ziek tijdens zwangerschap en geen contract verlenging

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daan22, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik zij momenteel in de ziekte wet, mijn contract loopt af per 15 juli,
    Nu heb ik een brief gehad dat ik per dag een bedrag krijg, maar krijg je dat elke dag of?
    Ook heb ik begrepen dat ik geen ww uitkering mag aanvragen tijdens mijn ziekte wet, kan ik dat alsnog doen als ik beter ben en op basis van mijn oude contract uren of hoe werkt dat?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daan22,

In de beslissingbrief staat het berekende dagloon. Dit dagloon ontvang jij 5 keer in de week (maandag tot en met vrijdag).

Wanneer je hersteld bent en geen werkgever (meer) hebt, kun je een WW-uitkering aanvragen.
    Wanneer je jezelf na 15 juli hersteld meldt, wordt je WW-uitkering gebaseerd op het berekende dagloon van de Ziektewet. Ben je voor 15 juli hersteld? Dan kijkt UWV naar je loon dat je verdiende vanuit je laatste dienstverband. Heb je korter dan een jaar bij je laatste werkgever gewerkt? Dan baseert UWV je dagloon over deze kortere periode.

Actuele informatie over het dagloon van de WW vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had echter nog niks ontvangen en heb gebeld, ik krijg dit 1keer per week achteraf betaald, dus aanstaande maandag voor deze week.....

Nu heb ik echter weer een brief, ik moet naar een afspraak komen, over de voortgang van mijn re integratie of over mijn herstel....
    Is dit standaard? Moet ik gewoon vertellen wat voor klachten ik heb en waarom ik niet kan werken of?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daan22,

Het is inderdaad gebruikelijk dat UWV je uitnodigt voor een gesprek over de voortgang van je re-integratie en/of herstel.

In dit gesprek vertel je over de stand van zaken met betrekking tot je gezondheid. Samen met de re-integratiebegeleider bespreek je of je kunt starten met re-integreren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina