Allemaal dure kinderwagens, ondertussen is de buggy toch wel heel handig ;)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elegance, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb een Bugaboo en een buggy, en ik vind mijn buggy vreselijk. DIe gebruik ik dus ook eigenlijk niet. Ik pak altijd de Bugaboo.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb een MC Mura en een Nuna Pepp. Maar de Mura is voor ons de wandelwagen, die gebruiken we 9 vd 10 x. De Pepp nemen we mee op de fiets en laatst mee een weekendje weg ivm de ruimte. Maar anders altijd de Mura. Het comfort is groter, het rijd fijner voor mij en ik heb meer opbergruimte. Hoewel ik echt gek ben op de Pepp, vind ik het comfort voor mijn dochter en mijzelf wel het belangrijkst en dat is in de Mura het grootst.

3. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik gebruik de "dure" kinderwagen (quinny) nog steeds voor mijn zoontje van 17 maanden. Ik heb een buggy gekocht, die trouwens ook niet heel goedkoop was (van maxi cosi), maar daar zit me mannetje toch niet zo lekker in als in z'n kinderwagen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier vorig jaar een buggy (esprit) aangeschaft maar die is ook alweer verkocht na 3 x gebruiken

ik kan niet achter een buggy lopen dus hier word de mura altijd mee genomen ook op vakantie en dergelijke zo heeft de wagen al 4 landen gezien hahaha

5. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Hier gebruik ik altijd mijn Stokke wagen en vind de buggy niet zo prettig. als buggy hebben we een bugaboo bee ook niet heel klein natuurlijk en hij loopt ook erg fijn en licht, maar toch vind ik het prettig dat onze uk in de stokke zit. hij rijd zo licht en zit lekker comfortabel en hoog.

Onze stokke kan ik zo in de auto zetten zonder in te klappen en dat is erg makkelijk, anders was ik misschien wel voor een kleine buggy gegaan.

6. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    Ik had voor mijn oudste een topmark wagen. Lekker goedkoop (wisten wij toen veel haha)
    Maar wat een onding. Zodra ik zwanger was van de tweede heb ik die wagen de deur uitgedaan en een phil and teds duowagen gekocht. Wat een heerlijk ding was dat zeg!! Hij ging overal mee naar toe eerst als wandelwagen voor de oudste, daarna als duowagen en vervolgens weer als wandelwagen voor de tweede. Toen verkocht voor een leuk prijsje op mp!!! We hadden toen de tweede ruim een jaar was de Quinny zapp voor erbij gekocht. Maar die liep echt veel minder lekker dan m'n Phil.

Nu ben ik zwanger van spruitje nummer 3 en ben ik me opnieuw aan het oriënteren. Een luxe buggy (bugaboo bee of phil and teds smart) of een 'echte' wagen

7. shirley84

shirley84 Lid

9 jun 2011
    54
    0
    0
    verzorging
    ik vin nadat de kinderen wat ouder zijn een buggy wel erg fijn is past idd beter in een auto

maar toch vin ik een dure kinderwagen ook wel fijn gaan vaak
    langer en beter mee dan een buggy

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je hebt toch sowieso een wagen nodig, ivm de reiswieg..?

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook die 2, bugaboo volop in gebruik, zit hij veel fijner in (in de buggy hobbelt het veel meer. Neem de buggy alleen voor vliegen en evt. als ik ergens iets heel groots moet kopen (is 2 x voorgekomen).

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij hebben een Mura 4 en daar loop ik veel meer mee dan met onze Buggy (mc laren).

Onze zoon zit beter en prettiger in de Mura. Voor ons dus de dure wagen.

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Bedankt meiden voor het reageren!

over het algemeen lees ik dus dat jullie het vaakst de grote kinderwagen gebruiken. Ik had echt gedacht dat nog meer meiden de buggy in gebruikzouden hebben. Aangezien mijn vriendinnen allemaal met de buggy rondreiden en de bugaboo's op zolder hebben gezet voor een eventueel 2de..

Zo zie je maar hoe het kan verschillen.. Ik zal een dezer dagen nog eens de grote kinderwagen uitproberen misschien zit mannetje nu hij weer wat groter is er beter in! :)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik gebruik dekinderwagen helemaal niet!Ben dus ook blij dat ik geen dure heb gekocht, want hij staat nu stof te verzamelen. Ik draag de kleine man eigenlijk altijd.

13. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Nou mijn mannetje is 17 maanden maar als je die altijd moet dragen :$ .... hij is namelijk groot en woog de laatste keer bij het cb 14 kilo, dus daar ga je niet mee op je arm lopen ;) hahaha

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Met een goede draagdoek is 14 kg ook te doen hoor!

15. Floriade

Floriade Lid

22 mei 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ben ik toch benieuwd in wat voor een auto die Stokke meegaat ?

Zelf hebben we voor een Babyzen gekozen. Nog niet in gebruik maar we denken dat deze het buggy gevoel wel sterk in zich heeft.

16. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb niet eens een buggy!
    Toen ik een andere kinderwagen ging uitzoeken bij mijn 4de zwangerschap wilde ik persé een wagen die lang mee zou gaan. Waar ze in kunnen zitten tot hun 3de jaar. Die een zitting heeft die met de wagen mee opvouwt en niet een aparte zitting die je er elke keer af moet halen. Die in een kleine achterbak past (Hyundai Atos) en compact opvouwt.
    Zoektocht is geslaagd: Easy Walker qttro! (via het forum, als nieuw)
    Ik mis een buggy absoluut niet.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn meissie is nog te klein voor de buggy maar als ze groter is dan pak ik alsnog de wandelwagen. ik heb nu voor de makkelijkheid een maxi-taxi in de auto liggen. dit is een buggy waar je de maxi-cosi op kan klikken. maar ik vindt die die dingen kl*te rijden hoor. gewone buggy's trouwens ook. het schud veel meer en ik loop er heel raar achter. heb echt het idee dat ik veel moet duwen om dat ding vooruit te krijgen. m'n quinny met grote banden rijd echt een stuk soepeler en daar zou ik wel de hele dag mee kunnen lopen. die buggy's voel ik na 15 min. al:)

18. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier de bugaboo ook nog volop in gebruik!!
    De oudste heeft er in gezeten tot ie echt omgebouwd moest worden voor de jongste...
    Wij hebben een maclaren voor erbij, maar vind die helemaal niet prettig... alleen maar voor de oudste als we ver gaan wandelen (en met z'n tweeën zijn).

19. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    wij hadden bij de eerste ook een dure bugaboo heeft ons toen 679 euro gekost, ik heb hem uiteindelijk door verkocht voor 300 euro

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb de Mutsy vele malen vaker gebruikt dan de buggy. Ik wandel namelijk veel met hond en de Mutsy loopt dan veel fijner. De buggy gebruik ik als ik de stad in ga ofzo, die ligt achter in de auto (Zapp). Tja, ik ken ook wel iemand waarbij dat ding er nog helemaal als nieuw uitziet, maar goed, die heeft ook geen hond en is sowieso geen wandelaar, dus dan vind ik het niet zo verwonderlijk.

Deel Deze Pagina