Berekening WW en WAZO-uitkering klopt niet? WW-uitkering niet volledig ontvangen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Olifantje, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Beste UWV webcareteam,

Ik zit met het volgende. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan uitleggen. Ik zou een WW-uitkering ontvangen van 17 oktober tot en met 22 november.
    Ik had al een eerste betaling gekregen rond 1 november en dit was voor de periode van 17 oktober tot en met 30 oktober.
    Nu staat er in de brief dat ik om de 4 weken dan een betaling zou ontvangen, maar de WW-uitkering van 30 oktober tot en met 22 november heb ik nog steeds niet ontvangen en het is inmiddels 5 december?

Nu heb ik wel al een eerste betaling ontvangen voor mijn WAZO-uitkering die vorige week begon. Maar nu heb ik het idee dat ik te weinig WW-uitkering en WAZO-uitkering krijg.
    Als ik het bedrag van de WAZO-uitkering die ik vorige week heb gekregen vemenigvuldig met 4 (4 weken), dan kom ik helemaal niet op 100% van mijn dagloon uit die ik verdiende bij mijn laatste baan. :( Zelfs ruim 200 euro minder per maand..

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Olifantje,

WW
    Waarom je laatste WW-periode nog niet is betaald, kan ik zonder je dossier niet beoordelen. Het kan zijn dat je een inkomstenformulier moet invullen. Op MijnUWV kun je kijken of er een inkomstenformulier klaarstaat. In dat geval kun je het meteen invullen en digitaal versturen. Je uitkering wordt dan binnen 5 dagen overgemaakt. Ook ontvang je daarna het vakantiegeld van de WW-uitkering.

Staat er geen inkomstenformulier klaar op internet? Neem dan contact op met UWV Telefoon (0900 - 9294). De collega daar kan aan de hand van je dossier vertellen wanneer de WW wordt overgemaakt.

Actuele informatie vind je hier.

WAZO
    Je zegt dat de WAZO op 23 november is ingegaan. De WAZO-betaling over week 47 gaat daarom alleen over 23, 24 en 25 november (want op 21 en 22 november had je nog WW). Deze week ontvang je een betaling over de week 48. In week 48 je de gehele week recht op WAZO. Het bedrag dat je nu krijgt kun je dus vermenigvuldigen met 4.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina