nou ik ben eigenlijk ook iedereen kwijt geraakt na de geboorte van de kleine.. ik heb toen eik eerst niks gedaan en was ook altijd een beetje alleen.. heb toen weer contact gekregen met een meisje wat ooit bij mij in de klas zat.. en toen hebben we afgesproekn om samen op stap te gaan! gewoon in de stad waar ik woon.. daar ben ik allemaal "oude bekende" tegen gekomen. daar weer mee afgesproken via hun ook weer andere mensen leren kennen enz.. ik moet zeggen het zijn allemaal kennisen! ik heb maar 1 echte vriend en die heb ik al 9 jaar! ik noem mensen niet snel vrienden...
Ja, vrienden is ook eigenlijk niet het goede woord. Als het echte vrienden waren geweest hadden ze ook naar mij toe gekomen om naar de waarheid te vragen en hadden ze niet alleen naar de verzonnen verhalen van mijn ex schoonmoeder geoordeeld.
tja dat er bijna niks meer overblijft na een scheiding is bij ook wel bekent! En de mensen die ik nog om me heen heb zijn over het algemeen toch wel vriendinnen met een eigen gezin, en niet echt mensen waar ik mee op stap kan gaan enz... omdat hun eigen plannen hebben. Ik ben soms zo opgelucht als er soms iemand langskomt s'avonds heb dan soms al 4 avonden alleen gezeten. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat het iets is wat me wel echt zwaar valt want voor de rest redden we ons prima!!
Juist! en daar ben ik de laatste tijd dus erg hard in geworden! ik heb liever 1 goeie vriend als 20 die me uiteindelijk laten vallen! en van die ene kan ik ALTIJD op aan!
Bij mij is er eigenlijk niks veranderd qua sociale contacten. Mijn ex heeft geen vrienden of sociale contacten, ik wel. En die heb ik nog steeds. We zijn 6jaar geleden naar deze regio verhuisd en hij kent hier nog niemand zelfs. Ik vind t nu ik alleen ben wel moeilijker om de sociale contacten te onderhouden. Even ergens een avondje gaan buurten is er niet meer bij, zomaar spontaan even weg enzo, dat gaat niet, dan moet ik oppas regelen. En de meiden hebben gezinnetjes en hebben geen zin om op zaterdagavond te gaan stappen en ik juist wel, in t weekend dat ze bij dr vader is dus.
dat heb ik ook vaak hoor! en dan ga ik wanhopig iedereen smsse en bellen en dan komt er vaak wel iemand hihihi
ja dat is dan weer een nadeel natuurlijk.. ik heb eigenlijk niemand om me heen met kinderen.. ik ben de enige.. dus ja iedereen gaat graag op stap... en voor mij is het dan overdag weer vaak nadeel da ik nie ergens naar toe kan met iemand die ook kids heeft... daar loop ik dan weer erg tegen aan
Das t leeftijdsverschil denk ik haha, op mijn leeftijd (uche..dat klinkt bejaard) hebben de meesten wel gezinnetjes natuurlijk (34)
ja daarom.. dat is gewoon een groot verschil.. ik zou wel heel fijn vinden als ik iemand om me heen zou hebben maar helaas
Ah je bent 21 zie ik..haha ja das zeker een groot leeftijdsverschil dus (hihi wou generatieverschil typen, maar dat gaat net iets te ver haha)
hahah nja het is wel zo toch!? je was gewoon benieuwd naar mijn leeftijd daarom heb je dat onderwerp weer erop gezet hahahahaa nee grapje8)
Ik ben ook bijna elke avond alleen vind het niet erg, eigenlijk wel lekker... ff internetten en tv kijken (tijd voor mezelf dus) Zoonlief ligt tussen 18.30 en 19 uur op bed en daarna echt even tijd voor mezelf dus. Mijn beste vrienden zijn mij nu nog trouw, mijn beste vriendin komt regelmatig langs en ik heb zelf weer veel nieuwe contacten opgebouwd in mijn dorp en heb leuke buren om mij heen
Ik heb gelukkig mijn vaste vrienden ook nog steeds, die ken ik allemaal tussen de 20 jaar en 3 jaar, hebben me nooit laten vallen. ondertussen ook nog wat kennisen opgebouwd maar meer in de uitgaanssfeer, sommigen komen ook langs op feestjes maar ik meestal bij hen voor het stappen dus echte vrienden kun je dat niet noemen. door de week ben ik meestal ook alleen om de week komt een vriendin langs die zit ook vaak allen thuis. weekends plan ik meestal voor vrienden, helaas gaan er nog maar 4 echt regelmatig opstap de rest is gezetelt of heeft geen zin. heb 2 vriendinnen met kinderen en 1tje van de leeftijd van mijn kids, zou wel wat meer contact met meiden met kids willen
Kan je hier beter komen wonen Op mijn buurt is een babyboom gaande nl eerst waren alleen mijn zoon en de dochter van de buurvrouw de enigste kids op deze buurt, de rest allemaal jonge stelletjes en oudere dames en heren (woon t.o. bejaardenwoningen) maar nu zijn al 3 stelltjes zwanger op deze buurt... Vind het wel erg leuk wat meer kinderen op de buurt, mijn buurvrouw naast mij is ook zwanger en vraagt me nu regelmatig wat e.d. zo krijg je wel meer contact met je buren
Nadeel hier is natuurlijk ook wel dat ik weer bij mijn ouders woon. Dat maakt het toch iets moeilijker om hier mensen uit te nodigen. Maar goed, komt allemaal wel weer. Eerst zelf er maar weer eens bovenop zien te komen hihi.
Ja dat vond ik ook een nadeel toen ik weer bij mijn ouders woonde. maar goed kom er eerst zelf maar bovenop en wie weet heb je snel een eigen huis en kan je je eigen leventje weer opbouwen