Dochter is weer naar papa voor een weekend.

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Vica86, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sommige kennen mijn verhaal wel een beetje.

Maar even in het kort:

Mijn ex en ik zijn in december uit elkaar gegaan. Hij zag mijn dochtertje om de week in het weekend, maar zei vaak ook af omdat hij geen geld heeft. Het werdt een lastige situatie met dreigementen, schelden en manipuleren van zijn kant uit.
    Op een gegeven moment heb ik ingegrepen en het contact verbroken.

Afgelopen zondag heb ik hem gesmst met het feit dat hij, als hij wilt, Rebecca weer kan zien, maar onder bepaalde voorwaarden en als we een goed gesprek gehad hadden. Geen antwoord.. Smiddags gebeld naar zijn telefoon, telefoonnummer doet het niet meer.
    Ik dacht dus, stik lekker, ik doe mijn best, heb ik niet eens meer een goed nummer.

Maar goed, savonds krijg ik een mail. Hij wou Rebecca graag zien aangezien ze bijna jarig is. Dus ik heb hierop gereageerd met de info die ik ook gesmst had.

Hij wou graag weer een omgangsregeling en zou zich houden aan mijn voorwaarden. De belangrijkste 2 vond ik dat we beide normaal tegen elkaar moesten doen en dat hij, als hij Rebecca ophaalt, rustig binnen komt en even gaat zitten en met haar spelen. Ik merkte namelijk de laatste keer dat hij haar ophaalde dat ze erg bang was, het was ook alleen afgeven bij de deur zonder iets te zeggen. Hij was enorm boos dat ik verhuisd ben zo'n 120km verderop.

Vandaag heb ik haar naar hem toe gebracht. Tot nu toe doet hij erg normaal en Rebecca vond het heerlijk daar! Spelen met haar neefje en lekker dansen.. Ze had weinig oog voor mij toen ik weg ging. Wat natuurlijk een goed teken is want ze had het erg naar haar zin.

Ik heb zelfs aangeboden om haar 1 keer per maand te brengen of te halen of, indien financieel mogelijk, 2x. Ze gaat in eerste instantie 1 keer per maand, vanwegen zijn financiele situatie. Zodra dit beter is gaat ze om het weekend.

Maar ik wil even kwijt dat ik zooooo blij met de keuze ben om haar weg te brengen! Er is gelijk een bom van vertrouwen in hun en ik hoorde ook dingen van hun over mijn ex die ik (aan de hand van zijn gedrag toen) niet had verwacht. En heb van zijn ouders nog een pak luiers enzo gekregen. Heel lief allemaal.

Ben zooo blij, hoop echt dat het nu goed blijft gaan.

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Heerlijk, zo'n positief verhaal te lezen!! Goed gedaan meid!! (Want 't lijkt me geen gemakkelijke stap geweest..)

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Inderdaad fijn dat het zo goed is gegaan !!
    Nu inderdaad hopen dat dit zo lekker blijft gaan he !

Goed hoor.

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat hopen we zeker!
    Ik ben er zooo blij mee.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat fijn dat het zo goed uitpakt joh, tis moeilijk zat allemaal. Hoelang blijft ze daar? Hoe is t voor jou, dit kind-loze weekend?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is voor mij wel even heerlijk hoor. Wel heeeel stil, maar even geen baby om je heen is toch wel een keer prettig. Ze blijft tot en met morgen daar.

Deel Deze Pagina