Wanneer "moet" dit en wanneer "moet" dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kelleyy85, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mijn zoontje van nu ruim 9 maanden kan staan, zich (soms, alstie er goed voor zit) optrekken aan de box en blijven staan, langs de bank en tafel stapjes zetten. Maar kan bijvoorbeeld nog niet van lig naar zit en normaal van zit naar lig (hij laat zich soort van voorover vallen)...Hij kruipt ook niet, vindt lopen blijkbaar veel leuker! Hij tijgert wel heel de kamer door, dat weer wel!! Maak ik me nu voor niks zorgen of iets? Kan ik met hem oefenen en zo ja, hoe??:D

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pfff hij kan al veel! onze dochter rolt alleen en kan zich in de box optrekken naar zit. Ze onderneemt nog niet eens pogingen om te gaan staan..

Maak je geen zorgen en niks MOET!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Inderdaad er moet helemaal niks, zou hem gewoon lekker z´n gang laten doen.. zo te lezen doet hij het super.

4. Maia

Maia Niet meer actief

hij moet zeker niks en hij doet al meer dan mijn dochter met die leeftijd deed. En met haar is het ook prima ;) dus maak je niet al te druk.

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Zoonlief kruipt nu ruim twee weken, eerst tijgerde hij alleen achteruit ;) Ik heb zelf steeds voorgedaan hoe het moet en hem geholpen door zijn beentjes op de juiste manier te bewegen.
    Ik moet zeggen dat Julian kruipen in eerste instantie niet zo interessant vond: hij ontdekte namelijk eerst hoe hij vanuit de kruiphouding zelfstandig kon gaan zitten en vervolgens vond hij dat een veel leuker spelletje ;)
    Inmiddels trekt hij zich ook overal aan op en zet hij wat stapjes langs de tafel.

Maak je geen zorgen over de ontwikkeling van de kindje, het komt echt wel! Straks maakt hij weer een sprongetje en kan hij ineens weer veel meer.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Idd geen zorgen maken en hem zelf zn ontwikkeling laten bepalen! Mijn dochtertje kan zitten als de beste en haar fijne motoriek is super. Maar tijgert/kruipt/staat/stapt nog niet, en trekt zich ook niet op. Ieder kindje is verschillend, tis maar net wat ze het leukste vinden om te ontdekken. Ik zou er gewoon lekker van genieten en zien wat er gebeurt ;)

7. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Oke bedankt!!!
    Hij kan al idd zoveel maar toch twijfel je af en toe:$

Deel Deze Pagina