Alleenstaande mama's kletsen hier verder

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Wijffie75, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Een nagelstudio zou ik graag willen openen

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

tja winny is lastig. al die onzekerheid... pfoe

aan de andere kant; ja kan wel meer je eigen dingen indelen enz

zelf zou ik het niet doen
    - ik zou geen geld willen lenen... door eerdere ervaringen. bovendien dit kabinet wil de schuldsanering er met de tijd uit hebben. stel het gaat mis en je hebt schulden is er niets waar je dan nog op terug kan vallen. zelf alles oplossen dan dus... tja en dat met kind
    - vooral de 1e 2 / 3 jaar is het keihard werken om alles op te bouwen. ik denk dat dat ten kosten zou gaan van mijzelf en mijn kleine en daar pas ik voor

al heb ik het ook meerdere keren overwogen om wat voor mezelf te beginnen hoor. maar in een situatie als deze zonder partner, zonder zekerheid enz.... nee dan maar niet

3. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    dat kan ik wel begrijpen ja...

4. winnythepooh

Zijn jullie en jullie kindjes ook een beetje van slag van dat ene uurtje:p ik en mijn zoontje zijn er echt een beetje van slag van hoor haha...hij ligt al vanaf 6 uur te slapen!

Nou het is meer dat ik het voor nu er even bij wil doen en dan langzaam opbouwen zeg maar, ik kan niet mijn baan opzeggen en gaan beginnen voor mijzelf, want het duurt idd een aantal jaar voor je klanten op heb gebouwd. Maar mijn baan is ook geen zeker puntje dus ik moet dit gewoon gaan beginnen. Ik werk natuurlijk als oproepkracht en wat de regering allemaal aan het doen is ben ik bang dat ik mijn baan ook niet zeker ben en tegen die tijd kan ik iig al wat klanten opbouwen ofzo? Ik weet het ook niet...vind het zelf ook moeilijk, maar moet ik dan maar gaan wachten tot ik ooit een vent vind?!

5. kleinvisje

haha wachten op een vent zou ik zeker niet doen
    maar misschien inderdaad voor ernaast en niet gelijk te fanatiek en gewoon eerst eens proef proberen naast wat je al hebt.
    let dan wel op dat als je aanvullende bijstand krijgt of zo je niet / gedeelte maar mag bijverdienen of zo
    en wat je verdient moet je kunnen aantonen en belasting over betalen.

als ik jou was zou ik eerst eens mensen proberen te vinden die ook iets voor zichzelf zijn begonnen, hoe ze dat gedaan hebben en waar je rekening mee moet houden.

enne dat uurtje....
    mijn ventje was afgelopen nacht van 3:15-5:15 wakker. heeft daarna nog tot 8 uur geslapen en vandaag overdag helemaal niet en is nu net weer in slaap 5 minuutjes. dus ja ook van slag idd.

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    coll is ook vanslag.. vanmorgen om 6 uur (nieuwe tijd) wakker..
    vandaag niet geslapen, moest zo wennen aan t nieuwe huis..
    En om 5 uur stortte hij in.. normaal ligt ie om 7 uur in bed.. :p

7. winnythepooh

hahaha, weet je wat ik heb gedaan :p ik zag hieronder een link van alleenstaande-papas.nl dus ik heb me daar aangemeld (is een relatiesite), maar je kan er in eerste niet veel mee doen omdat je een abonnement moet aanschaffen, maar omdat je nieuw bent krijg je de 1e 30 dagen gratis en dan kan je van alles doen! Wel grappig...:D

8. kleinvisje

die werkt samen met de site voor alleenstaande mama's. heb ik ook poosje uitgeprobeerd. maar vind het uiteindelijk toch niet echt iets voor mij :p

9. winnythepooh

nee het is ook echt niets voor mij, ik moet iemand in real life zien, maar ik d8 ach kan ff kijken toch:D

10. winnythepooh

Ik moet wel zeggen dat er erg veel...mmm...hoe zeg ik dat netjes? Zeer gebruinde tinten bijzitten, niet echt waar ik op val, ik heb er niets tegen hoor!!! (voor ik dadelijk aangevallen word ;))

11. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @winny, grappig... heb dat ook wel eens gedaan alleen dan via relatie planet.. maar vond het helemaal niks.. rare mailtjes van mannen, en hele aparte types.. nee bah doe mij maar gewoon iemand in reallife.. bij de kassa van de supermarkt ofzo whaha

12. winnythepooh

nou in reallife ontmoet ik ze ook niet:D

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb geen idee of mn meiske last had van de wintertijd, ze was vandaag niet bij me :( Ze is net thuis en hartstikke moe, wilde meteen naar bed. Heb dus nog amper kunnen knuffelen, maarja, dat halen we morgen wel weer in :)

Morgen weer vroeg op, na ruim 2 weken ziektewet eindelijk weer werken. Jemig wat zal mn bureau vol liggen zeg haha, kijk er naar uit en zie er tegen op. Maar beter dan dat fulltime thuis zitten en aan huis gekluisterd zijn, dat was echt niet leuk. Maarja het kon niet anders.

14. kleinvisje

even succes wensen dan :D !!!

15. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    ja succes...

ene nee wij hebben er niet zo heel veel last van maar dat komt ook wel omdat ik in het weekend zoiezo niet van de tijden ben en zijn schema dan helemaal overhoop ligt.. waardoor ik verwacht dat we er morgen ook niet veel problemen mee zullen hebben...

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    nou pfff coll zijn 1e nacht in t huisje was niet geweldig..

Hij lag er dus om 5 uur al in.. en werd om 21.00 wakker.. huilen tranen, schreeuwen om opa.. niks was goed..

Ik zijn bedje maar op mijn kamer gezet.. maar ook dat was verschrikkelijk.. kei hard huilen bij mij in bed willen.. maar zodra ik hem bij mij legde, ging hij uit bed en zitten spelen en de boel verbouwen.. zucht!

Uiteindelijk zijn bed terug naar zijn kamertje.. zetpil gegeven want hij had ook wat verhoging (kan ook zijn door t harde huilen maar ach.. ik moest wat!) en maar een flesje limo.. (hij wilde geen water of melk..totaal tegen mijn principes maar limo gegeven) maar om 00.30 sliep meneer dan eindelijk.. tot 7 uur vanmorgen..

En ik ben kapot! hij gaat zo naar de gastouder en dan ga ik slapen!

17. kleinvisje

Ja kuide.... is echt even wennen ook voor hem hoor
    en in de leeftijd van hem is dat ook niet meest eenvoudig.
    Ga proberen een avondritueel in te bouwen als je dat nog niet had. zet desnoods muziekje aan bij slapen gaan en verder is het echt even wennen en doorbijten. Het is w.s. over poosje al een stuk beter.

En tja mijn zoontje heeft nu een - ik slaap liever niet - fase. ook veel wakker en onrustig slapen dus. gaat al beter dan in zijn ledikant nu hij in peuterbed ligt maar ook hij wordt zeker 1 tot 2 x wakker (om niets) en wil het liefst bij mij. Ben dat nu dus aan het proberen te doorbreken. als hij wakker is ga ik bij hem op de kamer even troosten en weer weg en bij uitzondering even naast hem zitten. Moet toch een keer goedkomen he... al houdt hij wel vol zeg pfoe :$

18. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @mamametzoon, het ritueel hebben we al.. vanaf t begin, en dat blijft t zelfde en dat ging altijd gewoon goed..

Eten, spelen, in bad, tandjes poetsen, hij een flesje, ik een boekje voorlezen en kusje en lichtje uit :p

En coll is echt een makkelijke slaper normaal.. alleen in mijn bed, of bij mij op de kamer slaapt hij niet, maar verder maakt t niet uit waar je hem in bed legt, of bij wie.. hij gaat altijd lief slapen, dus heb t gevoel dat er meer aan de hand was.. hij was ook koortsig en denk dat hij opa gewoon heel erg mist, maar goed dat is ook raar want die was er ook vaak genoeg niet als hij naar bed ging of opstond..

Maar t was ook gewoon een rare dag voor hem.. om 6 uur op.. om 9.30 in de auto van zeeland naar hier.. bij rotterdam in slaap gevallen om 12.00 om 12.30 uit de auto, wakker in t nieuwe huis.. tja dan ga je niet meer slapen en om 5 uur was hij kapot.. en om 21.00 werd hij wakker alsof hij klaar was met zijn middag dutje.. dus zijn ritme was gewoon ook helemaal foetsie denk ik..

Maar hij was vanmorgen om 7.00 wakker, en vrolijk, hij wilde zijn ochtend fles ook niet, maar gewoon brood en een beker melk.. ook prima..
    Dus ben benieuwd hoe hij slaapt bij de GO en vanaaf hier :p

19. winnythepooh

Kuide: oh jee, ja lastig he dan ff, komt wel goed hoor! Sterkte voor vanavond!

Hier ben ik ook gewoon thuis, heb last van mijn buik, moet elke keer naar de wc, moest eigenlijk heel de dag werken, maar ik heb het afgezegd, heb mijn zoontje wel gewoon naar de kdv gebracht. Even bijkomen, tijd voor mezelf en ik bed blijven :(. Voor de rest van de week weer werken en vrijdag gaat hij een nachtje naar oma (mijn moeder).

Dano heeft gister van 6 tot vanochtend 6 geslapen en werd ook om 21uur even wakker, kus gegeven en is weer lief gaan slapen, maar ik was gebroken vanochtend en dan sta je ook nog op met buikpijn, maar ja...komt goed!

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    beterschap winny, zorg goed voor jezelf..

Deel Deze Pagina