Stoppen met zindelijkheidstraining of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Froetsel, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gisteren ochtend zijn we begonnen, eigenlijk de hele dag mis gegaan resultaat 8 natte onderbroekjes ondanks dat ik haar op de potje/wc verkleiner zette. Dan liepen we net weg en had ze geplast, leek haar ook niet veel te doen.

Vandaag een nieuwe poging, maar nu gaf ze zelfs steeds aan te poepen ( steeds loze alarm, maar goed ze probeert het). Zette haar keer op keer op het potje, zonder resultaat.
    En als ze een ongelukje maakte zegt ze poep poep dat ze dus heeft geplast ( besef is er wel, alleen telaat)
    Ze had dus al hele tijd drang om te poepen omdat ze gisteren ook niet had gepoept en ja hoor ze begon ineens te janken dat ze moest poepen ik doe net haar onderbroekje uit en ze begint deel op de grond deel netjes op het potje.
    Kortom er is vooruitgang.

Ze geeft aan als het mis is gegaan, geefr zelf aan te willen poepen (plassen/poepen) dat deed ze gisteren niet.
    Maar goed ze plast wel steeds na een toilet bezoek, vraag me sf of ik door moet gaan of even laten rusten.

Ohja als ik zeg wil ie na de wc zegt ze nee. Ze beslist zelf dus wanneer na de wc te willen

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ben je gewoon van de ene op de andere dag begonnen dan? Dat zal ook naar mijn idee niet bij jonge kindjes werken. Je moet er langzaam naartoe werken en haar eerst aan het potje of wc laten wennen. Eerst in kleding en dan een keer als ze het vraagt om te plassen, zonder kleding erop zetten. Meteen de luier uit laten lijkt mij niet echt een goed begin. Wij zijn pas begonnen zonder luier toen ons zoontje al 1,5 maand voor en na het slapen op potje plaste en/of poepte. Hij wist wat hij moest doen en hij was vertrouwd met het potje toen. Ik zou daarmee beginnen. Ze moeten eerst weten wat en hoe ze het moeten doen.

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    We zijn al een tijdje begonnen om haar eraan te laten wennen. Ze heefr er alleen nooit opgeplast wel gepoept 2 x kleine keuteltje en nu vandaag dan weer.. Ze vind het ook niet eng ofzo

4. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stickers plakken na plasje poepen op een vel papier hielp hier ook wel

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het potje in het zicht neerzetten en je kindje een luierbroekje aan trekken. Dan kan ze zelf beslissen wanneer ze gaat maar wordt ze ook niet steeds geconfronteerd met haar ongelukjss.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niet na 2 dagen stoppen hoor! Even doorzetten als ze het niet erg vind en het kan. Vaste tijden is zowizo handig om in te lassen, voor en na slapen, voor en een half uur na maaltijden. En dan evt tussendoor nog, voor je de deur uit zou gaan.

Verder loslaten dat ze nu veel ongelukjes heeft. Het zijn geen ongelukjes ze is nog niet zindelijk dus ze plast gewoon in d'r broek geen ongelukje. Ongelukje is als m'n dochter op school te laat is en een natte broek heeft.

7. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mij maakt het niet uit maar wil ook niet doorzetten als ze ee nog niet aan toe is.
    Ze heeft nog nooit in het potje geplast.. Dus stickers plakken heeft geen zin omday er niks gebeurd heb haar een snoepje gegeven toen ze had gepoept.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er is methode om indd zo trainen binnen 1 dag maar dat pak je verkeerd. Google eens. Je moet voorbereid zijn dat je kind hele dag zal in broekje lopen of bloot. Luiers demonstratief samen weggoeien.
    Zelf laten voelen dat natte broek en benen niet fijn is etc.
    Misschien ze heeft nog geen controle over zijn spieren als ze even niet kan aangeven of ze moet dan is gewoon te vroeg lijkt mij.

Ik zou dus doorzetten denk ik. En luiers niet aandoen want dan voelen ze gewoon niet dat het nat is. Gewoon onderbroek en veel schoonmaak doeken;)) qua tijd gewoon opschrijven waneer ze plast/poept. Na paar dagen heb je haar schema en zo op die tijd zet je op of vraag je of ze wil.

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dan zou ik er mee stoppen dit lijkt mij niet de bedoeling van zindelijkheid training.

dat is voor jullie allebei niet fijn

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken geen luiers ze loopt on een onderbroekje. Nou er is vooruitgang ze heeft alleen te laat door net 3 x deel op de grond en roept ze paniek poepen poepen, maakt ze dus af op her potje.
    En net ook op de wc maar daar lier ze vooraf ook een deel op de grond en de rest op het potje

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lijkt alsof ze de drang niet voelt pas als het er is.,

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou een luierbroekje aan doen, volgens mij is het nog te snel om zonder luier te oefenen. En zo vaak in dr broek plassen werkt averechts.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Een kind wat nog nooit op een potje of wc geplast is zou ik nog niet in zindelijkheid gaan trainen. Eerst maar eens een plasje erin. Eerst dat maar eens laten ervaren. Ze moet natuurlijk wel snappen wat de bedoeling is.

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja nou net voor de 2e keer gepoept op het potje en dat ging goed. Kijk het nog 1 dag aan en anders laten rusten

Deel Deze Pagina