Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Heh, wat fijn te lezen dat het TOCH ook anders kan, dat er papa's wel naar hun kind om kijken! En woww, das wel een erg enthousiaste ex-schoonmoeder jah! Hihi...
    Super van je dat je het goed houd om wille van je dochter!

En wees maar blij dat je in rustig vaarwater zit! Ook nix mis mee toch!! Hier is het nooit saai.. Altijd gebeurd er wel weer wat, en das zooo vermoeiend! ;)

Liefs

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tja onze breuk was gewoon ook een hele andere dan die van de meesten hier. We zijn 'gewoon' na een relatie uit mekaar gegaan, geen toestanden met vreemd gaan of 'in de steek gelaten worden' etc. We waren 8jaar samen maar het was gewoon op, we waren alleen nog maar vrienden eigenlijk, het huwelijk bestond niet meer. En dus was het voor allemaal het beste om er mee om te houden. Ook totaal geen vechtscheiding geweest etc. M'n dochter is om t weekend bij 'm en 1 dag doordeweeks. En 2 keer per jaar een week. Nu. Bah, ik heb haar vanmorgen naar 'm toegebracht en ben jankend naar huis gereden, alleen al het idee dat ze een week niet bij me is..boehoe ;)

Ik ben ook heel specifiek in dezelfde wijk blijven wonen als ex (die in ons oude huis is gebleven) zodat ze allebei dr ouders dichtbij heeft.

Ik vind het wel moeilijk dat hij dus nog zo aanwezig is in mn leven, ik zie 'm dus nog minstens elke week. Dat maakt 'loslaten' erg moeilijk. Niet dat ik m terug zou willen hoor, integendeel haha, maar het is gewoon ingewikkeld. Elke keer als ik haar naar 'm toebreng, m'n oude huis, mn oude buurtje, m'n oude buren etc. Voor mij persoonlijk zou t makkelijker zijn om gewoon te banden te verbreken en ieder zn eigen weg te gaan, maar voor m'n dochter is dit de beste manier. En dus tel ik regelmatig tot 100 en onderdruk mn irritaties ;)

3. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ wijffie75

Ik vind het echt heel goed van je dat je het zo geregeld hebt met je ex en dat jullie normaal uit elkaar zijn gegaan, dat maakt de dingen toch een heel stuk makkelijker. En het is ook heel fijn voor je dochter dat het zo gaat!! :)

4. MamsVanRobin

@ tweetie

Thanks ;) Heel goed dat je er zo over kunt praten met je omgeving en dat je eerst je scheiding gaat verwerken, dat is allemaal heel belangerijk en als ik het zo hoor gaat het helemaal goed komen bij jou!! :D

5. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    @ mamsvanrobin: thanx!

6. Soda Pop

Respect hoor, dat zal soms heeel veel energie vreten!! :$ Maar indd, dit is natuurlijk wel super voor jullie dochtertje!
    Ik vind het toch knap van je! Tuurlijk doe je alles voor je kind, maar pfoeh, dan moet je soms wel incasseren... :)

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

idd respect hoor wijffie...
    als dat enigszins mogelijk is, is het goed dat je het probeert. maar zal idd niet altijd makkelijk zijn voor je.

8. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    wijffie 75

zo zijn wij nu ook uit elkaar idd
    bij mij is het pas net natuurlijk, en de weekenden zijn nog niet ingegaan omdat mijn ex zijn voet in het gips heeft
    maar ik moet er niet aan denken haha
    maar ik wil ook dat de band met zijn vader en zijn opa en oma goed blijft
    ben net ook nog even bij ze op bezoek geweest en ben blij dat dat nog gewoon goed kan gaan
    hier heeft milan ook het meeste aan

zijn idd wel ergenissen soms
    maar dan tel ik maar tot 10 en ik ben ook niet in alles redelijk natuurlijk achteraf

succes deze week
    dan duurt een week denk ik heel erg lang
    dikke knuffel

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    hier hebben mijn beide kids nog wel contact met hun vader,elk weekend gaan ze er naar toe.
    ex schoonouders heb ik ook nog goed contact mee, ze hebben geholpen met het verven van mijn huis en kopen zo nu en dan kleding voor de kids

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.153
    113
    Vrouw
    @vader
    Zo hoort het ook te gaan vind ik, super dat het toch bij meiden goed kan gaan ondanks ergernissen.

11. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    zo wat een hoop pagina's weer haha. hopen dat ik alles onthouden heb..

Koetje: fijn dat de echo goed was! en wat een leuke schattige reactie van je kleine mannetje. exen zijn rare wezens hoor, pff die weten echt niet wat ze met zichzelf moeten.

kussiexx: whoehoee wat een leuk nieuws zeg, fijn dat de gevoelens wederzijds zijn. rustig op z'n beloop laten en zien wat ervan komt. En ik heb ook lang over mijn zelfvertrouwen moeten doen hoor..dat is een proces en dat gaat heel langzaam.

Foxy: mooi dat iedereen nu op de hoogte is op t werk. Beetje debiele reactie van die mannelijke collega..
    ben de rest vergeten...sorry

ikke84:
    idd die week hahaha dus ik kom jou bekent voor...hmm nu word ik wel nieuwschierig.

contact met ex schoonfamilie.
    Ik heb nog heel goed contact met mijn ex schoonfamilie..laatst met schoonzus en neefje naar ballorig geweest. En ik kom regelmatig bij ex schoonma en zij bij mij. Ik vind dit wel prettig, maar soms ook wel moeilijk omdat mijn ex alweer een nieuwe vriendin heeft en ik me dan wel "vervangen" voel. Dat maak ik wel bespreekbaar en dan zeggen ze dat ik niet vervangbaar ben hihi. Ach zie wel hoelang dat contact goed blijft.. weet niet hoe t loopt als ik nog weer een leuke vent tref. Dan krijg ik nieuwe schoonfamilie he. tja oooooooiiiitttt.

strax mijn kindjes weer ophalen. Heb geen stem meer over.. ben 3 dgn wezen feestvieren en ik was gisteravond al vroeg naar huis. T koppie wilde wel, maar t lichaam niet.. shit man ik word echt oud. Vroeger had ik daar geen last van. En ik drink niet eens veel bier en ga altijd optijd over naar sinas. Geen katers gehad.
    Naja... dinsdagavond nog even en woensdag. Dan weer back to basic.

12. Soda Pop

Hey allemaal,

@ Fontana, whaha, beetje brak dus?
    Tjah, we worden allemaal ouder... ;):D
    Ah die week dus, ik zag het nu ook op tv dat het was. Toen wist ik ook genoeg, meende eerst dat je Tilburg bedoelde, die grote kermis ofzo... :)

@ Koetje, hoe gaat nu met jou, nog wat gehoord van die malloot?
    Ik hoop dat hij je met rust gaat laten nu!!

@ Foxy, werk je ook weekenden? Dat je je collega ondertussen misschien toch nog weer gesproken hebt?
    Ben benieuwd hoe hij het van de week zal doen..
    Tis wel jammer, als jullie normaal zulk fijn contact hebben..
    Ik denk echt dat hij meer voelt.. En dat hij dit even moet verwerken!

@ hier, ja indd, doen het rustig aan!! Maar ben zooo blij met het gesprek van afgelopen weekend.. Maar toch ook zo onzeker gelijk weer! :(
    Dus moet nog hard aan de slag met mezelf!
    Duurt indd heeeeeel lang voor je dat wat opgekrikt hebt, dat zelfvertrouwen...

Liefsss

13. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Nee, ik werk niet in het weekend.
    Zag hem net wel in de trein (en hij mij ook) maar kwam niet bij me zitten ofzo. Is ook nog niet langsgekomen voor ons "hoe was je weekend" praatje.
    Maar moet zeggen dat het mij niet echt veel kan boeien. Wat hij ook mag voelen, ik voel niet hetzelfde. Hij is TOTAAL niet mijn type. Leuke vent om als vriendschappelijke vriend te hebben, maar meer dan dat absoluut niet. We zullen zien.......

Ben blij dat het gesprek goed ging en dat jullie het rustig aan doen.
    Blijf gewoon lekker aan jezelf werken, dan komt alles op zijn pootjes terecht. :cool:
    Is de kleine man al weer wat beter?

Hier:
    Alles prima :)
    Gister gaan voetballen met me ventje...Hij was kapot :p
    Verder lekker rustig aan gedaan en op internet gezocht naar spulletjes (box, ledikant, kinderwagen)

Hoe is het met jullie verder dames?

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @foxy ik heb nog een box.. niet de mooiste of de leukste kleuren, maar voor een prikkie mag die weg..pb maar als je foto wilt

15. Soda Pop

Nouw jah, dan is het altijd nog goed voor je ego! ;)

Hier alles prima, maar nog steeds erg moe naar het latertje van vrijdagavond! Weet nie eens of ik het hier had verteld, maar was weer bij ex geweest en was om 4 uur thuis!! Geen tijdstip voor een mama, hihi!
    Nu dus ook nie geheel hoofdpijn vrij.. Maar op tijd mijn bedje weer in!
    Verder behoorlijk depri aan het worden van dat enorme slechte butweer, maar buiten dat om gaat het goed hier! :)
    En met Stan ook! Ik ben vandaag ook weer zooo trots op hem!! Ik was met hem boodschappen doen en hij zat zo te stralen in de winkelwagen.. Kon hem wel opvreten! :):)
    Soms overvalt me dat zo!!
    Ik ben stapel gek op mijn ventje! :):)

Liefs

16. lilia

lilia Actief lid

9 mrt 2010
    184
    0
    0
    Ik herken dit ook zo erg. Bijzonder is dat he. Het is een gevoel dat nooit iemand anders je zou (kunnen) geven behalve je eigen kinderen.

En ook zo in de winkelwagen... de laatste tijd zet ik de kleine af en toe in de wagen zelf, dan gaat ie staan en vooruit kijken. Hij kan dan zijn lol niet op en lacht de boel bij elkaar van blijdschap. Dan heb je als mama het gevoel dat je kind de leukste, liefste en mooiste persoon is dat er is (en dan heb ik in ieder geval een gevoel van 'dat vindt iedereen, het kan gewoon niet anders') :D

17. MamsVanRobin

Ik herken dit ook zo erg, heerlijk gevoel vind ik het!!! Er bestaat echt niets mooiers op de wereld dan je eigen kindje. Ben zo trots op me mooie lieve ventje, als ik naar hem kijk ben ik helemaal in de wolken en kan ik mijn geluk niet op!! :D:D

18. tweetie82

tweetie82 Bekend lid

24 jul 2011
    506
    0
    0
    NULL
    Hengelo
    Kan niet anders dan het volledig eens zijn met jullie! Ga mn dochter zo ophalen van de creche. Als ik dan binnenkom en ze ziet me, dan komt ze met een ontzettende vaart op me af gekropen. Wanneer ze oderweg iets tegenkomt dat in de weg ligt, wordt dat aan de kant gegooid, waarna ze weer driftg doorkruipt. En ondertussen zegt ze dan constant "mammammammama". Smelt dan echt volledig!! :D

19. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier ook herkenbaar! mijn droppies zijn mijn allesjes.. zonet de eerste uit bedje gehaald.. ze staat dan in trappelzak tegen de spijltjes omhoog met een smile van oor tot oor.. ow *smelt* en ze kan zoo fijn knuffelen.
    Nu wachten op nr 2 om weer zo'n smeltmoment mee te maken hihi. dan hoor ik zo "mamaaaaaaaaaa waar beeeeeen jeeeeee!!" joepie dan kan ik em ophalen. haha

20. Soda Pop

Heerlijk om jullie zo liefdevol te horen praten over jullie kids!! :D I love it!

Deel Deze Pagina