@ Koetjekuuk, volgens mij ben jij een hele sterke meid! Ik ben blij dat je alles nuchter en realistisch ziet en dat alles indd berekend is en je dus geen zorgen hoeft te hebben! Zo kan je er ook helemaal voor gaan en je daar op concentreren! Ik vind het onwijs knap van je! @ Fontana, hmm, dat klinkt indd wel oprecht... En het is natuurlijk zo, dat nix beter is als dat de kindjes beide ouders om zich heen hebben, en misschien is het dan inderdaad een optie om het te proberen? Wat zeggen mensen om je heen dan? Mensen die zowel jou als hem kennen? Vertrouwen zij het?
@ kussiexx... dank je voor je compliment. Ben door alles rustiger geworden, sterker en zekerder en weet dat ik het wel red, dat scheelt. @fontane... er is dus erkenning en gezag begrijp ik. Verder scheelt het wellicht dat hij Sem al een tijdje meegemaakt heeft en dus wel weet wat het is om een kind te hebben. Je zou het kunnen proberen, echter als je hiervoor kiest bouw het dan rustig op en wees alert op signalen. Durf in te grijpen wanneer nodig voor jzelf en je kinderen. Mijn ex leek in het begin ook begaan en vol goede bedoelingen, maar helaas. ik heb dus uiteindelijk ook in moeten grijpen. ik hoop natuurlijk dat het goed zal gaan bij jullie, maar wees op je hoede. Uiteindelijk ben jiij het die de keuze moet maken. Ik blijf er wel bij dat financien niet het uitgangspunt moet zijn en jij moet je ook kunnen redden. Zoek nog wel even uit hoe het zit met re rechten als je je kind daar laat inschrijven. Ik denk dat dit vergaande gevolgen kan hebben als het mis zou gaan. je zou ook kunnen afspreken dat hij minder / geen alimentatie betaalt maar beide kinderen wel bij jou ingeschreven blijven staan. Lijkt mij een prettiger gevoel. Mocht het dan misgaan staan ze bij jou ingeschreven en sta je sterker. Ik zou mijn kind iig niet bij iemand anders inschrijven, onder geen enkele voorwaarde!!
weet je wat t scheve is... hij kan gewoon zomaar sem of demi op zijn naam laten zetten. Hij hoeft hiervoor alleen maar even naar de gemeente te gaan en het om te zetten. Ik was hiervan al op de hoogte omdat ik daar al eerder onderzoek naar had gedaan. Ik vind t super scheef en vreemd dat een vader, zomaar zonder toestemming van de moeder, een kind op zijn naam kan overzetten. De gemeente vertelde mij dat het zo kon, omdat wij dus gezamelijk gezag hebben. Mocht t dus niet lukken of niet gaan met t co-ouderschap, kunnen we t zo weer omzetten. Want t is niet via een rechter bepaald. vreemd he.
Dat is indd wel vaag jah! Maar je zou misschien contact op kunnen nemen met de gemeente dat ze jou informeren van te voren? Of zullen ze zoiets nie doen? Tenslotte wonen jullie nu in dezelfde gemeente? Pfff wat een dilemma zeg!! Vind het indd een heel vreemd iets, en vind he ook nie kunnen! Pff, moest er nie aan denken dat de verwekker van mijn ventje dat zou kunnen... Maar ze moeten dan zeker wel al erkenning/gezag enzo hebben?
ja idd gezamelijk gezag en erkenning, beide dan kan hij zo een kindje overschrijven op zijn adres. Als hij het stiekem zou doen, wat ie niet doet hoor, maar dan zou ik er dus op andere manieren achter moeten komen, bijv ander adres op de zorgverzekeringspolis.
nou ik ben blij dat mijn ex daarvan niet op de hoogte is ... wij hebben ook erkenning en gezag helaas. als het zou kunnen zou ik dat zo ongedaan maken maar dat is lastiger dan men denkt helaas alleen id kaart voor mijn zoontje regelen duurde door zijn toedoen al bijna 4 maanden (moest zijn handtekening hebben maar dat duurde maar etc) Maar goed.... dan maakt dat dus ook niet veel uit kennelijk en kun je dat weer omzetten begrijp ik. Volgens mij heb je voor je gevoel ook wel je keuze gemaakt he
Mijn vader heeft voorgesteld om eerst nog een gesprek te hebben met mij en mijn ex en dat ex dan zijn zus erbij vraagt. Ik vind t een goed idee, zo kunnen we alle mogelijkheden goed bespreken. Ook kan ik dan het idee opperen dat we eerst een uitgebreide omgangsregeling kunnen proberen en als dat goed gaat, van daaruit t omzetten in co-ouderschap. Ik heb wel de keuze in mijn hoofd, van oke laten we het proberen. Maar hij moet wel te vertrouwen zijn. T ouderschapsplan is zo goed als af. Maar hij moet t eerst maar eens bewijzen vind ik. Weinig tot geen mensen zijn op de hoogte van dat zomaar kunnen omzetten van de kinderen op naam. Bij de gemeente vertelde ze dat ook, ze zei toen...gewoon niets tegen je ex zeggen.. uhu tuurlijk, die is zelf op onderzoek gegaan en tja toen kwam ie heel trots vertellen dat t zomaar kon. hmm ja dat wist ik al idd. belachelijk, maar gelukkig staat t nergens beschreven ofzo,., de man zou echt moeten vragen bij de loket. en de meesten zijn niet zo slim haha.
@ Fontana, pff tis toch wat.. Valt me wel mee van hem dat hij al zoveel heeft uitgezocht, en het in ieder geval niet achter je rug om al geregeld heeft. En als het hem werkelijk om de kids gaat en niet zozeer om de centen of andere dingen, dan gaat hij vast akkoord om het eerst te proberen met meer omgang etc. Waarom moet het perse dat de kids ingeschreven staan op zijn adres? Ik denk dat als hij het echt wil, en hij zich ook in jou inleeft (wat hij ook doet, zeg je) dan denk ik dat zo'n gesprek een heel goed idee is! En dan eerst maar es rustig opbouwen! Toch?
@ Koetjekuuk, heb je al een voorgevoel? Wat zul jij het spannend vinden zeg, over 5 dagen testen!! Pfff!! Ben heel benieuwd en ga heeel hard voor je duimen! Is de kans als je het met een spuitje inbrengt net zo groot om zwanger te raken als wanneer je sex hebt? En je kent de donor persoonlijk, of is het via zo'n bank gegaan? Of is dat een te persoonlijke vraag... Sorry dan, maar heb hier eigenlijk nog nooit mee te maken gehad... Hoe dan ook, k duim hoor!
@ fontana... lijkt me een goed idee een gesprek en dan eerst kijken hoe het gaat. Is altijd makkelijker dan dingen weer terug moeten werken. @kussiexx ik ken de donor... na oproep op site contact gehad via msn, mail sms enz en later kennismaking en toen later idd 1e poging voor ZI. Als het goed is zou ik vrijdag kunnen testen. in het begin voelde ik me heel erg zwanger... zal wel te maken hebben gehad met dat ik heel graag wil. nu twijfel ik. voelde me eerst wat misselijk de ochtenden... nu soms nog maar. verder geen gevoelige borsten of zo wat ik vaak hoor al had ik met mijn zoontje ook nergens last van tot week nadat ik het wist (2 weken na nod) dus tja de kans is bijna net zo groot, niet helemaal trouwens
spannend hoor, vooral die testmomentjes. Hoop dat t raak is, zou wel ontzettend gaaf zijn. Ik voelde bij beide helemaal niet, toch 3 dgn voor nod getest. Puur omdat ik t onderbuik gevoel had. Daarna kwamen pas de bekende kwaaltjes. Ben heel benieuwd!
@ Koetje: Ik heb je verhaal een klein beetje gevolgd en weet nog dat je eerst twijfelde, toen de keus hebt gemaakt om het toch te doen, vervolgens contact had met die man die er voor open staat en nu ben je begonnen!!! Wat leuk, ik wens je heel veel succes en ga je af en toe bespieden om te kijken of het al zo ver is!!! Liefs Denise
Oww Koetje, ik lees in de banner dat je cyclus overnieuw begint. Jammer dat t niet raak was. Ach t is natuurlijk wel zeldzaam als je in de eerste ronde al zwanger mag zijn. Maar had wel ontzettend leuk geweest.
Shit, is het niet goed gegaan! Ik vind ook heel jammer Koetje, doe je nu gewoon gelijk een nieuwe poging, of wacht je even? Ik dacht dat je het morgen pas kon weten?
nope, ik ben alweer een stukje verder in de "onderhandeling" ik word niet gekort op de bijstand, dit heb ik nagevraagd en geregeld. Daarnaast heb ik ex nu bijna zover dat ik het kindgebondenbudget houdt, omdat ik de kids langer bij me heb tijdens deze tja co-ouderschap/omgangsregeling. Hij krijgt dan sem op naam, en dan ontvangt hij daar de kinderbijslag voor. Maar hij betaald dan ook de psz en de rest van de activiteiten die sem gaat ondernemen. Daarnaast betaald hij mij ook alimentatie voor demi. Mocht t niet gaan allemaal, om wat voor reden dan ook, dan worden de dagen gekort en dan krijg ik sem weer op naam. Dit was geen probleem voor de instanties en ook niet voor ex. Ik heb nu wel een fijner gevoel erbij. Maar ik houd alles goed in de gaten. Hoe ist bij jou Kussiexx? Leuk weekend tot nu toe? Wel lekker weer he.
@ Fontana, wat een ontwikkelingen allemaal. Moet zeggen dat het dan best goed geregeld is, zo te lezen! Vooral het idee dat het teruggedraaid kan worden als het niet gaat. Wie bepaalt trouwens of het gaat of niet? Moet je dan weer bij de rechtbank aankloppen?
Gosh heej, wat moet je dan opletten zeg! En overal zooo achteraan... Wat een gedoe.. Maar tis fijn dat het allemaal terug gezet kan worden mocht dit toch nie werken (heb je dat zwart op wit op papier dan ofzo? Dus je gaat het zo het nu lijkt toch proberen? Ik hoop dat je ex je niet beduveld! Want dan zou het wel een hele fijne oplossing zijn zo! Dat de kids gewoon in goed overleg en goed contact papa en mama kunnen zien! Hier alles top! Lekker een weekend in mijn ouders huis; ze zijn een weekendje weg. En daar ik een bovenwoning heb, geniet ik met dit heerlijke weer dubbelop van de tuin die ze hebben!! Echt zooo relaxed! Vandaag een uur in de zon liggen bakken, toen Stan op bed lag!
Assi: We hebben een ouderschapsplan. Maar alles is door onszelf geregeld, geen rechter bij geweest ofzo. Ik vertrouw hem erop dat hij, net als ik, het belang van de kinderen voorop zet. Kijk ze zullen toch eerst even moeten wennen ( misschien niet eens) maar als ze na.. tja 3 maand? bijv erg verdrietig zijn, niet slapen, ander gedrag vertonen.. dan gaan ex en ik weer om tafel om te bespreken wat te doen. We hebben sowieso wekelijks contact bij de wisseldagen en we communiceren ook via een schrift. Daarnaast bespreken we het ouderschapsplan om de 3 maanden of het aangepast moet worden of niet. Kussiexx: Ben zo onderhand wel gewent dat ik overal achteraan moet. Maar voordeel is dan wel, dat ik ook goed op de hoogte ben. Ex moet mijn vertrouwen opnieuw zien te winnen, hij heeft zo vaak tegen mij gelogen. Maar hij doet nu wel zijn best. Ik ben zelf nog emotioneel te veel betrokken bij hem, ik houd nog teveel van hem. Dus dit is voor mij ook een oplossing om afstand te kunnen nemen van hem. Maar we willen beiden het contact goed houden voor onze kids, maar ook voor onszelf. 7 jaar is niet niets. Hopelijk kunnen we over een jaar of 2 gezellig samen eens een bakje koffie drinken ofzo.. maar voor nu.. nee dat is nog te pijnlijk. Lekker zeg dat je even in t huis van je ouders mag logeren. Tuin is voor kids ideaal en haha dus ook voor mama. Lekker bruin bakken. T is nu piepweer... hopelijk trekt die regen wel weer weg bah.