hoi meiden bedankt voor jullie reacties @ ikke ik wil wel even aangeven dat ik NIET ZOMAAR wat gedaan heb en wel degelijk voorzichtig ben geweest, hij heeft me papieren laten zien en ik heb vooraf al ook op zijn naam gezocht maar daarop is niets te vinden. Bovendien hoor ik ook verhalen over klinieken hoor dus ook dat is niet 100% betrouwbaar want ook daar kunnen ze niet altijd ALLES achterhalen. bovendien had ik gewoon zijn id kaart etc. (kopie gemaakt) en alles dus vind het jammer dat je denkt dat het maar als makkelijk gezien wordt en het niet voorzichtig gedaan wordt etc want zo werkt dat niet. ik ben gegaan als bam voor een 2e, weet hoe mooi een kindje is en zou dat heus niet zomaar bij iemand hebben gedaan als ik niet dingen had uitgezocht, gegevens had etc. maar helaas liep het dus toch anders. en betreft opeisen,.... dat kan dus echt niet. hij heeft niet via sex gedoneerd zeg maar en er is geen contact tussen hem en kind. dus hij heeft niets. enige wat zou kunnen is dat hij mij probeert over te halen om hem te geloven etc of me op zou zoeken. Hij doet maar, ik ga er niet in mee. Dus maak me er niet te druk om hoor. Ik ga gewoon weer verder.
Heb je de andere artikkelen niet gelezen koetjukuu ?een donor kan wel degelijk zijn kind opeisen!, maar goed laten we maar hopen dat dat niet het geval is. Ja ik weet niet de reden dat ik dat denk is omdat je graag wou bammen en al vrij snel de eerste de beste donor van een site had geplukt met een leuk oproepje en deze al had laten langskomen etc.je had je gewoon beter moeten laten informeren en niet zo snel de eerste de beste donor moeten kiezen en echt over iedereen is wel info te vinden sorry ben hier misschien kijhard in hoor maar het is niet niks zomaar even iets een kind op de wereld zetten kan mij daar best kwaad om maken hoor ik heb niks tegen bam moeders maar laat je aub niet door de eerste de beste bevruchten want zo zie je maar niet iedereen is te vertrouwen. Las dat foxymama er meer dan een jaar gezocht heeft dat is toch wat anders dan zo super snel al iemand gevonden te hebben Is niks persoonlijks tegen jouw ik ken je immers niet. maar ik vind het een beetje ik wil ik wil en zal krijgen en het liefst zo snel mogelijk situatie met alle gevolgen van dien daarom laat het voor een ander dan een les zijn sorry voor mijn hardheid hierin maar kan me hier best kwaad om maken want het gaat niet om een stukje speelgoed een kind en wie weet wat hij of zij nog meer van beperkingen mee krijgt
Koetjekuuk, ik had gereageerd bij de bam moeders maar zie hier dat er al een vervolg op is gekomen. Jeetje wat heftig zeg. Ik hoop maar dat dit verder geen gevolgen zal hebben. Wat opeisen van het kind betreft, wat Ikke zegt, het lijkt me niet zo waarschijnlijk omdat hij een heleboel donorkinderen heeft dus. Waarom dan omgang precies met die van jou? Maar volgens mij zou het in theorie wel kunnen. Verder ben ik het ook wel met haar eens hoor. De reden dat ik het via een kliniek doe is inderdaad omdat ik geen goed gevoel had bij het vinden van een donor via internet. Ik denk dat er een hoop mannen met een (narcistische) persoonlijkheidsstoornis zich aanbieden of gaan reageren op zo'n site. Dat is een beetje het idee dat ik erbij had, het filteren leek me zo moeilijk. En de snelheid waarmee je je donor gevonden had en vervolgens met inseminaties begon verbaasde mij ook wel moet ik zeggen. Maar hier heb je nou allemaal niks meer aan en ik wil feliciteren met je goede echo! Ik hoop dat alles verder goed mag gaan!
@koetje: je hoeft je geen zorgen te maken voor wat betreft kind opeisen hoor, maar dan moet het contact nu wel definitief verbroken worden. Er is namelijk een donorschapcontract en je bent pas zwanger, dus contact is niet vreemd in dit stadium. Zorg er verder voor (als er nog enig contact zou blijven) dat je onder geen enkele voorwaarde schriftelijk contact met hem hebt (mail, sms e.d.). En van dat snelle handelen (zoals ikke al zegt, ik wil, ik wil), ik ken het maar al te goed, ook hier het geval geweest. Aan de ene kant helaas, maar aan de andere kant, ik heb nu wat ik nooit meer in mijn leven zou kunnen en willen missen. En ook na lang zoeken kan het op bepaalde vlakken anders uitvallen dan gehoopt en gedacht.... In ieder geval geniet van je zwangerschap, daar draait het uiteindelijk om! het prachtig 2e wondertje
oke snap jullie reacties wel dat het snel overkwam. immers op moment van plaatsen van mijn oproepjes hierover op zp etc en 1e ZI zit idd niet veel tijd echter de hele periode ervoor (bedenken of ik het wil. twijfels etc) had al ruim een jaar gezeten. Ik ben dus heus niet over 1 nacht ijs gegaan, maar goed is idd jullie kennen me ook niet dus is dan moeilijk oordelen. En helaas gebeurt dat oordelen dan soms ten negatieve. Ik heb er verder geen spijt van. bedoel... wel in de zin van dat ik niet eerder wat wist of zo maar heb echt gezocht, google etc. maar helaas niets gevonden. en lillia zoals jij ook zegt, ik ben zwanger en kindje is welkom en daar was het me om te doen. Ik ga niet bij de pakken neerzitten en alles is verder goed geregeld dus komt wel goed.
@koetjekuuk: Vind dat je sterk overkomt! Inderdaad, lijkt het snel, maar de periode dat je voor jezelf er al mee bezig bent, zie je op t forum niet. Veel succes gewenst en geniet ervan!!
Woww, ik vind dat er wel heel hard word gereageerd naar Koetjekuuk toe!! Kom op, ik lees hier nog helemaal niet zo lang mee, maar ze heeft toch duidelijk alles goed op regel en hierover goed nagedacht... En overal zitten er creeps tussen, en ik weet zeker OOK bij zo'n kliniek wel! Als mannen eng willen doen, doen ze dat toch wel! Die zijn zo slinks als wat... Ze manipuleren waar je bij staat... Ik vind persoonlijk dat jullie haar nu gewoon haast angst aan praten.. Gelukkig blijkt hieruit wel hoe sterk koetje is en dat ze zich het kaas niet van het brood laat eten! Een teken van volwassen zijn, en dus denk ik dat ze een super mama is en haar een 2e kindje als bam-moeder van harte is gegund... Ik weet zeker dat je als BAM-moeder echt wel donders goed nadenkt voor je in het diepe springt. En dan ook wel het nodige uitzoekt... Nogmaals, ik ken jullie allemaal niet persoonlijk natuurlijk... Maar vind het wel ver gaan wat er nu gezegd word... Ze is net zwanger, harstikke blij met een goeie echo en dan zulke reacties.. Pfoeh.. Nie nix...
Naar mijn mijn weten mee toen je relaties niet werkten om bam moeder te worden omdat je niet wou wachten op de juiste persoon en dat is nog niet zo hele lang geleden dat je hier mee kwam, je registreerde je en had al super snel een donor, sorry maar dan heb je er naar mijn weten niet goed over nagedacht. En dat vind ik dus juist niet een teken van volwassen zijn sorry En ja dat klinkt misschien wat hard allemaal maar ik zeg liever de waarheid dan dat ik schijnheilig ga doen. Desondaks hoop ik dat alles goed gaat met je zwangershap en erna en dat er eventuele vervelende gevolgen weg blijven. zo als ik al zij het is niet persoonlijk bedoelt, maar kan daar niet zo goed tegen want het kind kan hier de dupe van worden.
hoi meiden ik wil hier geen strijd van maken Ik weet voor mezelf dat ik er goed bij stil heb gestaan, ja er zijn dates geweest met jongens en ja die heb ik hier gedeeld, maar ben nooit onvoorzichtig geweest ook daarin. Ik weet dat ik er vooraf al lang genoeg mee bezig ben geweest en dat ik een goede verantwoordelijke moeder ben voor mijn zoontje en dit ook voor de 2e zal zijn. En juist omdat ik niet wil wachten op een man die het misschien niet is of om maar met iemand in zee te gaan omdat ik een 2e wil wilde ik als BAM met donor door. Tja en dan helaas dus dit. En ikke... ik vind het eerlijk dat je zo reageert en snap dat wel, maar vind de manier waarop soms wel aanvallend en dat terwijl je niet de hele situatie of mij persoonlijk kent. dat vind ik wel jammer. Ik krijg dan het gevoel dat ik me moet verdedigen terwijl ik eigenlijk weet dat dit niet nodig is omdat ik echt geen stomme dingen heb gedaan, maar goed ieder zijn mening. Ik wil het hier dan ook verder bij laten omdat ik niet wil dat dit het topic vervuild en blij nieuws (zwanger van 2e kindje) wordt ondergesneeuwd door vervelend nieuws. Mijn kind zal er voor zover ik daarvoor kan zorgen niet de dupe van worden !!! Dat staat voor mij voorop zowel bij mijn zoon is dat mijn meest belangrijke doel... hij moet gelukkig kunnen zijn maar dit is ook bij de 2e Dus mijn vraag... meiden zullen we het gewoon hierbij houden nu? Ieder zijn mening en tuurlijk reageren mag maar er zijn bij ieder van jullie ook vast nog andere onderwerpen en leuke dingen ipv woorden vuil te maken over een donor die het niet waard is en te gaan redetwisten of ik wel of niet goed genoeg heb nagedacht. Dus hoe is het verder met jullie?
Hier gaat het goed hoor en nog steeds hoop ik dat ik ook ooit (weer) een (al dan niet overhaaste) beslissing maak voor een 2e . Dus zoals ik al eerder zei, ik ben jaloers op jou en foxy en hoop het in de toekomst zelf ook nog mee te maken .
Koetje: Ik bedoelde het niet om je te veroordelen of bang te maken. Ik bedoelde ook niet dat je te haasig het besluit hebt genomen om bam-mam te worden, maar vind enkel dat je weinig tijd hebt genomen om je donor te leren kennen. Maar zoals ik al zei, daar heb je nu niks meer aan, genieten van je zwangerschap nu!
Koetje Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ben al een tijdje niet geweest haha meeste dingen die hier worden verteld kan ik niet over mee praten. Las een tijdje terug over het feit dat kinderen naar de vader vroegen. Gelukkig hier geen last van. Liam zegt zelf al papa weg, papa nee. Hier gaat het verder goed, nog een half jaar stage lopen vanaf september en dan heb ik mijn diploma niveau 3 secretaresse. Nog druk op zoek naar een ander huis. Gaat allemaal niet zo snel met loting, ach ja we zoeken gewoon door. Verder gaat het met Liam goed, hij zit aan de laxeermiddelen omdat hij een te snelle schildklier heeft en een te traag werkende maag, waardoor het eten onverteerd de darm in komt en Liam verstoppingen krijgt. Nu met de laxeermiddelen gaat het heel goed! Liam eet super, is weer vrolijk, klaagt niet meer over buikpijn Liefsz
Jeetje mina koetjekuuk.. Dit zal zeker even voor stress zorgen.. Ik had al eerder een keer gezegd dat ik t niet slim van je vond om nu te kiezen voor bam maar goed, ik denk dat je dat in je hoofd had en de eventuele negatieve dingen doodzwijgt!(trouwens, geen verwijt hoor, maar ik heb t idee dat je een beetje zo in elkaar zit) Het is wel erg heftig.. Je hebt straks een kindje die misschien wel op zn vader gaat lijken etc.. Terwijl je dat misschien van te voren had kunnen opvragen?Medisch dossier etc? Maar goed, je kindje groeit en het is nu prio dat dat kindje gelukkig gaat worden.. Dus ik wens je heel veel sterkte en wijsheid
Sorry Koetje, dat ik mijn mening dan ook gaf.. Vanaf nu; geen woord er meer over Hier alles redelijk, allebei harstikke verkouden, enorm hoesten enzo.. Vooral Stan hoest heel erg 's nachts, ik raak er helemaal van in paniek. Vind het zo eng... Morgen ga ik dan ook de dokter bellen... luuf, hoestdrankje, neusspray, alles geef ik, maar het word in mijn ogen weinig minder... Jullie misschien nog tips? verder had mijn ex me uitgenodigd om te komen bbq-en, maar vervolgens liet hij nix meer horen, dus ik wist nie hoe of wat.. En toen heb ik zelf maar gezegd van laat maar, ik moet ja oppas en alles regelen... Dus enorm balen nu... Ook nix weer van hem gehoord.. *snif* Liefsssss
Ik wil nog wel eff mijn mening geven als mede bam-mama en dan laat ik ook deze kwestie rusten. Ik ben het eens met het feit dat men (met name "Ikke") nogal hard deed tegen koetje. Eerlijkheid kan worden gewaardeerd, maar de manier waarop, mag naar mijn mening, best wat minder en wat meer begripvol. Wat er gebeurt is, is vreselijk, maar kan elke persoon gebeuren. Klinieken zijn niet 100% veilig en daar wordt trouwens ook niet getest op geestelijke aandoeningen als deze niet nadrukkelijk aanwezig zijn. Een donor wordt regelmatig ( periode van 6 maanden) getest op verschillende seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA's) en dan met name HIV. Aspecten, zoals erfelijkheid worden MONDELING met de man besproken, waardoor je in principe dezelfde risico's neemt als je op een andere manier een donor zoekt. Daarnaast hebben de klinieken, omdat er zo weinig donoren zijn, ook vele eisen zoals leeftijd (minimaal 35) en woonplaats/postcode. Mijn eerste keus (nadat adoptie niet mogelijk bleek) was ook de kliniek, maar vanwege mijn leeftijd (onder de 35) en mijn woonplaats kwam ik bij geen enkele kliniek in aanmerking. Ik ben toen gaan zoeken via een website (verlangennaareenkind.nl) en heb daar een oproepje geplaatst. De donor waarmee Koetje in contact is gekomen heb ik ook contact mee gehad. Hij kwam bij mij in eerste instantie prima over en ik was bereid hem ook te ontmoeten. Bij mij is er toen van zijn kant van alles misgelopen waardoor ik verder ben gaan zoeken. Het maken van de keuze om alleen moeder te worden is 1tje waar je (neem ik aan) heel goed over nadenkt en als ik zo lees heeft Koetje dat wel gedaan. Daarnaast, wie ben ik (of zijn wij) om te oordelen of zij dat niet heeft gedaan? De ene vrouw wacht tot de juiste man op haar pad komt, maar wanneer deze komt, of deze komt en of deze "juiste" later ook nog de juiste blijkt te zijn is nog maar de vraag. Vele van ons dachten dat onze exen de juiste waren en waar staan we nu? Ik heb ervoor gekozen om het op deze manier te doen, omdat na jaren single zijn ik niet de "juiste" ben tegen gekomen en ook niet teveel leeftijdsverschil wil hebben tussen mijn kinderen. Als ik moest wachten tot ik in aanmerking kwam voor een behandeling bij een kliniek zou ik al een zoon hebben die zijn eindexamen zou kunnen doen aan de middelbare school! In het kort dus. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes, om zijn of haar eigen reden. Wie zijn wij om daarover te oordelen. Eerlijkheid is prima, maar de manier waarop moet ook bekeken worden, want de manier waarop deze hier in deze topic geuit word betreffende dit onderwerp is naar mijn mening nogal kinderachtig en onvolwassen. Einde bericht (voor verder geklep hierover ben ik gewoon beschikbaar via een priveberichtje)
Wat idioot zeg dat je bij de meeste klinieken minimaal 35 moet zijn! Maar er is er toch minimaal 1 die je wel helpt onder de 35 want ik ben zelf 29 en zit momenteel in het traject bij een kliniek. Ik ben er bang voor dat ik met mijn 35e geen eitjes meer over heb, mijn moeder was vervroegd in de overgang dus 50% kans dat ik dat ook zal zijn. Ttsss, zou toch echt idioot zijn als ik tot mijn 35e moest wachten. Maar over de kwestie kliniek of zelf donor zoeken, het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Verder alles goed dames? kussiex: Ik las dat stan ziek was, beterschap! Wat ik heb geleerd van mijn moeder is dat je een bakje met kokend water, daarin vicks/luuf en gesneden ui onder zijn bed moet plaatsen. Eigen huis en tuin goedje om je luchtwegen open te maken. Wel je raam open zetten in de ochtend, want het stinkt!!!! Probeer ook een zetpil. Helpt bij mijn zoon ook, dan slaapt hij tenminste en voelt hij zich ook weer wat beter. Best wel weer vervelend dat je ex zo raar doet! Niet teveel van aantrekken hoor! Zijn verlies! en zijn probleem! @ Humbly89: Heb je zelf hier nog nooit gezien maar super dat je bijna je diploma hebt! Mag je heel trots op zijn hoor! Studeren en moeder zijn is echt een klote klus ( heb ik ook gedaan). Wat goed dat je zoon nu geen buikpijn meer hebt! Weer een hele last van je schouder lijkt mij. Hier: Alles prima. Gister met een vriendin naar R'dam geweest (zomercarnaval) Super leuk en gezellig! Lekker gegeten en gelachen. Wel super druk en wat was ik blij dat we een hotelletje geboekt hadden, want tegen de avond kon ik niet meer! Zoonlief was bij oma en heb daar een beetje woorden met haar gehad. Zij is zo anders dan toen zij mij opvoedde. Zij was (net zoals ik nu ben) heel streng/consequent. Is naar mijn zoon toe helemaal NIKS van terug te vinden. Wat mij een beetje begint te irriteren (hormonen spelen ook mee natuurlijk) Steeds maar apart koken voor hem en hem niet corrigeren. Iets wat ik niet wil, aangezien hij best vaak daar is. Maar goed we zien wel hoe dat gaat lopen. Wij hebben nog 6 maande de tijd om te zien hoe het loopt, want straks met 2 kinderen wordt het nog moeilijker, voor haar en mij.
Ik denk dat jij wel bij een kliniek terecht kan, omdat je een medische indicatie hebt. Ik had toentertijd gebeld met verschillende klinieken in de buurt, maar geen een kon me helpen. (leeftijd en woonplaats)
Nee daar heeft het niet mee te maken want dat had ik niet meteen verteld. Ik denk dat het aan de werderkerigheid ligt. Ik geef hun namelijk weer eicellen en daar mag je niet ouder dan 36 voor zijn.