Allemaal op zoek naar een bevrucht ei (deel 3)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wherona, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    wow annemiek! dat is nog eens geluk hebben:D

wij betalen hier erg veel:O want dit huis heeft door verbouwing nu maandlasten van 1100,- terwijl het "maar" een mtussenwoning is met 1 verdieping. We hebben gewoon in dure tijd gekocht, en de hypo is niet voordeligb dus als we hier bklijven zitte moetn daar maar ns naar gekeken worden...

we krijgen wel 310,- per maand nog terug van de belasting voor t huis.... maar bleh wat duuur is het hier:( gelderland waar wij zitten is echt prijzig!

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Ja we willen in ieder geval een vaste trap naar de zolder plaatsen en een dakkapel. Maar dat kan ook over een paar jaar, want we hebben de zolder nu nog helemaal niet nodig. En verder is het eigenlijk helemaal af dus voorlopig voor ons nog geen verbouwing. Enigste is, maar dat zouden we anders ook gedaan hebben, dat is dat we d achtertuin opnieuw gaan straten en mooie borders etc plaatsen.

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    euhmz effe denken of ik het allemaal nog weet hihi

wij hebben het gekocht voor 365.000 + verbouwkosten +/- 80.000
    minus de verkoop van vorige woning 195.000. Daar hebben we een eengezinswoning voor aan de rand van de duinen 2 ruime slaapkamers 1 kleinere slaapkamer die we gebruiken als inloopkast grote zolderruimte(geschikt voor 2 aparte kamers) en hele ruime werkkamer, bijkeuken, 2 toileten, ruime badkamer, voortuin en grote achtertuin (met zon) en een eigen oprit. Wij betalen aan rente per maand nu zo een 800,00. Woonoppervlakte is denk ik +/- 140m²

We hebben een aflossingsvrije hypotheek

4. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Ja bb is idd vrij prijzig, maar weet je als je het op kunt brengen en je zit lekker dan is het ook niet zo erg om veel geld kwijt te zijn. En anders idd is kijken of het ook voordeliger kan. Alle beetjes helpen toch.

5. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Wauw Wheroon, dat klinkt wel als een heerlijk plekje waar je woont. Wij wonen in een klein dorpje tussen de boerderijen en koeien en paarden. Echt heerlijk hier. Lekker rustig en kindjes kunnen vrij op groeien.

Als ik het goed begrijp hebben jullie ook een aflossingsvrije hypotheek? Sparen jullie dan elke maand een bedrag voor de aflossing ( die natuurlijk ooit komt ), Of doen jullie het op een andere manier. Hoezo nieuwsgierig haha

6. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    we lossen wel iedere maand af ik betaal 200,00 per maand en mijn vriend tussen de 300-400 per maand. Gaat de rente ook steeds meer naar beneden :) en straks krijgen we weer belastingcentjes terug en dat lossen we dan ook meteen weer af. We hebben nu nog een "schuld" van om en nabij de 180.000 dus schiet behoorlijk op.

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    plekje is inderdaad super zal der ook niet zo snel meer weg willen. Vriend wilt nog altijd aan de boulevard gaan wonen ooit maar voor mij hoeft dat niet zo. Maar jou plekje klinkt ook heerlijk inderdaad lekker boers zoals wij Amsterdammers zeggen hihi. Jah ik blijf een Amsterdammer hoor ondanks dat ik nu al 5 jaar in zandvoort woon :D

8. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Nee ik ben wat dat betreft weer een echte boer. Heb ook 2 paarden en een moestuin haha.

Jullie hebben dus al flink af kunnen lossen op jullie hypotheek. Geeft toch wel een lekker gevoel denk ik.

BBtje, jullie konden toch misschien het huis van je ouders? kopen of had ik dat mis. Dacht zoiets gelezen te hebben. Weet je er al wat meer over? Zou wel leuk zijn als het een huis is waar je graag wilt wonen.

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    hihi, dat kunnen we indd misschien (al reken ik er niet erg op)
    ik heb helaas nog niks gehoord:( Spannnnnnenndd!!:D

Volgens die man zouden we in deze tijd dan zelfde lasten behouden!

10. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Afwachten dan maar. Wel spannend idd, merk aan mezelf dat ik er nu ook erg mee bezig ben. Meer als met zwanger worden dus dat is opzich dan weer goed hihi

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

hihi krijg je zo'n hyper gevoel he:D

12. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja wij vonden het ook dat het erg snel is gegaan met aflossen maar we hebben ook alle extraatjes daarna toe gegooid, spaarloon van beide gedeelte van vakantiegeld want we gingen toch niet op vakantie i.v.m. de verbouwing toen en mijn winstuitkering gaat het ook voor het groots gedeelte naar toen en 600 per maand aflossen tikt ook best wel aan.

het is altijd leuk om met dit soort dingen bezig te zijn vond het toen ook erg spannend allemaal en onwijs leuk ook. Wij waren eigenlijk helemaal niet echt al op zoek maar waren meer om ons heen aan het neuzen wat er op de markt stond en diverse woningen wezen bekijken. En toen kwamen we hier terecht en waren echt op slag verliefd op deze woning en echt het zag er niet uit alles was van hout (zelfs de plafonds) echt een donker hok en de indeling was ook totaal niet gunstig maar we zagen meteen wat we ervan konden maken.

De vebouwing vond ik in het begin echt leuk lekker slopen enzo maar bij opbouwen was het wel wat minder voor mij mijn vriend deed dat grotendeels in zijn eentje ik kon hem daar ook niet echt bij helpen dus ik zag mijn vriendje nog amper in die periode en koud dat het was daar brrr dat vergeet ik nooit meer.

13. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Wat scheelt is dat ons huis natuurlijk al helemaal af is en naar onze smaak. Dat is dus wel lekker. Moet zeggen ik hou best van klussen, maar heb ook eigenlijk 2 linker handen dus die combi is niet zo heel handig haha. Dit is dus de perfecte oplossing.

All, ik moet zo weer voor het eerst naar de fysio voor mijn knie. Heb eigenlijk helemaal geen zin, maar als mijn knie beter moet worden moet ik toch echt gaan. ZUCHT

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    succes zafira!

ik heb het IJSKOUD:( al 2 dagen en baal ik mega van want ik kijk altijd zo uit naar de periode van het wachtbankje omdat ik dan lekker warm ben! Helaas dit keer dus niet:(

heb mega gevoelige en rood/bloedend tandvlees sinds gister, heb het nog nooit gehad mara denk dat het flink gaat ontsteken. Echt ineens sinds gister, en auwie!:( Vriendje vind dat ik naar tandarts moet, ik heb dit nog nooit gehad, dus weten jullie of ik dat dan moet? Of dat ik er zelf iets aan kan doen?

Dan is ook nog sinds vandaag mijn buik weer actief aan het steken en krampen (het scheelt dat ik dat nu al 4 rondes heb dus daardoor denk ik dat het voortaan standaard zal ijn bij mij, wel vervelend want ik ben er amper mee bezig en door af en toe dat gevoel in mijn buik word je aandacht er toch even heen getrokken.... maar ach, overleven we ook weer;)

Ik ga nu lekker naar me werk zo:D

15. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    bbtje, ik weet dat je pas paar dagen dpo zit, maar bloedend tandvlees... heb ik ook al sinds het begin van zwangerschap!!

Zafira, wat heerlijk dat jullie je huis kunnen kopen en minder werken is helemaaaal niet erg toch!
    Wij hebben een hypotheek van 250.000 waarvan 45.000 aflossingsvrij. We lossen ook niets af nu.
    We betalen nu 833 euro p/mnd aan rente/ aflossing en daarbij komen nog levensverzekeringen dat is zo'n 250 euro p/mnd geloof ik. Je gaat wel meer gemeentelijke belasting betalen als huis eigenaar en je hebt natuurlijk je onderhoud en verzekeringen.

Volgens mij woon je best in de buurt van mij, waar zit jij ergens??
    Ben wel nieuwsgierig nu!

Wherona, zo heerlijk he huisje bij de duinen! Zijn jullie vaak op het strand?

Michelle, snel weer aan het werk! Pfff lijkt me best zwaar, hele dag je eigen kinderen en dan ook nog eens kinderen van een ander erbij!

Ik ben weer op de been, goed ziek geweest zeg. En nu word ik niet meer ziek, heb ik nergens meer last van en ga alleen nog maar genieten!! Heb ik net met mezelf afgesproken ;)

16. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Lijkt me een goede afspraak Dreumesmama nu lekker gaan genieten

we zijn nu wel iets meer op het strand omdat alle tenten nu weer open zijn en daar dan lekker gaan lunchen of in de avond eten als het mooi weer is en in de weekend vaak effe een wandeling maken op boulevard of op het strand.

17. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Oja was ik nog helemaal vergeten Wherona, echt ontzettend goed dat de vk het hartje al kon vinden, dat moet een goed teken zijn! Bij mij lukte dat pas met 11.5 wk!
    Heerlijk zeg lekker even het strand op kunnen lopen.

18. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Dreumesmama je hebt PB;)

19. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Nou ben terug van de Fysio en het ziet er toch naar uit dat ik er niet snel vanaf ben. Hij denkt dat er een scheurtje zit in de aanhechting van mijn hamstring. En ik maar denken dat dat alleen bij je bil zit haha. Maar loopt dus van je knieholte naar je bil. Maargoed hij heeft hem helemaal los gemasseerd en mag echt zo min mogelijk lopen. Het blijft anders oprekken en schijnt best een rottige plek te zijn. Nu 2 keer in de week los laten masseren en lichte oefeningen. Conclusie.......gaat erg lang duren, maar hoef iig niet geopereerd te worden;):D. En aangezien ik nu toch minder ga werken ivm de woning hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen naar mijn baas. Zo is iedereen tevreden. Ik probeer het alleen nog wel even te rekken met minder uren want het zal toch een paar maandjes duren voordat de koop rond is. Scheelt toch mooi een berg geld.

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Fijn dat je weer redelijk opgeknapt bent meid:D

en bloedend tandvlees jah? Ooh hihi....nou hoop dat het voor mij ook een kwaal kan/mag zijn.... we gaan het zien. Tot nu toe is het alleen maar heel iri hahaa, maar als het van zwangerschap blijkt te zijn: met een posi test wil ik het met liefde accepteren;)

Deel Deze Pagina