Neeeeee danielle Dat meen je niet!! Hopenlijk gaan jullie het redden! Heel veel plezier het weekend,en hopenlijk ben je snel van het bloeden af! Ik moet ook nog 4dg en dan hop weer klussen Hahaha. Zoonlief ligt heerlijk op de bank te slapen. Opa is op bezoek,lekker een hang avondje. Fijn weekend allemaal!!
Hey meiden, Melanie wat speciaal zeg dat je tegelijk met je moeder zwanger was... en het lijkt me dood eng om je moeder te zien bevallen als je zelf nog niet weet wat je te wachten staat... ik was al bang voor de bevalling, denk dat het dan alleen maar erger had geworden voor mij! Maar wel heel speciaal zeg!! @ Danielle Sterkte met al dat bloedverlies enzo weer Hopelijk is het snel weer voorbij... @ Hier Hier denk toch echt een vmk geweest, de buikpijn is weer heel heftig en bloedverlies is ook niet normaal... en dat terwijl ik gewoon op m'n nod ongesteld ben geworden... maar die positieve test daarvoor kloptte denk dus wel... @ beeld bij mensen bedenken Doet ik ook altijd wel... ik ben van mezelf altijd heel verlegen, maar dat zullen jullie hier denk niet merken dan is een forum altijd wel makkelijk! Wat voor werk doen jullie eigenlijk?? Tenminste als je werkt... Ik werk op een kdv op een babygroep ik vind het echt de beste job die er bestaat alleen nu wel heel confronterend, als je weer met zo'n klein schatje zit te knuffelen... ook veel ouders zwanger op m'n werk... en m'n naaste collega is ook zwanger (scheelde 5 dagen met mij) dus dat is ook wel even confronterend geweest! Al helpt het me nu ook wel op m'n ei kwijt te kunnen... want ik kan nog heerlijk door praten over zwanger zijn/zwanger worden
We zijn fatsoenlijk er gekomen, toen we er waren konden we nog 5 km rijden, ze hadden dus ook niet verder weg moeten wonen hihi! Verlies ook echt enorm veel bloed. Ik hoor mensen vaak over stolsels, maar hoe ziet dat eruit? Ik heb vooral hele slijmerige bloederige draden en slijmpropjes... Door het bloeden kan ik het nu wel beter afsluiten. Word hier door schoonouders overigs niet gevraagd na hoe ik me nu voel, hoe het met ons gaat, etc... Doet me toch wel wat... Kreeg een borrel 'Want ben nu toch niet zwanger'... auw. En ik heb heel veel allergiën en we waren vanochtend bij schoonzus en die hebben 2 katten, dus binnen 10 minuten was ik ziek. Mag geen medicijnen vanwege zwanger willen worden. Zegt schoonmoeder: 'dan stel je dat toch uit'. Ach, ze bedoelen het goed hou ik mezelf maar voor.... Nu aan het afstuderen, valt niet mee... schoonouders gelukkig allebei even weg! , @Serendipity (mooie naam, ken je de film ook?) Hmm, vervelend dat je zoveel verliest! Kan goed een vmk zijn dan!! @Melanie, hoe is het nu met jou en je zoontje?? @De rest: Hoe gaat het met jullie vandaag??
Ik voel zo de angst dat ik nooit zwanger kan worden, dat het bevruchten wel gaat, maar dat mijn lichaam nooit een zwangerschap aan zou kunnen... Ik vind dat zo eng! En ik weet dat het nog veel te vroeg is om daar aan te denken... en dat de kans dat het volgende keren wel goed gaat enorm groot is... En wie zou er dan in mijn omgeving draagmoeder willen zijn?? Vast helemaal niemand... Volgens mij gebeurt bovenstaande echt maar heel zelden en komt het meestal gewoon goed, hoe dan ook. Wellicht met medishce hulp! Ik moet vertrouwen op mijn lichaam en het zaad van vriendlief en dat het gewoon goed komt.
@ Danielle Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt!! Voor Evi heb ik ook een vmk gehad en daarna duurde het een jaar voordat we weer zwanger waren, wat een vreselijke tijd was dat! Vlak voor we de medische malle molen in gingen, werd ik toch nog zwanger! Nu weet ik inmiddels dat ik een kindje kan krijgen, maar toch voel ik me nu weer onzeker... waarom die miskramen? En gaat het dit keer weer een jaar duren? Het enige wat jij weet is dat je snel zwanger wordt, nu nog een heel mooi en goed plakbeebje! Ik kreeg vaak te horen, "je weet iig dat je zwanger kunt worden, dat is toch fijn?!" ... er is niks fijns aan, want je weet niet of je ook zwanger kan blijven! Maar het komt bij jou ook vast goed, het is logisch dat je je vertrouwen in je lichaam kwijt bent na alles wat je mee maakt...! En er zijn nog zo veel hulp middelen die je eventueel zouden kunnen helpen als het toch niet lukt om zwanger te worden... dus draagmoeder daar hoef je voorlopig nog niet over na te denken gelukkig! Wat erg dat je schoonmoeder zo reageert mensen hebben vaak niet door dat ze beter medelevend kunnen praten, dan heel nuchter reageren... dat helpt echt niet! M'n schoonvader zei ook na m'n tweelingmk "je hebt toch al een gezonde dochter?!" Als of dat de wens voor een 2de kleiner maakt... Ik had bij m'n miskraam ook heel veel draden bloed en propjes... het liep er letterlijk als straaltjes uit onder de douche, aan het eind ben ik 2x weefsel verloren (denk dat ze dat met stolsels bedoelen??) Het was een tweeling en verloor echt 2x iets ter grote van een kiwi... waarvan 1tje heel duidelijk te zien was, dat het een placenta was, met vruchtzakje en kindje... Heb je veel buikpijn?? Ik loop hier ook echt letterlijk leeg en al 2 dagen veel buikpijn, maar het is gelukkig lang niet zo erg als bij de mk... Sterkte meis, laat de moed niet zakken!
Dankjewel voor je lieve berichtje. Doet me goed. Net ook even, schoonouders allebei weg, even met vriendlief gepraat en hard gehuild en geknuffeld. Zijn armen om mij heen en zijn optimisme en doorzettingsvermogen ('ik houd het langer vol dan jij, ik geef nooit op') maken dat ik me weer wat beter voel. De opmerkingen die jij beschrijft heb ik ook gehad 'je bent pas 1 maand bezig en je weet nu dat je zwanger kunt worden'.... Ja, inderdaad, maar ik zou ook graag zwanger blijven! Mijn moeder had de eerste miskraam ook wat onhandige opmerkingen, nu was ze veel liever. Vraagt steeds hoe het met me gaat (soms beetje teveel, elke dag bellen hoeft nu ook weer niet) maar ze denkt wel aan me en dat doet me wel erg goed. De 1e keer vertelde ze steeds over haar miskramen, nu luistert ze gelukkig alleen maar zonder adviezen etc. Wat heftig als je zo duidelijk je kindje verliest zeg! Hier gelukkig niet heel veel buikpijn, vooral veel bloed... We komen er wel met elkaar!!! We zouden deze berichten over een jaar eens moeten teruglezen en bekijken hoe het er dan voor staat!
Dat heb je mooi gezegd meis!! ik denk dat de meeste van ons hier kunnen zeggen dat we mama of bijna-mama's zijn!!
oeps... ik dacht dat m'n volgende cyclus uitkwam met een bevallings datum van 25-1... zit ik nu nog een keer te berekenen... Stel ik raak zwanger de volgende maand... en heb een cyclus van 32 dagen (wat voor mij heel vaak voor komt) dan ben ik uitgerekend op 21-1 (de verjaardag van m'n dochter)... gelukkig heb ik een onregelmatige cyclus
Ik heb vaker gehoord dat mensen bepaalde momenten van het jaar extra vruchtbaar zijn. jij bent deze periode al eens eerder zwanger geraakt dus wie weet brengt het wel geluk! hihi
Ja en bij m'n vmk was ik 25 januari uitgerekend dus al 2x haha... ik ben er ook bang voor dat dit hem gewoon gaat worden... nouja bang... zou alleen maar leuk zijn natuurlijk!
@daniele. Wat een vervelende opmerkingen zeg! Hier vroeg de familie ook niet hoe het met me ging. Ik zelf heb wel het weekend na de curretage lekker een borrel gedronken! Maar wel met een dubbele gedachten. Met zoonlief gaat alles goed! Hij is weer lekker druk pfffff Met mij gaat het opzich ook goed,al verwacht ik wel nog een klap aan het einde van de week! Wordt me soms toch ff te veel!! Ik hoop en denk ook dat het deze ronde goed gaat komen,mede omdat ik me cyclus nu een Beetje weet en ik optijd met ovutesten kan beginnen. Fijn weekend allemaal!
@Danielle, vervelend zeg! Wij hebben het goede nieuws nog niet verteld en gister en vandaag een verjaardag gehad. Sommige mensen durven volgens mij ook helemaal niks te zeggen of te vragen over onze MA. En dat vertrouwen kwijt in je lichaam en die onzekerheid herken ik heel erg. We zijn nu gelukkig weer snel zwanger maar ik ben zo bang dat het weer mis is en mijn lichaam het weer niet in de gaten heeft. @Mel, Fijn dat het weer goed met je zoontje gaat. Ik ben een week na de curettage weer gaan werken en de week erop ben ik mezelf goed tegen gekomen, daar was de super klap. Ben ik weer een paar dagen thuis gebleven. je moet echt goed voor jezelf zorgen meid. Geef jezelf tijd om je verdriet te verwerken. Gewoon blijven doorgaan is niet goed en de klap komt dan echt nog een keer. ik duim voor je dat deze x raak is! @serendipity, spannend zeg! Datum maakt helemaal niets uit toch? Als we maar een gezond beebje krijgen. Ik ben dus ergens eind december uitgerekend. Ook niet ideaal maar we zijn super blij, ik zou het niet anders meer willen Hier gaat het goed, ik ben alleen heel erg onzeker... heb allemaal buikkrampjes enzo wat ik de vorige keer niet had. Geen pijnlijke borsten die ik de vorige x wel had. Ik weet dat je niet kunt vergelijken maar ik doe het toch. Verder ben ik heel erg moe (wat ik weer een goed teken vind) HCG was trouwens afgelopen woensdag 355. Dat is netjes toch? Hopelijk kan de gyn dinsdsg meer rust geven. Fijne avond allemaal, ik plof neer op de bank met een lekker sapje.
hoe meten ze hcg? is bij mij nog nooit gebeurd.... fijne avond meiden ga film kijken dvd heineken ontvoering.. ben benwieuwd
Volgens mij met bloedprikken. Wij gaan even het dorp in. Kleine man is bij opa en oma. Dus wij even lekker een drankje doen,ben toch ongesteld! Fijne avond!!
@ flashfly hier voelt het ook anders dan bij de vmk, maar juist dat stelt mij gerust. Nu moet het wel goedkomen!
Hallo dames, hoe gaat het? Wij rijden weer elektrische auto terug naar huis. Hebben wijd mee en zonnig weer dus houden nu meer km over. Zijn bijna op werk van vriendje, daar kunnen we dan even aan de snellader, 20 min, en dan rijden we naar huis. Voel me rot. Blegh. Thuis maar eens.lekkere borrel.inschenken en proberen.te ontspannen. @Sandana, mijn 2e zwangerschap, ook direct na de mk, voelde ook zoveel beter maar ging toch mis...
Volgens mij als je ooit een mk of ma hebt meegemaakt zal het nooit meer vanzelfsprekend zijn dat een zwangerschap goed gaat. Ik denk dat de angst er toch wel de hele zwangerschap zal zijn. Alleen moet ik daarmee leren omgaan en de angst niet mijn leven laten beheersen. Hopelijk kan de gyn mij dinsdagavond geruststellen met een goede echo van ons frummeltje! @Sandana wat voel jij dan anders?
Ik hoop ook dat je dan gerust geteld ben Flashyfly. Maar ik begrijp ook je onzekerheid! Ben nu al zenuwachtig als ik eraan denk. De weken vlogen tijdens deze zwangerschap al niet om,maat dan al helemaal niet denk ik! Mijn menstruatie zit er al weer bijna op! Deze week nog 3dagen werken en maandag gaan we een midweek naar centerparcs. Dan zitten we (waarschijnlijk) ook in mijn vruchtbare dagen,dus lekker gezellig klussen Hihihihi. Als mijn cyclus weer maar rond de 25dg is hoef ik gelukkig niet lang te wachten. Heb ovutesten en zwangerschapstesten gekocht bij zwanger&kids. Ze zijn extra gevoelig dus ben benieuwd! Iemand bekend met die testen? Ik ga weer heerlijk de bank op met manlief en dan lekker slapen! Morgen weer werken! Fijne avond allemaal!