Wat vragen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Wanneer hebben jullie de kleertjes gewassen en gestreken enz? En moet je daarvoor speciaal wasmiddel halen? Ik gebruik nl zelf Ariel, maar misschien is dat te heftig?

Mag je salami eten?

En hebben jullie tips als jullie kindje jullie de hele nacht wakker houden?
    Vannacht van 2 tot half 5 wakker geweest, ze was zo druk dat ik gewoon niet kon slapen.... :(

Groetjes

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hey, bij mij zal het nog wel ff duren voordat ik moet gaan wassen en strijken.. maar wou ff zeggen dat ik ergens had gehoord dat je best geen wasmiddel kan gebruiken de eerste keer. ivm mogelijke allergien ofzo?

als het niet zo is dan hoor ik het graag!

en ivm dat wassen en strijken zou ik er gewoon aan beginnen wanneer jij denkt dat het juiste moment is...

over dat drukke gedoe in je buik kan ik je geen raad geven aangezien dit bij mij nog even zal duren...

suc6!

3. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik heb het de vorige keer met 30 weken gedaan geloof ik, misschien iets later.

maarre je mag wel wasmiddel gebruiken, alleen geen wasverzachter ;)

dat drukke gedoe ken ik, kan er wel van genieten, maar slapen....nee helaas.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Je mag het volgens mij gewoon wassen, alleen even opletten welk wasmiddel ( hypo-allergeen of iets dergelijks ) en dat in het begin ook alleen blijven gebruiken, zodat het niet geirriteerd raakt... maar als je kleine er is, en het reageert er niet fijn op, kan je altijd nog een ander middel halen, het blijft afwachten...Ik heb het laatste wasje met 34 wk ( dit weekend dus) gedaan..

Ik heb geen idee, maar ik ben nog nergens tegengekomen dat het niet mag...

Iedereen slaapt anders, misschien even eruit, wat drinken , stukje lopen en nog een keer gaan liggen en er niet op proberen te letten? Ik heb er gelukkig weinig last van, moet alleen vaak plassen snachts hahaha.....

5. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nu ook weer, ik zit op werk ( me dagen af te tellen, totaal GEEN zin meer ) en ze is bezig in me buik joh, niet normaal, krijg elke keer behoorlijke trappen!

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik ben dat vaker tegengekomen dat je geen wasverzachter mag gebruiken. Maar waarom eigenlijk niet? Ik gebruik normaal altijd alles van Neutral (ook wasverzachter) omdat ik allergisch voor parfum. Ik zou zelf juist zeggen wel wasverzachter te gebruiken (schuren de kleertjes niet zo).

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    hoi, ik heb zelf gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt. als je kindje er op reageert merk je het snel genoeg en anders zit je vast aan zo'n duur merk!
    ik heb op mn eerste verlofdag alles gewassen. :)

en slapen... geen tips. kun je je alvast voorbereiden op na de geboorte :) nee flauw, t is vervelend dat je niet lekker kan slapen.
    sterkte dr mee!

groetjs sanneke

8. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou even de vlos maar gebeld, mag gewoon salami en ze raad aan om de kleertjes met een parfumvrij middel te wassen, puur uit zekerheid....

Weer wat geleerd! :)

Nu nog wat vinden om weer een beetje te kunnen slapen en dan zijn we er weer!

Groetjes

9. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Over het gebruik van wel wasmiddel hoor ik veel verschillende verhalen, hypo-allergeen, zou beter zijn...
    Nu moet ik zeggen dat ik het niet gebruikt heb hoor... Wij hebben alle 3 geen problemen met onze huid, dus ik heb gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt. Mocht de kleine er wel last van hebben, dan kan ik altijd nog ander halen...

Ik heb inmiddels alles gewassen aan babywas.. Nog een enkel dekentje voor in de wieg en wandelwagen...
    Ik ben gewoon vroeg begonnen paar weken geleden al, steeds een klein beetje ivm bekkenklachten en nu is alles lekker fris en klaar...

Drukte in de buik ja ze zeggen dat het rond de 34 weken minder kan worden, maar hier is het zowel 's nachts als overdag een drukte in mijn buik... Andere kunnen het ook heel duidelijk zien...

Groetjes en geniet ze
    Catheleine

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb de kleertjes al gewasen omdat ik met me verlof echt lekker wil niksen. heb ze gewoon met het was midel gewasen waar ik alles mee was.want dan kan je zien dat als ze alergies reageerd waar het aan legt.als je de kleertjes met speciaal wasmidel was.en je eigen kleding niet enzo dan weet je geen verschil meer.\

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik ga denk ik over 2 weken beginnen met wassen, dan ben ik 30 weken, ik denk dat ik ons gewone wasmiddel ga gebruiken

Deel Deze Pagina