Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hai!!!
    Welkom hier meid!
    Maar wat jammer dat het "nodig" is... :(
    Ontzettend vervelend voor je dat het zo gelopen is, of misschien juist niet...
    Maar je hebt misschien al wat gelezen hier? Dat je hier je hart altijd luchten kan!!!

Liefs

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meiden

annekulpe welkom hier meid, kom lekker meekletsen. Inderdaad jammer dat het nodig is, maar goed begin van wat nieuws he.

kussiexx fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad en het zo lekker gaat nu. Leuk dat je T. weer ziet het weekend.
    betreft dat heen en weer lopen. Ik heb het tijden niet gehad maar de laatste periode droomt mijn zoontje veel en soms echt gillen en overstuur. negeren werkt dan niet dus dan ben ik 's nachts ook weel een half uur in de weer met rustig krijgen, even wat water etc. Echter normaliter is het op bed leggen, verhaaltje en dan kus, trusten en ik noem dan echt ik kom zo nog even kijken. Als ik dat ook doe dan is het wel oke. Soms is het nodig dat ik nog 3x ga kijken (elke 5 of 10 minuten) en soms komt hij ineens zelf nog eruit maar dan toch consequent weer op bed en nog eens noemen dat IK kom en dan is het goed. Moeilijk - vooral in het begin- maar daarna heb je er profijt van.

hier
    *vandaag ga ik naareen babyshower van een vriendin die 34 weken is nu. Gezellig !
    *verder gisteren een mail gehad dat ik in de selectieprocedure zit voor een baan. ik moet voor 7 sept een vragenlijst invullen en doorgestuurd hebben. 8 sept bellen ze dan om telefonisch dingen door te nemen en te kijken of het aansluit en als dat goed genoeg is mag ik vervolgens w.s. op gesprek. Dus duimen maar weer. Gaat om een baan als gezinsvoogd.
    *Helaas ook wat minder nieuws... gedoe met advocate zou ik volgens haar gesubsidieerd krijgen maar aangezien mijn inkomen i.p. toch te hoog lijkt willen ze geen vergoeding geven of maar heel minimaal wat betekenen zou dat ik erg veel zelf zou moeten betalen. mijn advocate is nu aan het kijken of ze hier wat aan kan doen alsnog (toch wel lief).
    *Verder heb ik donderdagavond voor het eerst echt een plopje gevoeld.... het kindje (waren duidelijk mijn darmen niet) Jeetje dat dat zo vroeg al kan (nu 14 weken)... bij zoontje voelde ik het 1e keer met 19 weken. Was zo leuk, helaas niet nog een keer daarna waar ik op hoopte. :)

Hoe is het met alle anderen??

groetjes

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    bedankt voor jullie welkom!
    wat een gedoe en geregel is t allemaal zeg

kleinvisje dat is een bijzonder moment het eerste plopje, leuk!

4. Soda Pop

@ Visje, het valt ook allemaal nie mee, lijkt het werkgebied weer wat mee te zitten (dat je in een sollicitatie procedure meedraait) gaat het op gebied van ex/zoontje weer nie goed... VERDORIE!
    Maarrr, wat SUPERRRR zeg dat je je kleine wondertje hebt gevoeld! Wat mega bijzonder!!! Ben zo blij voor je!!

@ hier, gisteren dus T. zien optreden.. Deze dag heeft me behoorlijk veel energie gekost...
    Het is me eigenlijk best zwaar gevallen om het zo maar te zeggen... Ik dacht dat k het nu (dik 5 jaar later) allemaal wat beter kon handelen) -qua de aandacht die hij krijgt om het zo maar te noemen- maar dat viel me dus nogal zwaar op m'n dak....
    Was erg moeilijk....
    En omdat het allemaal nogal druk en hectisch was heb je toch ook nie zoveel tijd samen.. Ik mis hem nu nog meer als dat ik daarvoor deed... Minder prettig....

Verder alles okeej hier, als is zoontje lief nogal ziekig.. Hoop dat gauw weer over is, vind zo sneu als hij zo hoest enzo... :(

Liefs

5. kleinvisje

ach kussiex vervelend dat je kleine nog ziekjes is... beterschap ermee
    betreft T. en de aandacht.. vervelend dat je dat nog zo moeilijk vind en het zo veel met je doet. ik hoop dat uiteindelijk alles op zijn plaats gaat vallen en je gevoel gelijk heeft en het wel goed komt tussen jullie.

hier moet ik gewoon even doorbijten en overal maar even beste van maken:
    werk = duimen op die baan en tussentijds gewoon doorgaan met andere dingen zoeken en reageren en de WW in de gaten houden zodat het goed blijft gaan
    ex = afwachten waar de advocate nu verder mee komt en dan kijken of ik het al dan niet kan opbrengen en dus door kan / wil of niet met de procedure.

gelukkig heb ik van ex zelf en donor niets meer vernomen en is de rest nu dus wel relatief rustig. Wel wat vermoeider en verkouden, maar ach..... dat valt alllemaal wel mee.

6. Soda Pop

dikke duim dat je het allemaal zo goed relativeren kan en onder controle hebt!! Ik vind het allemaal maar knap hoor van je!! Dus even een compliment voor jou!

7. kleinvisje

dank je voor het compliment :D

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Eff snel tussendoor, zal later wel wat uitgebreider reageren op iedereen :)

Visje:
    Qua toevoeging bij de adv. Ze kijken naar je inkomen van 2 jr terug.
    Je kan bij de raad voor rechtsbijstand "peiljaarverlegging" aanvragen, zodat ze kijken naar je huidige sitiatie. En aangezien je in de WW zit heb je daar best kans op.
    Dit moet je echter wel binnen 6 weken na je afwijzing doen.
    RVR - Inkomen, vermogen en eigen bijdrage
    En vergeet niet bij de gemeente bijzondere bijstand voor je eigen bijdrage te vragen. Gewoon proberen :)

9. kleinvisje

hoi foxy
    bedankt voor je aanvullingen
    echter die peiljaarverlening maakt niet uit hoor. het officiele inkomen dit jaar bij aanvraag ligt gewoon zo hoog dat ik dus toch veel zelf zou moeten betalen. schuldsanering maakt niet uit, het gaat om je totale jaarinkomen op moment van je aanvraag idd van 2 jaar geleden (en die scheelt ip niet veel met nu) en bij peiljaarverlening van dit jaar en dat is beiden dus te hoog zeggen ze. of iig zo hoog dat eigen bijdrage paar honderd euro is.

verder heb ik al gebeld voor de bijzondere bijstand. ze noemen daarbij echter dat het aanvragen van bijstand niet kan aangezien ik dan geen recht meer zou hebben op WW. wel kan ik die toeslag aanvragen bij de WW zelf, maar dat heb ik dus al gedaan.

Ik ga zo naar mijn ex-werk. sleutel inleveren en daarna mijn manneke weer ophalen en nog even gezellig langs mijn zussie.

10. Foxymama

Ik heb in mijn tijd dat ik op een adv kantoor werkte peiljrverleggingen aangevraagd voor mensen met een hoger inkomen (van wat ik gelezen hier) welke ook zijn toegewezen.

Je kan het wellicht proberen. Je inkomen van dit jr zal dalen door je WW en daar kunnen ze rekening mee houden. Overige kosten kunnen daarvoor ook lager vallen, zoals griffiekosten, deurwaarders kosten etc etc.

Ik weet niet of je in de WSNP zit of in het minnelijke traject, maar bij de WSNP kunnen je advocaat kosten betaald worden uit de boedelrekening. Weet niet precies hoe het zit met het minnelijke traject, maar volgens mij zijn daar ook potjes voor (eventueel bij Mw informeren?)

11. Foxymama

Annekulpe:
    Welkom 2 the club :D

Kussiex:
    Is je lover zo bekend dan dat ie zoveel aandacht krijgt? Wel leuk dat je hem toch nog even gezien hebt.
    Wat leuk dat Stan zo happy werd vd dierentuin en er daarna niet zoveel last van had!

Wat bij mij trouwens erg hielp (als mijn zoon ziek was), ik leg hem dan bij mij in bed. Niet geheel ideaal, maar dat voelt voor die kids toch wat veiliger ofzo. En jij bent er snel bij :)
    Wil je dat echt niet, heb dan eff schijt aan die 5 min regel als ze ziek zijn.

bedankt voor je complimentjes, jij bent ook een toppertje hoor! :d

Lola:
    Leuk dat je dochter het zo goed doet op de kdv! Ze wennen sneller dan jij als ouder hoor :) Vooral als er vriendjes enz komen.
    Misschien alvast een idee voor later, maar vraag na waar die kids straks naar de basisschool gaan. Dan kan je daar een beetje rekening mee houden. Was voor mijn zoon erg prettig om toch wat bekende gezichtjes in de klas te hebben.

Visje:
    Hoe was de babyshower? Nog lekker genoten? Krijg je zelf al de kriebels voor je eigen of doe je er deze keer niet aan?

Wat super dat je al plopjes kan voelen! je weet nu waar je op moet letten en hoe het voelt, dus geheel normaal dat je het al voelt (volgens mijn VK:p)
    Nog eff en dan worden het echte schopjes en dergelijke! Gaat snel allemaal zeg!
    Heb je nog zwangerschapsklachten of is die fase helemaal voorbij, of juist net pas begonnen?

En super goed dat je je koppie zo cool houdt bij dit alles! Want wat heb je toch een drama de afgelopen tijd achter de rug. Vergeet niet dat je ook best eff zwakke momentjes mag hebben (en ook bij ons je hart mag luchten). Echt vechtertje bent je! Mijn complimenten!

Fontana (die moet volgens mij deze week terug komen):
    Hoe was je vakantie??? Nog lekker uit je dak gegaan?
    Hoe is alles verlopen met de kids?

Hier:
    Alles redelijk. Baby wordt steeds duidelijker voelbaar. Zoonlief kan niet wachten tot ie komt. Vraagt het ook echt elke dag. Hij helpt ook zo goed mee! Helemaal trotse mama hier!
    A.s. vrijdag geslachtsbepaling!!!!!!!!! Kan niet wachten!

Op het werk nog wat irritaties van dezelfde collega's(billenlikkamergenoot en domme mannencollega),maar ach....het moet maar.

Moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje eenzaam begin te voelen. Net zoals vorige keer, laten vrienden mij een beetje links liggen.
    Je had in het begin vd zwangerschap ook echt geen drol aan mij (moe en futloos, alles stonk etc etc) maar nu ik me weer redelijk fit voel hoor ik niks meer van ze.
    Hoor eigenlijk alleen nog wat van mijn beste vriend en zijn vriendin, maar die zijn beide super druk om ook maar wat af te spreken wat voor ons alle kan.

Zou zo graag gewoon weer eens wat leuks willen doen. Eff geen mama zijn.

Hoop dat alles goed gaat met jullie mama's!!!

12. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Hoii meiden!!

Hier weer even een egobericht...

Mijn ex heeft er zondag weer een zoon bij gekregen, zijn vriendin is bevallen. Hoorde het toen ik aan het wandelen was met een deelnemer van mijn werk, kwam toevallig iemand tegen die hem kent en die zei alsof het de normaalste zaak vd wereld is : heyyy je zoon heeft er een broertje bij!!.... Mijn zoon ziet zijn vader nooit omdat dat niet mag vd kinderbescherming door dingen die in het verleden gebeurd zijn (huiselijkgeweld en verlavingen, tijdens onze relatie), ik vond het dus best heeel pijnlijk om dit even tussen neus en lippen te horen.... En aan het begin van die wandeling zag ik mijn ex volgens mij ook langs rijden in een auto...heb hem al jaren niet gezien dus schrok me rot. Hoe toevallig is dit allemaal!! Moet ik hier nu mee meiden...voel me er zo verschrikkelijk rot onder, dit is zo niet eerlijk voor mijn zoon omdat zijn "vader" nooit naar hem omkijkt maar dus wel weer een kind erbij heeft nu :( Bedoel..wie gaat er nu nog een kindje nemen terwijl je niet eens probeerd je eerste kind weer te zien te krijgen...:(

13. Foxymama

Ik snap je helemaal hoor

Ik heb ook zoiets meegemaakt en het kan pijn doen.
    En dan niet eens zozeer pijn voor jezelf, maar pijn voor je kind.
    Waarom heeft mijn kind geen vader en die andere wel.

Vergeet niet waarom je weg bent bij deze man en waarom hij zijn kind niet mag zien. Als bjz en de raad weet van dit nieuwe kind bestaat er een kans dat zij zich er ook mee gaan bemoeien, gezien zijn verleden.

Kan alleen maar zeggen/adviseren om het niet in je te houden.
    Zeg het gewoon en praat erover met mensen (hier bijvoorbeeld) en eventueel een psycholoog, want het is niet niks wat jij/jullie hebben meegemaakt met deze man.

Trek je niks aan van wat andere mensen zeggen en/of denken.

Na verloop van tijd went het allemaal wel en kan je het een plekje geven in jullie leven.

14. kleinvisje

hoi hoi

foxy oh bedankt nog voor je tips, dan ga ik dat inderdaad nog even uitzoeken hoor. En oeh wat herkenbaar die gevoelens (behoefte aan leuke dingen etc)... heb ik nu ook meer dan voorheen. Denk dat wat je zegt - er is veel gebeurd- ook wel meespeelt en ben het nu allemaal beetje zat. Wil gewoon leuke baan, lekker mijn ritme en klaar zijn met gedoe ex. Echt even rust dus en daarnaast krijg ik ook weer meer behoefte aan iemand om me heen om dingen mee te delen. (terwijl aan de andere kant beangstigd een partner etc me ook weer). Momenteel ben ik constant bezig met regelen, huisje, financien op orde krijgen en houden, mijn zoontje, werk zoeken etc etc. pfff. Maar goed uiteindelijk kom ik wel weer in meer rust hoor, volhouden nu !

mamsvanrobin jeetje dat is ook wat zeg... en ja tuurlijk doet dat dan ook pijn. Blift lastig dat soort dingen he. succes

hier even druk met alles regelen geweest dus. Alles is in ieder geval in gang gezet. Zaterdag babyshower gehad bij vriendin en was erg gezellig. Of ik dat ook wil / ga doen.... weet niet. Heel veel vriendinnnen of zo heb ik niet en gewoon maar even zien hoe het gaat lopen, maar leuk is het iig wel. (is toch ook niet de bedoeling dat je zoiets zelf regelt??) Mijn zoontje was ook mee en die heeft zich in de tuin daar heerlijk vermaakt o.a. met ballonnen. Was leuk dagje dus
    gisteren op mijn werk de sleutel ingeleverd en nog even mijn zegje gedaan. Alles is nu iig afgerond en ex werkgever was diep onder de indruk van mijn "zegje" en noemde dat ze eigenlijk had gehoopt dat het zou werken.... pffff Iig hoor ik einde september nog 22,5 uur uitbetaald te krijgen en 2 maanden vakantiegeld. Is nog iets dus, maar toch.

verder bij zusje geweets en vandaag even huisje, brieven en vanmiddag naar werkplein (verplichting bij WW) voor een soort meeting met uitzendbureaus etc.

15. Soda Pop

Hey meid!

Hij is vrij bekend jah! Tenminst in dat wereldje wel jah! :) Maar jah, hij is ook steengoed... En niet omdat ik een roze bril op heb hoor :p Ik ben wat dat betreft heel objectief en hij is echt heel goed! En zijn broer ook! :)

Ik leg Stan zo weinig mogelijk bij me in bed... Allereerst omdat hij er dan altijd gelijk een feestje van maakt ;):) En dan dus helemaal nie meer gaat slapen.. En ten 2e... Dan word ik helemaal zelf gestressed, omdat hij me er zo in aan het klimmen en knooien aan gaat dat ie me er zo uitrolt als ik nie heel alert ben, en das me midden in de nacht te veel van het goeie! :)
    Dus das hier geen optie.. 's morgens doe ik het wel es hoor.. Als het me nog net te vroeg is om op te staan, maar als ik wel weet dat hij nie meer slapen gaat, dan gaan we gewoon even spelen in het grote bed zeg maar...

Och och, je arme zoontje, hij moet nog zo lang wachten! Maar wat superr lief dat hij er zo betrokken bij is al dan!! Wauw! Dat zal zeker heel bijzonder voelen... *smelt* Fijn dat ook hij het al kan voelen dan!! Speciaal is dat heh!

Frustrerend van je collega's... Laat ze toch wat nuttigs gaan doen.. Mafketels!!

Niet leuk dat je je eenzaam voelt.. En wat jammer nouw dat je vriend(inn)en je juist nu zo links laten liggen.. Okeej je hebt dan misschien geen fut om uitgebreid op pad te gaan, of wat ook. Of niet de mogelijk heid qua oppas, maar ze kunnen toch ook een bakkie komen doen?
    Gewoon even een gezellige avond of middag maken?:(
    Kan me voorstellen dat dat niet prettig voelt....

Misschien wonen er wat mama's hier van het forum in de buurt, om een keer te meeten???
    Ja week nie hoor!! Hihi..
    Heb het idee dat de meesten van jullie ook meer uit het midden en westen van het land weg komen??

Liefs

16. Soda Pop

Hey lieverd, godsie, wat een bericht... Pfff toen ik het las kreeg ik er kippevel van hoor... Heb het echt met je te doen... Tuurlijk is dit even een behoorlijk confronterend en pijnlijk moment, vooral om je kindje..
    Maar ook voor jezelf lijkt het me toch wel even een doorn in het oog....
    Dat hij gewoon door gaat met zijn "spel"
    Ongelofelijk...
    En dan ben je hem waarschijnlijk ook nog es tegengekomen ook nog in lange tijd... Pfff...
    Ik denk ook dat wat hier al gezegd is dat het goed is dat je dit niet opkropt maar er over praat.. Dus als je even je verdriet, boosheid, of wat ook kwijt wil, we are here for you!!! *knuffel*

17. Soda Pop

Er werden indd flink wat termen in gegooid door foxy, ik hoop dat je er wat aan hebt meid!! Zou super zijn! Fijn dat je nog wat loon en vakantiegeld krijgt, het zal nie veel zijn, maar toch!! Alle beetjes helpen weer een beetje!

Ik begrijp heel goed dat je iemand naast je mist
    Alles komt maar weer op JOU schouders neer
    dat geregeld dat gedoe, dat is harstikke zwaar
    maar ook gewoon even de arm om je heen, die schouder om op uit te huilen om het zo maar te zeggen
    dat is harstikke k*t om dat op momenten als deze te moeten missen...
    (sorry voor de woordkeus)

Kan me helemaal voorstellen dat je er eigenlijk gewoon spuugzat van bent en gewoon RUST wilt! En gewoon wilt genieten van je zwangerschap!!

En dat je bang bent voor een relatie; ook volledig begrijpelijk!! Whaha, hier net zo.. Nix enger om je weer bloot te geven.. Je weer open te stellen.. Maar jah, wat willen we ook.. Bijna allemaal hier hebben we bepaald niet de meest prettige ervaring(en) gehad met die verd*mde kerels!
    Maar het komt goed!!! :) I'm sure!!

18. Soda Pop

@ hier, jawel hoor, ook hier weer een financiele strop...
    Zucht... De belastingdienst heb ik gebeld voor ik mijn belastingaangifte 2010 in ging vullen.. Met vragen etc.
    En nu zijn ze wat "details" vergeten te zeggen, waardoor ik dacht recht te hebben op volledige alleenstaande ouder korting en wajong korting en nog wat
    Mooi niet dus...
    Omdat ik geen fiscale partner heb en andere korting mis ofzo krijg ik ipv 2000 maar 700 euro dus loop gewoon 1300 euro mis!!
    En ik had er al zooo op gerekend (al bijna 6 maand)
    Dus ik baal hier als een stekker.. Das de zoveelste tegenslag qua financien..
    't Word steeds krapper.... BALEN BALEN BALEN!
    Maar goed...

Dat ik gekort word op mijn uitkering moet nog steeds over gepraat worden op het werk...
    Maar ik heb ze al een paar x gemaild (mijn jobcoach) maar ik hoor er nix meer van.. Zucht... Maar ze komen maar met een voorstel, want ik zou er niet op achter uit gaan...
    Nouw, ik weet niet hoe hun dat dan berekenen, maar het heeft mij sinds ik het contract heb alleen nog maar geld gekost! :(:(

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hoi meiden,

erg druk geweest! niet zoveel bij gelezen.

hoop dat het iig goed is met jullie.

20. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

@ kussie

Haai schat!! Thanks voor je lieve reactie, ik ben inmiddels weer een btje over de schok heen maar het is en blijft rot. Vind het zo sneu voor Robin, maar die krijgt er helemaal niets van mee en dat hou ik de komende tijd ook zo. Vind het ook erg voor dat kindje, ik vertrouw hem niet met kinderen door wat ik zelf met hem heb meegemaakt...Ik verdenk hem van iets (jaren geleden) met zijn nichtje maar omdat ik niet zeker weet of ik het toen goed gezien heb kan ik er niks mee. Ik probeer het een beetje van me af te zetten maar het is lastig.

Maar hoe is het met jou meis, lukt het allemaal nog een beetje?? Ik las dat het met de financieen niet zo goed gaat nu...wat een ellende he met die belastingdienst!! Je hebt je centjes hard nodig en ze moeten je goed helpen om het weer op een rit te krijgen en als ze dan af laten weten....kan begrijpen dat je pisst off bent!! :x Gewoon blijven lastig vallen die mensen dan gaan ze vanzelf wat doen...

Knuffell xxx

Deel Deze Pagina