@kussiexx: ja dat idee heb ik ook dat hij boos werd omdat ik hem afwees. Ach, had hij eerder moeten bedenken dan maar en dan nog en betreft je ex nu... het is ook niet makkelijk iemand los te laten he die zegt nog wel van je te houden en waarop je niet zo makkelijk boos kunt zijn nog vanwege omstandigheden. In mijn geval heeft het geholpen dat ik heb gezien wat voor klootzak mijn ex is (grof gezegd) door me zwanger in de steek te laten, te liegen en alles en waardoor ik boos op hem kon zijn en doordat ik hem ook niet meer zie.... dat scheelt wel.
Soms ben ik wel blij dat ik het "gezinsleventje" niet heb meegemaakt met mijn zoon. Ik had de relatie al beeindigd, voordat ik uberhaubt wist dat ik in verwachting was en hij heeft daarna ook nooit een (goede) rol gespeeld. Heb het vanaf dag 1 alleen gedaan, dus dan weet je eigenlijk ook niet wat je "mist" Vind jullie verwarring en verlangen zo vreselijk om te lezen en hoop echt van harte dat jullie die innerlijke rust vinden, dat gemis en die gevoelens snel een plekje kunnen geven. Sta toe dat je van zo'n persoon houdt, maar besef ook dat houden van niet betekent dat je dan ook bij iemand bij moet zijn en deze in je leven moet hebben en/of houden of deze persoon maar zelfs aardig hoeft te vinden.
mooi omschreven in mijn geval heeft dit alles even geduurd, maar gelukkig heb ik alles ook los kunnen laten en is er nu rust - oke behalve dit waardeloze telefoontje van hem dan vanmorgen whahaha - en dat wil ik graag zo houden
Juist als je zelf rust hebt gevonden, leuke dingen doet en verder gaat met je leven, gaat hun radar af (lijkt het wel) en komen ze het weer verzieken.....
hahaha idd!!! hoe herkenbaar, hier ook een ex met een enorme radar. Ik zal dat ding es mollen, misschien ist dan klaar. Want ik ben er inmiddels wel klaar mee.
Hmm ik ook nie eigenlijk, haha, ik was ook al alleen voor ik wist dat ik zwanger was, maar toch.. Je hebt er toch een bepaald beeld van, en je ziet het ook bij anderen, toch? En dat wil ik ook zo graag.. Vooral ook voor Stan... Het is zo anders gelopen als ik voor ogen had... Voelt echt als falen ook...
Ben jij nu bewust alleenstaand dan? Als ik vragen mag? Omdat je soms blij bent dat je het niet kent? Ik bedoel, mis je geen maatje?
Ik had er inderdaad een bepaald beeld van, maar dat beeld heb ik aangepast. Het is misschien niet de meest ideale situatie, maar het is ook geen ramp. Ik vind het geen falen. Eerder roeien met de riemen die je hebt en daar het allerbeste van maken op elke positieve manier en niet achteruit kijken naar het negatieve
Ik ben een achteraf bewust alleenstaande moeder. De relatie tussen mij en mijn ex was al over voordat ik erachter kwam dat ik in verwachting was. Ik heb geprobeerd hem overal bij te betrekken en dat werkte absoluut niet. Hij gaf meer stress dan gemoedsrust. Ik heb daarna nog 1 relatie gehad, maar na een jaar kwam hij erachter dat hij het niet op kon brengen om een "vader" te zijn voor een kind dat niet voor hem was. Heb toen bewust besloten dat ik eerst mijn huidige leven op orde zou stellen en compleet gelukkig zou zijn met mezelf en mijn zoon, voordat ik een man opnieuw in mijn leven en dat van mijn zoon zou laten. Ik vind dat een man jouw en je leven niet compleet behoort te maken, maar een aanvulling moet zijn op een leven dat zonder een man ook goed is. En tot nu toe heb ik die man nog niet gevonden, dus vandaar dat ik kindje nr 2 wel echt bewust alleen ga doen m.b.v. een donor. Ik mis niet zo zeer een maatje, maar eerder die aandacht, die genegenheid, wakker worden naast iemand (die niet op de kleuterschool zit ) Maar dat kan je bij elke randdebiel wel vinden. Tot ik een man vind die voor de volle 100% van mij kan houden met al mijn bagage en die mij het gevoel geeft dat ik hem kan toe vertrouwen met het allerbelangrijkste in mijn leven, mijn kind(eren) blijf ik lekker solo en geniet van de voordelen ervan (want die zijn er ook natuurlijk)
Wauw, dat zeg je echt heel mooi!! En je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk... Gelukkig is dat ook het probleem niet, mijn leventje heb ik prima op orde... Krijg een contract per de 15e van juni, we hebben een mooi huissie, we redden het prima samen (ook financieel), zijn een hecht team en harstikke happy, maar we missen gewoon iemand.. Als je ziet hoe Stan bijv. ook gek is met mannen (ja echt) Dan denk ik, hij vind dat zo mooi... En ik, ik wil ook graag weer liefde geven en krijgen aan/van een maatje... Snap je? Maar hoe leg ik het uit... Vaak hebben mensen een doel in het leven; de ene wil carriere, de ander wil reizen, weer een ander wil slapend rijk worden, ik noem maar wat.. Maar voor mij boeit geld niet, reizen ook niet, en werk vind ik ook niet het belangrijkste wat er is... Maar liefde wel... Zowel voor mij maar ook voor Stan... Och nouw jah, ik zemel maar wat hier, whahaha...
mooi gezegd foxy.. zo zie ik het ook wil het trouwens al beetje lukken met je gedachtes om als BAM te gaan voor een 2e??!?
zemel maar lekker door hoor Ik snap je wel hoor. Liefde, of beter gezegd, je geliefd voelen is heel belangrijk. Wat mijn doel is is het leven weet ik nog niet, heb zoveel doelen die ik wil bereiken.
hmmm zit door alles hier ook even mijn doel te bedenken. Lastig heb meerdere doelen. of nee ik heb meerdere wensen die me zouden moeten helpen met mijn eigenlijk doel om zo gezond en gelukkig mogelijk te kunnen leven en mijn zoontje dat geluk ook te kunnen bieden. en die wensen: tja een lekker huisje heb ik al, maar is eigenlijk van iemand anders mijn wens nu is die lekker op te knappen voor de komende tijd ... iets waar ik snel mee aan de slag ga. een andere wens is mijn kinderwens voor een 2e waar ik al mee bezig ben. natuurlijk ook mijn wens voor prettig werk waar ik mee aan de slag ben dus met veel dingen ben ik al bezig eigenlijk besef ik me. Denk ook altijd dat je je wensen zelf moet proberen te verwezenlijken ipv te blijven dromen / wensen en ja natuurlijk heb ik ook wel de wens om iemand tegen te komen, maar dat komt heus wel een keer en de wens voor een uiteindelijk eigen huisje met tuintje is iets voor op langer termijn. hmmmm wat een verhaal uiteindelijk whahahaha.... bazel hier ook maar wat dus. afijn allemaal wensen voor het doel gelukkig te zijn en voor ieder is geluk wellicht ook anders. voor mij betekent het een rustige plek voor mezelf en zoontje, een leuke werkplek, rust, stabiliteit en als er iemand is die aan kan vullen hierin (partner) is dat natuurlijk super. Maar het mooiste heb ik al.... mijn zoontje en mezelf en de rust teruggevonden
Vind jullie wel stoer hoor! Dat jullie het gewoon ook prima vinden zonder kerel! Daar wil ik ook meer naar toe werken nu... Dat het niet meer zo ehm nadrukkelijk aanwezig is in mijn kop... Want tis natuurlijk inderdaad een welkome aanvulling, maar moet geen must zijn...
Bedankt Mijn gedachtes gaan eigenlijk alle kanten op. Om gek van te worden! Voel me sinds een paar dagen beroerd (misselijk, gerommel en wat kramp) maar of dat nou door een mogelijke zwangerschap komt, mijn menstruatie die er ook aan komt of een griepje dat heerst op het werk...ik heb geen flauw idee!
Hihi, ow jee, nu van alles opgerakeld! Mijn wens of doel is alleen maar om gelukkig te zijn met mijn zoontje (dat gaat ons super af) maar vooral ook om een gezinnetje te gaan vormen met iemand die ons accepteerd zoals we zijn MET bagage (want jawel, heb hier wel drie rugzakken vol ) Kortom de ware "vinden"....
Oehh, zou het kunnen dat je zwanger bent? Wat spannend zeg! Begrijp ik dan goed dat je het zelfde doet als Koetje? Dus met donor? Ik vind het zo knap om bewust voor een 2e te gaan terwijl je alleenstaande bent.. Ik zou het echt niet kunnen.. Al heeft dat misschien ook te maken met mijn migraine... Ik vind het wel pittig hoor, zo alleen...respect hoor!
Het zou inderdaad kunnen, heb mijn eerste ZI poging met donor gedaan dus het is nu weer afwachten en hopen. Heb er heel lang over nagedacht en goed besproken met mijn moeder (die mijn nu ook heel erg helpt) Wilde altijd al klaar zijn met kinderen krijgen voor mijn 30ste (ben nu 26) en ook niet teveel leeftijdsverschil hebben tussen de kinderen. Ik heb nu alles qua werk en dergelijke op orde, alleen nog geen vent dus dan maar op deze manier. Bedankt voor je respect