Bij ons ook last van heel veel fruitvliegjes. Wij flamberen ze als ze met zoveel zijn en hebben een fruitvliegjes val staan. Om gek van te worden
Ja hier ook. Maar onze buurvrouw heeft in de voortuin een appelboom (met her en der een overrijpe appel in de boom en rotte op de grond) en in haar achtertuin oa een pruimenboom. Buuf al even aangesproken dat ze boel moet onderhouden, want dit is niet leuk meer. Ik kan geen fruit buiten de koelkast bewaren en ook op drinken komen ze af. Heb mijn keukenraam nu maar dicht zitten, maar dat is ook wel belachelijk zo. Zijn idd van die mini rot vliegjes.
Het zouden ook rouwvliegjes kunnen zijn. Dit is eigenlijk een muggensoort, maar zien er op het eerste oog uit als fruitvliegjes. Deze beestjes komen uit aarde/potgrond. Hier leggen ze eitjes in en na het uitkomen vliegen ze je kamer in. Kijk eens goed je planten na en ook eventuele kruiden plantjes uit de supermarkt. Vorig jaar had ik deze ook opeens in alle bloempotten zitten. Enige oplossing hier was alle planten eruit gooien...
HIj lijkt erg op de vliegjes die wij ook hebben. Bij ons komen ze uit de kruipruimte vanwege een probleem aan het riool.
Lijkt inderdaad op rouwvliegjes. Heb je planten in huis? Ik had er laatst ook last van. Bij ons noemen we ze al neusvliegjes, omdat ze feilloos je neus weten te vinden. Overigens kan je ze wel bestrijden hoor. Met nematoden. Dan zijn microscopische aaltjes die je verdunt met water en dan bij je planten ingiet. Dus je hoeft echt niet al je planten de deur uit te doen. Wat zonde.
Ja ze moeten wel ergens vandaan komen. Snap er niks van Heb geen nieuwe planten in huis, en daar zitten ze ook niet bij. Ik zal even kijken of we bij het riool kunnen.