Alleenstaande ouderuitkering wordt gekort vanaf januari 2015

Discussie in 'De lounge' gestart door eltigra, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  3. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik zit in de bijstand en ik heb nooit ontheffing gekregen, terwijl ik denk dat ik wel een shitload aan problemen heb, waardoor ik misschien ontheffing had kunnen krijgen. Ik ben vorig jaar met een universitaire studie gestart, maar ook weer gestopt door diezelfde problemen. Het was uiteindelijk toch zonde van mijn tijd, want ik kan toch niet op die universiteit blijven. Ik heb werk gezocht en gevonden, maar niet voldoende en dus heb ik wel een aanvulling in de vorm van de bijstand moeten vragen. Dat heb ik gekregen, maar ik krijg de aanvullende toeslag van 270,91 dus niet, omdat ik binnen de 6 maanden ben gestopt met een studie. Ik word wel gekort op de alimentatie, maar mijn ex weigert deze te betalen en dit is al de tweede keer. De eerste keer heb ik het LBIO ingeschakeld en zij hebben toen loonbeslag gelegd en zo heb ik het geld terug gekregen. Sindsdien weigert hij weer te betalen en moet ik het LBIO weer inschakelen. Maar het geld blijft toch echt wel gekort. Mijn vaste lasten zijn zon 1500 en ik krijg zo 1200 in totaal (incl. toeslagen.) Ik zit dus hard in de problemen. Ik was weer bezig met een diploma, maar dat heb ik op moeten geven, want ik kan de reiskosten niet ophoesten.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mnonc je gaat er dan niet op achteruit?

5. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Jij hebt recht op dat huis, want daar kun jij om vragen bij de rechter en als jij nu onmiddelijk je voeten in het zand zet en naar de rechter stapt, krijgt hij echt geen toestemming om naar de andere kant van de wereld te verhuizen.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Staat dat ergens dan???
    of betrek je dit nu op jezelf??

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Als iemand niet betaald moet je toch heeeeeeeeeel veel stappen ondernemen om het te krijgen.

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ja, mijn ex maakt ook een hoop schulden en hij probeert mij te laten betalen. Bij de berekening van de nieuwe alimentatie probeerde hij het bedrag naar beneden te krijgen met behulp van die alimentatieschuld. Dat had dus kunnen betekenen dat ik zelf de alimentatie kon gaan betalen.

9. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dat is echt zo. Van een kale kip kun je niet plukken en natuurlijk recht hebben is nog niet recht krijgen.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

Ik Had het over niboma. ....
    Penseel Had het over schulden, ik lees nergens dat die (ex)man dat heeft namelijk.....

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    De alimentatie berekening bij de advocaat kwam uit op ong. €700 per maand. Maar zijn draagkracht is daar te laag voor, dus dat gaat 'm waarschijnlijk niet worden. Dus daar hebben we nog geen overeenstemming over.

Ik snap wel wat je bedoeld hoor Fruitmoes, maar het huis kan ik alleen nooit houden. Het is particuliere huur, dat gaat mij nooit lukken. Ik wil ook niet in een gevecht terecht komen, aangezien ik ook nog met kinderen te maken heb. Voor hun probeer ik het juist zo relaxed en rustig mogelijk te houden. De woede die ik voel, daar hoeven zij niets van te merken. En als ik met mn hakken in het zand ga, gaat hij alleen maar meer moeilijk doen en tegenwerken, ten koste van de kinderen. En dat is iets wat ik ten alle tijden wil voorkomen.

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    15 euro pm mja tegelijk gaat zorgverzekering, inboedel/wa verzekering, upc etc allemaal omhoog, dus reken op 30 euro achteruit.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja dat laatste geld natuurlijk helaas voor iedereen.
    Niet voor ons alleen.
    Het gaat iig lekker hier.;)

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Helemaal mee eens! Ik verdien een paar honderd euro boven modaal per jaar. Kom net niet in aanmerking voor zorgtoeslag of huurtoeslag, geen alimentatie. Maar ik werk wel gewoon 36 uur per week voor m'n geld en betaal 3,5 dag kinderdagverblijf per week. Toch hou ik geld over elke maand door niet boven m'n stand te leven, en heb ik een ruim bedrag spaargeld, dus werken loont echt wel. En zo hoort het ook te zijn.

Ik heb alleen meelij met mensen die wel willen werken, maar het niet kunnen vinden/krijgen(WW)/kunnen(WIA/WAjong). Mensen die klagen over dat ze minder geld in hun hand gestopt krijgen moeten hun energie maar gaan stoppen in het vinden van een baan ipv klagen over de verzorgingsstaat en dat je minder toeslagen krijgt.

15. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben ook een alleenstaande moeder, heb altijd fulltime gewerkt, maar ben met mijn ex geëmigreerd, sinds 3 jaar weer terug in Nederland omdat ik geestelijk mishandeld werd en ik dat niet meer wilde voor mijn kleine. Ik ben heel blij dan ik terug kon vallen op de bijstand. Ik kreeg direct 2 jaar ontheffing van de sollicitatieplicht om eerst mijn leven weer een beetje op de rails te krijgen. Maar ik ben wel na een half jaar weer begonnen met werken. Ik kon niet de hele dagen thuiszitten. Maar na 1,5 jaar ging mijn ex baas er vandoor met een heleboel geld van andere mensen en toen zat ik weer thuis. Nu gelukkig sinds 4 maand weer aan het werk, helaas maar 10 uur via een detacheringscontract, maar kan ook 40 uur ingepland worden. De ene week werk ik dus maar 10 uur en een andere week 30 uur. Dit is ook niet leuk. Ik blijf er werken totdat ik een leuke andere baan heb met regelmatige uren en dan kan ik hopelijk eindelijk zeggen, die aanvullende bijstand heb ik niet meer nodig.
    En als ik er dan 15 euro op achteruit ga, na ja dat moet dan maar, ik hoop dat ik binnenkort kan zeggen ik zorg weer voor mijzelf en mijn kind

Deel Deze Pagina