Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meiden mag ik even inbreken? Ik heb jullie niet gevolgt maar heb tips/hulp nodig...willen jullie met me meedenken?

Ik zit sinds jan in het huis van mijn ex (zijn koopwoning op zijn naam)we zijn inmiddels gescheiden,ik heb een uitkering,betaal hem een bijdrage per maand en ben ontzettend druk met zoeken naar werk en woonruimte.Hij woont bij zijn vader tijdelijk.
    Nu heeft ex mij een papiertje bezorgt waarin staat dat hij ons tot 31 okt de tijd geeft om woonruimte zoeken,wat concreet inhoudt dat hij per 1 nov zijn woning weer betrekt.
    Hij weet net zo goed als mij dat onder 1 dak absoluut geen optie is,er is heel veel gebeurd en dit is echt niet mogelijk.
    Vanaf 1 nov hebben wij dus geen huis meer,ik heb geen fam of vrienden waar ik terrecht kan,ik sta te kort ingeschreven bij de woningbouw.
    de woningbouw heeft ook een spoedmodule waar iedereen op mag reageren en gelijke kansen heeft,mijn urgentie die ik had vanaf jan is daarmee komen te vervallen...die huizne worden wekelijks,als er aanbod is,verloot.
    Voor particulieren verhuur is mijn imkomen te laag,of je moet een maandhuur aan borg en bemiddelingskosten betalen.
    Ik ga vragen bij de sd of ik dat via byzondere bijstand kan krijgen.

Tips? Iemand?

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hoi meiden

wat een hoop om bij te lezen zeg
    fontana altijd moeilijk he dat begin, en inderdaad je kan grappig schrijven haha

tweet: inderdaad prettig dat je het over de afspraken grotendeeld eens bent geworden. alles op papier / in ouderschapsplan staan?

kussiex: ook even een hoop tegelijk he... en ziekenhuizen zijn nooit leuk en zeker niet als het voor je kind is, maar zoals gezegd... we zijn sterk genoeg hoor.
    Hopelijk vinden ze wat er aan de hand is met je manneke.
    Hopelijk loopt ook alles met T. los (en hoeft dat niet te lang te duren)

foxy: ook beetje baaldag gehad dus gisteren... Hopen dat vandaag beter gaat. Voel je je verder goed?
    Bijna 20 weken echo denk ik?
    Betreft die dromen.... heb ik ook ineens. Vannacht ook ineens gedroomd over mijn ex. Heel bizar... dat hij met een nieuwe vriendin in zelfde huis woonde als ik met zoontje en ik probeerde het zo goed mogelijk te doen omwille van kleine, maar dat de ene ruzie na de andere door hem en vriendin werd uitgelokt. Beetje vreemd ook allemaal. Gelukkig maar een droom dus whaha.

hier:
    Verder gaat het hier nu wel weer goed
    Mijn vader is gisteravond even nachtje naar huis gekomen na slechte nieuws van zijn moeder (oma heeft ook kanker net als opa) omdat hij vandaag belangrijke afspraak bij tandarts heeft. Vanmorgen hem dus geholpen met eea en hij bood aan toch samen even naar IKEA te rijden en dat hij laminaat zou betalen met als tegenprestatie dat ik e.e.a. even regel en wat dingen test van een site van hem. Nou dat had ik sowieso wel gedaan hoor...
    Maar goed zo lief... echt even elkaar geholpen vanmorgen dus. Hij ook even van zich afgepraat etc. Laminaat is nu dus binnen en kan ws wel iemand vinden die komt helpen dus hopelijk over niet al te lang ligt het nieuwe laminaat weer in de keuken etc.

voel kindje steeds vaker eventjes... zo mooi !!!

ben helaas niet door naar 2e ronde van sollicitatie die ik had lopen, dus ga weer druk verder zoeken

en verder is het even rustig.

ballorig was inderdaad superleuk !!

3. kleinvisje

ik huur nu zelf een koophuis.
    de eigenaar van dit huis is naar het buitenland verhuisd. ik huur nu van de eigenaar (wel contractje gemaakt etc)

dus misschien ken je iemand die ook het huis te koop heeft staan en van wie je iig een tijdje kunt huren totdat je wat anders hebt?

Ik heb afegsproken nu iig nog tot/met juni 2013 minimaal te kunnen huren.

4. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Juridisch loket? advocaat?
    Ik neem aan dat jullie dit soort dingen hebben besproken tijdens de scheiding en dat er toen afspraken zijn gemaakt.

Je kan bijzondere bijstand krijgen voor verhuiskosten, maar dan moet je wel aantonen dat je een woning hebt.
    Eventueel via maatschappelijk werk weer een urgentie proberen aan te vragen bij de woningbouw?

5. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik had geen urgentie en ook geen spoedmodule of wat dan ook. Ik stond maar 6 mnd ingeschreven bij de woningstichting en heb toch een huis kunnen krijgen. Ik ging wanneer ik maar kon naar de woningstichting en vertelde hen elke keer weer (mijn verhaal) het zelfde verhaal dat ik dus alleenstaande moeder in spe was en ik een huis nodig had blablabla en 6 mnd later (net 2 mnd voor mijn bevalling) had ik een huis:D Misschien een optie? Proberen kan nooit kwaad toch:p dat zeiden ze tegen mij toen ook...

6. winnythepooh

@kleinvisje: ik geloof dat ik had gelezen dat je zei dat je recht hebt op huurtoeslag? Maar nu lees ik dat je een koopwoning huurt. Voor zover ik weet heb je alleen maar recht op huurtoeslag als je een woning van de woningstichting huurt. Dat zou ik even goed nakijken als ik jou was ;)

7. winnythepooh

Ik snap hoe je je voelt meid. Dit heb ik zelf ook. Op van die momenten mis je gewoon echt iemand om je heen. Nu is het hier bij mij niet hetzelfde op het moment als bij jou, maar ik heb griep en lig dus al 2 dagen op bed en mijn zoontje is gewoon thuis bij mij. Ik kan niet op mijn benen staan van de spierpijn en dit zijn echt van die momenten dat ik dan hoopte dat ik iemand had die mij en mijn zoontje dan even konden "helpen" ofzo weet je wel:( Maar ja we zijn allemaal sterke mama's en laten ons niets in de weg staan, dus ook niet de griep of wat dan ook!!! haha:D

"het komt wel goed schatje";) Met ons allemaal!!!

STERKTE MET JE ZOONTJE

8. kleinvisje

thx voor de tip
    maar voor zover ik begreep is dat als je ingeschreven staat op het adres en je een huurovereenkomst hebt getekend je wel recht hebt op de toeslag

9. winnythepooh

Mmm wat vreemd, mij was toen verteld dat je alleen huurtoeslag kon krijgen bij een huurwoning van de woningstichting, maar nu was ik aan het googlen en heb je zowel bij particuliere woningen ook recht op huurtoeslag mits je aan een aantal eisen voldoet qua inkomen, hoogte huur enz. Nou des te beter toch!!!:D

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Bedankt voor de reacties!

Kleinvisje: nog niet gevonden helaas,veel mensen al gemaild of gebeld maar nog geen geluk helaas..mij is idd ook verteld dat je dan huurtoeslag mag.

Winnythepooh: ik ga gemiddeld 3 keer per week naar de woningbouw,of ik bel of mail wel..ze weten wie ik ben ;) elke keer hetzelfde verhaal..maar blijf zeker proberen hoor;)

Foxymama: ze geven de bijzondere bijstand idd niet voor de borg of bemiddelingskosten dus particulier valt eigenlijk al af.
    advocate gesproken en die zegt eigenlijk dat het wettelijk mag ,maar dat je zoiets gewoon niet doet..;)verder weinig want dan moet ze een nieuwe zaak ervan maken zeg maar.
    Er is eigenlijk niets over afgesproken,stom genoeg we hadden er allemaal geen rekening mee gehouden dat het zolang zou duren.

Ik heb net een uur met mijn ex schoonvader aan de telefoon gezeten,wat op zich een goed gesprek was.(heb geen tranen meer over pff)
    Natuurlijk hebben we het wel over zijn zoon,maar hij had zeker wel begrip voor mijn kant...Hij denkt dat ik het moet zien als een soort formaliteit,dat ex erdoorheen zit en hij kan zich niet voorstellen dat hij ook daadwerkelijk naar huis komt 1 nov.Ik vermoed dat hij nog wel een gesprek aangaat met hem.Hij zei ook dat als het puntje bij paaltje kwam en hij dit wel doorzette ik wel tijdelijk bij hem in mocht.

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @allwoman, jeetje meid. wat een klote situatie, ik heb geen andere tips voor je dan die de meiden je al gegeven hebben. Misschien nog een keer urgentie aanvragen? moeilijk, iig heeel veel sterkte!

12. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @kussiex, hoest nu met je ventje. En ik ken t gevoel hoor, zat ook zo vaak overal alleen met Collin, en negen van de tien keer vroegen ze dan ook nog naar vader, ivm coll zijn symptomen enzo.. zucht tis zo vermoeiend jezelf te blijven verklaren, en idd er altijd maar alleen te zijn!
    Maar goed, 1 ding zal de kleine altijd onthouden, mama was er ALTIJD!!

13. Foxymama

Ja gister was eff bagger.... Verder voel ik me prima. Nog wel wat last van me rug en me buik groeit flink! Baby nu ook redelijk goed voelbaar aan de buitenkant en steeds vaker en duidelijker aan de binnenkant :D
    Volgende week de 20 weken echo. Eff checken of het wel echt een meisje is :p maar ik maak me geen zorgen. Afgelopen vrijdag zag alles er prima uit en zat ze perfect qua groei.
    Zal gelijk eff een echo spammen van mijn kleine meid :)

Whaha, jij hebt ook al van die vage dromen. Slaan echt nergens op!!!:p

Wat lief van je vader dat ie je laminaat dan betaald en wat vervelend van je oma. Vreselijk als die ziekte je familie raakt.
    Jammer dat je niet door bent naar de 2e ronde. Volgende keer beter, komt goed!

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    hier alles super..

de vlinders fladderen ondertussen flink rond.. t gaat allemaal super! hij komt morgen avond hier eten.
    En zondag viert hij zijn verjaardag waar ik en collin heen gaan, en dus zijn familie ontmoeten (hij heeft al wel verteld over ons) ook heeft hij mijn moeder ontmoet..
    Gister belde hij dat hij kaartjes heeft voor t dolfinarium, of c. en ik mee willen voor zijn verjaardag leuk dagje weg! zo lief!
    T is zo heerlijk! zo spannend, en zo ontzettend fijn dat ie om de hoek woont en t dus allemaal niet onwijs gepland hoeft te worden en dus ook gewoon spontaan even koffie bij elkaar drinken kan zijn.

Wat ik zo raar vind is dat we tot nu toe eigenlijk alleen gezoend hebben, er is verder nog niks gebeurd, en toch zijn we zo verliefd en vinden we elkaar (en hij collin ook) geweldig :p

15. Foxymama

Is het niet mogelijk om nogmaals met hem rond de tafel te gaan zitten (eventueel met mediator/advocaat) en het alsnog af te spreken?

Ik weet niet waar van NL je woont, maar in sommige streken heb je een soort "woonhotel" waar je eventueel terecht kan. Waarschijnlijk kan Maatschappelijk werk je daarin adviseren en ook helpen bij een urgentie.

Mocht je echt niks kunnen vinden, kan je nog eventueel een kort geding aanspannen, maar daar kan je advocaat je iets beter over adviseren.

16. Foxymama

Wat leuk!!!

Klinkt echt als een super vent! En dat er verder nog niks gebeurt is, is niet erg toch? Lekker rustig aan doen!
    geniet ervan!

17. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

@ Aurin, dat lijkt me juist alleen maar goed... Dan draait het hem daar in ieder geval niet om!! Plus punt!!!!! Heerlijk meid, ik vind het zooo super te gek voor je!! Begrijp ik goed dat hij (ook) heeft uitgesproken verliefd te zijn??? Wauwwww.....

@ Foxy, zo is de situatie echt niet :) Het is onwijs moeilijk om uit te leggen allemaal.. En soms zet ik het hier ook even krom neer... Waardoor het lijkt dat we niet op de eerste plaats komen of wat ook... Maar dit is een situatie die ook nie uit te leggen valt... Zou nie weten hoe ik het doen moet.. Maar ik weet, het komt goed! :)
    Al snap ik helemaal wat je bedoeld..

@ Visje, ik baal er van, heb je uitgelegd over je ouders, reageer ik er helemaal nie op.. Sorry.... Het is me er bij in geschoten! :)
    Wat heftig dat je ouders ALLEBEI zelfs een nekhernia hebben gehad, hoe is dat mogelijk! Dat is toch wel je reinste pech hebben. Of hebben ze een ernstig (auto-ongeluk) samen gehad ofzo?
    Wat heftig voor hen, maar ook voor jou! En toch zo fijn dat ze er zo veel mogelijk voor jullie proberen te zijn, op wat voor manier dan ook...

@ Allwoman, wat een verhaal... Ik kan je helaas nie helpen, ik ben er totaal nie in thuis, ik hoop dat je wat hebt aan de tips van de andere meiden! Wel wil ik je heel veel succes wensen!

@ Fontana, al weer gewend hier in NL? Wat een tegenvaller dan heh, qua weer! En hoest met de kids? Al weer helemaal in het ritme?

@ Foxy, wauww, wat een enorm mooie en duidelijke echo foto joh!
    Dies mooi!!! *smelt*

@ Hier, poepluiers zijn maar zeer matig... Komt nix te veel! :( Balen.. En hij is ook best wel weer jengelig vandaag.. Vooral vanmorgen.. En ik... Ik heb barstende hoofdpijn... Oefff. Vreselijk! Wat haat ik migraine! :(

Net nog een poos met T. gebeld... Zo fijn om met hem te praten! Al was het onderwerp natuurlijk minder (zijn vriend die zondag zelfmoord heeft gepleegd) maar we hebben een goed gesprek gehad... We komen met stapjes dichter bij elkaar, en dan soms is er weer afstand en dan weer dichter bij elkaar...
    Weet je wel, 2 stapjes vooruit, 1 achteruit....

@ All, thanks voor jullie lieve woorden!! 1 zin raakte me heel erg! Dat Stan later zal beseffen; mama was er altijd....
    Wie het zei; wauw! Thanks!

Liefsss

18. kleinvisje

kussiex: mijn moeder is in haar werk 2x toe gewurgd (verslavingszorg) wat te veel werd en nekhernia tot gevolg had. Vader heeft idd een keer auto achterop de zijne gehad. Idd pech dus. Maar goed.. vader heeft heel lief wel laminaat met me gehaald en noemde me samen te sjouwen vanwege mijn buik (whahaha) dus ging wel goed. en leggen komt ook wel in orde
    fijn dat je T. aan de telefoon gehad hebt en balen van je mannetje nog.
    MISSCHIEN GOEDE TIP VOOR ONTLASTING --> DOE OLIE IN EEN BEKER MELK (NIET TE VEEL OLIE HOOR MAAR IETS ALS SLAOLIE OF OLIJFOLIE) verder heb je toch ook laxo (drinken / roosvicee achtig iets) ontbijtkoek wil ook wel helpen. succes ermee
    en die zin... die was van Aurin !! en ja is zo waar he.

foxy: wauw mooie foto zeg, wat groot dan al weer he. En leuk dat je het ook al zo goed gaat voelen zeg :)

aurin: lekker hoor allemaal... ik wil stiekem ook wel, maar zou volgens mij niet eens durven weer een relatie.

hier: ben thuis zitten nu al zat (ben niet zo'n stilzitter) en verzin steeds van alles om te regelen / doen. Maar sommige dingen zijn afwachten en daar ben ik niet zo'n held in whahahah
    Voel me verder ok, al heb ik wel minder energie voor alles
    Zo lekker met mijn manneke in bad :D:D lekker is dat !

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Bedankt allemaal,nee om de tafel zitten is niet mogelijk ...

20. Foxymama

oooo had ik maar een bad!

Las er helemaal overheen dat jij je kleine ook al voelt en ook steeds beter! Gaat het verder eigenlijk wel goed met de zwangerschap? Niet/geen klachten? Went je ventje al aan je buik?

Mijne wil steeds voelen en gaat me buik ook schudden om de baby wakker te maken, zag hij de echo dame ook doen, dus kan hij dat ook!

Deel Deze Pagina