Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    inderdaad!

2. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    hebben we nog gezellig iets te kletsen?

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    krijg zo de sleutel!!

4. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    oooh kei leuk kuide! dan kan je eindelijk lekker aan de slag en een mooi plekje maken voor jou en de kleine!!!

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

jippie voor jou kuide !!!

succes ermee :)

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Leuk, gefeliciteerd! :D Nu klussen dus en mooi plekje maken voor jou en je kindje. Als wij nu eens met zijn allen komen helpen :p Dat zou vast heel gezellig worden of niet? ;)

7. kleinvisje

hoi allemaal

kwam even berichten over mijn sollicitatie
    ik heb als gezinsvoogd gesolliciteerd en heb 2 gesprekken gehad. Het is allemaal erg goed gegaan echter desondanks heb ik gisteren te horen gekregen dat ze verder gaan met 2 meer ervaren sollicitanten die al bij bureau jeugdzorg werkten.
    Met complimenten afgewezen dus... helaas

heel erg vind ik het niet. was aan solliciteren vanwege bezuinigingen op huidige werk. Heb het op huidige werk ook erg naar mijn zin en ga nu hier gewoon verder en kijk wel hoe het verder gaat lopen en wat ik daar nu verder kan afspreken. iig krijg ik wel opnieuw een jaarcontract ipv eerder genoemde 3 maanden. scheelt al iets. Al staat er dan wel bij dat als er bezuinigingen verder moeten worden doorgevoerd dat mensen met een jaarcontract niet zeker zijn dit vol te kunnen maken :(

Ik hoop nu dus maar dat er geen heftige bezuinigingen nodig zijn en dat ik er gewoon kan blijven en houd verder wel mijn ogen open maar ga me storten op het bijdragen aan alle veranderingen en oplossen van problemen op huidige werk.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    jammer mamametzoon :( dan ben je er bijna en dan net niet gehaald... maar idd kop op en blijf om je heen kijken. Ik hoor zoveel momenteel om mij heen dat de contracten niet meer zeker zijn... bij mij ook niet helaas. eerst een jaarcontract beloofd nu al spraken van 3 maanden omdat jaarcontracten niet meer gegeven worden ivm bezuiningen... Soms snap ik het niet meer... Ik heb af en toe echt zoiets van Stuur die ouderen er uit en geef de jongeren een kans! als je bij ons het belastinggebouw binnen loopt is 85% grijs en de rest is uitzendkracht die er zo weer uit kunnen... Vandaag is een collega van mij ontslagen ze is tevens 1 van mijn beste vriendinnen, gewoon er uit gezet met 1 of andere vage reden die niet klopt. Tis zo oneerlijk allemaal af en toe :(

9. kleinvisje

ja veel onzekerheden bij veel instellingen he
    vandaar dat ik nu maar ga proberen er het beste uit te gaan halen dmv gesprek bij mijn huidige werkplek. Ik ga maandag even langs directie voor een afspraak en dan maar hopen op een snelle afspraak en een zo gunstig mogelijk resultaat :D

10. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    ik geef je groot gelijk mamazoon!
    moet ik ook nog steeds doen is er nog niet van gekomen:O

Bij mij was het ook even rampzalig gister en eergister.. ik heb namenlijk 2 chihuhahua's en er was er dinsdag 1 weg... nergens meer te vinden. ik vond het verschrikkelijk.. gister moest ik gewoon werken maar was toch met mijn gedachten bij haar..

en om iets over half 6 kreeg ik telefoon op mijn werk. kon op dat moment niet opnemen. dus ik voicemail afgeluisterd. was de dierenambulance. of ik zo snel mogelijk terug kon bellen..
    ik had echt zoiets van nu krijg ik te horen dat ze haar hebben gevonden maar in wat voor staat??
    en ja er was een hondje af gegeven bij de dierenarts...
    ik moest gaan kijken of ze het was.. ik vroeg in welke staat en toen zeiden ze dat weten we niet.. we hebben alleen een melding gekregen dat er een hondje is gevonden.. ik moest tot half 7 werken.
    ik een vriendin opgebeld of ze wilde gaan kijken en mijn collega zei. ga maar gauw kijken ik doe de rest wel..
    dus ik ben gegaan zat al helemaal in tranen in de auto...
    vriendin weer gebeld ja ben je er al? was er niemand daar... maar toen ze naar binnen liep daar.. riep ze meteen ze is het!
    ik barste helemaal in tranen uit! ben super snel daar heen gereden.

en gelukkig zit mijn kleine meisje nu weer bij mij op de bank! en helemaal oke!

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @fje, jemig arm mopje! alles goed met haar? en met jou? hoe kon ze ineens weg zijn?? gelukkig is er weer..

Hier alles goed.. wel druk bezig met t huis. vanmorgen ikea leeg gekocht voor coll zijn kamer.. want heb zijn huidige meubels verkocht..

Nu gaan we samen lekker slapen want coll heeft lopen spoken vannacht.. ben blij dat hij van morgen tot en met maandag even naar oma gaat..

Mama zijn, klussen, hond uitlaten, andere huishouden ook nog doen, etc... is toch wel erg veel!!

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zo wat een verhaal maar wat mooi dat je kleine meisje weer terecht is :D Mankeert ze niks verder? ik heb echt respect voor de mensen van de dierenambulance! ze doen mooi en dankbaar werk. Niet altijd mooi maar wel dankbaar. Ik heb het zelf eens meegemaakt dat ik naar mijn werk reed en toen lag er een dode eend op het fietspad en ernaast zat manlief eend te wachten op zijn vrouwtje... vond het zo zielig voor deze eend :( gelukkig had al iemand de dierenambulance gebeld en die hebben manlief toen meegenomen en zijn vrouwtje ook... maar vond het zo zielig. en wat aardig van je collega dat zij het werk van je overnam :)

Mijn zoon is snotverkouden... al een week en het wordt alleen maar erger. erg hangerig e.d. Ligt nu lekker op bed, ik hoop dat hij echt even een paar uurtjes slaapt dan kan hij wat bijkomen. Mijn buurvrouw heeft alleen altijd kabaal... slaat met de achterdeur en moet de keukenladen en dat kan je zo duidelijk horen hier... denk dat ik het maar eens tegen haar zeg in alle fatsoen en vriendelijkheid denk dat ze het zelf niet door heeft nl ;) maar mijn zoon wordt er altijd wakker van nu :(

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja soms is het veel he, weet wat je bedoeld ;) vooral als je nachtrust ook nog verstoord wordt :(

14. kleinvisje

herkenbaar.. ik ben verhuisd toen Luuk 6 maandjes was. Pittig he dan alles tegelijk.

Enne hier ook een nachtspook momenteel.... zoonlief is 's nachts wakker en kan dan een uur of langer liggen spoken. Dus vaak al vanaf 5 uur wakker, vond 6 uur al vroeg :(
    Tja, is even niet anders... ook verkouden enz. Zal wel meespelen.

Kuide succes ermee !! enne de anderen ook hoor met alles

Fje fijn dat je hond weer terug is.. gelukkig maar;)

15. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Oss
    @ kuide, ja gelukkig is alles goed met haar.. en nu met mij ook weer! was er echt kapot door!
    en hoe ze opeens weg kon zijn? ik weet het niet.. ze is wel is vaker weg gelopen maar dan liep ze in de brandgang.. en nu zat ze een dorp verder op:S
    en haar halsband is weg en het is noodweer geweest en ze was helemaal schoon..
    maar wel op straat gevonden.. ik denk dat ze toch wel ergens is geweest bij iemand..

@annetske, ja ik ben ook echt blij met her werk wat ze doen!
    ene je zoon snot verkouden is echt heel vervelend! mijn kleine vent is er gelukkig een beetje vanaf!

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    ooh wat erg was jullie helemaal kwijt :(

terug gevonden hahaha

17. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Ik kom ook gezellig meekletsen. De meeste van jullie kennen mij al. Ik heb laatst een topic geopend over dat ik dus aanvullende bijstand ontvang en dat allemaal niet echt naar mijn zin is, maar ik ook nog geen zekerheid heb op een vaste baan. Het voor mij ook momenteel onzeker is, maar ik heb iig nog werk, ook al is dat als oproepbasis en dan zien we wel verder.

Ik las iets over een hondje dat weg was, gelukkig is die weer terug.

En mamametzoon, balen zeg dat je niet aangenomen bent.

Kuide: schiet het al beetje op met je huisje? Ik kom snel kijken ok:D

Verder heb ik ook niet zo veel vrienden. Omdat ik bij mijn ex in frankrijk ging wonen is zowiezo al het contact (behalve met familie) verbroken met de "vrienden" die ik had, ik noem het ook niet snel vrienden, want vrienden zijn voor altijd toch;) Ik zit ook elke avond alleen thuis, mijn zoontje gaat rond 1830 naar bed. Mijn moeder woont te ver van mij vandaan dus die kan savonds ook niet even oppassen. Mijn zusje zit nog op school en werkt als verpleegkundige dus die heeft onregelmatige diensten en als ze vrij is moet ze voor school aan de slag. Er zijn 2 oude bekenden waar ik mee op school heb gezeten die ik zo 1 keer in de 2 a 3 maanden zie (soms langer), maar die zijn getrouwd of wonen samen en hebben kinderen. Dus ja dan blijft er weinig over, ik ga ook nooit uit, ben geen discopersoon. En een café...mmm 1 x per jaar ofzo:p

Verder met het huishouden gaat dat eigenlijk een beetje vanzelf. Ik doe dingen als ik vrij ben (wanneer mijn zoontje op het kdv is en er voor mij geen invalwerk is), wanneer mijn zoontje wakker is of slaapt doe ik ook dingen. Savonds is ook voor mij alleen eigenlijk, op het moment dat mijn zoontje op bed ligt, ruim ik op, ga ik op de pc en of tv kijken. Ik heb geen vast schema, maar alles wat gedaan moet worden lukt wel in 1 week tijd (denk aan stofzuigen, dweilen, wassen enz).

Nou leuk om met jullie mee te kletsen:D

Tot snel! Fijn weekend!

Liefs...

18. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik heb net een brief binnen gekregen dat het kdv met ongeveer 30 cent per uur omhoog gaat per 2011 :S

Morgen ga ik verlaat, nog eens, mijn verjaardag vieren. Ik was op 11 oktober jarig (27 geworden :D) en toen waren mijn moeder, vader en zusje nog op vakantie in Miami (jaloers jaloers jaloers). Dus voor hen vier ik het morgen. Ik ga zelfgemaakt appeltaart en nasi maken (jammies). En voor nu heb ik een ovenschotel klaargezet met bloemkool, saus, gehakt en aardappeltjes (krijg nu al trek)

En jullie al plannen voor het weekend?

19. kleinvisje

pooh nog gefeliciteerd :)

betreft de kinderopvang
    voor zover ik begreep gaat per 2011 de bijdrage van de belastingdienst omlaag en daardoor je eigen bijdrage omhoog. Ik heb iemand op mijn werk vanuit de financiele administratie die hier nogal ion thuis is en die zegt dat er nog geen definitieve uitspraken en conclusies zijn maar dat het er idd op neerkomt dat minima zo'n 60-70% meer gaan betalen (maar die betalen in verhouding maar 40 euro per maand nu aan eigen bijdrage) de middenmoot gaat dan zo'n 40/45 % meer betalen en de maxima zo'n 25%

en let op... w.s. gaan in 2012 de uurtarieven aangescherpt worden. zijn ook nog definitieve dingen hoor maar voorstel is dat er dan nog maar tot 5,00 per uur vergoed gaat worden en alles daarboven ook eigen rekening is. Het lijkt er dus op dat kinderopvang 2011 en 2012 flink duurder gaat worden iig al is het laatste woord er nog niet over gezegd.

betreft weekend:
    morgen huis en rustig aan en lekker met de kleine
    zondag verjaardag van mijn zusje en zwager die het samen vieren.

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Nou als dit waar is dan denk ik dat mijn zoon van de creche af gaat dus... dan is het bijna niet meer te betalen dus. maar eerst maar ff afwachten. Heb nog maar weinig jaarcijfers over 2011 van de belastingdienst... weet alleen dat de alleenstaande ouderkorting omhoog gaat en de aanvullende alleenstaande ouderkorting er uit gaat (voor zover ik het heb kunnen bekijken) de voorwaarden weet ik nog niet maar zodra ik meer weet horen jullie het van mij! :)

Deel Deze Pagina