Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@Ohmama, hoi hoi, ik klets hier ook sindskort mee! Fijn dat je mee komt kletsen, wel ontzettend jammer dat je ook alleenstaande mama bent... :( Wat een verhaal.. Ben je helemaal gelukkig met je nieuwe liefde, is hij zelfs zo'n fijne "papa" voor je zoontje en dan blijkt het toch niet te werken na een miskraam en veel verdriet.. Wat een heftige periode zit je in... *dikke knuffel voor jou*

@ Foxymama, heerlijk om te lezen dat de echo goed was... Daar is toch nix ego's aan joh! We horen toch nix liever dan zulk heerlijk nieuws! En prachtig dat je kleine mannetje sprakeloos was! Je smolt vast dubbel en dwars toen! :)

@ Fontana, ik heb even een dag of 2 nie meegelezen en woww, wat is er veel gezegd en gereageerd...
    Het is moeilijk om er zelf nu nog mijn mening bij te zetten, want alles is al zo'n beetje gezegd...
    Ik snap heel goed dat je eigenlijk nix liever wilt dan die "vriendin" van ex alles te vertellen (met smsjes als bewijs, mocht dat nodig zijn)
    Maar dat je er aan de andere kant ook heel bang voor bent dat iedereen dan over JOU zal vallen...
    Al slaat dat natuurlijk nergens op!!
    Ik kan hier zo niet tegen heh! Dat die arrogante bal gehakt overal mee weg blijft komen.. Dus ik neig ook steeds meer die kant op van; zeg het haar, want indd, doordat jij, maar ook anderen de waarheid verbloemen, niet vertellen komt hij er ook mee weg, en kan hij zijn walgelijke spelletjes gewoon blijven spelen...

Wat een k*t situatie!! *sorry voor mijn woordkeus*

Ik weet namelijk heel goed hoe moeilijk het is.. Ik heb ook zovaak gedacht dat ik die lui daar in omgeving van "verwekker" van Stan de waarheid zou zeggen, maar ex praat zich toch overal uit! En manipuleert iedereen waar je bijstaat, zodat hij de gebeten hond is en IK de bitch ben! :$

Ik ben onwijs blij dat hij uit ons leven is.. Al vind ik het onzettend vreselijk voor mijn kleine mannetje, maar hij verdiend een ECHTE papa.. En dit... Hij.. Hij is gewoon een gevoelloze, waardeloze zak hooi! :):( Dus eigenlijk is het maar beter ook!!

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ Kussiex:

Ik smolt helemaal ja. Vooral toen het leek alsof de baby zwaaide en me zoon lachte van oor tot oor. Zo leuk!
    echo staat in me album, mocht je het willen zien :D

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

@foxy... leuk joh je echo.... ik wil ook maar nog even wachten :)

@fontana blijft moeilijk allemaal he. maar kan me alleen maar aansluiten bij wat al gezegd is. En tja idd al die ex-en hebben kennelijk erg goedgelovige mensen om zich heen en lullen zich door leugens overal uit. echter uiteindelijk weten wij wel beter. maar is wel heel rot. toch blijf ik erbij dat uiteindelijk boontje om zijn loontje komt ooit.

@ohmama welkom en jeetje wat een situatie ook zeg. succes!

hier alles wel goed. vandaag weer gewerkt. beetje balen want ondanks allemaal plannen zie ik 2 van de 4 collegas steeds maar weer dingen bedenken of zeggen om niet te doen wat afgesproken is en lopen die ook veel bij de kinderen weg. Frustrerend vind ik dat want plannen zijn goed en duidelijk. Vandaag daarom gelijk zelf flink bezig geweest deze uit te voeren en kids van mijn groep reageerden super. :)
    verder vanmorgen helaas ook wel misselijk, daarna wel over gelukkig en verder wat moe maar ach het gaat allemaal verder wel goed.

nog niets gehoord van ex, dus morgen maar bellen dan :(

lekker aan het genieten van zoontje die steeds meer kletst en hele verhalen verteld whahahaha.

4. Foxymama

@ Koetje:
    ja, dat wachten is echt vervelend, maar gaat gelukkig wel snel. Wat jammer dat er enkele collega's zijn die zo niet mee werken. Toch niet helemaal een smet de veranderingen ofzo?
    Mag ik misschien vragen waar je werkt? Kdv ofzo?

Vervelend he die misselijkheid! Ben blij dat ik er nu redelijk vanaf ben (kloppen op hout). Ben ook mijn vitamine op een ander tijdstip gaan innemen en dat hielp bij mij echt heel veel!

Ook vervelend dat je ex nogsteeds niet reageert. Zegt ook wel weer veel over hoe hij denkt.

Wel weer super dat je zoon lekker aan het brabbelen is. Geniet er maar van!

Hier:
    Alles prima :D Zoonlief een paar daagjes bij me moeder, dus ik kan lekker rusten en naar de film :p

Hoop dat het goed gaat met jullie alle!

5. kleinvisje

ik werk idd in de kinderopvang
    denk dat ze het op zich wel eens zijn met de verandering maar 1 van hun gaat augustus nog weg is zaait wat onrust, is het nu met niets eens en de andere is de enige die er al langer dan half jaar werkt en moet dus wennen aan alles wat nu anders gaat / moet vermoed ik.

ga zo mijn ex maar eens bellen :(

jij lekker genieten van je " vrije kind daagjes" :D

6. Soda Pop

Succes met bellen meid! Je kan hier altijd je hart luchten heh, als hij waardeloos reageert! Ik duim voor je!!

7. Soda Pop

Oehhh, relaxed hoor!! Lekker je ding doen en jezelf in de watten leggen!! Hihi!! :p

8. kleinvisje

hoi meiden

even ego berichtje hoor
    ben ineens zo BLIJ

heb vandaag mijn ex gebeld want ja die had dus niet gereageerd. in eerste instantie wilde hij me niet spreken waarop ik zei nu ophangen is een reden voor mij des te meer om snel alles op te gaan eisen want praten lukt niet eens.
    Hij bleef hangen en noemde niet mee te willen gaan in mijn voorstel. Ik oke dat had je ook eerder kunnen aangeven dan ga ik iig door met alle mensen om je geld op te eisen en uiteindelijk ook de alimentatie. hij reageerde toen met dat is chantage waarop ik zei: " nee dat is gewoon hoe het feitelijk is alleen deed ik jouw een voorstel om zelf ook van al het gezeur af te kunnen komen, van jou dus en had daar een tegenprestatie voor over". Hij raakte stil. Vroeg toen... als ik akkoord ga houd jij dan op met alles? Ik antwoordde ik stop met alimentatie eisen straks, zal de prive mensen zeggen jouw vrij te waren van de schulden en je zult niet meer van mij horen als we het gezag ongedaan maken. Jij moet dan geen contact meer opnemen nu of in de toekomst en we hebben ieder ons eigen leven. Alleen als zoontje later zelf wil wordt er contact op genomen.
    Uiteindelijk toen ik noemde je bent dan van mijn gezeur af en ik hoef niet jou lastig te vallen met bepaalde dingen en te wachten totdat jij eens reageert ging hij overstag. Hij noemde akkoord te gaan met ongedaan maken van het gezag.

ik ben nu dus van alles aan het uitzoeken
    advocate gebeld
    die zegt het volgende
    erkenning is ws niet ongedaan te maken in deze situatie. Wel kun je de schuldeisers / creditueren om wie het gaat vragen om een brief aan je ex te schrijven dat hij niet meer hoeft te betalen etc. en zelf een brief opmaken dat jij afziet van alimentatie eis van hem zodat hij die tegenprestatie wel krijgt. advies is dit pas te doen als gezag ongedaan is of uitdrukkelijk met in de brief vermeld dat deze pas ingaat per datum ingang eenouderlijk hoofdelijk gezag.

ouderlijk gezag is wel ongedaan te laten maken door een verzoek tot eenhoofdig gezag. dit moet via advocate en rechter, maar als je beiden akkoord gaat is dit wel te regelen al moet je wel goed (en in belang van kind) beargumenteren waarom je dit wilt. In mijn geval dus rust voor kind en mij, er is al lang geen contact met vader, geen commuinicatie mogelijk en kind zou anders verwikkeld raken in onrust en conficten. ik doe immers nu ook alles alleen en wil dat dus ook zo op papier.

in geval van mijn overlijden bij eenhoofdig gezag komt het gezag bij mijn overlijden open. Degene die ik aangeef als voogd (zus) krijgt dan voogdij. Ex kan dan als bio vader (maakt niet uit wel of niet erkend) wel gezag ook aanvragen. Echter als er geen band is, tijdenlang kind niet heeft gezien etc. is die kans dan klein.
    Als er gezamenlijk gezag zou blijven is hij mede gezaghebbende en is de kans groter dat hij alsnog naar ex zou gaan.

mijn idee nu:
    -ik ga afspraak maken met advocate om procedure in gang te zetten om gezamenlijk gezag ongedaan te maken
    -ik ga een brief opstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen vanaf ingang eenhoofdig gezag
    -ik ga prive schuldeisers verzoeken een brief op te stellen dat zij geen geld meer van hem eisen vanaf moment ingang eenhoofdig gezag
    -ik ga ex verzoeken een document te ondertekenen om in geval van mijn overlijden kind niet op te eisen.

dan blijft dus feitelijk ws de erkenning wel bestaan (ze gaan nog nakijken of dat misschien toch ongedaan gemaakt kan worden) maar wel met daaraan gekoppeld vastgelegde afspraken en is gezag weer alleen aan mij.
    Tja nu dus alles in werking gaan stellen en hopen dat ex mee blijft werken.

9. Foxymama

Ooo goed nieuws Koetje!
    Ben echt blij voor je dat hij eindelijk akkoord is gegaan.

Een tijd van veel geregel. Ik hoop dat alles soepel verloopt en dat je eindelijk eens een hele grote punt mag zetten achter dit probleem!

10. Soda Pop

Allemachies meid!! Wat moet jij een engelengeduld hebben en een doorzettingsvermogen! Ik heb zo'n respect voor je!
    Harstikke goed! Ben harstikke trots op jou!! Ik hoop echt dat je ex nu ook meewerkt hier aan! En dat het allemaal een beetje vlot zal verlopen!!!
    Dikke duim en knuffel voor jou!!

Liefs

11. Soda Pop

@ Fontana, hoe gaat het met jou meis?
    Trek je het een beetje?
    Moeite met onze reacties, ik hoop het niet hoor! Je blijft EIGEN baas heh! Als jij het haar NIET wilt vertellen! Dan doe je dat niet! Dan blijven wij je echt steunen hier hoor! *knuffel*

Liefs

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Koetje::
    wauw meis wat een geweldig nieuws!! nu idd meteen gaan regelen. Dat is nogal wat als ik t zo lees, pff maar goed dan is het ook echt klaar en heb jij je eigen leven terug.

thx girls voor alle reacties. Ik weet t gewoon echt even niet meer.. liefst word ik nu even onzichtbaar en hoop ik dat alles overwaait.. maar das niet de realiteit.
    Ik ga me nu eerst maar even concentreren op mijn toekomst.Ik ben in gesprek geweest met een jobhunter en ik heb hele goede kansen op de arbeidsmarkt met zijn hulp en netwerken. Hopelijk kan ik vrij binnenkort weer aan de slag in de sector waar ik graag wil werken. Dat geeft me nieuwe energie.
    wat betreft ex, ik weet t echt echt echt niet.. hij speelt een heel naar spel en ik blijf hangen. ik weet t niet sorry....

13. Soda Pop

Lieverd, laat het even bezinken!
    Je moet nix... En het is gewoon ook zo moeilijk... :(
    Maar ik denk dat je een hele goeie stap zet door nu ook voor jezelf bezig te gaan... Juist dan zul je weer vertrouwen krijgen en weet je, als alles een beetje loopt, dan zul je zien dat je veel sterker bent en hem makkelijk alsnog zo ver als mogelijk uit je leven kan bannen! :)

14. Foxymama

Dit soort dingen kan je ook niet binnen 1 dag oplossen en je moet al heel trots op jezelf zijn dat je zo tegen hem in durft te gaan!
    Denk er gewoon rustig over na en dan komt alles goed ;)

Ik hoop dat je snel een leuke baan krijgt via die jobhunter!

15. Foxymama

@ Kussiexx:
    wat een leuke foto is dat zeg! Zo'n schattig mannetje!

16. Soda Pop

Bedoel je mijn avatar?
    Het is eindelijk gelukt na al 2 jaar lid te zijn hier!! Whaha... Het wilde nooit en gister probeerde ik het weer en tadaa!! :)
    Thanks voor het compliment!

17. kleinvisje

hoi meiden,

hier alles goed.... lekker werkdagje gehad en daarna thuis beetje op orde gebracht en nu even relaxe
    morgen ga ik met OV naar fijnaart (nb) 2 uur reizen jemig. Vriendin opzoeken die nu 6 mnd zwanger is en die ik al eventjes niet gezien heb.... gezellig. verder het weekend ook de dieren van zus weer doen (laatste daagjes) dus wel weer lekker volgepland.

Vandaag iets minder moe en niet misselijk (gek eigenlijk, soms wel en dan weer niet).
    Zoontje zit momenteel alleen in fase van wel of niet slapen overdag vermoed ik. Als hij wel geslapen heeft komt hij voor 21 uur niet in slaap 's avonds en als hij niet slaapt overdag slaapt hij rond 7 uur. Maar soms red hij dan het niet slapen niet en stort 16 uur of zo ineens in en dan is het helemaal pas 22.30/23.00 voordat hij gaat slapen. pffff
    op kdv heeft hij de slaap nog wel nodig tussendoor, maar dus 's avonds slaapt hij niet voor 21 uur. maar niet wegleggen zou betekenen instorten of enorm vervelend door de moeheid. Daar laat ik hem dus maar gewoon op bed leggen. Zelf probeer ik hem thuis (donderdag en weekenden) wakker te houden als hij het red. als ik merk dat hij te moe is leg ik hem wel weg. Vind het niet echt vervelend of zo hoor, maar lastig is het soms wel in de avond als hij als ik bezig ben nog alle aandacht wil opeisen en hyperactief is en aan het stuiteren is. Whahaha ach ja, weer zo'n fase he. jammer dat hij alleen uitgerekend nu heeft uitgekozen nu ik vermoeider ben door zwangerschap en nieuwe baan. Maar ach... ook nu zet ik gewoon consequent door hoor.. laat me niet kennen hihi.

Hebben jullie kids dat ook dat slechte slapen. mijn zoontje slaapt sowieso niet veel (van 21.00 - 06.00 uur ongeveer en dan overdag 1 uurtje en zoniet dan van 20.00-06.00 uur) en dat zijn de goede dagen, het kan ook met minder

18. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    das een lange rit koetje, maar wel leuk om weer bij te kunnen kletsen na een lange tijd.
    Hier ook slaapdingetjes met de kids.. demi zit in de "je mag niet uit zichtfase" heeeel irritant. Dus als ik pech heb zit ik daar tot 23:00 of later nog mee te klooien. Zo niet dan wordt ze soms rond 23:00 wakker zodat ik tot 03:00 bezig ben soms.
    Sem slaapt eindelijk door maar idd hij zit ook in de wel niet slapen overdag. Hij geeft t zelf wel aan. Maar hij doet gelukkig niet erg moeilijk met inslapen s'avonds. Ze zijn wel elke morgen om 06:00 wakker en dat is wel vroeg hoor hahaa pffff

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Heb een hele slechte periode gehad met coll, sliep overdag niet, en snachts van 21.30 tot 5.30... Dit ging helemaal fout. Want hij kwam snachts ook nog is twee drie keer!

Ben heel consequent gaan werken, heel vast ritme, 19.00 tanden poetsen pyama aan boekje lezen en naar bed, 2 weken geduurd voor hij er niet meer uit kwam, maar nu is t liggen en slapen rond 19.30/20.00 en toen dat goed ging ging t overdag ook ineens weer goed met slapen.
    Hij slaapt nu 20.00 tot 7.00 en overdag 2 uur!

Ben zo blij, heeft me veel moeite gekost ook snacht consequent terug leggen, niet even bij mama liggen, en dat duurde soms wel 1,5 uur elke keer weer terug leggen wAnt hij bleef eruit komen!

Hij sliep voorheen max 10 uur, en nu soms 14/15!
    Tuurlijk zitten er mindere dagen tussen maar das prima nu

20. Foxymama

gelukkig gaat het al wat beter met je klachten.

Mijn zoon sliep vanaf 3 maanden perfect. En nog steeds. Van het moment dat hij naar bed gaat 19.30-20.00uur tot de volgende ochtend.
    Hij heeft ook die fase gehad waar jouw zoon nu in zit, maar ik heb hem tussen de middag korter laten slapen. dat hielp goed. Dat gedaan tot hij echt de hele dag wakker kon blijven en in de avond op tijd naar bed kon gaan.

Een goed strak ritme en consequent zijn heb ik er vanaf het begin in gedaan en ik denk dat dat mij heel goed geholpen heeft. Slapen bij mij in bed doet ie ook niet. Alleen als ie ziek is ofzo.

Deel Deze Pagina