Allemaal op zoek naar een bevrucht ei (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wherona, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Jou eitje schiet ook al weer op zie ik aan je banner:D
    hier is het huisje ook al klaar, was staat te draaien en boodschappen zijn binnen:D

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@BB; nee idd... maar goed, denk zelf dat het langer nu duurt dan me banner zelfs, want ik slik nu helemaal niks, wil kijken wat me lichaam dan eens gaat doen...qwa cyclus enzo...

afwachten...
    en sem is nu lekker met opa fietsen dus ik heb ff lekker tijd om nergens op te hoeven letten haha

3. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hallo,

Ook ik ben er nog hoor!!! Moest vanochtend werken, daarna broodje bij mams gegeten en "nu" huis schoonmaken hihi. Even pauze nu en ga dan weer even verder. Vanavond komen ze praten over huis kopen dus moet de boel even aan kant zijn.
    Ben nu moed aan het verzamelen om mijn ramen te gaan zemen bah bah heb daar echt hekel aan.

Ik kom straks nog even uitgebreid reageren, ga nu even verder anders lukt het straks niet om nog 'zin'te maken. Tot straks

4. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Zafira; idd vanafstel komt vaak uitstel;)s6 vanavond met gesprek!

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

heb ik ook altijd zo een hekel aan ramen lappen blegh maar moet zo nu en dan wel eens gebeuren helaas. Heel veel succes vanavond met het gesprek.

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Thanks allemaal!!

Over een uurtje komt ze dus ben erg benieuwd.

BBtje, beter geen buikpijn!!! Hopen dat het iets positiefs betekend voor jullie.

Wheroon, meid spannend joh, kraamzorg en opvang regelen.
    Hier kreeg ik van de week mijn kraampakket binnen :(
    Meteen gebeld naar verzekering en duizendmaal excuses gekregen. Was schijnbaar nog niet bij de goede afdeling aangegeven. Was wel even slikken.
    Wat betreft spulletjes kopen, ikheb ook gewacht tot na 12 weken en toen ook maar een beetje gekocht. Wij wilde wachten tot na 20 weken echo ivm gericht kunnen shoppen. Helaas is dat er niet meer van gekomen, maar denk dat ik het bij de tweede ook zo ga doen.

Wolf, wij lopen nu gelijk met cyclus. Mijne is wel korter maar zelfde aantal dagen tot ei en nod. Hopelijk positief voor beide, zou wel erg leuk zijn.
    O ja SUPER KNAP VAN SEM!!!!!! Een echte grote knul.

Annemiek, dnise dreumesmama michelle ikkedus 1985 en mamav3,
    Hoe gaat het met jullie?
    Ik zwaai maar even naar jullie en hopelijk snel wat vrolijk nieuws en leuke foto's etc. Knuffel

7. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    wherona erg spannend alles regelen. ook heel leuk werk.. daarmee komt langzaam steeds meer het besef van hey, wij hebben over n paar maanden een kindje in onze armen..:).

zafira ben benieuwd hoe het gesprek verloopt spannend hoor!!!. hier halen wij waarschijnlijk ons huis uit de verkoop.
    staan al 2jr te koop in sept en gaan waarschijnlijk opbouwen in de toekomst.

hier drukke week. heb morgen n werkgesprek met nieuwe ouders en hun kindjes. maandag begin ik met werken sowieso met 1 kindje. maar heb nog plaats voor 2 kindjes erbij. dus ben benieuwd morgen..
    ook gisteren naar nieuwe koelkast en wasmachine gaan kijken. zijn van die dure uitgaven maar beide zijn ze op. de een koelt amper nog. en het vriesgedeelte doet niks meer. en de wasmachine werkt ook alweer 7jr. en word wat te klein, centifugeert niet altijd meer, en rubber raakt op. aldus weg ermee.

8. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Zo even reageren,

Vrouw is geweest en we gaan dus idd het huis kopen. Prijs is 150000 incl kk.
    Dit is echt mega weinig, voortuin, ruime lange achtertuin, 3 ruime slaapkamers, grote zolder etc. Alleen 1 probleem, we verdienen iets te veel:). Nu dus besloten dat ik ws minder ga werken ( zou als de zwangerschap goed gegaan was ook gebeuren) zodat we het mogen kopen met de giga korting. Vrouw gaat even berekenen hoeveel uur minder en evt mindere uren later in laten gaan maar al wel eerder kopen. Dus dat hun de wetenschap hebben dat we op korte termijn minder inkomsten gaan hebben en dat het dan wel al mag. Snappen jullie het? Beetje lastig uitleggen zo haha. Horen het binnen morgen en begin volgende week en dan de hypotheek regelen en het is van ons. Wow ben echt zo blij want onze maandlasten gaan maar met 4 tientjes in de maand omhoog en we bouwen dan toch eigen vermogen op. Ik ben echt helemaal happy.

Michelle, wel balen dat het in die 2 jaar tijd niet gelukt is om je huis te verkopen. Wilde je erg graag verhuizen en waarom? Ben gewoon nieuwsgierig ernaar. Wij hebben straks iig terugkoopgarantie van de woningbouw tegen de marktwaarde van dat moment dus ons huis kan ten alle tijden weer verkocht worden. Dat is wel een geruststellend idee. Zit je ook nooit met 2 hypotheken als je tegen je droomhuis aanloopt.
    Nieuwe wasmachine en koelkast. Idd grote uitgaven, maar ja soms is het nodig. Probeer wel korting te krijgen als je ze allebei bij hetzelfde bedrijf koopt. Hebben wij toen ook gedaan en scheelde toch 100 euries:D. Het is altijd het proberen waard haha. Tsja ik ben wat dat betreft een echte hollander hihi.

9. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    O ja veel succes morgen met de gesprekken. En maandag weer aan het werk. Veel plezier, scheelt wel dat je lekker vanuit huis werkt. Lijkt me ook echt heerlijk, maar is in mijn baan helaas niet mogelijk.

10. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    oei zafira dat zal inderdaad wel even slikken zijn geweest erg lullig dat ze het niet goed hadden geregistreerd. En gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis zeker niet duur zeg :$ hopelijk lukt het allemaal met de berekeningen, zal toch lullig zijn dat het niet doorgaat omdat jullie teveel verdienen.

Michelle inderdaad veel te regelen maar wel leuk succes met je gesprekken *

Hoe is het met de rest van de meiden? jullie zijn erg stil gaat alles wel goed?

mijn kleine nichtje loopt al bijna duurt nu echt niet lang meer :D zo leuk ze wilt alleen maar lopen wel nog handjes vast houden. En ik had beloofd dat zodra ze goed kan lopen we naar de efteling zouden gaan met der altijd een goed excuus he om naar dit soort dingen te gaan met een kleine :D vindt het zelf namelijk stiekem ook wel leuk al die sprookjes.

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hey meiden,

Jeetje wat een verhalen hiero zeg!

Wherona, al weer 10 weken wow wat gaat dat hard!

Zafira, wat super dat jullie je huis nu kunnen kopen, wel raar inderdaad dat je daardoor minder moet gaan werken, of heeft dat eigenlijk alleen met de korting die je dan krijgt te maken?

Michele, jeetje al weer aan het werk volgende week. Succes met je gesprek vandaag! Hoe gaat het met Elize? slaat de ab aan?

Hier vooral erg druk geweest met mijn werk.
    We hebben sinds het weekend een folder uit, en het is een gekkenhuis. Vorige week dinsdag t/m zondag gewerkt, maandag dus vol met afspraken op mijn vrijde dag en dinsdag en woensdag weer werken. De avonden zitten dan vol met danslessen en naailessen.
    Vandaag lekker vrij, vanmiddag komt mijn mama even kijken hoe het met ons nieuwe huis gaat en daarna gaan we hier lunchen. Vanmiddag heb ik een vergadering van de clientenraad van het zorgcentrum waar mijn schoonmama zit.
    En ik wil eigenlijk heel graag wat opruimen hier in huis...

Ik kom echt dagen te kort hahaha
    Ben ook wel erg blij als ons nieuwe huis klaar is en we over kunnen, maar dat duurt nog een paar maandjes.

De ongi is hier nu zo goed als verdwenen dus op naar het klussen!
    MAar mijn gevoel zegt dat deze ronde ook niks word, waarschijnlijk om dat we het veel te druk hebben, dus geen 2011 beebje voor ons helaas.

Hopelijk dan wel begin 2012, we zijn er zo klaar voor. Ik zou zo graag meteen in het nieuwe huis een kinderkamer inrichten...
    Maar ja, we wachten en klussen maar af, meer kunnen we toch niet doen.

Dikke knuf voor iedereen!
    Liefs Miek

12. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Annemiek,

Ja we verdienen idd te veel voor de korting. Korting is maar liefst 50000 euro. En zonder de korting willen we het niet doen, want we houden ook in ons achter hoofd dat we hier ooit weer uit gaan en daarvoor is het dan weer best veel geld. Maar goed nu word berekend hoeveel ik minder moet gaan werken om net onder dat bedrag te komen en ga dat dan ook maar doen. Kunnen we toch ook nog voor een hondje gaan kijken, want dat willen we heel graag, maar we werkten gewoon te veel en vonden dat dat zielig was voor een beestje. Er zitten voor ons dus best veel voordelen aan. We zijn namelijk ook begonnen met een eigen bedrijfje maar is nog niet geregistreerd ( gaan we nu dus voorlopig ook niet doen haha) Maar met dat geld kunnen we mijn inkomsten verlies ook weer op vullen en ik heb straks dus ruim tijd om me daar ook mee bezig te gaan houden. Aangezien dit voor ons allemaal al in de planning zat vinden we het ook niet erg. Dus wij zijn helemaal happy.

Wij hebben gisteren voor het eerst weer echt geklust. Zit nog wel ver voor mijn ei, maar ja dan zitten we vast in het ritme en ligt er straks een mooi voorraadje klaar haha.

13. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dat is inderdaad het belangrijkste dat jullie er blij van worden.
    Wat voor een eigen bedrijfje hebben jullie?
    Wat super meis, dat voor jullie het klussen weer is begonnen, wat zijn jullie toch verschrikkelijk sterk samen!
    Dikke knuf

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Wat fijn lieverd! JE klinkt heerlijk vrolijk en enthousiast! Daar word ik ook blij van:D Belletering en zo deden jullie toch?? (heb ik dat goed onthouden???) wat een spot prijsje dan indd voor je huis te kopen:D altijd fijn! Kun je er zeker winst op maken...

en zo vervelend is het vast niet toch om minder te "moeten" werken;) ik werk nu 20uur maar hoop toch wel dat er snel iets om handen komt (lees beebje) zodat ik me de ochtenden ook nuttig kan maken:D

ennuh klussen als je zin hebt is toch altijd fijn......:p

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Toch hoor je vaak dat vele zwanger werden JUIST in de drukke weken;) dus ik heb nog hoop voor je!

Ik weet niet wat het is, maar zelfs ik (die maar 20uur werkt) krijg alles wat ik wil/moet doen niet in de dagen gestopt... ik snap dr niks van hahaha.....

succes deze week!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Jij ook succes met je week!
    Leuk nieuwe kindjes, altijd even spannend of de klik er is he:D

17. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Annemiek, wij hebben een bedrijfje in sier en bedrijfs bestickering op auto's bussen paardentrailers etc. We zijn nog in orienterende fase hoor. We hopen snel echt goed van start te gaan, maar komt nog best wat bij kijken.

BBtje, idd helemaal niet erg om minder te gaan werken. En als we daardoor ons huis zo goedkoop kunnen kopen is het eigenlijk alleen maar een goede investering. Nu telefoontje afwachten of we idd toestemming krijgen en bij hoeveel uur werken.

All even een brutaal vraagje.....

Hebben jullie een koophuis of huur en wat betaal je maandelijks aan hypotheek en welke hypotheekvorm en wat betaal je aan huur.

Ben namelijk erg benieuwd hoe de prijzen liggen in al die verschillende provincies. Heb namelijk echt het idee dat wij hier vrij goedkoop wonen maar iedereen klaagt dat dit een duur gebied is.

18. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zafira,

Wij wonen nu nog huur, Wij wonen in een drive in woning, dwz dat we op de 1e verdieping wonen, de bgg heeft de garage en de werk kamer van Marcel, en op de 2de verdieping de slaapvertrekken. We hebben een redelijke tuin erachter. Onze huur is iets van 570 euro per maand. Manlief regelt dat allemaal, dus helemaal precies weet ik het niet. Dit is in een dorpje in Limburg, in Eindhoven huurde ik tot 3,5 jaar geleden een flat, 2 slaapkamers, enorm grote woonkamer, 2 balkons en een gezamelijke tuin (voor alle flatbewoners toegankelijk), daar betaalde ik 295 euro per maand.
    Wat we dadelijk precies aan hypotheek gaan betalen is nog heel even afwachten, maar het zal waarschijnlijk net iets minder zijn als onze huur nu. Wij hebben een hypotheek voor 145.000 euro en die is aflossingsvrij voor 30 jaar, wij gaan dus alleen de rente betalen iedere maand. We werken nu met een bouwdepot, dus dat betekend dat wij alleen betalen over wat we gebruikt hebben, en aangezien de verbouwing pas net is begonnen, is dat nog niet helemaal duidelijk wat we dadelijk precies gaan betalen, maar met de hypotheekrente aftrek (zolang die nog blijft bestaan) geeft de schatting aan dat we ergens rond die 500 euro gaan uitkomen (dit is incl overlijdensrisico verzekering en sparen om de hypotheek over 30 jaar evt te kunnen aflossen, dit regelen we echter zelf, want als we dat via de hypotheek deden, is de spaarrekening erg duur en staat het vast, nu sparen we zelf en kunnen dat evt ook tussentijds opnemen), dus voor ons maakt het huren of kopen niet zo heel veel uit wat maandlasten betreft.
    Ook wij hebben dit huis heel voordeling kunnen "kopen", mijn man is enigst kind, we hebben het voor de getaxeerde waarde gekocht, en zijn moeder heeft nu in 2 delen dit bedrag aan Marcel terug geschonken, wij betalen dus voor het huis feitelijk alleen de schenkingsrechten (ca 20.000) Dus tja, onze keuze was ook niet zo heel moeilij hihihihi.

Ik ben bezig om een website te maken met daarbij de voortgang van onze verbouwing, zodra die online is zal ik jullie de link wel geven.

BBtje, vaak is het inderdaad als je het niet verwacht, maar door onze drukte zien we elkaar ook echt nauwelijks, dus ik vraag me af of we uberhaupt in de juiste periode "kunnen" klussen. Ik ga mijn best doen om dat te regelen, maar ja, het moet ook gaan lukken natuurlijk ;)

19. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Annemiek,

Voor jullie was het kopen dus ook heel positief. Hier iid ook , lage maandlasten ( ong hetzelfde als nu) en toch eigen woning bezitter met dus de mogelijkheid om vermogen op te bouwen. Beter kan je het niet hebben toch.

Wij gaan proberen om 50% spaar en 50% aflossingsvrij te doen. En dan idd apart sparen voor het aflossingsvrije deel op een eigen spaarrekening. We willen namelijk al wel een deel aflossen en aangezien mijn man de ene maand heel veel overuren heeft en de andere maand veel minder denken we dat dit het best bij ons past. Als hij veel uren heeft gedraaid storten we gewoon wat extra op de aflossingsvrije spaarrekening. HAHA wat klinkt dat eigenlijk leuk. Maar heeft hij een mindere maand dan storten we niks, maar door het spaarhpotheek gedeelte los je toch al wel iets af. Tenminste zo is het ons verteld en moet zeggen dat het ook wel duidelijk klinkt.

20. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    De reden waarom wij voor een aflossingsvrije hypotheek hebben gekozen is omdat je dan 30 jaar lang over het hele bedrag de hypotheekrente aftrek hebt, en dat schijnt voordeliger te zijn dan tussentijdsaflossen, volgens onze boekhouder dan, en wij hebben geen overuren die geregeld uitbetaald worden, dus voor ons is dit het fijnste. Maar ik was wel blij dat we keuzes hadden in de verschillende hypotheek vormen, zo is er gelukkig voor iedereen wel wat bij. Zo weet ik dat mijn ouders en mijn zus het ook weer anders hebben geregeld. Zolang iedereen er zelf goed bij voelt is dat het aller belangrijkste lijkt mij.

Hopelijk krijg je vandaag positief nieuws hierover en kun je lekker plannen gaan maken en dromen over wat je allemaal met het huis zou willen. Hebben jullie plannen om er nog iets aan te veranderen/verbouwen als jullie het kopen? Ik weet wel dat wij in onze huurwoning geregeld hebben gedacht van als dit huis van ons is dan zou ik dit of dat nog wel willen doen, of hier een muurtje eruit, daar weer erin enz. Ik zou bijvoorbeeld van de garage een mooie woonkamer maken en van Marcel zijn werkkamer een keuken, om zo toch weer beneden te wonen, en dan op de 1ste verdieping 1 grote slaapkamer en een grote badkamer en dan boven gewoon de 3 slaapkamers blijven hanteren.

Deel Deze Pagina