Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

dank jullie meiden
    dinsdag de begrafenis. vooral sneu voor zijn vrouw en kinderen :(
    heb ze gisteravond wel gezien en gesproken.

2. kleinvisje

hoi meiden

ik ga 22 juli de voogdij vastleggen over zoontje en kindje in spe.
    heb dit altijd al op papier gehad maar niet officieel laten maken.
    moeilijkheid zit hem in het feit dat ex erkenning EN gezag heeft en dus moeilijk kan doen dan.

Echter bij navraag blijkt dat ik wel een andere voogd aan kan wijzen maar als mij wat gebeurt zal bio vader van zoontje op de hoogte worden gesteld en kan hij bezwaar maken tegen mijn keuze omdat daar ook recht op heeft door erkenning (en gezag)
    een rechter zal dan kijken naar wat zwaarder weegt. in mijn geval is de kans dat ex kind krijgt dan nog behoorlijk aanwezig; geen strafblad, geen drugsgebruik etc. maar door een voogdij te regelen wordt er verder gekeken dan alleen maar automatisch bio vader en vooral als ook de 2e er is en kinderen graag bij elkaar blijven. ik zou dus kans lopen alsnog dat zoontje dan bij biovader terecht komt als hij dit zou verzoeken. maar goed ik ga iig de voogdij aan mijn zus toewijzen en zij aan mij over haar dochter als haar en haar man wat zou overkomen.

daarnaast heb ik mijn ex een berichtje (sms) gestuurd met het verzoek om afstand te doen van erkenning en gezag in de hoop dat hij dit doet en ik dus helemaal van al het gezeur af ben
    ben bang dat hij dit niet doet of in zijn geheel niet reageert, maar proberen kan iig.

volgende sms gestuurd naar ex
    hallo ... , aangezien je op brieven niet reageert en ik je alleen zou bellen bij nood omtrent luuk doe ik dit maar even via sms. Ik heb het volgende voorstel: aangezien ik denk dat wij er samen niet meer uit gaan komen wil ik alleen gezag. Ik wil dat jij afstand neemt van gezag / erkenning van Luuk. Ik zal dan alle schuldeisers prive verder alleen betalen en nooit alimentatie eisen. Geen omgang tenzij Luuk hierom zou vragen. Hoor graag of je hiermee akkoord gaat. Zo ja dan wil ik dit spoedig officieel maken. Zoniet dan blijft het zoals het is en zetten we juridische stappen voort. Graag spoedige reactie voor 14 juli. Alvast bedankt (mijn naam).

gaat hij akkoord.... jippie :D dan alles vastleggen en ben ik van het gezeur af. zoniet tja dan heb ik er niets mee gewonnen, maar wel geprobeerd en ga ik alsnog voogdij regelen en dan ga ik verder met het opeisen van geld waar ik (en anderen) nog recht op hebben zodra hij uit sanering komt.

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Zo goed van je hoor!

Ik hoop echt dat het gaat lukken en hij afstand gaat doen van het gezag.

Hoe gaat het met de kleine??? Niet teveel kwaaltjes???

4. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Koetjekuuk, gecondoleerd meid! Wat een naar bericht... Indd heel naar voor iedereen, maar ook voor jou, je krijgt wel heel veel op je af! k hoop dat je je een beetje staande kan houden!! Hou je taai meid! *knuffel* En dan op je werk, met je neus in de boter met dat (valse) brandalarm.. pfff

@ Foxy, herkenbaar, hier ook veel leunen op ouders, terwijl ik dat ook helemaal nie wil...
    Dus troost je, zoals je leest zijn er meer die dat hebben/doen! hoe voel je je nu?

@ Koetje, Woww, sterk hoor, dat je je ex hebt gesmst, ben je nu niet juist bang dat hij opeens contact gaat opeisen?
    Pfff ik weet nie of ik het zou durven, veelste bang dat W. dan opeens onwijs moeilijk zou gaan doen!Respect voor jou

@ Fontana, en is het je gelukt om de kids bij vader in auto te doen, en nix toe te laten?? Zal hij wel naar op z'n neus hebben gekeken!
    Hihi! En terecht! Wat denkt ie wel niet...

@ mijn ex... Lang verhaal, vertel ik later, de hele week al onwijze hoofdpijn gehad...
    Kom ik nog op terug als wat beter gaat... Maar ik hou van hem.. En ik geloof nie dat het nog over gaat... ;)

@ foto, nouw misschien een foto van jullie met kindje(s)
    Ik ben wel benieuwd met wie ik "schrijf" nu! ;)

@ hier, pff, Stan is al weken uit zijn doen... Vandaag ging het voor het eerst weer redelijk!
    Maar wat heeft hij wat jengelen gedaan, er komen 3 kiesjes door.. Dus tis wel te verklaren, maar pff wat vermoeiend!! En hij was nog verkouden er bij (en ik ook, en dus al de hele week knallende hoofdpijn, valt nie mee!)

Hier even een foto van ons...

5. Foxymama

@ Kussiex:
    Zwangerschaps kwaaltjes nemen af. Ben voornamelijk in de avond (voor en na het eten) misselijk en me buik zwelt op als een ballon. Moeheid is ook wat minder gelukkig.

Vind het niet erg om te leunen op me moeder en zij vind het ook niet erg. Voel me nu alleen echt een klein mama's kindje die niet kan wachten tot ze terug komt van vakantie (morgen!!!!:D)

Foto: komt denk ik in mijn album (moeten we eff vriendjes worden:)).
    Ben een tijdje geleden lastig gevallen door een voormalige "vriendin" die zelf mijn foto's op erotische website zette, dus ben een beetje huiverig in het posten van foto's op fora en dergelijke. Al helemaal van mijn zoon.

Hoop dat je je snel weer beter voelt en ben benieuwd naar het verhaal van je ex :p

6. Soda Pop

Wat eng!! Dat meen je niet??!!
    Jeeutje! Leuk zeg zo'n "vriendin" Waar slaat dat nouw weer op, zo'n stomme actie! Belachelijk en raar ook!
    Wil je wel vriendjes worden dan? Want dan zal ik es even een verzoekje die kant op sturen!

7. Foxymama

Heel eng.
    Politie heeft eraan te pas moeten komen zodat ze stopte.
    Af en toe is ze nogsteeds bezig.

Ja hoor, vriendjes geen probleem. Heb gezien dat jij niet die vriendin bent :p

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    stoer van je koetjekuut.

ik weet wel dat het heel erg moeilijk is om weer van die erkenning af te komen, allemaal regels zitten eraan

9. kleinvisje

hoi meiden

@kussiex: ja het zou kunnen dat mijn ex dan ineens weer contact wil, maar dat ga ik dan gewoon niet goedkeuren! en eigenlijk denk ik dat hij gewoon niets laat weten en ik dus na de 14e alsnog gewoon moet gaan bellen om antwoord te krijgen dan. Dan bel ik wel met mijn vaste nummer want dat heeft hij niet in zijn tel staan en anders neemt hij toch niet op. Afwachten dus !!! al hoop ik gewoon op een reactie terug dus.

sterkte met je ex meid, kop op hoor !!! Ergens hoop ik dat hij een keer iets doet waardoor je inziet dat hij niet de ware is en je boos op hem kunt zijn ipv ook nog houden van

leuke foto trouwens !

@ foxy fijn dat de kwaaltjes afnemen. hier (nog) geen last van kwaaltjes of heel weinig. af en toe klein beetje misselijk en beetje maagzuur of iets opgeblazen gevoel. En helaas pukkeltjes grrrr. :(
    fijn dat je moeder weer terugkomt van vakantie, lekker :)
    en inderdaad die "vriendin" van je spoort echt niet dan zeg !!!

hier; lekker weekend en even bijkomen. gaat verder allemaal goed. dit weekend verjaardag nichtje morgen en voor de rest rustig aan en wat opruimen. (vies weer hier trouwens, maar koelt gelukkig wel iets af daardoor in huis want pfoe was warm zeg)

10. Foxymama

@ Koetje:
    Is het misschien niet een idee om dat gezag te laten verlopen via een advocaat? (moet je volgens mij toch doen aangezien je daarvoor naar de rechtbank moet gaan)

Dan kan je aantonen aan de rechter dat je het eerst zelf hebt geprobeerd en als hij het dan via de advocaat weg ook niet doet sta je toch weer iets sterker.

Fijn dat je nog niet echt last hebt van kwaaltjes!

Hier
    ook een rustig weekend. Eindelijk wat meer energie :D dus een hele berg met kleren wacht op mij om te wassen/strijken/vouwen.

Morgen me nichtje verrassen die ik al een jr niet gezien heb. Zij komt eindelijk eens naar Nederland en ga op Schiphol staan. Daarna lekker naar me moeder. Kan zoonlief oma weer eens vervelen en kan ik lekker rusten op de bank en niks doen :p ( o wat ben ik slecht)

11. kleinvisje

foxy

die voogdij ga ik sowieso nu regelen en als mijn ex niet reageert kan ik alsnog bij een advocaat advies inwinnen verder (was ik al deels mee begonnen) omtrent het ongedaan maken van erkenning / gezag.

12. Soda Pop

@ Koetje, pffooeh, wat heb jij zo dan veel aan je hoofd, al dat uitzoeken en proberen etc.
    Echt naar! Ik hoop dat het je allemaal (spoedig) gaat lukken...
    Gaat het verder ook een beetje met je? Na de afgelopen heftige week?

@ Foxy, hihi, slecht? Heerlijk toch om op de bank neer te ploffen en even nix te doen! Is je goed recht! Hihi! :D
    En oma is vast dolgelukkig dat ze even mag spelen en knuffelen met haar kleinkind! :D

@ Fontana, hoe is het gegaan toen je ex de kids kwam halen?
    Heb je hem indd buiten de deur weten te houden?

@ mijn ex, hihi.. Ik wil niet dat het stopt hoor... Mijn gevoel is heel sterk voor hem, en afgelopen week op de bruiloft van mijn beste vriendinnetje (zijn zus) was het zooo fijn om hem weer te zien!!
    Ik kan er nix aan doen, maar pfff, hij brengt zoveel gevoelens in mij los! Das gewoon wonderlijk...
    En ook hij zegt gevoelens te hebben, maar we zitten allebei in een periode waarin we vooral met onszelf aan het werk moeten! Hem lukt dat duidelijk beter als mij...

Ik blijf maar hangen in mijn cirkel; heb totaal geen zelfvertrouwen en voel me heel minderwaardig...
    Toen ik 5 jaar geleden bij hem was, was dat nog veel erger... En nu ben ik bang dat ik weer in ouwe patronen ga vallen en dat wil ik niet..
    Ik ben er zoo klaar mee! Ik wil gewoon dat ik kan denken/voelen dat OOK IK het waard ben...
    En dat hij niet zomaar naar een ander zal gaan omdat ik nix te bieden heb... *saai, veel ziek etc*
    Dus nouw jah, ik moet die cirkel doorbreken!
    Verrekte moeilijk dat weet ik wel! :$

Maar zolang ik niet "van mezelf hou" kan een ander ook nie van me houden... AARRGHHH!!

Dus als jullie ervaringen of tips en tools hebben, dan hoor ik het graag! :):)

Verder wil ik nix liever als vertellen hoe het was met hem op de bruiloft, om hem te zien, maar ik kan het niet verwoorden..
    Klinkt heel stom, maar ik kan het gewoon nie zeggen hoe het voelt om bij hem te zijn... Hij is -en blijft- gewoon mijn grote liefde...

Veel liefs mij

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey hey,

ff snel ga zo mijn kids weer ophalen! jippie. Ik heb ex genegeerd bij het ophalen v.d kids vorige keer. Hij ging wat stom op mijn bank hangen en maakte opmerkingen over orale sex blabla.. ik ben er niet op in gegaan. Kids stonden klaar, dus gezegd dat ik ze nu in de auto ging zetten. Hmm oke, toen nog een paar opmerkingen en hij wilde zelf vanalles vertellen over zijn werk,en hij wilde weten hoe het met mij was. Ik heb niets gezegd, gedaan alsof ik niets hoorde. Toen hield ie op en hebben we de kids in de auto gezet en issie weggegaan. pfffoeii was moeilijk hoor, maar ik ben wel heel stellig en zeker van dat ik nooit meer met hem samen wil zijn. echt noooit weer! al zit ie op knieen te janken of ik hem terug wil.. never never nooit!

Kussieexxx: ik heb hetzelfde gehad... geen zelfvertrouwen en daar heb ik haptotherapie voor gehad ook. 1 moment vond ik het aller moeilijkste. ik moest in de spiegel kijken en tegen mezelf zeggen : ik hou van jou. ik heb zoooooo gehuild! ik kon het niet! als huiswerk kreeg ik mee dat ik elke dag 10 zinnen over mezelf moest opschrijven. zoals: ik hou van mezelf omdat.... ik lief ben. of omdat ik mooie ogen heb, of omdat ik het waard ben. Dit heeft mij ontzettend goed geholpen. Natuurlijk ben ik nog wel onzeker op sommige momenten, maar zelfvertrouwen dat straal ik nu echt uit! mij krijgen ze niet meer klein, ik mag er zijn.

zal nu kidsjes halen...bij de deur! en dan zal ik even lief zwaaien naar zijn vriendin.. bleeehhhh

14. Foxymama

@ Koetje: Ooo mooizo! Ik hoop dat het allemaal soepel verloopt

@ Kussiexx:
    Ik had precies hetzelfde met mijn grote eerste liefde. Hij was mijn eerste in zoveel dingen en ik gaf hem echt alles wat ik had. Eindstand ging hij vreemd, verliet me van de 1 op andere dag ( we woonden samen) en bleef ik alleen en helemaal leeg achter. Geen zelfvertrouwen, geen zin meer in het leven, echt helemaal niks.

Na verloop van tijd (hij een paar relaties verder en ik een kind verder) kwamen we weer bij elkaar. Dit ging even goed en daarna weer fout. Dit gedoe hebben zijn wij blijven doen tot vorig jr.

Kwam toen tot je conclusie dat ik misschien wel van hem mocht houden, maar dat hij niet goed genoeg was voor mij. Iemand moet van mij houden met mijn saaiheid en alles wat ik breng.
    Hij WAS mijn grote liefde en zal hij altijd blijven, maar ik weet en verdien iemand die NU mijn grote liefde wil zijn met al mijn bagage, saaiheid en dergelijke. Hou nogsteeds van hem en zal dat misschien altijd wel blijven doen, maar dat wil niet zeggen dat ik bij hem moet blijven. Ik verdien beter.

Qua tips: Volhouden en echt even aan jezelf werken. Zet je kids en jezelf op plaats nr 1 en laat je ex even links liggen. Jij bent belangrijker, want als je idd niet van jezelf houdt en niet stevig in je schoenen staat, hoe moet jij dan iemand gelukkig maken of iemand jou? Probeer eventueel therapie.

@ Fontana:

Wat goed van je dat je zo hard ben geweest naar je ex toe! EN gaf het een goed gevoel of toch niet????
    Wat gebeurde er toen je de kids ophaalde?

hier:
    lekkr de hele middag bij mams op de bank gehangen :d Echt eff heerlijk!! en mams was ook blij.
    Had me zusje verteld dat ik zwanger was, ging niet zo goed. Ze snapt mijn keuze niet en werd zelfs boos, omdat ze vond dat mijn moeder dan weer meer moest oppassen. pffff vermoeiend hoor. Hopelijk trekt ze nog bij de komende maanden.

15. kleinvisje

hoi meiden

kussiexx ik denk echt dat je meer afstand moet gaan nemen en wellicht idd hulp op een manier moet gaan zoeken. De knop moet een keer om anders blijf je maar hangen zoals je zelf ook al zegt. Misschien goed om een lijstje te maken wat je leuk aan hem vind en wat je niet leuk / rot aan hem vind dus waarom het uit raakte etc. Ga daar dan goed naar kijken. Persoonlijk denk ik namelijk dat niet HIJ degene is die die gevoelsn bij je oproept maar dat jou onzekerheid en je wens dat het goed zal gaan dat is.
    Jij wilt graag dat plaatje en dat het goed is en daarmee creeer je een situatie / gevoel die niet echt is of kan worden.
    Ik heb dat de eerste periode ook gehad. Gelukkig kwam er bij mij afstand en begon mijn ex verschrikkelijke dingen te doen waardoor mijn knop omging en uiteindelijk ik sterk genoeg was het stop te zetten.

fontana goed van je !!!

hier: vandaag verjaardag gehad van nichtje en dinsdag a.s. begrafenis oom. opa gaat nu iets beter.
    Morgen werken van 9.30-20.00 ivm vergadering (ouders halen zoontje op bij kdv)
    verder alles zijn gangetje. vanmorgen wel misselijk geweest en lijk ook iets vermoeider en heb een pukkelaanval (grrrrrr) maar ach, neem het maar voor lief.
    Nog geen reactie van ex op mijn sms trouwens jammergenoeg.

16. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Koetje: pffff wat een ass zeg die ex van jou. hij reageerd gewoon niet om jou weer lekker dwars te kunnen zitten. Hoe kinderachtig.
    Lange dag morgen... wel pittig hoor, hoop dat de misselijkheid niet door gaat zetten. Heb t bij beide zwangerschappen gelukkig niet gehad.Lijkt me vreselijk.
    Fijn dat je opa iets beter gaat.

Foxy: na wat een nare reactie van je zus. Kan me voorstellen dat zoiets best hard kan aankomen. Hoop ook dat ze er even overna gaat denken en dan weer bij trekt. Heeerlijk he ff relaxen bij mamsie hihi kan ik ook zo van genieten.

Ik heb de kids opgehaald, hij stond bij de deur met ze. Heeft even geholpen om ze in de auto te zetten. Zijn vriendin kwam bij de deur staan. Helemaal op en top in de kleertjes, haar leuk.. ik denk nou die heeft d'r best gedaan... voor mij?? haha. alsof ze iets wilde bewijzen ofzo. Dus ik "hey... wat zit je haar mooi! zij..ow ja dank je. Mijn ex: ja bij de kinkykapper gedaan, kostte heel wat.. ik zei: ja en, dan heb je ook wat. tsss wat een opmerking ook weer.. zet ik sem in de auto, komt ie achter me staan.. best dichtbij. Dus ik ff iets harder: zeg H, wil je niet zo dicht op mij staan! ow ow sorry ja euh ik wilde sem een kus geven.. dus hij weg. ik zei nou moet je sem nog een kus geven? ow ow ja.
    pfff asshole.

Weet je, ik hoef hem echt niet terug. Maar ik merk dat er nog wel jaloezie zit van mij kant. Toch zoiets van, jeetje hij heeft gewoon alweer een fijn gezin, iemand die op hem wacht, t eten klaar heeft, naast hem ligt, hem knuffelt enz. Dat mis ik ook wel heel erg. En daarbij steekt t me gewoon zo dat ie mij heeft bedrogen en haar ook. En hij komt overal mee weg. T is allemaal zo makkelijk bij hem. Terwijl ik overal altijd voor moet vechten. Daar baal ik ontzettend van. Hij heeft alles veroorzaakt en zit inmiddels alweer op kussentjes en ik nog steeds op de blaren die hij veroorzaakt heeft. bah ik haat hem echt... of toch niet. Hoelang duurt dit proces. 7 jr samen is 7jr verdriet.. man man.

17. Foxymama

Koetje:
    Heftige week voor jou dus!
    Gelukkig gaat het wel weer wat beter met je opa!
    Lompe lul van een ex zeg Hij kan toch wel even reageren!
    Hoop dat je klachten niet gaan doorzetten.

Fontana:
    Whaha, moest echt eff hardop lachen. Geweldig!
    Ik snap je gevoel hoor.
    Dat had ik in het begin naar mijn ex toe ook. Ik moest stoppen met school. Ik moest alle eindjes aan elkaar knopen, geen weekendje rust, geen uitgaan. En hij maar lekker op vakantie met zijn nieuwe schatje, huisje helemaal op en top inrichten, zijn familiefeestjes, plezier hebben, doen alsof er niks aan de hand was. OOOO wat haatte ik die gast en zijn familie!
    Bij mij ging het na verloop van tijd voorbij. OOIT krijgt hij zijn straf wel. Misschien niet nu, over 5/10/20 jr, maar OOIT OOIT zal hij dubbel zo hard voelen wat ik gevoeld heb.

En dat zal jou ex van ook krijgen. OOIT zal karma zijn reet vinden en dan zal hij het voelen.

Zusje: ja ik hoop ook dat ze bijtrekt. Vorige keer was het ook drama, tot mijn zoon geboren werd en toen was het wel weer goed (voor even) Ze is nog een echte puber (17) Dus alles hoort eigenlijk om haar te draaien :p

18. Soda Pop

Wat een heftig verhaal!! ik moet er niet aan denken om tegen mijn spiegelbeeld te zeggen "ik hou van je" VRESELIJK!! Dat lijkt me zooo erg!! Zo echt vreselijk!
    Als ik het al zou zeggen, verklaar ik mezelf voor gek... :) Meende je het? Op het moment dat je het zei?
    Dat van die zinnen opschrijven.. Hmm, heb het vaker meegekregen... Maar ik dacht, pff dat helpt toch niet.. Je doet het eens een dag of 2 dagen, soms zelfs een week, en daarna verslonst het bij mij weer....
    Ik weet niet, vind het zulke wazige dingen...

En toch, kom ik echt wel voor mezelf op.. hij wilde die vrijdag (na de bruiloft) blijven slapen, maar heb dat NIET gedaan.. Heb hem al verschillende keren afgewezen zeg maar op dat gebied.. Omdat ik dus eigenlijk toch wel eigenwaarde heb.. En niet meer over mijn grenzen ga.. Dat dan weer wel...Vaag heh... Ik wil niet dat hij wel blijft slapen of sex wil etc. maar verder nix.
    Ik ben wel goed maar nie gek!! :$

Ben trouwens mega trots op je! Hoe goed je het hebt aangepakt met je ex! Echt TOP!!
    Harstikke sterk van je, ik ben ook benieuwd, gaf het achteraf toch niet een heel goed gevoel..
    Hij is natuurlijk gewend dat iedereen naar zijn pijpen danst, maar JIJ, mooi dat JIJ dat niet meer doet! Krijgt hij even het deksel op z'n neus!! HIHI!! I LOVE IT!

19. Soda Pop

Mijn ex was niet mijn eerste... En dus niet "de eerste grote liefde"
    Hij was mijn 2e vriend..
    En het is niet uit gegaan omdat ik niet meer van hem hield...
    Hij had toen bepaalde problemen, en liet mij niet meer toe..
    Ik kon praten wat ik wilde, maar ik kon nog beter aan de klets met een boom zeg maar...
    Dit is toen het uit ging er totaal niet beter op geworden met hem, maar nu hij ook o.a. naar een paragnoste gaat is hij weer zo veranderd -en zo weer zichzelf geworden-
    Onze relatie was hartstikke goed, fijn en prima, tot er zoveel gebeurde in zijn leven (o.a. scheiding van zijn ouders) dat hij gewoon helemaal veranderde....
    Ik heb al zovaak gezegd en gedacht, dat het over was tussen ons...
    Want jah, hij heeft me ook wel pijn gedaan, daar kan ik nie omheen... Maar ik kan het niet goed uitleggen... Ik wil het wel, maar ik kan het echt nie verwoorden... :(

Ik snap heelmaal wat je bedoeld. Heb ook een tijd gedacht, dat ik gewoon dit plaatje graag WIL zien met hem, misschien omdat het vertrouwd is of wat ook.. Maar dat is het niet...
    Dit zit veel dieper... Als ik het je kon zeggen, dan deed ik het meteen...
    Maar pffff, tis zo ingewikkeld... :$

Oi.. Pittige reactie van je zusje.. Hmm ze is dus volop puber zeg maar.. Nouw dan nog... Tis toch knap pijnlijk als ze er zo over denken.... Hopelijk trekt ze inderdaad bij en is ze strax wederom een super trotse tante! :)

20. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Whahahahaha geweldig!!! ik hoop t, en eigenlijk weet ik t ook wel. Hij krijgt t nog wel idd... wie t laatst lacht he.

Deel Deze Pagina