Nadat mijn dochtertje een stukje ei op had kreeg ze een best heftige reactie hierop: Opgezwollen gezichtje en half uurtje er naar flink spugen.. Eerste keer wisten we niet zeker of het van de ei was, dus toch nog een keertje ei gegeven, zelfde reactie.. Nu heeft ze ook last van eczeem.. En denk ik dat het toch verband met elkaar heeft eigenlijk, ook al zegt de huisarts dat dit bijna nooit is.. Ik heb borstvoeding gegeven en at zelf ook veel ei. Overgestapt bij 7maanden naar kunstvoeding, vanaf 6 maanden eet ze ook vast voedsel.. Eczeem is nu ook minder, maar we hebben ook heel wat nieuwe smeersels en pakjes.. Heeft iemand ervaring met een ei-loos dieet.. Waar zit het allemaal in en wat zijn de alternatieven? Ik wil het toch graag even proberen eigenlijk of het verband (ei en eczeem) met elkaar heeft... Alvast bedankt!
Hier ook een dochter met eczeem en mede daarom juist een allergie test gedaan en ook een ei en pinda allergie geconstateerd ... Dus beetje vreemd wat je ha zegt eigenlijk. Verder weet ik er ook nog niet zoveel van want hier is het ook pas gecheckt allemaal en vastgesteld.
Als je even googled op recepten zonder ei krijg je mega veel recepten zelfs pannekoeken en cakjes. Ook heb je een ei vervanger no eggs . Maar reageert ze dan ook niet op melk , want mijn zoontje reageert ook op koemelkeiwit omdat dat op kippeneiwit lijkt.