Het is volgens mij geen borstontsteking, dat heb ik twee keer eerder gehad, en dat was meer een harde plek of schijf. Nu heb ik al een aantal dagen een hele rij echt pijnlijke harde bolletjes, ook vlak onder de huid, ik neem aan kliertjes, en leegdrinken en/of masseren lijkt niet echt te helpen. Kunnen het geirriteerde kliertjes zijn van het kolven oid? Iemand hier ervaring mee en tips?
zit het aan de onderkant van je borst? Ik heb helaas regelmatig daar zweetklierontsteking, een soort acne maar dan heftiger. Lijkt het daar op? is je huid rood?
Hm, ja, het zit wel aan de onderkant van mijn borst. Maar het zit niet in de huid volgens mij, wel vlak eronder, maar het zijn geen pukkeltjes ofzo. Hoe is dat bij jou dan? Die zweetklieronstekingen? Pukkeltjes/wondjes of ook alleen maar bolletjes? En wat doe je eraan?
Hm, misschien is/zijn het verstopte melkkliertjes. Lijkt er wel op, ik wist niet dat dat wat anders was dan borstontsteking. Maar ik heb ieg geen koorts, dat scheelt weer Iemand goeie tips hoe dat te verhelpen? Constante druk op het kliertje schijnt te werken, tijdens het drinken, eerder dan massage. Ga ik vannacht dan maar proberen.
kwark er op leggen (in een hydrofielwashand en dat op de plek) vraag me niet waarom was t advies van lactatiedeskundige.. ook je kindje aan leggen met de kin naar het plekje laten drinken. waarschijnlijk zal je er enorm inventief moeten zijn hier voor
klinkt raar. maar je moet je borst naar beneden laten hangen en dan leeg knijpen of laten drinken. ik leg mijn dochter op bed en ga dan zelf boven haar hangen. de zwaartekracht help erg goed mee en je hebt een andere houding waardoor je borst leeggedronken kan worden. ik heb regelmatig aan 1 borst hetzefde probleem en dan zit er een melk klier of tepelklier verstopt. als je een wittig blaasje (lijkt soms op een meeetertje) ziet op je tepel dan is je melk kliertje verstopt, als je het witte verstoppinkje weg peutert en dan op je kop leegknijpt, is hij weer open. wat je ook kunt doen, is dus met je borst voorover gebukt in een bak met heel warm water en dan met de hand kolven. succes
Ik heb dat ook gehad aan de linkerkant. Waren volle melkklieren. Ik masseerde dat wel weg steeds tijdens het voeden of onder de douche. En ik legde mijn zoontje eerst aan aan die kant, dan de andere borst en dan nog even aan de eerste borst, zodat hij de borst goed leeg kon drinken. Op gegeven moment toen ik geen stuwing meer had, bleef het weg.
Herkenbaar, zijn melkklieren. Ik leg mijn kindje aan en kneed op die plek totdat het weer zacht wordt. Met kolven lukt het me niet, alleen met de zuigkracht van mijn zoontje is de verstopping weer weg
kolfapparaat zuigt toch nniet intensief genoeg. baby kan het altijd beter. dat is toch mooi geregeld in de natuur!
Thx dames. Het is pas weggegaan toen ik er een aantal voedingen vrij stevig in heb geknepen tijdens het voeden, tussen twee vingers genomen. Had ik gelezen op bv.com. Gewoon masseren zoals bij stuwing of borstontsteking werkte maar niet.
klopt! soms moet je echt flink knijpen en kneden om die verstopping eruit te werken! gelukkig dat het nu over is. waarschijnlijk blijft het een zwakken plek, houd het dus in de gaten en meteen weer kneden als het gevoel terug komt!