Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    ow herken dat zo...

heb meerdere keren per dag, dat ik extreem trots ben, en een overweldigend gevoel over me heen krijg, soms ga ik spontaan janken.
    Zon knap, mooi, slim, lief, sociaal kind heb ik :D haha

2. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hahahaha... Nouw, die van mij is zooo knap, en lief, en heeft zo'n prachtige uitstraling, en kan tegelijk ook zooo ondeugend kijken! En dan moet je hem horen babbelen! Grote verhalen van heb ik jou daar, al maak ik er helemaal nix van! :D:D
    Hij kan zo lief tegen me aan kruipen, al gebeurd dat nie zo vaak meer...
    EN hoe hij kan smullen van alle eten!! Hihi.. Gooi maar in! ;):D:D

De laatste paar maanden komt hij steeds meer los. Stan was namelijk vanaf z'n geboorte heel snel overprikkeld.. Als ik een uurtje met hem op pad ging, konden we daarna 3 dagen thuis blijven..
    Hij raakte overal helemaal van overstuur... Tjonge, wat een huilbuien heeft mijn ventje gehad.. En nu.. Compleet ander kind.. En dat omdat we onze eigen weg zijn gegaan, en ik MIJN gevoel heb gevolgt. Iedereen zei; hij moet er doorheen, je moet gewoon naar zo druk mogelijke toestanden toe, daar moet hij maar aan wennen...
    Echt, sloeg nergens op... (Althans, vond en vind ik)
    Ik heb alles rustig met hem opgebouwd, als we ergens waren geweest, daarna rust voor hem, en hij kan meer en meer aan!!
    HOERAA voor mijn kanjer!!

*bloos, moes het even kwijt*

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @kussiexx goed gedaan hoor, jij weet wat t beste is voor je kindje, voel je prima aan, en iedereen doet het toch anders, maar tis jouw ventje!

4. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Halloo

IK wil me graag bij jullie aansluiten, ik ben sinds een paar dagen ook alleen staand met 2 kids..t ging al een tijd niet goed..maar nu dus de knoop doorgehakt..

Pfff ik vind het erg moeilijk..mag ik mee kletsen?

5. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ook een trots mama hier!
    Het is een echte kleuter soms (kleine wijsneus) die alles beter weet en kan en wil doen. De raarste dingen komen uit zijn mond zetten....
    Hoe oud ze ook zijn, ze blijven je trots.

@ Mama chen:
    Welkom en natuurlijk mag je meekletsen :)
    Gaat het allemaal wel goed met je?

6. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Heey

Nou ik begin het moeilijk te krijgen..zo onwerkelijk allemaal we hadden bijna 5 jaar:( t voelt ook als dat ik achter blijf terwijl meneer lekker gaat flierefluiten:(

hij is 25 en ik 31..

7. Soda Pop

Tuurlijk mag je meekletsen! En lucht je hart meid!
    We zijn er hier om elkaar er doorheen te slepen!! Dus als je je verhaal kwijt wilt...
    *knuffel* voor jou!

8. Soda Pop

Ontzettend naar en vervelend dat het niet meer gaat tussen jullie!
    Weet hoe je je voelt...
    De verwekker van Stan leeft mooi voort, woont al weer samen binnen no time en ontloopt elke verantwoordelijkheid, dat kan je toch nie snappen, hoop dat jou ex dit even als bevlieging heeft, maar dat hij daarna toch echt op de stoep staat om de boel goed op te lossen!!

Knuf

9. Foxymama

het beeindigen van ene relatie is nooit makkelijk en al helemaal niet als er kinderen bij betrokken zijn.

Probeer alles zo goed mogelijk en zo snel mogelijk te regelen, zodat jij en de kids wat regelmaat krijgen en ook iets sneller "wennen" aan de nieuwe situatie.

10. Foxymama

Echo:

IK WIL NAAR ME BED!!!!!!

einde echo bericht

11. Soda Pop

Was je kleine nie bij oma???
    Zo niet, dan hoop k dat hij er nu in ligt, en dat je gauw lekker op bed kan!
    Slaap lekker meid!

12. Foxymama

Ja die was/is bij oma. Dat berichtje was ook nog vanaf mijn werk :p
    Moest overwerken en was gewoon kapot!
    Wel vroeg me bed in gedoken, maar kon niet inslaap komen :(

13. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey hey

Kussiexx: Wat goed dat je altijd je eigen gevoel bent blijven volgen met Stan. Een moeder weet gewoon wat het beste is voor hun kindje en heel goed dat je alle oordelen van anderen hebt genegeerd. Super dat Stan nu veel meer los komt en zo lekker vrolijk is. Hij boft met zo'n super mama als jij!!
    Heb je nog wat gehoord van je leuke man?

Mama Chan: welkom en jeetje wat vervelend zeg dat ook jij er alleen voorstaat nu. En ook met 2 kids. Is je ex de vader van beide? En hoe gaat het contact nu tussen jullie, wil hij de kids zien of issie alleen maar bezig met feesten.

Foxymama: haha leuk dat egoberichtje haha..wel balen dat je dan niet meer kunt slapen als je dan eindelijk lekker in je bedje ligt.

Gister laatste dagje van de feestweek. Morgen de kids weer ophalen... ex is dan niet thuis, dus moet ze bij zijn vriendin ophalen. Hij moet werken en zij ook, dus ik moet er voor 08:00 zijn want om 08:00 moet zij in de auto zitten. Staat me wel een beetje tegen eigenlijk.. zal zij me zeker even vertellen hoe t gegaan is e.d. Nou ik bel ex vanavond wel even om de bijzonderheden te bespreken want ik ga dat echt niet met haar doen.. de spanningen tussen haar en mij zijn gewoon echt niet normaal. Dat voelen de kids ook wel aan.
    Had woensdag al woorden gehad met ex.. ( kids zaten al in de auto en waren er niet bij) we blijven namelijk miscommunicaties houden en ik ben altijd de pineut want ik geef altijd snel toe om ruzies te vermijden maar dit keer ben ik t er echt niet mee eens. Hij heeft mij nu gelijk gegeven en we doen t op mijn manier, maar ik baal ervan dat we niet goed naar elkaar luisteren en bepaalde dingen niet afstemmen of overleggen met elkaar. Zijn we beide verantwoordelijk voor. wordt er gewoon zo moe van.

Nou ja, zal zo ff de stad in... luiers halen enz enz.

14. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Nou dames,

ik wil alles regelen ook (ouderschapsplan) maar meneer wil tot morgenwachten omdat zn papa en mama dan weer komen en die moeten omdat hij daar gaat wonen om de kids om het weekend te hebben

Maar ik voel me zo kut omdat ik nu echt alles alleen moet doen, als ik bel pakt die nie op sms sen reageer die nie:( hoe moet ik nou op een goede voet voor de kids door? als die nie reageerd?? weet dat die op zn telefoon kijkt maar niks hoor.
    mijn advocaat is op vacantie tot 30 aug en wil door een waarnemer alles laten regelen moet ik dit doen??

wat moet ik hiervan denken

15. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

als je nu zo'n moeite hebt met alles regelen kun je misschien eerst rust houden? of is dat niet te doen???
    bedoel dan....
    tot je advocaat terug is gewoon de kids even bij jezelf houden etc. en daarna alles goed gaan regelen.

lukt of wil je dit niet dan wellicht toch met de vervanger
    gelijk aangeven dat hij niet reageert en dat het in belang van alles goed regelen en de kinderen wel belangrijk is dat je hem kunt bereiken. (afspraken waarover je wel en niet belt en dat hij opneemt als je belt)

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

oh meiden even ego berichtje hoor

vandaag dus bij notaris getekend voor voogdij etc

zonet mijn ex aan de telefoon gehad.... ziet hij (na praten en influisteren van zijn vader ws) ineens van alles af en gaat hij niet akkoord met het ongedaan maken van het gezamenlijk gezag. Ik ben ZOOOOO BOOOOOS

ik vooraf alles goed met hem doorgenomen
    tegenvoorstel geboden (geen alimentatie, geen schulden hoeven betalen etc) ik heb kosten gemaakt etc en dan DIT

nou ik heb gezegd... ik weet weer genoeg, dan gaat alles door zoals gepland (mensen gaan geld bij hem eisen, ik tzt alimentatie) en als hij omgang wil mag hij via advocaat er zelf voor gaan knokken.
    Ik hoef hem iig nooit meer te zien en te spreken. Mocht ik de handtekening van hem weer eens nodig hebben voor id kaart voor zoontje of iets dergelijks dan laat ik het hem weten en noem dan binnen week geen reactie vraag ik vervangend akkoord bij rechtbank (kan ook namelijk).

pfff had echt graag gewild dat alles nu gewoon klaar was en hij zou tekenen... nu blijft het onduidelijk / onzeker.
    voor mij staat iig vast hij hoeft niet meer te bellen of langs te komen etc. Hij krijgt Luuk niet mee en mag als hij echt zo graag wil zelf alles in werking gaan zetten. de L*L

sorry voor ego bericht

17. Foxymama

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor :)
    meer dan logisch dat dit je dwars zit.

Jeetje wat een *****

Kan je niet alsnog het verzoek indienen bij de rechtbank? Je kan denk ik goed aantonen dat hij je op deze manier alleen belemmerd ipv iets goeds doet voor zijn zoon.
    Als BJZ ouders uit hun ouderlijk gezag kunnen ontheffen, moet jij als moeder dat ook kunnen.

En idd, laat de schuldeisers hem dan maar kaalplukken en laat het LBIO zijn vaste stalker worden als het gaat om alimentatie.

Probeer elk gesprek in de toekomst schriftelijk te laten verlopen of op te nemen.
    Heel veel sterkte en dikke digitale knuff!

Hoe gaat het verder? op werk en met de kids?

18. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    koetje
    Jeemig gatverdarrie zeg wat een nare kinderachtige rotstreek. Dacht je het allemaal mooi voor elkaar te hebben, moet ie toch weer moeilijk doen. Wat naar dat je nu nog geen zekerheid hebt. Groot gelijk dat ie echt niets meer met luuk te maken krijgt.

Hier ook ff ego. Ben beetje verdrietig...
    Sem mijn oudste loopt de hele dag "mama ...." te roepen. En dan naam van vriendin ex. Ik heb hem een sms gestuurd of hij dat bij hun ook doet. Ja dat doet ie, maar ze blijven duidelijk corrigeren dat mama thuis is en ... gewoon ... heet en niet mama.
    Ik vind dit heel erg pijnlijk en word er ontzettend onzeker van. Ben ik een slechte moeder, vind hij haar leuker als mama.
    Iedereen zegt : jij bent de mama, dat weten je kids. nou daar ben ik nu niet meer zeker van. Demi ziet haar vast ook als 2e mama. of mama. Ik ben zoo verdrietig... voel me opzij gezet.
    de kids vinden het gezinnetje bij papa veel leuker.

19. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ fontana

Ach meis, dat is echt rot voor je!!!! Logisch dat je je nu verschrikkelijk naar voelt, maar ik denk dat je kindjes haar echt NIET als mama zien. Ze weten waarschijnlijk nu niet zo goed hoe ze haar moeten plaatsen en moeten leren hoe ze met de "vriendin" van hun vader om moeten gaan. Je bent juist een super mama en hartstikke goed voor je 2 kids!!! Je moet dat echt niet gaan denken hoor, jij zit in een ontzettende moeilijke positie als alleenstaande mama die het voor het grootste gedeelte alleen moet doen dat is heel wat anders dan daar :x. En je kindertjes vinden jou ook de liefste mama van de hele wereld dat weet ik wel zeker!! En hun mama zal die "vriendin" nooit zijn of worden ;), alleen moeten kinderen van die leeftijd leren hoe de situatie is en hoe ook hun ermee om moeten gaan.

Hele dikke knuffel voor jou xxx

20. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ koetje

Jeetje wat vervelend zeg (is zacht uitgedrukt), je gaat ergens vanuit en stelt je er helemaal op in en dan op het laatste moment cancelt die alles!!!!!!! Pff valt niet mee...maar ik zou gewoon door gaan met je plannen en je niet vd wijs laten brengen door deze tegenslag!!

Ook dikke knuffel voor jou!

Hier:

Gister avondje Scheveningen geweest met een vriendin, was super leuk maar nu zwaar naar de kl.te (ben het totaal niet meer gewend hahaha)... Ex vriend die niet naar onze zoon omkijkt krijgt in sept een tweede, kan ik me af en toe super boos om maken. Vlgd week weer met vrijwilligerswerk beginnen de maandag en vrijdag en hopelijk snel met me cursus... Met mams gaat het slecht, voelt zich al tijden beroerd en wordt steeds erger maar dokters kunnen niets vinden. Broer en zijn vriendin uit mekaar na 4 jaar, gaan nog wel btje met elkaar om maar zij loopt em gek te maken...en ik kan me door dus ook weer boos om maken. Vlgd week drukke schoolperiode die weer gaat beginnen...Pfff het zit soms niet mee in een mensenleven.

Sorry voor het zeurverhaaltje. :p

Deel Deze Pagina