fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan!! En dat er normaal kan worden overlegd!!!
    Succes meid, met alles!!

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je wel.Ik heb het best pittig nu.

11. Soda Pop

Hier word niet echt veel gekletst... :)
    Hoe gaat het met alle alleenstaande mama's?

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    goed. hahahaha t is hier de ene keer heel druk en dan ineens weer super stil. Volgens mij vertellen we elkaar in de topics steeds een beetje hoe t gaat.

ben ook wel benieuwd hoe t gaat met andere mama's. Ik verveel me momenteel vandaar dat ik de hele ochtend al hier bezig ben haha. De kids zijn even bij de papa. En ik heb t hele huis al schoon en ga straks met een vriendin de stad in.

13. Soda Pop

Tjah, kom hier (nog) nie zo vaak, en klets eigenlijk net mee, dus geen idee, hihi!
    Maar ik begrijp het... Tis dus beetje wisselend! Nouw jah, hou het gewoon in de gaten!
    Kom elke keer wel even spieken hier! Hihi!

Jij hebt wel een goede omgangsregeling met de papa?
    Of is dat iets te persoonlijk?

14. kleinvisje

hoi allemaal

is idd beetje stilgevallen hier
    maar ook met mij alles goed. Momenteel wel een oogontsteking maar ach, nu ooggel dus gaat wel weer over met paar daagjes neem ik aan. Zoontje helaas oorontsteking en kuurtje, maar euh je zou niet zeggen dat hij het heeft want is gewoon vrolijk.

verder op mijn werk helaas gehoord dat wegens bezuinigingen mijn uren zullen worden verminderd van 32 naar 20 uur. Aangezien ik in de schuldsanering zit moet ik uiteraard wel weer solliciteren voor meer uur. Nu as woensdag al een sollicitatie, dus ben benieuwd. als ik niet voor 1 juli wat vind houd ik gewoon de 20 uur en vraag ik voor de 12 uren ww aan en blijf verder zoeken. Ik kom iig niet in de problemen ermee gelukkig.

verder ben ik bezig met donor om zwanger te raken via zelfinsenimatie. vrijdag de 6e positieve ovu test dus donor is toen langs geweest en heb 1e poging gedaan. dus kan 20e testen .... ben benieuwd?!!!
    wil al tijdje graag een 2e en ben er nu voor gegaan met donor aangezien de prins mij nog niet heeft gevonden :p whahahaha

verder rustig en prima eigenlijk
    hoe is het met de anderen??

15. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Koetjekuuk:
    Je zegt de donor is langsgeweest.. begrijp ik t dan goed en ga je dan echt sex met hem hebben? Wel spannend hoor, een tweede kleine erbij. leuk!!!

Kussiexxx:
    Momenteel ben ik heel erg in dubio wat ik moet doen met de vader van de kids. Hij wil ontzettend graag co-ouderschap. Doet daar veel voor, is in mijn woonplaats komen wonen, terwijl hij hier niemand heeft. En hij heeft zijn baan helemaal afgestemd op de dagen dat hij de kids zou willen hebben. Maar ik heb een vreselijk onderbuik gevoel en ik zit zo te twijfelen of ik daar wel aan mee wil werken. Mijn kindjes zijn nog zo jong en hij wil dan eentje op naam hebben zodat hij meer huurtoeslag krijgt, + kindgebondenbudget en kinderbijslag. De a.o.k. krijgt ie niet omdat ie gaat samenwonen.
    Ik ga vandaag een telefonisch consult aanvragen bij het juridisch loket. Ik wil hier meer over weten.

Verder ben ik nu even "alleen" papa heeft de kindjes gister opgehaald en hij brengt ze morgen weer terug. Aan de ene kant is het fijn om even wat met mijn vriendinnen te doen en mijn huis lekker schoon te maken van boven tot onder. Maar toch is er dat schuldgevoel tegenover de kindjes. Dat ik er niet ben. En natuurlijk mis ik ze enorm. Ow bah, waarom moet t leven soms zo moeilijk zijn.

16. kleinvisje

ik heb dan geen sex met donor hoor... hij doneert in potje, ik zuig zijn zwemmertjes op en breng zelf via spuitje in. :p

betreft je ex...
    allereerst je zegt dat hij zijn best doet en graag kind op zijn naam wil.... sorry maar ik vind niet dat hij een kind moet gebruiken omwille van financien. mijn gevoel zoiu zeggen... dit lijkt eigen belang en als hij dalijk zijn zin heeft wat dan??!?
    kan het natuurlijk mis hebben hoor, maar ik zou liever beide kinderen bij mij ingeschreven hebben etc. fijner voor gevoel etc. buiten dat weet ik niet hoe het zit als je een kind bij hem inschrijft en die juist meer bij jou blijkt te zijn... kan dat een boete opleveren of kan hij dan dingen eisen?
    is er erkenning en gezag??
    persoonlijk zou ik niet gaan voor co ouderschap maar puur voor omgang, maar ach dat is mijn mening

17. Soda Pop

@ Koetjekuuk, ik heb respect voor je hoor!! Ik vind het nogal wat, en nu ook nog die reorganisatie op het werk...
    Ik weet natuurlijk dat je zelf de keuze hebt gemaakt om bewust voor een 2e te gaan, ookal ben je "alleen" maar ik doe het je nie na...
    Hopelijk vind je er voor de overige uren gauw weer werk bij!
    Gaat je kleine nu naar een KDV dan? Kan dat uit?

18. Soda Pop

Hmm, ik weet nie hoe het met jou intuitie zit, maar als je een onderbuikgevoel hebt dan weet ik ook nie of het wel zo goed is allemaal...
    En of het hem indd misschien stiekem om de centen gaat, ipv om zijn kinderen..
    Aan de andere kant, als hij alles omzet om ze te kunnen zien..
    Maar jij kent hem beter als wij, zou hij dit van te voren hebben uitgedokterd? Nu moeite doen en strax nie meer en de centen wel opstrijken..

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu toch behoorlijk dubbel voelt... Ik weet nie hoe het is om Stan bij zijn vader te brengen omdat dat hier niet ter sprake is...
    Maar het lijkt me zooo moeilijk en naar, aan de andere kant, even tijd voor jezelf is ook wel heel goed, om weer vol energie voor je kids te kunnen zorgen als je ze weer hebt...
    Dat is iets wat ik zelf wel mis namelijk...
    Mijn ouders passen wel op hoor, maar voor nuttige dingen;
    Dus werk, sport en gesprekken met psych... En daarmee vinden ze dat ze meer dan genoeg doen... Dus voor een avondje bios of iets anders is nauwelijks kans...
    En vriendinnen wonen allemaal knap ver weg...

Dus heel soms mis ik dat toch wel best es...
    Ik was altijd op pad, en nu zit ik 7 dagen in de week, vanaf 7 uur s avonds op de bank... Is toch wel een verandering, haha

Komt goed meid, je kan ze gauw weer in je armen sluiten!
    Ennuh, als je je hier niet goed bij voelt dan zou ik toch echt adviseren om je gevoel te volgen...

Er komt wel een man weer in je leven die lekker op je kindjes wil passen en dus fijn thuis kunnen zijn als jij tijd voor jezelf nodig bent!

Liefss

19. kleinvisje

@kussiexx
    betreft het werk; ik heb gelukkig as woensdag al een sollicitatiegesprek in de kinderopvang. mocht dat niets worden zoek ik weer verder. ik denk zelf wel dat ik op redelijk korte termijn wat vind en anders red ik het ook wel met de 20 uur hoor gelukkig. Alles al berekend dus dat maakt dat ik me er niet zo druk of onzeker onder voel.

20. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Koetje: owww haha ik dacht echt dat je sex zou hebben, maar dat wat je beschrijft is ook wel handig idd. Wist niet dat t zo kon. Spannend hoor, nu afwachten dus. Zal voor je duimen!

Ik heb vanmorgen een heel gesprek met de vader gehad, hij is toch wel oprecht wat betreft zijn gevoelens voor de kinderen. Hij heeft hier in deze stad echt niets! Hij verhuist hierheen voor de kinderen, hij zegt dat ze alles voor hem zijn en dat t hem echt niet om de financien gaat. Hij heeft dat kleine beetje extra nodig, en dan huurtoeslag 100 euro meer en 84 kindgebondenbudget, om te kunnen rondkomen en er voor zijn kinderen te kunnen zijn.
    Hij had echt tranen in zijn ogen en begrijpt mijn gevoel ook. Hij zegt ik wil ze je niet afnemen, het zijn onze kindjes en ik wil ze ook zo graag bij me hebben.
    pff t is zo klote gewoon, ik gun hem zijn kinderen echt waar. En t feit dat ik er per maand 66 euro op achteruit ga, + gekort in de bijstand dat maakt me niet uit, maar ik wil zekerheid dat ik de kids niet tekort doe, dat zij gelukkig zijn, dat is t belangrijkste.
    Hij wil dat ook, en zegt ook als t niet gaat, als t stress opleverd of wat dan ook, dan gaan we terug naar omgangsregeling.

Ik wil niet de gemene moeder uithangen die de vader zijn kids niet laat zien. Ik wil gewoon t allerbeste doen, maar soms weet ik niet wat dat is. We hebben gezamelijk gezag en hij heeft beide kinderen erkend.

Kussiexx: jeetje, dat is inderdaad een hele verandering in je leven, van 7 dgn altijd op de hobbel naar 7 dgn op de bank. Maar je weet waar je het voor doet natuurlijk. Maar ik snap heel goed dat een beetje vrije tijd af en toe juist heel lekker is en t geeft idd een hoop energie.
    Ik ben gister heerlijk opstap geweest, tot half 4 echt staan dansen in een gezellige club met mijn vriendinnen. Even alle sores vergeten en gewoon even niet mama zijn.

Hebben jullie nog leuke plannen van t weekend?
    ik ga vanavond bij mijn ouders bakplaten, dan blijven we logeren en dan kan opa lekker fietsen met sem. Die 2 zijn zulke goede vriendjes, prachtig om te zien.

Deel Deze Pagina