Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ Koetje:
    die angst had ik ook. Is nu wel voorbij. Als het fout gaat, kan ik er toch niks aan doen. Besef duurde bij mij ook wel even. Tot ik mij echt beroerd ging voelen enz.

@ Lilia:
    Je moet doen wat jij wil. Tenzij je omgeving te verzorgd en je rekeningen betaald, kunnen ze zeggen en vinden wat ze willen, maar dienen ze hun mond gewoon te houden.
    Als jij denkt dat je het goed aankan zou ik zeggen "DOEN"!

Feit dat je het met een partner doet, geeft je geen garantie dat het kind wel een vader heeft later. Er kan van alles gebeuren.

Ego:
    Heb het zoonlief verteld. Had hem net zo goed kunnen vertellen dat we patat aten die avond...Eff 10 sec blij en toen waren andere dingen weer leuker. Komt denk ik wel later als hij en echo kan zien.

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

@foxy
    ja dat denk ik ook hoor dat het besef nog wel komt hihi. voorzichtig aan begin ik al te denken hoe ik het kamertje graag zou willen en dat ik een site wil maken (net als voor luuk) en die angst zal ook wel steeds minder worden. Voor kinderwagen heb ik pas mijn kinderwagen die ik had (en niet prettig vond) omgeruild voor een bugaboo bee. Daar kan Luuk nu prima in als buggy en je kunt er ook adapters voor maxi cosi en / of babynestje in kopen voor de eerste periode vanaf geboorte. Blijft alleen dat vervoer op de fiets of zo nog een probleem whahaha... nog 8 maanden om over na te denken ;)

@ lillia
    ik sluit me aan bij foxy... jij bent degene om wie het gaat hoor. Wat anderen ervan zeggen tja... kan zoveel zijn. Ik heb van mijn ouders en zusje geen negatieve reactie en ook mijn opa en oma verteld (ivm dat opa niet goed gaat) en ook die waren blij (eerst wel even verbaasd)

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Hey dames!

ik heb ook geen vent nodig om gelukkig te zijn. Ik heb het nu heel goed met mijn 2 poppies. Enige wat ik wel graag wil is werk. Belangrijker dan een vent vind ik momenteel. Ik red t prima zo, maar ik wil iets doen met mijn opleiding en thuis zitten is niet mijn ding. Hopelijk word ik binnenkort opgeroepen voor vrijwillgerswerk. Ervaring opdoen is alleen maar handig.

Koetje: wauw haha de streep is al mooi donker, nou dan kan t niet missen hoor. Snap je spanning, had ik ook bij de tweede veel meer.

Kussiexx: Leuk een paragnost!! wil ik ook graag een keertje heen. Ik geloof daar ook wel in hoor. Blijf wel je eigen pad volgen en ga niet wachten op hem. Want als t niet uitkomt, dan verknal je t voor jezelf. Want je sluit je nu wel af en daardoor sta je onbewust niet open voor andere leuke mannen.
    Bin there... ik heb nu echt een goed gevoel over mezelf. Ik denk niet meer aan ex, ja alleen maar negatief. En dat voelt goed!

Foxy: hahahahaa die reactie van je ventje, geweldig. Tja kids he.. Als je straks gaat groeien e.d. en de beep gaat schoppen dan word t voor hem ook wat tastbaarder denk ik. En groot gelijk hoor, je red t prima alleen en een nieuwe vent moet van heeeeeeel goede huizen komen. I agree!

Ik heb gister mijn kidsjes weer opgehaald. Ex liet me bij de voordeur staan. Achteraf wel fijn, dat geeft mooie afstand. Doe ik woensdag ook. Hij durft me niet aan te kijken, hij weet dat ik alles weet. De lul! ik weet ook dat ie vrijdag moest werken, maar hij liegt gewoon in my face dat ie thuis met de kids was. Oww echt waar, waarom liegt hij zo.
    Demi is ontzettend aanhankelijk naar mij toe, ik kan niet uit t zicht..gister ook drama met t naar bed brengen. Helemaal overstuur als ik wegga. Bij hem slaapt ze wel goed en vertoond ze dat gedrag niet. Ze wil constant bij me zitten, staan, liggen. Zou ze mij zo missen? Moet ik dit gedrag negeren? Is dit een kwestie van wennen? oh ik weet t niet.. iemand een idee?

groetjesss en fijne dag vandaag!! t is vet heet.

4. Foxymama

@ Koetje:
    Ik ben ook al van alles aan het plannen en zoeken. Nog niks gekocht, ookal is de verleiding ook wel erg groot. Vooral me moeder heeft het daar moeilijk mee :p
    Mijn oude wagen gaat naar me moeder als reserve en ik wil zelf een "nieuwe" . Zat te denken aan een Maxicosi Mura of een Bugaboo. Zolang de boodschappenmand lekker groot is en dat ding makkelijk te tillen is (heb geen lift):D

@Fontana:
    Echt een kinderreactie...Moest ook wel lachen hoor. Hij gaat ook mee naar de echo (ik eerst kijken of alles goed is en daarna moeders met zoon erbij) dan ziet ie het zelf.

Kinderen voelen heel veel dingen, vooral als het gaat om scheidingen en dergelijke. Ik zou haar niet teveel aandacht geven, want je moet het dr anders strax ook weer afleren. Probeer alles gewoon zo normaal mogelijk te laten verlopen (vaste tijden enz) misschien dat het dan na verloop van tijd wat beter gaat. het is natuurlijk ook een hele verandering voor die kleintjes.

5. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Fontana, ik weet het niet goed... Het kan toch ook weer zo'n fase zijn? Ik zou altijd laten weten dat je er voor haar bent... Maar ook duidelijk je grenzen stellen..
    Ik heb er zelf heel veel moeite mee gehad, ik kon Stan echt niet laten huilen.. En nu nog niet goed trouwens, maar heb voor mezelf wel een middenweg gevonden waarmee ik nu tevreden ben...
    En ik hoop echt dat je indd je ex nu los kunt laten...

@ Koetje, hoop dat je wat aan de woorden van Foxy hebt.. De twijfel zal vast na de echo omslaan in geruster gevoel en heel veel blijheid!

@ all, wauw, ik vind het echt knap dat jullie het ook oké vinden om geen man meer in jullie leven te hebben! Dat zie ik dus echt totaal nie voor me..
    Ben nu ook zo'n 2 jaar alleen en ben er wel klaar mee hoor!
    Dit is het gewoon niet voor mij, ik ben ontzettend gelukkig met mijn mannetje, dat is het ook niet, heb het harstikke goed voor mekaar, heb vanaf woensdag een contract, we hebben een dak boven ons hoofd... Maar ons leven is echt compleet als Stan een lieve papa heeft, en ik ook een maatje om mijn leven mee te delen...
    Tja, kan er nix aan doen, zo zie ik het...

@ paragnoste, nee ik ga er ook niet naar leven..
    Kijk ik dacht dat ik over ex heen was, maar ze heeft me wel in laten zien dat dat niet zo is.. Dus ookal wacht ik niet op wat er gebeuren gaat.. Het heeft me weer hoop gegeven, en dus weet ik dat ik nog niet klaar ben voor een nieuwe liefde... Want dan moet ik hem eerst uit mijn hoofd zien te bannen... En tjah... Dat lukt me al 5 jaar niet, hahaha...
    Hopeloos echt waar...
    Ah, nee, nu overdrijf ik.. Toen het 2 jaar uit was, dacht ik echt dat ik over hem heen was.. Maar na de bevalling kwamen er zoveel (onverwerkte) emoties boven, waaruit bleek dat ik nog zo ontzettend veel van hem hou.. K weet ook niet hoe ik het uit moet leggen...
    Ik kan het ook nie beinvloeden, mijn gevoel voor hem was en is ontzettend sterk.
    Wat ook wel weer bleek bij die paragnoste, want ze wist dat hij mijn grote liefde was...
    En tjah, zeggen wat je horen wil... Dan is dit wel een linke, want er zijn er ook zat die de pest hebben aan hun ex! Hihi!!
    Ik begrijp het wel hoor, heb ALLEEN maar negatieve reacties gehad...
    Das echt nie normaal... Maar IK geloof er wel in...
    En daar komt bij, het komt overeen met mijn intuitie, en die laat me ook nie vaak in de steek, dus ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen!!

Even onder ons.. Volgende week gaat mijn beste vriendin trouwen (zijn zus) dan zie ik hem weer...
    Eindelijk... Ik ben wel benieuwd of er misschien een vonk is?
    Mag ik toch stiekem wel hopen! :D:cool:

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    wow idd mooi!! ik steel hem van je ;)

7. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    wauw ik hou wel van zulke teksten!! geweldig! Ben het er ook helemaal mee eens.

8. kleinvisje

hoi meiden

wow mooie tekst foxy

hier alles goed. gisteren een clear blue digitale test gekocht met indicatiemeter. dit wilde ik doen als cadeautje voor mijn ouders :)
    en er stond toch echt zwanger 2-3 weken dus termijn klopt ook op de test wat me weer iets geruster maakt :)
    maar blijft spannend hoor. Darmen beginnen nu ietwat meer te rommelen en vollere borsten maar verder geen klachten.

Mijn ouders vroegen of ik ook mijn ex ging vertellen dat luuk een brusje krijgt? Mijn heel stellig nee kwam er wel zo stellig uit dat mijn ouders moesten lachen. Mijn ex heeft daar niets mee te maken en laat het al maanden afweten etc. dus dat recht heeft hij mooi verspild. T.z.t. zal hij het misschien wel via via horen maar dat zie ik dan wel. En geloof ook niet dat als zijn nieuwe vriendin zwanger zou raken van hem hij mij dat zou vertellen (al denk ik niet dat mijn ex nu zit te wachten op nog een kind whaha) maar goed ik moest ook wel lachen op mijn luide NEE en zou ook heel verbaasd hebben gekeken volgens mijn vader whaha.

9. kleinvisje

haha ja ik denk ook dat mijn moeder het er nog moeilijker mee heeft om te wachten dan ik.
    Mijn moeder zit volgens mij al hele lijstjes af te werken en namen te verzinnen in haar hoofd al laat ze het uiteindelijk wel aan mij hoor :D

10. Foxymama

@ Koetje:
    Whahaha, moest eff hardop lachen om je reactie. (collega's keken raar :p)

Geloof er maar aan, je bent echt zwanger :p Over een maandje alweer naar de VK. gaat snel joh! heb je ook al een afspraak voor een echo?

11. Soda Pop

@ Koetje, wat fijn dat je ouders ook zo enthousiast zijn!! Vind ik hartverwarmend! En hihi, jou felle reactie zegt wel genoeg wat betreft je ex!! En toch zou ik die verbazing in zijn ogen wel willen zien, als hij het hoort, hoe stoer jij bent! En er gewoon alleen voor wilt gaan!!
    Ik doe het je niet na! Heb respect voor jou (en ook voor Foxymama)
    Fijn dat de test ook zo harstikke positief is!
    Dat maakt het toch al een stukkie fijner denk ik!

@ het stukje tekst, Het is indd een heel mooie stukje tekst! Maar tjah, haha, ik blijf bij mijn standpunt hoor!
    Graag weer een lieverd in ons leven!
    Maar dan wel 1 die zijn verantwoordelijkheid neemt! En er voor ons is!
    Dus daar heb je het al; word nix :D:D

@ All, mag ik vragen hoe jong jullie zijn?
    Ben ik eigenlijk best wel nieuwsgierig naar? Of is dat een brutale vraag hihi..
    Zal zelf de spits afbijten, ben 26 ;)

12. Soda Pop

Heh, wat is dat toch naar heh, dat mensen altijd hun oordeel al klaar hebben zonder dat ze zich uberhaupt in de situatie hebben verdiepd...
    Ik weet er helaas zelf ook alles van...
    En ik heb zelf (Behoorlijk) afstand genomen van de mensen die zo (negatief) hun mening gaven over mijn leven...
    Ook familie zat daar bij..
    Ik word gelukkig steeds sterker, en durf steeds meer voor mezelf en Stan te kiezen.. Maar het blijft moeilijk, vooral als je wel om die personen geeft!

Maar meid, het is JOU leven en JIJ bepaald, en als dit een wens van jou is zou ik er met hart en ziel voor gaan!!
    En dan zul je ze eens zien!

13. Soda Pop

Ongelofelijk heh, dat er toch zulke waardeloze figuren rondlopen...
    Ik vraag me soms wel es af, zullen (sommige) vrouwen net zo erg zijn?

Harstikke naar dat jij het ook hebt mee moeten maken!!
    Ik ben blij dat voor zover ik weet mijn ex(en) niet zijn vreemd gegaan, maar verder was liegen over zo goed als alles wel de grootste oorzaak waardoor het stuk liep..
    Waarom kunnen ze niet gewoon eerlijk zijn?

14. kleinvisje

hihi foxy ja begin het steeds wat meer te geloven nu
    en die reactie whahaha ja moest er ook wel om lachen daarna

kussieex ja ergens ben ik ook wel benieuwd naar zijn blik / verbazing al denk ik dat hij mij die niet zou gunnen en macho stoer zou doen alsof het hem niets zou schelen whahaha. maar ach maakt me ook niet meer uit hoor, is immers mijn wondertje !!!

o enne ik ben trouwens 31 !!

15. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik ben 27 (oktober 28)

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    27 in april geworden

17. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ja erg jammer dat mensen zo snel oordelen, maar daar kan ik me wel aardig goed overheen zetten. Ik vind het niet zo belangrijk wat de hele wereld vindt. Wat ik wel heel jammer (en moeilijk) vind, is dat mijn moeder er ook zo over denkt. Ik heb nu wel hele grote steun aan haar met de kleine. Maar of ze bij een 2e net zo zou reageren als de ouders van koetje en de moeder van foxy....? Ik betwijfel het. Zij zegt regelmatig tegen mij 'aan een 2e begin je niet meer alleen, of met een vader of niet'. En zulke opmerkingen van haar remmen mij helaas wel :(.

Maar stiekem hoop ik dat ik over een tijdje gewoon doorzet en voor een 2e x voor ga als de juiste vent zich niet aandient :).

18. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ooh ja ik ben 32

19. Foxymama

@ Lilia:
    Ik hoop dat je moeder bijdraait. Heb misschien het "geluk" dat mijn moeder ook aan alleenstaande ouder is. En het na de scheiding van mijn vader (ik was toen 14) ook zonder zijn hulp heeft gedaan. Zij Kon vroeger zelf na mij heel moeilijk kinderen krijgen, dus snapt mijn wens voor een 2e (waar niet veel leeftijdsverschil tussen zit) maar al te goed.

Mijn vader aan de andere kant, doet gewoon alsof de baby niet bestaat en praat er niet meer over sinds ik het hem verteld heb.

Hoe de rest van mijn familie reageert weet ik niet en kan me eigenlijk ook niets schelen.

@ Kussiex:
    Je mag gewoon je wensen hebben hoor :) Ik zie wel gewoon wat het leven brengt.
    Op dit moment brengt het leven een nieuw leventje dus daar, en naar mijn zoon, gaat mijn aandacht heen. Daarna moet al dat extra gewicht eraf (er zat nog genoeg van de 1e keer en mezelf verslonzen de afgelopen jaren) en dan zie ik wel wat er weer gebeurt.

Leeftijd: Ben 26 :D

Deel Deze Pagina