hallo ik wil even mijn verhaal doen want weet niet wat i moet doen ik ben 22 en ben sinds 2 maand gescheidden .. heb het na de scheing nog 1 keer met mijn ex gedaan en net van die ene keer blijkt dat ik nu zwanger ben.. heb dus al 2 kleine kids de oudste is 2 en de jongste 8 maand.. en binne een maand krijg ik mijn eigen huisje en word vast al lastig met 2 kids maart weet nie hoe dat gaat worden met 3 kids.. nu zit ik bjte te twijfelen over abortus ..terwijl ik eigelijk tegen abortus ben.. maar wat kan ik nu beste doen weer een kind van mijn ex zie ik niet egt zitte en om jonge mama te zijn van 3 kids zonder gezin is dat ggoed voor dt kindje om ook laten te komen? mischien heeft iemand hetzelfde meegemaakt? groetjes een verwarde moeder
Jeetje wat n verhaal! Ik ben in principe ook tegen abortus maar ik denk dan wel.. als je er 2 kunt 'voeden', redt je t met 3 ook wel.. Maar dat is vanuit deze positie wel makkelijk gezegt misschien. Als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan voor meer advies ed. Heel veel succes iig!
jeetje wat moet jij in een moeilijke periode zitten meid, kun je niet met iemand gaan praten, zijn je ouders er die achter je staan ? die je zo nu en zouden kunnen bij springen als 3 teveel word ? en je kan erover nadenken als je het kindje gaat laten komen, om professionele hulp te zoeken, je hebt altijd van die wijkverpleegkudige die 2x per week kunnen komen praten met je hoe alles gaat enz.. je kunt wel hulp krijgen als het je teveel word. ik denk dat je erg goed moet nadenken over wat JIJ zelf wilt .. als je tegen abortus bent, krijg je mischien spijt ?
jah heb hele lieve ouders dat wel...ma heb het nog niet tege mijn moeder verteld ..omdat ik nog nie weet of ik baby wil houden.. maar ben egt tege abortus ..zag gister een vrouw lopen met egt een klein baby'tje toen dagt ik van ik heb er ook weer 1 in mijn buik en de tranen sprongen bijn in me ogen als ik eraan dagt om het weg te laten halen maar over de zorg op zich maak ik me nie druk ik kan er 2 aan dan kan 3 ook.. maar het is gwewoon om nog een kind van me ex te hebbe en kom alleen te wonen en dan met 3 kids ga ik dat financieel trekke? wil dat me kids niks te kortkomen..
jah heb hele lieve ouders dat wel...ma heb het nog niet tege mijn moeder verteld ..omdat ik nog nie weet of ik baby wil houden.. maar ben egt tege abortus ..zag gister een vrouw lopen met egt een klein baby'tje toen dagt ik van ik heb er ook weer 1 in mijn buik en de tranen sprongen bijn in me ogen als ik eraan dagt om het weg te laten halen maar over de zorg op zich maak ik me nie druk ik kan er 2 aan dan kan 3 ook.. maar het is gwewoon om nog een kind van me ex te hebbe en kom alleen te wonen en dan met 3 kids ga ik dat financieel trekke? wil dat me kids niks te kortkomen..
Misschien eens bellen met de VBOK (Tel: 033- 460 50 70; www.vbok.nl) en er is nog zo'n instantie, maar daar ben ik ff de naam van kwijt. Zij begeleiden vrouwen in zo'n situatie. Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf beslissen, maar het is misschien fijn om je hart te kunnen luchten. En, 't is niet zo dat ze altijd aansturen op een bepaalde oplossing, ze kijken samen met je naar de mogelijkheden. Sterkte!
Ik sluit me bij cimbomlu aan, ga naar het Fiom! (die helpen je tenminste WEL, in tegenstelling tot andere instanties)
He mama22, Ik heb nog niet in deze situatie gestaan (ik zeg nog niet omdat je nooit weet of je er ook zo voor komt te staan) Ik kan je wel mijn ervaring vertellen wat betreft me zus. Zij is echter ook 22 jaartjes jong en heeft 2 kids 1tje van 3 en eentje van 1,5 en nu zwanger van de derde. Zij is echter nog wel bij der man maar dat hij nou veel verantwoordelijkheid meeneemt niet echt! In mijn opzicht staat ze er ook alleen voor.. Financieel staan ze er helemaal niet okeej voor, maar toch nemen hun het derde kindje ook. Als mijn zus het kan redden met 3 kindjes dan kan jij dat vast en zeker ook! Tuurlijk finacieel gezien is het natuurlijk geen perfect plaatje, ik zelf vind abortus ook niet echt een optie in zulke gevallen. Denk er goed overna wat JIJ wilt! Laat het niet weghalen omdat papa er niet bij is want wie weet krijg je dan enorme spijt. Kijk eerst goed wat je mogelijkheden zijn en maak daarna een beslissing ik wens je in ieder geval heel veel succes met je beslissing
Laat ik t zo zeggen, ik denk dat als ik in deze situatie zou zitten, hoe erg en vreselijk ik t ook vind, ik t zou laten weghalen... Sorry voor de anti-abortusdames onder ons Ik ben er in principe tegen maar er zijn situaties en omstandigheden dat als je erover nadenkt het 'niet eerlijk' is en als je dat vind moet je goed erover nadenken wat JIJ wilt... Vind JIJ dat t voor jou en je kinderen en je ongeborene een oneerlijke en onhoudbare situatie is. En jij vind abortus de beste oplossing zoek dan hulp bij de juiste instanties... t Lijkt mij niet verstandig om naar instanties te gaan die in eerste principe vinden dat je geen abortus zou moeten plegen want die proberen je dan weer over te halen de kleine te houden en zoeken naar een oplossing die hun denken dat goed voor jou is... Maar t blijft allom een moeilijke situatie zeker op die leeftijd en met deze omstandigheden Sterkte in t vormen van je beslissing en kies voor jezelf en jou mening!
moeilijk hoor voor je, het is zo dubbel he, jullie gaan uit elkaar en toch ben je zwanger, meid, je moet niet denken dat je geen gezin hebt: jij en je kinderen samen zijn het gezin! ik denk dat je voor jezelf moet afwegen of je 3 kinderen zou willen en dat dat het enige is waar je nu antwoord op moet zien te krijgen. heel veel sterkte met alles!
Het is ook heel moeilijk. Maar wat zijn de afspraken nu met je ex ? Je zegt wel weer een kind van je ex. Maar het is jou kind. Het fiom kan je heel goed helpen. Heb daar 16 jaar geleden ook veel plezier van gehad. Misschien dat het nu allemaal niet zo goed eruit ziet. Maar je weet nooit wat de toekomst zal brengen. Het blijft een moeilijk situatie praat erover en zet dingen voor jezelf op papier. Waarom arbortus en waarom niet. Denk dat je dan een heel duidelijk beeld krijgt. Heel veel succes in de toekomst.