Ik woon op een flat. Dus er mag geen open vuur plaats vinden. Ik zat vorig jaar al een elektrische barbecue te overwegen, maar ik kwam er niet uit. Iemand nog aanraders of afraders? Lijkt mij gewoon leuk om af en toe te kunnen barbecuen. We eten vegetarisch. En een gepofte aardappel of maiskolf lijkt ons wel lekker erbij, als dat kan ... En geen groot exemplaar, dus die gewoon opgeruimd kan worden of anders in een hoekje.
Als wij even snel iets willen eten van de bbq, dan gebruiken we een elektrische van Tefal. Een tafelmodel, dat na gebruik weer terug in de doos gaat.
We hebben een groot model van Weber (model q2400), super ding. Beter als onze grote buitenkeuken/gasbbq , die wordt nog maar nauwelijks gebruikt....
Hier een elektrische bbq van Tefal. Hebben we al jaren. Werkt hier super. Vorige week nog gebruikt. Weet niet in hoeverre gepofte aardappel en maiskolf kunnen, maken we nooit. Is ook fijn compact.
Wij hadden er ook 1, een scottlebraai of weet ik veel hoe je dat typt Ook voor op de camping, maar hij is wel sfeerloos. Je mist de geur van hout of houtskool wel hoor en de smaak is ook gewoon of het uit de pan komt zeg maar. Voor de rest een prima ding hoor.
Wij hebben een grill van Tefal. Daar barbecueën mijn ouders op. Deze zomer eens uitproberen. Tot nu toe gebruiken we die voor tosti's. Dat ding kan je helemaal plat leggen en dan heb je best een grote plaat. https://www.wehkamp.nl/tefal-gc3060-ultra-compact-comfort-contactgrill-16167457/?MaatCode=0000&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjw1cX0BRBmEiwAy9tKHrUulo5baM2EtHyIk34Qe9327MuyU6gTLhVL2-iNptDy56wRHIAdnhoCh3MQAvD_BwE
wij hebben een electrische gehad - maar vind het niet zo geweldig. En juist fruit of aardappels tussen de kooltjes leggen kan niet. Zo'n contactgrill is wel ideaal denk ik. Ook gezellig nog. En als je van gepofte aardappels houd: Ik vind ze heerlijk uit de airfryer . Tegenwoordig heb ik zelden meer 'schone' aardappels - dus dan komt het er niet van. Maar voorheen deed ik dat erg vaak.
Lang geleden hadden wij zo’n ding: https://www.vrijbuiter.nl/tristar-elektrische-barbecue-30cm_eaad0041/ werkt prima om iets te grillen, dus mais, groentes, vega spiesjes etc. Maar een aardappel poffen dat gaat niet echt, dat gaat beter tussen de kolen of in de oven.
Cobb mag helaas niet. Zit vuur bij. Maar die van tristar zijn niet duur. Dub even tussen zo rond of de iets duurdere rechthoekige.
Op campings mag je vaak ook geen barbecues met open vuur, maar daar bedoelen de echt van die dingen met kolen mee. Een skottel of een Cobb mag wel. Het is ook niet echt open vuur.
Ah ok. Dat wist ik niet. Is een cobb ook handig met kamperen? Ik hoop volgend jaar tent en auto te hebben
Wij gebruiken zelf op de camping een skottel. Maar als die aan vervanging toe is zouden wij voor een Cobb gaan. Heel veelzijdig en toch compact.