Omgangsregeling

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Brigit, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    hallo allemaal

    Ik lig in scheiding en we proberen alles via een mediator te regelen. Tot nu toe lukt dat gelukkig.
    Ouderschapsplan is zo goed als rond alleen nu hoe doen we het met halen en brengen!
    Ik heb voorgesteld de dag dat onze dochter bv bij vader is en naar mij gaat op school word opgehaald door mij. Mijn ex wil dat ik haar dan smiddags rond 16uur bij hem ophaal. Ik zie dat niet zitten.

    Hoe doen jullie het met brengen en halen?
    Wij doen co ouderschap. 2 dagen in de week is ze bij hem en om het weekend.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap het probleem niet zo? Dan heeft hij na school nog even tijd met dr. Ik snap dat wel.
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Waarom zie je dat niet zitten?
     
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier gaat mijn oudste op maandag en donderdag naar zijn vader. Op maandag haalt hij hem op van de BSO, dinsdagochtend brengt hij hem naar de VSO. Op donderdag haal ik hem van school en haalt mijn ex hem hier op en brengt hem op vrijdagochtend naar school. Vrijdag om 12:15 halen of mijn ouders of mijn man hem van school (mijn man heeft om de vrijdag papadag). Om het weekend gaat hij ook naar zijn vader. Dan haalt mijn ex hem op zaterdagochtend en blijft hij daar tot dinsdagochtend.

    Op papier is het 60/40..... in de praktijk eerder 80/20 en soms zelfs 90/10 omdat mijn ex andere prioriteiten heeft (lees; veel wisselende relaties). Heel erg jammer...... maar gelukkig heeft mijn zoon een sterke thuisbasis bij ons en zit hij goed in zijn vel.

    Mijn situatie is wel heel anders dan die van jou maar dan heb je een kleine indruk iig.
     
    Brigit vindt dit leuk.
  5. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik wil niet meer bij hem thuis komen en op deze manier kan ze bijna niet meer met vriendjes en vriendinnetjes afspreken. En voordat we dan bij mij thuis zijn kunnen we al gaan eten en is dag om. Is zo onrustig. Ze is dan al een paar dagen bij hem geweest dis die paar uurtjes extra tijd snap ik dus niet
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, hij heeft al minder tijd met haar dan jij, dus ik snap hem wel. En ze heeft nog een hoop andere dagen dat ze kan spelen natuurlijk.
     
  7. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Nee hoor is echt 50 50
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    "Hoe doen jullie het met brengen en halen?
    Wij doen co ouderschap. 2 dagen in de week is ze bij hem en om het weekend."

    Dit is toch niet 50/50?
     
  9. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Jawel. Dinsdag en woensdag is ze bij hem en vrijdag tm zondag. In 2 weken tijd is dit precies 7 om 7
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, als ze na school meteen door jou opgehaald wordt, is er van die dag natuurlijk amper wat over. Dan is dat geen hele dag. Na het eten zou dan pas een hele dag zijn.
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Maar als ze bijvoorbeeld de woensdag door hem naar school gebracht word, maar jij haar op haalt. Dan vind ik dat jou dag, niet die van hem.

    Maar goed, ik snap hem wel. Mocht het voor jullie dochter toch te onrustig zijn kun je dit altijd nog aanpassen toch?
     
  12. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Ik heb hier een hele duidelijke mening over een overdracht van een kind hoort nooit plaats te vinden bij school, verening of club van een kind maar bij 1 vd ouders thuis, ik ken ze de kinderen die inclusief tas met spullen bij school af worden gezet, de kinderen zelf vinden dat vaak vreselijk. Daarnaast is juist zo'n overdracht het moment bij uitstek om even bijzonderheden door te nemen aan de deur en geeft dat tegenover je kind het signaal af dat papa en mama dingen bespreken overleggen en dat als er dus iets is beide ouders hiervan op de hoogte zijn. Dus ik ga in deze mee met je ex en vind ophalen bij hem of hij bij jou brengen als dat beter fijner voelt de manier.
     
    Kolibrie vindt dit leuk.
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik vind dit wel een beetje overtrokken alles over 1 kam scheren.

    Je zegt nog net niet dat ze met tandenborstel in de hand op het schoolplein gedropt worden.

    Ik breng mijn kinderen op vrijdag naar school. Ze worden door hun vader opgehaald. De kinderen vinden het super. Ze kunnen hun klas laten zien enz

    Ze hebben daar echt geen problemen mee. Het tegenovergestelde juist.

    Een tas hebben ze overigens niet mee. Ze wonen net zo goed bij hun vader als bij mij. Dus ze hebben daar gewoon alles wat ze nodig hebben.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Brigit

    Brigit Fanatiek lid

    26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ja precies dit dus!!
    En mijn dochter zal de dinsdag op school opgehaald wordrn door haar vader, is de hele woensdag daar en donderdag haal ik haar op school op.
     
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier werkt dat helemaal niet zo..zou ook niet weten hoe we dat in vredesnaam moeten invullen?.
    Ik werk nooit 9-5, wisselende uren.
    Op de overdracht dag van mij naar papa, breng ik de kinderen naar school en pikt hij ze op van de bso/gastouder (want dan ben ik aan het werk).
    Ik ben simpelweg niet thuis.
    Op de overdracht dagen van papa naar mij brengt hij ze naar school en haal ik ze van school. Hij werkt wel van 9-5. Hij kan ze dus niet van school halen. Ik wel want ik ben dan thuis.
    Dus hoe zouden we dat dan moeten doen?
     
  16. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Week 1 bij ons:

    Maandag en dinsdag is dochter bij mij.
    Woensdagochtend breng ik haar naar school, of ze gaat zelf. Papa haalt haar op. Ze is daar tm donderdagochtend. Hij zorgt dat ze op school komt. Op vrijdagmiddag haal ik haar uit school.

    In de andere week is ze van donderdag tm zondag bij haar vader. Ik breng haar donderdag naar school of ze gaat zelf. En ik pik haar van de bso op maandag.

    Spullen: die haalt ex hier, bij mij thuis, op. Hij heeft een sleutel. Hij brengt op de wissredagen ook de spullen weer terug. Het gaat hier om wat knuffels, sportkleding en kleine zaken. Kleding ligt daar al.

    Gaat al bijna vier jaar prima zo.
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Wij doen dat ook zo. Of ik haal de spullen bij hem op.
    Hij zet alles klaar voordat hij de deur uit gaat, ik sta in 1 minuut weer buiten.

    Ik merk overigens wel dat sommige mensen dat vreemd vinden. Dat je ex gewoon in je huis komt.
    Maar ik zit daar echt niet mee....Vooral mijn jongste meisje heeft 1 tasje waar ze graag spulletjes in stopt die ze mee neemt naar papa, en ook weer terug.
    Afgelopen weekend was het mooi weer, hij ging met ze naar het strand en appte of hij de strandspulletjes kon lenen ( heeft ie zelf nog steeds niet), matje en schepje/emmertje. Prima hoor, haal maar op.
    Het gaat om de kinderen, niet om mij of hem.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  18. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Ik zit daar ook niet mee. Andersom kom ik eigenlijk nooit bij hem thuis. In zijn vorige woning wel. Maar in zijn huidige woning niet. Ook geen punt. We wonen niet ver van elkaar en de school staat er tussen. Het komt hier ook wel eens voor dat er iets ontbreekt. Dan kan het opgehaald worden. Het is net wat je zegt; het gaat om de kinderen. Het is al lastig genoeg voor ze. En het is toch prettig dat zoiets niet op het schoolplein hoeft, of dat de spullen op school staan.
     
  19. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Hier hebben we afgesproken dat de ouder de kinderen altijd brengt naar de ander. Dit is meestal buiten schooltijden. Soms wisselt er een trainingstijd dus dan kan het zijn dat ik 1 breng naar de training dan de ander naar hem breng en hij haalt de ene weer op.
    Hier gaat altijd een tas met kleding heen en weer. Vind het onzin dat ze twee goed gevulde kledingkasten hebben. En hij let nooit op de kleding, maten ect , ik heb die altijd al aangeschaft voor m'n meiden.
    Uiteraard ligt er wel wat reserve kleding bij hem, net als ondergoed, pyjama's en zwemkleding.
     

Deel Deze Pagina