Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

foxy hopelijk voel je je snel weer wat beter en blijven de kwaaltjes beetje weg :)
    bedankt voor de tip van de buggy, zal er eens naar kijken

ik ben net terug van ouders etc gedag zeggen voor de vakantie. zoontje was ineens uitgeput (vandaag overdag niet geslapen) en ligt nu net te slapen. lekker even rustig aan

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Koetjekuuk, wauw joh! Wat goed! Gefeliciteerd meid! Tis je gegund! Dat heb je wel verdiend!! Wel spannend zeg!

@ Foxy, ik hoop ook dat de kwaaltjes niet erger worden en je kan genieten van je zwangerschap! Maar lekker rustig aan doen meid! Verwen je zelf maar wat extra!

3. Soda Pop

Hihi, kan gebeuren!

4. Soda Pop

Buggy heb ik niet... Ik heb gewoon altijd de wandelwagen in de auto? Dat is stevig en werkt prima...

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ik heb 2 buggys, 1 duurdere met 3 standen en een kap en regenhoes
    en ook de goedkope van de kruidvat (die ik prettiger vind rijden, maar geen kap ofzo heeft..
    kruidvat heeft ze elk jaar in de zomer, dus zullen dit jaar wel weer komen.

Coll weegt al 16 kilo, en gaat met allebei de buggys prima..

6. kleinvisje

aurin... bedankt voor je tip. ja ik vind die van kruidvat dus ook prima rijden. is alleen dat als ik langer weg ga of zo om te wandelen hij niet lekker kan slapen aangezien die niet in ligstand kan. maar vind hem verder echt super !!! lekker stevig, makkelijk in te klappen enz. en rijd geweldig

een wagen is wat groot en ik heb geen auto
    alhoewel ik wel zit te denken aan als het lukt zwanger te raken en er een 2e komt hoe ik dat dan ga doen met vervoer naar werk etc. doe nu alles op de fiets, zoontje zit achterop maar tot ongeveer 7 -8 maanden kun je een kleine nog niet voorop doen. een fietskar ( wat ik met mijn zoontje deed) gaat vermoedelijk niet passen in de berging. met openbaar vervoer is erg onhandig terwijl het juist wel dichtbij is mijn nieuwe werk maar te ver om te lopen vanaf huis of de metrohalte.
    hmm misschien tegen die tijd toch eens kijken of ik mijn berging leeg kan maken en er dan een kleine kar of evt bakfiets in kan of zo.
    zal dsn ook gelijk even kijken wat ik wil /moet met kinderwagen. 2 persoons is handig voor als ik langer moet lopen of dagje weg... echter tegen die tijd is luuk ruim 3 en zal niet zo heel veel meer in de wagen hoeven. misschien gewoon een wagen en meerijdplankje :) kan natuurlijk ook

hier meiden met ervaring hiermee??

7. Soda Pop

@ koetjekuuk, het zal misschien passen en meten zijn, maar het lukt vast, om zo'n bakfiets, of een karretje in de berging te plaatsen, toch?
    Verder geen ervaring met plankjes etc...
    Hopelijk iemand anders?

Hoe is het verder met de mama's hier?
    Allemaal aan het genieten van het heerlijke weer?

Liefsss

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik heb ook geen ervaring met plankjes o.i.d. ik heb zo'n duowagen van topmark. Mijn ex gaat wel een plankje aanschaffen omdat hij een 1 pers kinderwagen heeft.

Ik ben weer es ontzettend stom, dom, achterlijk geweest. Schaam me gewoon diep om t hier neer te zetten maar ik moet t ff kwijt.
    Mijn ex kwam afgelopen dinsdagavond hier om t ouderschapsplan te ondertekenen. Toen dat klaar was, zou hij weg, maar dat werd ff anders.. Weet niet wat er gebeurde maar t komt erop neer dat we sex hebben gehad..(waar de vonken vanaf spatte) En naderhand zijn we beide weer normaal onze eigen weg gegaan. Ik weet niet wat me bezielde om dit te doen. Ik heb er geen nare gevoelens aan over gehouden ofzo. Maar hij woont verdorie samen! Maar de manier waarop ie zich aan mij vastklampte..hij hield me zo stevig vast..ik snap t niet.
    Ik wil hem niet terug, absoluut niet. Maar ik vond dit wel weer een hele stomme actie van mezelf. Nu ging ik vandaag de kids ophalen bij hun thuis, nou dat voelde wel ff heel vreemd hoor. Ik was op haar terrein en ik voelde me nogal ongemakkelijk. Ben niet lang gebleven heb t huis bekeken ( is nieuw) en toen weggegaan. Toch ga ik vergelijken..mezelf met haar. Wat heeft zij dan wat hem wel aan haar bind? Zo knap is ze niet. Hmm best verwarrend allemaal terwijl ik er wel zeker van ben dat wij nooit gelukkig kunnen worden samen. Blehhh i hate myself op dit moment.

moest t ff kwijt... sorry voor t gemekker.

9. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Hallo moeders (2be)!

Moet het eff kwijt hoor maar, mijn god wat heb ik toch zin in een heerlijk koud biertje/cocktailtje hier in de zon!!!!!!!! :D
    doe het niet hoor :)
    Ben nu al 2 dagen druk in de weer (Thomas weekend en huishouden) en merk dat mijn lichaam gaat protesteren. Toch weer eff wennen.

@ fontana:
    Je moet je niet schamen joh! Bijna iedereen heeft wel eens een "oeps" momentje met een ex, vooral als je heel close met elkaar bent geweest.
    Hij zou juist degene moeten zijn die zich schaamt (hij heeft nota bene een relatie).

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Voor vervoer zou ik geen oplossing weten maar wat de buggy betreft, die heb je tegen die tijd niet meer nodig voor je zoontje joh. Als ik een hele dag weg ga wil ik soms nog wel een buggy meenemen maar dat is dan eigenlijk omdat ik de spullen (drinken e.d) niet wil dragen en die dan in het netje kan stoppen :). Ik zou er echt geen duo wagen voor gaan kopen i.i.g.

Je hebt omstreeks vandaag weer een eisprong maak ik uit je banner op? Heb je al weer geinsimineerd? Spannend hoor, ik kom vaak even kijken hier maar reageer nooit zoveel. Ik ben nu ook omstreeks mijn eisprong maar wacht nog 2 menstruaties af en dan wil ik ook beginnen met insiminaties. Als er tegen die tijd een donor beschikbaar is die aan mijn criterea voldoet athans. Maar waarschijnlijk is dat wel het geval. Alles is verder rond i.i.g.
    Succes deze ronde!

11. Tamio

Tamio Niet meer actief

FoxyBammer, gefeliciteerd! Goed hé in één keer!

12. kleinvisje

denk dat je gelijk hebt... ga er idd maar geen duowagen voor kopen
    gewoon goede wagen (heb nu alleen buggy nog namelijk) en evt met zo'n plankje als ik echt keer wat langer moet lopen of zo.
    spannend dat je ook bijna gaat beginnen. ik heb nog geen 2e ZI gedaan. Cyclus is van slag en nog geen ei gespot. hoop 1 dezer dagen toch mijn ei te vinden en dan ga ik proberen die ronde 2x te insenimeren en nadien ook net als foxy een mooie test in handen te hebben

gisteren eerste ruimte laminaat afgewerkt. is best goed gelukt zo in mijn uppie... ben best beetje trots :)
    verder een poes hier aan het opvangen die zwanger is. is gisterochtend gebracht. Naar mij toe lief en rustig... alleen wil de andere katten niet in de buurt. dus even in apart kamertje in een bench. gaat goed gelukkig.

@ fontana.... jeetje meid moeilijk allemaal hoor. Tja handig is anders, maar idd kan gebeuren. ik heb nadien geen sex meer met ex gehad hoor en moet er nu niet eens meer aan denken maar heb ook mijn oops momentjes gehad als ik hem smeekte terug te komen of weer eens belde of een sms stuurde terwijl ik me had voorgenomen afstand te nemen. ach tja. ;)

13. Soda Pop

@ Fontana, hmm, hier ook van die "oeps" momenten hoor, maar dan met de ex die ik dus niet loslaten kan, niet de verwekker van m'n ventje...
    Wat dat is met exen, ik weet het niet, maar mijn ex heeft nog zo'n ontzettende aantrekkingskracht op me.. Maar dat komt denk ik vooral ook omdat ik niet over hem heen ben en nog altijd zoveel van hem houd.. Maar HIJ daar en tegen, weet niet wat hij voelt, maar wil wel sex...
    Gelukkig ben ik tot nu toe elke keer nog zo sterk geweest dat hij niet het ene wel kan "krijgen" en een relatie nie wil...
    Ik ben niet aan de pil, en een condoom alleen vertrouw ik nie; dus het idee om zwanger te raken, schrikt mij al genoeg af om niet in mijn zwakke moment te verzuipen zeg maar...
    Maar owww meid, wat kan ik me goed voorstellen dat dit is gebeurd..
    En indd, wat is het verwarrend...
    Maar je ex.. Sorry, hij is echt heel fout bezig.. Ik bedoel, hij heeft een relatie.. Dan kan dit toch ECHT niet.. :(
    Tis maar goed dat je hem dan ook niet terug wilt (echt niet? Ben je eerlijk naar jezelf toe) Want wat hij haar flikt, kan hij dus blijkbaar jou ook flikken....
    Dat je je gaat vergelijken met haar, oef, begrijp ik ook zo goed... :(

En wat koetjekuuk ook al zegt; je neemt je voor om afstand te nemen en te houden... ZOOO MOEILIJK!
    En het is voor jou dan natuurlijk nog moeilijker omdat er kindjes in het spel zijn....
    Je KAN ook nie echt afstand nemen..
    Wat een but-situatie... :(

Ennuh, hoezo schamen om het hier neer te zetten? Je mag hier toch alles zeggen! Wij zijn er voor je hoor!!!

Dikke knuffel!!

@ Koetjekuuk, oeeh, spannend, 2x insemineren, Hoeveel groter is dan de kans dat het raak is?

14. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Koetje: Kan me voorstellen dat je trots bent! Lijkt me best moeilijk om laminaat te leggen. Dus 2x inseminatie, spannend hoor! Dan heb je ook wel meer kans lijkt mij? Hoop dat jij ook snel een positieve test in je handen mag houden. Dat zou zo geweldig zijn.

Tja wat betreft mijn oops moment. Ik houd mezelf idd ook voor de gek, hoe stom kan ik toch zijn om me op die manier te laten gebruiken. Hij gebruikt ons beide op zo'n moment en ik trap erin. Natuurlijk doet t me pijn, natuurlijk houd ik nog teveel van hem en zal dit t proces van loslaten absoluut niet versnellen. Eerder vertragen. En daar komt dan ook nog bij dat ik hem zo vaak zie, dat ik elke keer geconfronteerd wordt met t feit dat hij met haar is en niet met mij. Dat zij samen mijn kinderen opvoeden en dat ik t in mijn up moet doen. Dat zij mij vervangt, dat gevoel krijg ik niet uit mijn lichaam. Ik maak mezelf er helemaal gek mee. Ik ben mama, ik ben niet vervangbaar. Waarom voelt t dan zo.
    Ik gun hem t allemaal niet. Pff ik ben zo zwak en kwetsbaar als hij in mijn buurt is. Ik wil ook zo graag zo sterk zijn, maar diep in mijn hart ben ik zo bang om hem helemaal kwijt te raken.. terwijl dat eigenlijk wel het beste is. Wat is loslaten toch moeilijk. Ik voel gewoon wraakgevoelens naar "haar" toe, omdat zij mijn kinderen opvoed. Ik voel me ontzettend bedreigt door die 2. En als ik dat uitspreek zegt ex gewoon.. tja das jou proces, het accepteren kost tijd. ik wil het niet accepteren. Bluh

15. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ Tamio:
    Bedankt! :D

@ Koetjekuuk:
    IK hoop echt voor je dat het lukt!

Weet niet of je er veel aan hebt, maar ik ben sinds ik gestopt ben met de pil heel goed mijn lichaam in de gaten gaan gehouden (op advies van de huisarts), qua afscheiding en pijntjes in die vruchtbare periode.
    Heb het daarna allemaal vergeleken met dingen die ik las op internet en besproken met mijn huisarts.
    Zij gaf mij het advies goed op je afscheiding (sperma vriendelijk) te letten, naast de ovulatietesten. En dat je soms beter 1 dag voor je eisprong kan insemineren, omdat het sperma langer "goed" blijft in je lichaam dan een eicel, die maar die paar uurtjes goed is.

Maar 2x insemineren moet je kansen zeer zeker vergroten!
    Eb super stoer dat je het laminaat er alleen in hebt gelegd.

@ de exen kwesties :p

Ik heb ook een lange tijd vast gezeten aan zo'n ex die je steeds maar terug blijft trekken. Kan alleen maar zeggen dat die mannen dat kunnen blijven doen tot jij je eigen breekpunt bereikt heb. (tenminste in mijn geval).
    Ik dacht steeds dat ik over hem heen was, maar we kwamen toch steeds bij elkaar terug op de een of andere manier en elke keer ging het weer fout, tot de laatste keer.
    Hij zei bepaalde dingen en deed bepaalde dingen waarna ik er gewoon genoeg van had en heb sinds ik hem naar zijn moer heb gestuurd (oooo wat voelde dat goed) geen drang meer gehad om ook maar te weten wat hij uitspookt.

Hoop echt dat jullie ooit ook op zo'n punt kunnen komen en tot die tijd, jezelf niet teveel schuld gevoel geven. Wij zijn maar vrouwen vol hormonen en gevoelens.

16. kleinvisje

hoi meiden

nou gisteren slaapkamer van mijn zoontje en van mezelf ook voorzien van laminaat. van de 100m2 heb ik er nu zo'n ruim 30 inzitten. de rest doe ik vanaf as weekend aangezien ik dan 2 weken vakantie heb.

mijn ei nog niet gespot.... cyclus langer dan verwacht kennelijk. en focy ik houd nu ook alles goed in de gaten hoor.... nog geen tekenen momenteel. Maar hoop snel op een eitje en dan 2x een poging wagen zou toch moeten helpen :p

mijn ex heeft na de laatste keer dat hij zelf gebeld heeft niets ondernomen. Echter zijn nieuwe vriendin heeft een keer terwijl hij onder de douche stond mij gebeld met zijn telefoon.
    Heel verhaal maar komt erop neer dat ze in de gaten heeft dat hij nog te veel met mij bezig is en wat ik er mee doe? uitgelegd dat ik dus gezegd heb niets meer te willen en de rest aan hun is. Op de vraag waarom ik hem niet meer terug wil heb ik kort gezegd dat is een heel verhaal.... maar ik ga niet stoken in een relatie, maar heb zo mijn redenen. Ze noemde toen dat erg van respect te vinden betuigen, noemde ik weet genoeg en heeft opgehangen met een dank je wel... hmmmpf
    nou ja ik heb iig niets gedaan of gezegd verder. Hoop nu dat ex zich ztil houd whahaha. we zullen zien

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Oei Fontana, er kan jouw niks kwalijk worden genomen jij zit immers nog vol gevoel voor je ex, maar die ex van je, wat een eikel heeft een relatie woont zelfs samen, maar toch van 2 kanten willen snoepen bah! ik zou met echt elke keer onzettend gebruikt voelen door die loser niet meer doen hoor!!
    en ik vind dat die vriendin het best mag weten hoor, hoe zou jij je voelen als je er een aantal weken,maanden of jaren later achterkomt want zulke dingen komen altijd uit.
    ik vind het echt sneu voor zijn vriendin, ik denk dat je wat harder er in moet zijn, ex wil jouw niet meer terug maar gebruikt je wel voor de sex dat hoort niet zo.

ik zou dr btw niet aan moeten denken om weer sex met mn ex ook niet in het begin bah bah bah!

18. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Ikke84: ik wil me idd niet meer laten gebruiken, ik moet nu sterk zijn en de kids bij de deur afgeven.
    Dit komt niet uit, en wat bereik ik ermee om het aan zijn vriendin te vertellen. Hij leeft met t motto "wat niet weet, wat niet deert" en hij komt er toch wel mee weg.

Koetje: ei al gevonden? lekker hoor dat t zo mooi opschiet in je huisje. En dan ook 2 weekjes vakantie, hoop dat t mooi weer gaat worden.

exen kwesties. tja t blijft moeilijk hoor. Ik was dik 7 jaar met hem samen en ik heb nooit achter zijn keuze gestaan om ons te verlaten. Hij heeft nooit willen vechten, daardoor kan ik t zo moeilijk accepteren en loslaten. Maar goed, hij moet mij ook loslaten, want hij maakt nu echt gebruik van mijn kwetsbaarheid.
    Ben gelukkig niet de enige.. met dit soort gevoelens. Dat vind ik wel fijn.

19. Soda Pop

#539 Soda Pop, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2011
    @ Fontana, ik herken letterlijk alles wat je schrijft!

Maar Foxy heeft heelmaal gelijk! Het gaat net zolang door tot je zelf het "breekpunt" bereikt...
    En laat het nouw net zo zijn, dat die voor mij vanmorgen kwam!!

Van de week zag ik mijn ex en heb ik hem met moeite gezegd dat ik nog altijd van hem hou, (zodat ik mezelf nix kan verwijten en er alles aan gedaan heb)
    Hij zegt dat hij niet weet wat ie er mee aan moet, en dat hij me nie wil kwetsen, maar hij wilde wel sex...
    Ben ik weer niet in mee gegaan (Goddank) want wat blijkt.. Nog geen 3 dagen later ligt hij weer in 't nest met zijn andere ex...
    Nouw is hij vrijgezel dus hij mag doen wat hij zelf wil.. Maar hij zei tegen mij dat hij met haar nix meer van doen wilde hebben..
    En DAT.. DAT is de druppel, hij blijft maar liegen en mooi praten.. Tis me wel goed!
    Het deed me ontzettend pijn het te lezen op hyves dat ze weer bij hem is geweest.. (tenminste ik weet het 99,9 % zeker) Maar het was erg goed... Want nu walg ik d'r van...
    Mijn woorden deden hem blijkbaar helemaal nix...

PRIMA! Done here, ik ga verder met mijn leven! En ik geloof dat me dat nu warempel nog gaat lukken ook!!!

En k hoop zo dat jij ook tot zo'n punt komt! Maar ik begrijp je zo goed...
    De verwekker van Stan heeft ook een nieuwe vriendin, ik word al helemaal naar van het idee dat zei ooit MIJN ventje zal verzorgen.. Dus wat dat betreft vind ik het totaal nie erg dat ik nix van ze hoor -maar das eigenbelang- voor Stan vind ik het verschrikkelijk..
    Het raakt je zo, en je zit er ook zo in verwikkeld, ook gevoelsmatig, dat het wel heel moeilijk is om hem los te laten!
    En toch! Die zak hooi verdiend het niet hoor... Hij mag misschien een lieve goede papa zijn, maar wat gaat hij onverantwoordelijk met JOU en zijn vriendin om!! Mooi makkelijk, wat niet weet wat niet deert! Tssss!

@ Koetjekuuk, heeel veel succes meid!! Ik ben heel benieuwd of het raak is deze ronde! Wat zou dat toch gaaf zijn! Ennuh dikke respect hoor dat je zo druk bent met het laminaat! Ik vind het knap!

20. kleinvisje

kussiex... goed dat je het breekpunt hebt bereikt al is de manier waarop nooit leuk. Respect
    en bedankt voor je compliment. moet zeggen ben ook best trots op mezelf :p

afijn morgen met zoontje naar huisarts... alweer loopoor en 's middags het aanstellingsgesprek van nieuwe werk waar ik per 1 juli ga beginnen. dus onderhandelen over salaris etc.

verder minder nieuws.... mijn opa gaat niet goed. opgenomen in ziekenhuis vandaag. heeft kanker. :( wisten we al maar is vannacht niet goed geworden. hopelijk valt het mee.

verder alles zijn gangetje

Deel Deze Pagina