Lieve allemaal, Thanks voor jullie reacties! Dat doet me goed! Ik kan jullie goddank vertellen dat de nacht goed is gegaan! Stan is ookeej!! Hij heeft niet overgegeven, is helder en heerlijk zichzelf! Ook de bult achter op zijn hoofd is weggetrokken! Ik ben zooo ontzettend mega opgelucht!! En nog zit het nare gevoel er, ben ook duizelig joh, allemaal spanning! Het is mij overduidelijk dat er een wonder is gebeurd! Hij heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad! @ Koetjekuuk, heb je er een topic over geopend?? Zal zo es op je profiel kijken! Ongelofelijk dat juist JIJ die engerd dan ook getroffen hebt! @ all, dus jullie herkennen dat ook echt wel? Ik bedoel, dit is toch heel ernstig wat is gebeurd! Ik besef me donders goed dat ik mijn kleine mannetje kwijt had kunnen zijn... Tis echt niet te filmen hoe vreselijk dit voelt!
@ hier, Stan net lekker in badje gedaan, ik dacht, kan ik hem mooi nog even helemaal dubbel checken terwijl hij aan het spetteren is.. Hij heeft op zijn armpje ook nog een kleine blauwe plek, en op zijn rug, naast zijn ruggegraatje, 3 of 4 kleine blauwe plekjes onder elkaar... Maar hij heeft het vandaag echt super gedaan... Wat een bikkel zeg!! Ongelofelijk... Nu eens zien hoe het vanacht gaat.... Morgen weer naar KDV en werken.. Ik zal ze daar maar even uitleg geven, ze zullen anders wel denken...
Je bent absoluut geen waardeloze moeder! Ongelukjes zitten in kleine hoekjes en kan elke moeder gebeuren. Kinderen kunnen heel veel hebben. Mijn zoon is ook vaak gevallen Begrijpelijk dat je je zo kut voelde. Het is je kind dat het meemaakt en je zou het liefst alles overnemen. Maak jezelf aub niet gek! Dit soort dingen kunnen gebeuren. Godzijdank heeft Stan niks ergs en kan je weer rustig ademen. Mijn zoon heeft ook een keer zoiets gedaan, liep opeens op straat, en sindsdien zit er een haak op de deur (hoog) en het is bij mij nu automatisme geworden om, zodra in binnen ben die haak erop te zetten. Misschien een idee? Of een traphekje voor de deur? Heb ik ook bij mijn balkondeur.
Hihi... Nouww we zien elkaar al ruim een paar maand weer hoor Dus jazekers doen we rustig aan! Zeker weten! No worries!
Daar heb ik een ook een traphekje Zit er al een tijdje. Ook omdat er nog een mooie plant staat die ik nie missen wil, maar waar ik Stan ook nie bij wil hebben.. En jah ik heb wel zo'n hangertje op de deur, die zal ik in het vervolg zekers dicht doen... Ik snap het werkelijk nog niet dat me dit is overkomen. Ik zat er ook vlak bij, en heb de voordeur ook nie open horen gaan... Kan er met de kop nog nie bij... Het schiet me regelmatig door het hoofd heen, en dan raakt het me tot in mijn hart... Vreselijk!!!! Het besef dat ik hem kwijt had kunnen zijn, heeft me onwijs diep geraakt!! Ik ben er nog ondersteboven van!!! Veel liefs
Hier: eff de poetsdoek door het huis gehaald. Alles, behalve de slaapkamers, is weer toonbaar Heb eindelijk weer wat energie, dus het is tijd voor een inhaal slag. Kasten worden geruimd en kleren gaan de deur uit. Best lekker gevoel een schoon huis. Vanmiddag een vriendin langs geweest, eff bijgekletst, maar wat ben ik toch een saaie gastvrouw Na mijn schoonmaakactie, was in nogal moe, dus veel had ze niet aan me. Net zoonliefs haar gedaan, meneer zit nu lekker in bad (hij propt zich in zijn oude babybadje ) en gaat zo naar bed. Buikje gaat alles prima, heb alleen erge last van me rug Lang zitten/lopen/liggen doet gewoon pijn. Binnenkort eff langs bij de dokter. Hoop dat jullie een goed weekend hebben (gehad) en een beetje genoten hebben van het zonnige weer vandaag
Haha, goed zo, maar ook een grote stap dat je niet naar boven ging toen Stan het op een brullen zette.
Zonnige weer? Nouw, hier geen zon gezien, het was weer bagger, al moet ik zeggen, heb ook een poosje plat gelegen, hihi... Vervelend dat je nu al last hebt van je rug! Had je dat bij je vorige zwangerschap ook? Ik heb enorm last gehad van BI.. Pfoeh, wat een drama, Stan is nu 16 maanden en heb er nog last van, volgens mij gaat het nooit meer helemaal over... Liefs
Of bedoelde je dat! Hihi.. Ja dat was zeker ook een stap, maar wel een goeie... Want hij huilde nu duidelijk veel korter... Ik weet zelf ook heel goed dat ik (te)snel naar hem toe ga, maar vind het zo moeilijk. Het is heel fijn als er iemand (letterlijk) naast je staat die even zegt van relax... Het is nie erg als hij even huilt... Weet je wel...
Hahaha, ik bedoelde beide eigenlijk Moet eerlijk zeggen dat ik daar absoluut geen moeite mee heb. Me moeder heeft me vanaf het begin echt geleerd, toen ik bij haar woonde, dat ik de huiltjes moest leren kennen. Zo wist ik ook meteen wat er aan de hand was en kon ik zelf een beetje inschatten of het nou een zeur huiltje was of echt iets anders, waardoor hij niet kon slapen. En van een paar minuutjes huilen wordt ie niet slechter van
Kussiexx Zo wat een schrik zeg.. jeetje ik zou ook ff helemaal gek worden. Maar zoals iedereen al zegt, zelfs de beste mama's kan zoiets overkomen. Je hebt niet overal ogen en sensoren op je lichaam en kids zijn nu eenmaal heel impulsief en slim. Ben blij dat Stan weer lekker zichzelf is. En over je andere verhaaltje.. WAUWWWW JIPPIE!!!! ben zoo ongelofelijk blij voor jou. Wat gun ik je dat van harte, ik hoop echt dat jullie daadwerkelijk weer goed naar elkaar toegroeien en dat het echt zo mag zijn. Wat super dat Stan daar zo goed geslapen heeft, die voelt zich ook op zijn gemak, omdat mama dat ook is. Ow ben echt super blij voor je meid. Geniet ervan.
@ Fontana, wat een super lieve reactie van je! Ik ben zelf ook zo blij! We pakken het bewust heel rustig aan, zowel voor onszelf maar ook voor kleine Stan! We hebben dan ook geen relatie en er is verder ook nog altijd "nix" gebeurd... Hihi... Sannepan gedraagd zich KEURIGGG!! Maar als dit goedkomt, nouwww dan is ons leventje helemaal compleet! Want een lievere papa kan ik me voor Stan nie voorstellen.. Weet je dat hij zich zelfs al "versprak" Ik zei iets tegen Stan zo van " mama vind zo en zo" en toen zei hij " En papa ook" Volgens mij ging het zo als vanzelf, het was zooo ontroerend... Zo ontzettend lief.. Ik heb er nix van gezegd, ik wil er geen druk op leggen, denk dat het er zo uitfloepte, maar wat was dat bijzonder... @ Huiltje, nouw, ik kan het nog nie onderscheiden... Tuurlijk weet ik wel dat jengelen gewoon mieren is, beetje aandacht, beetje klieren enzo, maar als Stan "HUILT" dan huilt ie goed.. Ik kan het dan pas peilen of het menus is als hij rustig word als ik bij hem ben... Word ie dat niet dan heeft hij echt wat, word hij dat wel, weet ik dat hij gewoon aandacht wil.. En kan ik er rap mee afkaarten en bedenk ik me wel 5x voor ik weer direct naast zijn bedje sta... Stan was als baby heel snel overstuur en overprikkeld, en heeft een flink pittig huiltje... Ik kan er echt nie altijd uit wijs worden of hij overstuur is, pijn heeft, of dat het hem gewoon nie zint... Nu nog nie... Stom heh... Daar komt bij, dat omdat ik als enige verantwoordelijk ben, ik het mezelf nooit vergeef als ik het mis heb, dus ik kijk liever een keer te vaak, dan te weinig... EN NOG gebeurd me dan zoiets als afgelopen weekend... Ik snap er nog altijd nix van.. Pfff. Ben nog van de leg! Liefsss Ps. hoe gaat het met jullie meiden?
Huiltje: Jij kent je kind het beste dus moet je daar ook naar handelen. En je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Kinderen vallen nou eenmaal en ze zijn soms zo stil als muizen als ze iets doen wat niet mag, dat je het alleen kan horen als je super gehoor hebt Mijn zoon was/is een heel rustig kind dat alleen huilde als hij honger had, slaap had of een boer/scheet hem dwars zat. Heeft het als babyzijne maar 1x op een krijsen gezet en dat was toen de kraamhulp hem ging inbakenen. Wat had hij daar een hekel aan. Ik weet nog niet hoe ik deze keer ga zijn hoor. Misschien sta ik bij elke scheet wel naast de wieg Toen mijn zoon baby was had ik mijn moeder in de buurt. Nu ben ik ECHT alleen. Hier: alles prima, aan het werk en zoonlief weer naar school. Nog geen nieuwsgierige vragen gehad van de moeders, maar ik draag vandaag ook iets wijds Wel erge pijn in me rug
Hihi, dat zal vast meevallen! Gekkie!! Succes op je werk vandaag, hier ook nog op kantoor, maar ga zo mijn mannetje weer van KDV halen... Hopelijk is alles weer goed gegaan (anders hadden ze wel gebeld, maar okeej, hihi) Vervelend joh, dat je zo'n last van je rug hebt! Hopelijk trekt dat nog weg, en is het alleen nu even, omdat je hormonen even hun weg moeten vinden het eerste trimester...
Bedankt, jij ook succes op je werk! Alles is vast wel goed gegaan joh Hij zal vast lekker buiten aan het spelen zijn. Ben in principe al in mijn 2e trimester. Vorige keer had ik ook rugklachten, maar toen pas aan het eind. Maar het zou best de hormonen kunnen zijn. We zien wel Moet toch nog naar de HA, dus vraag het haar meteen even.
Hmm, dat zag ik ook nadat ik het had getypt... Misschien zeurt het even na? Maar indd, toch goed om het even te checken bij de HA... Stan zit op het KDV in hetzelfde gebouw als ik... Als de kindjes buiten spelen kan ik ze zien... Tis alleen net op het tijdstip (tussen fruit en lunch in) dat Stan bekaf is en dus slaapt, zo jammer, want hij vind het zoo fijn buiten.... Maar het is indd goed gegaan hoor... Alleen toen ik binnen kwam was hij net flink aan het brullen; een ander kindje was tegen hem op geknald.. Dikke schram op z'n koppiej, maar ik zei al, pff, dat is ja peanuts, na zo'n stuiter van de trap... Toen hij mij zag, was hij het dan ook alweer vergeten...
@Kussiex Whaha kinderen en hun schrammen en bultjes. Gaat het wel weer wat beter na zijn smakkerd? Met jullie beide? Wel lekker hoor dat Stan gewoon bij je in de buurt zit! Vind dat soms best jammer. Mijn BSO zit wel in de buurt van me huis en zijn school, maar qua werk zit ik voor mijn gevoel best ver. Hier: Naar de HA geweest. Zij heeft me doorverwezen naar de fysio. Heb een holle rug en in combi met me hormonen kan dat best pijn doen. Dus moet nu met kussentjes en dergelijke gaan werken thuis en op me werk een aangepaste stoel aanvragen. Net een pretecho geplanned voor 6 sept, zodat ik kan zien wat nou in mijn buikhotel trappelt Mag zo alweer naar huis om zoonlief op te halen. Hij was gister na school en bso zo kapot dat hij, terwijl ik aan het koken was, inslaap was gevallen op de bank. Hij was met geen mogelijkheid wakker te krijgen, dus heb hem maar op bed gelegd en hij sliep tot vanochtend. Hoop dat alles goed gaat met jullie dames!!! Groetjes!
Vervelend dat je nu al naar fysio moet, hopelijk ben je vroeg genoeg zeg maar, en kun je strax dan nog een paar maand zonder! Knap vervelend als je de rest van je zwangerschap elke keer heen moet! Maar goed, als het werkt, dan is het natuurlijk alleen maar beter... Och joh, was hij zo moe jah!? Hihi, arme ventje! Heeft dus ook helemaal geen avondeten gehad?
@ hier, het lijkt indd of Stan er nix aan over gehouden heeft op de blauwe plekken na... Maar ik wel.. Ik ben nog steeds helemaal uit mijn doen, en voel me zooo waardeloos... Pfff. Ik kan mezelf ook nie echt onder controle krijgen meer zeg maar... Ben onwijs moe, en totall loss... Wil het liefst alleen maar slapen... Daar komt bij; vandaag met Stan naar weeg uurtje geweest bij CB, en wat blijkt. Hij groeit nie.. Hij eet verder goed. Heeft ook wel volle luiers enzo.. Maar nouw jah... Hij was 10,2 en nu 10,3 en daar zit toch al wel een dikke maand tussen... Dus nu moet ik over 2 wk weer komen! Dan denk ik echt van; wat doe ik nou verkeerd. Ik vind de verantwoording zo zwaar heh, ik twijfel zo aan mezelf... Kan wel janken... Pfff. Trek het allemaal even nie... Maar goed, komt wel weer goed... Liefs