Wat als er wel een omgangsregeling is en absoluut geen communicatie mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het bij jullie en verandert er iets na een paar jaar? Ik hoop dat jullie iets willen schrijven voor mij.
Hoi mamavanmeisje ik lees mee aangezien ik bang ben in hetzelfde terecht te komen mijn zoontje is van dec 2008. het eerste half jaar is er contact geweest met ex (moeizaam) daarna een periode niet van ook ongeveer 5 maanden, toen wederom 6 a 7 maanden wel en daarna zo'n 2 jaar niet (met 2 laatste contacten in dec. 2010 waarin ex 2x 2 uurtjes even bij zoontje is geweest in mijn bijzijn) Er is dus geen band, communicatie tussen mij en ex loopt / liep slecht maar nu nav gedoe rechtszaak etc adviseren ze ons mediation. mijn ex is zelf gewoon al ruim een jaar weggebleven dus en wil nu (misschien) wel ineens contact. Vind het allemaal heel vervelend en ben bang dat het wederom hartstikke fout zal gaan mede doordat er geen vertrouwen is en hij niet communiceert en wegblijft als het hem niet uitkomt. zit zelf te denken aan een communicatieschrift, maar ex die is dyslechtisch en vind dat onzin. mediation bij ons begint einde april / half mei. omgang pas als er duidelijkheid is over hoe en wat etc. dus helaas geen tips nu, maar lees mee
Wij doen al het contact via de mail. Eerst was mijn ex het daar niet mee eens en vond het belachelijk, maar mede door tussenkomst van maatschappelijk werk gaat nu toch al het contact via de mail. Bij het brengen praten we eigenlijk niet met elkaar. Aan de telefoon krijgen we ruzie, irriteer ik me dood aan hem, begrijpen we elkaar niet of het allerergste lijkt het net of het goed gaat en we elkaar begrijpen en blijkt achteraf dat we ieder een totaal andere conclusie uit het gesprek hebben getrokken.
Ik heb in een situatie gezeten dat de communicatie ook erg moeilijk en vooral zakelijk verliep!! Verschrikkelijk vond ik dat... We moesten evalueren via de email, en verdere communicatie liep via een advocaat... Alleen maar omdat zijn nieuwe vriendin hier achter zat... Nu we een jaartje verder zijn gaat het allemaal een stukje soepeler er wordt weer een normale overdracht gegeven en zelfs elkaar bellen is mogelijk! Voor mijn dochtertje is dit ook wel zo prettig want je blijft toch wel papa en mama... Nu we verder zijn hebben we zelfs onderling een ouderschapsplan kunnen opstellen!! Waar we afspraken in hebben gemaakt over de omgang... Dat is gewoon duidelijk mocht er in de toekomst weer eens iets voorkomen dan staat dit toch maar duidelijk op papier met een handtekening van beiden eronder!! Je mag me ook een prive bericht sturen als je verder vragen of tips nodig bent! Ik heb zolang in dezelfde situatie gezeten.. en helaas moest er in mijn geval een advocaat aan te pas komen:x
Ik heb nog wel een tip! Probeer in ieder geval de volwassene te blijven... Blijf normaal doen tegen de vader van je kind, ook al krijg je nog zoveel stront over je heen!!! In ieder geval waar je kind bij is... Maak geen strijd en scenes in de omgangsmomenten vraag het nodige en blijf zakelijk.. Probeer een overdrachtschriftje in het leven te roepen, hier kun je dan de belangrijkste punten in kwijt.. Verder 1x in de zoveel tijd evalueren via de mail! En onthoud! Niet gaan slijmen maar blijf wel normaal doen... Ook mediation wel in sommige gevallen helpen!!! Maar daar moeten jullie wel beiden open voor staan! Hebben jullie een ouderschapsplan opgesteld???
Bespreken met je advocaat en eventueel afdwingen bij de rechter en of via die weg de omgangsregeling laten aanpassen.
Hier hebben we omgangsregeling voor de oudste 2 en communicatie is vreselijk slecht... We zijn nu bij mediation al 4 maand en er is weinig tot niks nog uitgekomen! Vreselijk irritant. Kan je helaas geen tips geven sorry