Wat erg! Moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord van je ex en zijn vriendin niet geloof. Kleine kids zijn net papegaaien en zeggen/doen alles na. Probeer echt nog eens duidelijk te maken dat je van dat soort praatjes NIET gedient bent en dat het duidelijk moet zijn (voor je ex en zijn vriendin) dat de kinderen maar 1 moeder hebben en dat ben jij! Dat ze ook alleen jou mama mogen en moeten noemen. Je bent absoluut geen slechte moeder! Zet dat idee aub heel snel uit je hoofd! Jij bent en blijft hun moeder en dat voelen/weten ze maar al te goed. Jij bent mama, jij voed ze, verschoont ze, zorgt voor ze. Die kids zien haar absoluut niet in dezelfde rol als jij. Die vriendin is gewoon een vriendin. Niks meer niks minder. Zij draagt de verwantwoordelijkheid niet die jij hebt, dus kan ze wel meer dingen doen/toelaten. Jij bent en blijft hun Supermama en dat verandert een tuthola absoluut niet! Niet vergeten!
waw wat heftig meid!!! Net wat je nodig hebt nu zwanger en zo.... . Wat een l*l de behander zeg!!! Heb je hem niet gevraagd hoe het komt dat hij er ineens van afziet. Hij kijkt niet naar zijn zoon om, heeft nooit fatsoenlijk alimentatie betaald... met andere woorden, wat is de meerwaarde ervan voor het kind? Ik kan me voorstellen dat jij nu ook met alles de hakken in het zand gaat zetten. Ga je dan niet toch gewoon direct alimentatie eisen en alles financieel in gang zetten zodat hij dan maar gewoon zijn verplichtingen nakomt?
Thx voor je lieve reactie.. ex en ik delen de kids d.m.v. co-ouderschap. Het is echt 7 om 7 geregeld. De kindjes zijn dus ook vaak bij papa en vriendin. En zij past vaak alleen op omdat ex dan moet werken. Dat komt sowieso 1x per week voor, dat zij ze op bed brengt, met ze eet enz.. eigenlijk mijn rol/taak overneemt. Misschien is dat voor de kids heel onduidelijk. Ik heb niets tegen haar, ze doet ontzettend haar best en is heel lief voor ze. Ze zal ook niet mijn rol als moeder over willen nemen, dit heeft ze vaak tegen mij gezegt. En toch voelt sem dat zij "moeder" is. Ik vind t echt heel pittig en weet gewoon niet wat ik ervan moet denken.. mijn tante zei: je moet je niet aanstellen, die kinderen weten niet beter dan dat ze 2 moeders hebben en jij moet die situatie maar accepteren.. nu heb ik t gevoel dat ik echt zit te zeuren en dat ik me druk maak om niets. Ze zijn nog zo jong en groeien op in deze situatie, ze weten niet beter.. ik hoop dat sem straks wel t verschil gaat zien, dat ... niet zijn mama is.
zij doet die dingen ook als ze daar zijn..... ex kan 2 kids niet aan en heeft haar hulp nodig. Als hij aan t werk is, eet zij met ze, doet ze in bad, verschoont ze, legt ze in bed enz.. MIJN TAKEN... t is nogal logisch dat sem dan gaat denken dat ie 2 moeders heeft. Hij weet niet beter en demi al helemaal niet.. t doet echt ontzettend veel pijn, om te voelen/horen dat sem denkt dat ie 2 mama's heeft.
Klopt dat zij die dingen doet, maar een MOEDER doet zulke dingen anders. Een tiener oppas doet ook hetzelfde met kinderen als ze oppast, maar dat maakt haar nog geen moeder. Is het niet een optie om je co-ouderschap aan te passen, zodat zij minder verantwoordelijkheden heeft en jij je iets prettiger voelt?
heb ik over na zitten denken idd.. maar dan zet ik mijn persoonlijke gevoelens boven die van de kids en dat vind ik ook niet kunnen. De kids doen het goed en voelen zich prettig bij mij maar ook bij papa. Ze zijn niet anders gewend dan dit. Wie ben ik om ze weer bloot te stellen aan nieuwe veranderingen.. denk dat ze daar onrustig en ongelukkig van worden.
hoi meiden jeetje wat een verhalen allereerst bedankt voor jullie reacties ik wacht eerst even reactie advocaat af en besluit dan of ik doorga met alles en / of dat ik alsnog alles in werking ga zetten financieel gezien (schulden en alimentatie moeten betalen) belangrijkste voor mij is dat er rust is, hij niet onrust zal zaaien maar ook dat zoontje niet tekort hoeft te komen en daarnaast speelt nog wel mee dat ik niet vind dat mijn ex er zo mee weg kan komen (hup mij weer laten betalen en cancelen en dat na alles eerder al) op werk... vandaag wel weer lekker dagje maar is heel afhankelijk van met wie ik werk. met mij en luuk alles goed en ook met buik en ukkepuk alles in orde @fontana ... jij bent echt geen slechte moeder hoor, maar denk idd dat kinderen dingen nazeggen en misschien toch wat opvangen en tja blijft voor kinderen ook zoeken he. respect hoor.
Jemig wat is er een boel gebeurd sinds ik hier voor t laatst las. @ Koetje: wat een ***streek van je ex! Echt bagger dat dan alles lijkt te zijn geregeld en dan opeens weer alles onzeker is. Succes! @ Fontana: Wow, kan me voorstellen dat dat ontzettend moeilijk is te horen! Zou ik ook vinden en ben ook heel bang dat dat Tess dat strakjes ook gaat doen (praat nu nog niet echt). Weet niet goed wat ik kan zeggen, behalve succes. Knuffel!! @ mamma chan: Rot dat je ex helemaal nergens op reageert. Kan me voorstellen dat dat ontzettend frustrerend is. Sterkte! @hier: alles rustig. Tess gaat morgen naar pappa toe. Vandaag is ze erg jengelig, denk dat ze last van haar tandjes heeft. Als ze nu lekker slaapt, is ze morgen waarschijnlijk weer wat beter te pas.
Even een ego-berichtje: Zei ik gister nog dat hier alles goed is, is t nu toch iets anders. Mn ex heeft vandaag onze dochter. Zou al korter zijn dan normaal, tot 3 ipv 7. Vond ik al niet leuk, omdat hij de komende 2 weekenden niet kan (waaronder weekend van haar eerste verjaardag!), maar oke. Breng ik haar vanmorgen weg vraagt hij wat ik vanmiddag doe? Ik uiteraard vragen hoezo: ja, mijn plannen zijn iets gewijzigd en ik moet om 1 uur weg dus zou haar dan graag terug brengen. Baal er ontzettend van! Nou ziet ze haar pappa nauwelijks. Heb haar om 9u weggebracht, ze slaapt van 10 tot 12 en om 1u is ze weer thuis. Eigenlijk eet ze dus alleen bij hem. Ik bedoel, voor mij heerlijk dat ze bijna de hele dag bij me is, maar ziet ze haar pappa weer bijna niet. Vindt t heel rot voor haar... Komt nog eens bij dat als ik een keer noem dat ik het moeilijk vind dat ze de hele dag weg is (tijdens een praatje, niet als suggestie dat dat niet zou moeten), dan zegt hij dat hij dat altijd heeft en dat hij dat ook heel moeilijk vind, maar daar gedraagd hij zich niet naar. Kan ik zo pissig om worden! Ben blij dat hij in ieder geval nog in haar leven is, maar t lijkt wel of dat alleen is zoals het hem uitkomt... Sorry voor t gezeur, maar moest t even kwijt....
tweetie82 He jasses wat een nare rotstreek van je ex zeg. Zo deed die van mij in het begin ook. Altijd maar met zichzelf bezig en tijd voor de kids ho maar. Tot ie een vriendin kreeg en toen kon hij ineens wel voor de kids zorgen..tja zij dan. Mannen!! echt waar, t meest achterlijke stelletje wezens op deze aarde. Ik vind t heel sneu voor tessa, hoe oud is ze? Heeft ze al enig idee van dat papa zo doet? zielig he, ow ik kan er zo slecht tegen. Jij bent er altijd voor tessa, jij geeft haar een veilige hechting en dat zal ze altijd voelen. knuffel
aurin: tja idd..stomme eikels kunnen t zijn. Blij dat t bij jou allemaal gewoon z'n gangetje gaat. Lijkt me ook wel fijn om dat weer eens te hebben. Koetje: Heb je al meer zekerheid over hoe en wat je nu kan doen? Met de voogdij e.d. man man t zit jou ook niet mee zeg. Las ff mee in dat andere topic over die donor.. tjeeemig.. heb er gewoon geen woorden voor zo pissig ben ik op die vent. Je hebt groot gelijk, pakken die vent en verder lekker genieten van je zwangerschap. Al zou t kindje later een "stempel" krijgen, jij weet met jou opleidingsachtergrond precies hoe je ermee om moet gaan. Komt helemaal goed. hier weer een sms gehad van ex.. dat "vriendin" slaapdienst heeft... euh ja en?? pfff dikke debiel.
Pfff wat een dag vandaag, rot weer...mams waar het nog steeds niet goed mee gaat... Broertje die maar achter de reet van ze vriendin aan blijft lopen...hate that bitch, wil als een prinses behandeld worden (zegt ze ook gewoon zo ) terwijl ze zelf niets maar dan ook echt niets uitvoerd maar wel alles heeft en krijgt en owwee als ze het niet kan kopen of krijgen dan wordt ze sago en zegt ze niets meer ..Heb zo`n hekel aan dat soort mensen..zeker als je zelf met weinig rond moet zien te komen en ziet dat het bij dat soort mensen altijd maar voor de wind gaat!!! En zit niet lekker in me vel...:x Sorry hoor heb een baaldag.
@ fontana: De mijne leek juist heel veel met Tess (zonder a ) om te willen gaan. Veel meer dan toen we nog samen waren. Maar al snel bleek dat vooral "willen" te zijn, waar in de praktijk weinig van terrecht komt. Hij woont al 2 maand samen met zijn nieuwe vriendin, dus dat heeft niet veel effect. ZIj heeft ook een dochtertje. Tess wordt komende zaterdag 1 jaar. Voordeel is dus wel dat ze het zelf nog niet door heeft, maar ik wel. Kreeg ik vandaag dat hij Tess terugbracht te horen dat hij t weekend dat ik een hele lange dag weg ben met mn werk Tess niet kan hebben en ze dus ook niet voor t eerst blijft slapen. Ik duidelijk gemaakt dat ze op zondag niet naar hem gaat, omdat ik haar zelf anders het hele weekend niet zie. Geen probleem, dan kon hij toch ook niet!! Hou helemaal niet van zo klagen/zeuren, maar meot het echt even kwijt. Wil dat niet in mn omgeving doen, omdat ik hem niet zwart wil maken. Juist niet, is alleen maar slecht voor Tess. Bedankt voor de knuffel
@ Koetje, aaahhh jeezzz! Dat ga je nie menen!! Wat een waardeloos figuur zeg!! ON-GE-LOFELIJK!!! Kan me voorstellen dat je hier heel erg kwaad om bent! @ Fontana, nouw, dat kan ik me wel voorstellen dat je niet met zijn vriendin de "overdracht" wilt doen, goed dat je tegen hem de waarheid hebt gezegd (Waar de kids nie bij waren) En ik begrijp zo goed hoe je je voelt... Ik ben ook zo bang dat als de verwekker van Stan, Stan toch op zal eisen, dat hij zijn vriendin als mama zal zien.. Alleen de gedachte al maakt me kots misselijk!! Maar wat de andere mama's hier al zeggen, er is er maar 1 hun aller aller liefste mama, die voor ze door het vuur gaat en alles voor ze over heeft en dat ben JIJ! Vergeet dat nooit lieverd! Je doet het zooo goed! @ Mama Chan, ook al zo'n but-situatie.. Waarom werkt die snotaap nouw nie gewoon mee? Helemaal klotuh dat je advocaat dan ook nog net nu op vakantie is... *zucht* Probeer toch je rust te vinden, en je hoofd koel te houden... Misschien idd eerst even afstand nemen van alles, voor je tot regelen over gaat? Al snap ik ook wel dat je het "zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben" @ MamsvanRobin, even een dip lees ik wel, maar pff, zijn ook wel heftige dingen! Wat naar dat ze maar niet kunnen vinden waarom je moeder zo ziek is! En jeetje, je broer en vriendin na zo lang uit elkaar... @ Fontana, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het waardeloos en heel gevoelloos hoe je tante reageert!! Je-zus!!! Dat slaat echt helemaal nergens op! Is ze zelf eigenlijk wel moeder? Ik snap nie hoe ze zoiets kan zeggen! @ Fontana, weet je, ik zou dit niet meer aan kunnen zien en het aan zijn vriendin vertellen.. Juist als je haar zo graag mag, dan verdiend ze dit toch niet? Maar jah, daar heb je dan de kids ook weer mee! Meid, wat zit jij in een ongelofelijke bagger situatie!! Vreselijk!!! @ Tweety, ook al zo'n lakse donder, sorry dat ik het zo verwoord, ik heb vandaag iets verschrikkelijks meegemaakt, (zal het zo posten) maar ik word er misselijk van die kerels! Ze moeten gvd blij zijn dat ze een prachtig wondertje hebben!! WAARDELOOS!! @ Mamsvanrobin, dikke knuffel voor jou, zulke lui ken ik ook. ze vreten geen donder uit, maar alles word ze in de schoot geworpen, nix frusterender dan dat! heel veel beterschap voor je moeder, wat een machteloosheid, dat jullie niet weten hoe of wat! Veel liefs voor jullie allemaal!
Heb het even gekopieerd van uit het andere forum waar ik meeklets.. Godver!! Er is hier iets verschrikkelijks gebeurd.. De voordeur bleek niet goed gesloten.. Stan heeft hem los gekregen en is zo de betonnen trap af gestuiterd... Oww ik ben hier helemaal kapot van... Ik ben zo godsgelukkig dat hij nog leeft! Hij heeft een enorme bult achter op zijn hoofd en een blauwe knie.. Wederom wekadvies gekregen van HAP, nouw, iedereen kan me wat, ik ben een waardeloze moeder! Hoe kan me dit nouw overkomen... Ik ben helemaal over mijn toeren... Echt ik heb me nog nooit zooo gevoeld als hoe ik me nu voel.. Ik heb zo'n paniek gevoel over me... Ik ben zo bang geweest en nog... Ik voel me echt zoooo waardeloos!!! GVD!
@ hier, Hier een enorme mijlpaal dit weekend... We zijn uit logeren geweest... Ja ja, Stan (en ook ik dus) hebben voor het eerst ergens anders geslapen... En wel ehm.. Nouw.. Bij mijn ex! Hij past op het huis van een vriend van hem, (wauww wat een keet) En hij had ons uitgenodigd om langs te komen... Dat aanbod konden we natuurlijk niet laten liggen.. Was bijna anderhalf uur rijden, en ik had ook voor een weeshuis aan spullen meegenomen, voor het geval dat... Zijn vriend heeft 2 kids, waarvan 1 nog zo jong is dat ze ook nog gewoon in ledikantje slaapt! Ideaal, want daar kon Stan dus ook mooi in slapen. Nadat hij 's middags er na een flinke huilbui (maar jah, die heeft hij nu toch dagelijks) een flinke poos in heeft geslapen, en hij het zo super goed deed.. (en ik het ook heerlijk vond bij mijn ex.. En hij ook ) Besloten we dat dit het ideale moment was om de "gok" te wagen... En dus gebleven... En jullie geloven het niet, maar Stan heeft daar doorgeslapen! Hihi, helaas heb ik vanacht weinig slaap gehad om andere redenen Maar ik ben zoooo trots op mijn kereltje! Vanmorgen om half 8 was ik wakker, en ik vond het zo "verdacht" dat ik maar gauw naar hem toe ging.. En hij zat net zo mooi rechtop in zijn bedje, alles te bewonderen en een knuffel in de hand! Prachtig! Ik vind het zo knap van hem! En ja, ook van mezelf. Het was een grote stap voor ons.. Maar we hebben het super gedaan!! Wat was het fijn! Hij was ook zo lief met T. En T. met hem! Prachtig om te zien! We hebben heel veel gepraat en geknuffeld (Daarom was het dus laat, nie om ANDERE redenen, whaha) En het was zo fijn... Het voelde gister zo compleet... Ik was zo rustig.. Zo "relaxed" gewoon. Toen we Stan net op bed hadden gelegd, brulde hij natuurlijk heel hard, maar T. hield me beneden.. (normaal had ik dus allang weer naast zijn bedje gestaan) en wat bleek, na een minuut of 8/10 was het stil en bleef het stil... Geloof me, het is zo waardevol als je iemand naast je hebt staan! -vind ik- Vanmorgen tegen half 12 zijn we weer naar huis gegaan! Heb genoten!
hoi meiden jeetje kussiex... heftig weekend zo... slapen bij je ex, verandering en dan stuitertj je kleine van de trap. Tja kan gebeuren je bent er geen waardeloze moeder door hoor. Tip: plaats zo'n slotje op je deur met zo'n koord weet je wel??? waardoor de deur als die open gaat maar tot kier open kan. heb ik ook op deur. zoonlief krijgt deur open en kan anders de hal en daarna lift in rennen als hij een bui zou hebben en ik bv op de wc zit of zo. ,maar voel je niet schuldig hoor en betreft je ex.... rustig aan doen he en gewoon kijken en merken hoe het loopt en voelt. Loop gewoon niet te hard van stapel hier: nu wel rustig. vandaag wel allemaal nieuws rondom donor (zie andere topic) artikel in AD, op internet, teletext, radio etc etc. ex houd zich weer stil nu en ik heb vandaag even zuidplein bezocht met vriendin en zoontje. was gezellig en verder thuis gehangen
@ Kussiexx Thanks meis voor je peptalk, het gaat gelukkig hier weer wat beter. Goed gesprek gehad met me broertje, die kwam hier vanaaf film kijken. En met me mams..die gaat morgen voor de zoveelste x naar de dokter. Hopelijk gaat het snel beter.. Maar wat moet jij verschrikkelijk geschrokken zijn meissie!!!!! Dikke knuffel voor jou!!! En je bent helemaal geen waardeloze moeder dit kan iedereen overkomen, je moet is weten hoe dom ik me vaak gevoeld heb en hoevaak ik ben geschrokken... Dit is echt niet jou schuld en kan echt iedereen overkomen er gebeuren zoveel ongelukjes met kinderen en ze zijn ook zooooo snel!!! Maar kan me voorstellen dat je helemaal vd kaart bent, neem een lekkere kop thee en probeer een beetje tot rust te komen. En wat een geweldig nieuws dat je het zo leuk hebt gehad en je zoontje ook!!! Dat verdien je, vind het super voor je!! Geniet er maar lekker van Knuff van mij
@ fontana Ik persoonlijk zou dit ook niet aan kunnen zien hoor...het is echt sneu voor die vriendin van hem want zo te horen heeft zij alleen maar het beste voor met alles en is ze goed voor de kinderen. En echt goed voor de kinderen zal dit in de toekomst ook niet zijn, dit gaat hoe dan ook een keer uitkomen en zo te zien houd hij er niet mee op. En als hij er al een keer bij jou mee stopt besodemieterd hij haar vast wel weer met iemand anders. Lastige situatie hoor...