Heerlijk straks weer die slapeloze nachten Hier had zoonlief best wel snel een goed ritme,sliep meestal door tot een uurtje of 6:00 en dan weer tot 10:00
Overdag slaapt hij super goed maar snachts... Echt een spookje! Dan wil hij alleen maar bij mama in de armen. Hopelijk vannacht een betere nachtrust. ML kan er helemaal niet goed tegen. Straks de schoonouders (alweer) op visite. Daarna meteen naar bed. Kraamzorg is ook afgelopen dus nu zijn we echt met z'n 3tjes!
Oeh, dat klinkt als een perfect ritme Melanie! Waar kan ik tekenen? Angela, hoe is dat? Zonder kraamzorg? Kun je wel goed je grenzen aangeven bij/met schoonouders etc?
Ja bij Moreno was het echt heerlijk. Kraamverzorgster kwam binnen om 08:30 "goedemorgen,heeft de kleine man al de borst gehad?" "Uhhhh nee,hij heeft de laatste gehad om 02:30" *oeps* dat mocht dus niet hahahaha Flash, vind je het niet eng nu jullie er alleen voor staan? Ik woonde toen bij mijn Souders maar toch moest ik huilen toen ze weg ging....zo raar!!
Ik vind het heerlijk om samen met ML voor Kyan te zorgen. Alleen ben ik onzeker omdat hij zoveel huilt snachts. Hebben jullie nog tips?
Ik was gister op n infoaaf over de bevalling. Daar zeiden ze dat babys snacht meer huilen omdat t dan donker en stil is. Dat zijn ze niet gewend want in baarmoeder was altijd veel kabaal. En bij je op de kamer leggen werd mij gezegd. Iig 1e week.
Ja hij ligt al naast me in een wiegje. Ik heb een nachtlampje aan. Hij wil alleen maar getroost worden door ons. Kan heel goed zijn dat hij bang is. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Muziekje? Weet t verder ook niet. Kunnen t darmkrampjes zijn?dat kon ook int begin vertelde ze omdat de poep anders wordt.
Wat kan helpen is je kindje laten voelen dat je er bent. Neem hem wat vaker bij je, troost hem.Je kunt een kindje van deze leeftijd nog niet verwennen. ik heb als tip nog gekregen: leg je hand op zijn buik en laat die liggen (op zijn kleding). Jouw hand geeft dan warmte en hij voelt dat je er bent. Laat dan na en paar minuten je hand heel zachtjes los (minder druk) en leg hem daarna weer volledig terug.. doe dit een paar keer en laat hem steeds iets verder los totdat je hand bijna niet meer zijn buikje raakt... Uiteindelijk laat je helemaal los, maar de warmte blijft nog hangen en hij zal nog een poosje die voelen en dan voelt het alsof je hand er nog ligt. Hij kan dit wellicht net nodig hebben om in te slapen. Misschien het proberen waard. Muziekje zou ik denk ik niet doen. Maar een tikkende klok kan nog wel helpen. hij heeft maanden jouw hartslag (ritmisch getik) gehoord en dat heeft hem ook geborgenheid gegeven. Als je het echt niet meer weet zou je inbakeren kunnen overwegen. Ook dat kan hem geborgenheid geven, maar als je dat wilt gaan doen is het geloof ik wel verstandig te overleggen met een consulattiebureau o.i.d. Succes Angela!!!
Hallo dames, Gisteren de verjaardag van zoonlief gevierd. Was blij toen iedereen weg was rond 00:30 Daarna zelf een vreselijke nacht gehad Ben 3x zwetend en puffend uit bed gestapt en heb meteen de weeën getimed. Ze kwamen heel erg onregelmatig maar ze deden wel pijn. :x Om +- 03:20 werd ik wakker met krampen in mijn onderbuik. Ze kwamen en hielden dan wel 30sec aan. Ze varieerde van om de 2minuten tot wel 12 minuten. Ik vond het niet nodig om de vk te bellen dus ook maar niet gedaan. Rond 5:00 stopte het en was de pijn weg,helaas kwam ik toen niet meer in slaap tot 06:30 kapot was ik vanmorgen!! Zometeen even lekker in bad liggen en hopenlijk vannacht een betere nacht! Ik dacht echt vannacht dat het wel eens zover kon zijn, vond het zo eng dat ik tussen de weeën door wat tranen heb moeten laten hahahahaha Morgen wel naar de vk en hopenlijk waren het gewoon indalingsweeen
spannend mel snap dat je een traan hebt gelaten zou ik ook doen. misschien is ze wel ingedaald. lekker relaxt in bad en lekker slapen vanavond. fijne avond nog allemaal!!
Melanie, toch schrikken meid!! Jeetje!! jij weet natuurlijk hoe weeën voelen, ik niet en had wrs om die reden toch de vk gebeld. Gelukkig zakten ze weer af... Spannend is het wel. Van M ben je ook te vroeg bevallen toch? (Wel na 37 weken geloof ik). Spannende weken komen er aan... over 1,5 week mogen onze uk's komen, komt dicht bij he??
Oe spannend Mel! Ik hoop dat ze nog even een dikke week blijft zitten! Ben benieuwd wie de volgende is, Danielle of Mel. Bedankt nog voor alle tips. Vannacht eindelijk eens 3uur aan 1 stuk kunnen slapen. Alleen is Kyan vandaag ook al de hele dag aan het slapen dus waarschijnlijk vannacht weer wakker... We hebben een heerlijke zondag gehad, lekker niks gedaan en geknuffeld met ons ventje. Morgen komt t consultatiebureau, ben benieuwd wat ze komen doen. Fijne avond
melanie gefeliciteerd met zoonlief enne.. spannend natuurlijk. hier vanmiddag lekker dutje gedaan.. kan alleen op zondag... verder veel alleen met de kids en als de oudste 2x naar school gaat en de jongste slaapt werk ik altijd..
Klopt Daniëlle,bij Zoonlief was ik 38weken. Maar het gekke is dat bij hem eerst de vliezen braken en ik dus pas weeën kreeg 18uur nadat ik een paar keer gestript was. Plus,ik heb nooit voorweeen of indalingsweeen gehad bij hem en dat maakt het nu ook wel spannend! Ik bereid me er wel langzaam op voor dat het deze maand nog wel eens kan gebeuren...al hoop ik pas in januari @Flash, fijn dat jullie vannacht al iets meer geslapen hebben. Het zal nog wel even duren eer hij echt een goed ritme heeft. Ik ben ook blij als ze tegen de tijd dat ik weer ga werken een "goed" ritme heeft..Pfff daar hoop ik op!! Anders wordt werken wel heel erg zwaar!! @Wendy: lekker een middagdutje Heb ook vandaag geslapen tot 12uur,maar was natuurlijk wel vannacht heel de nacht wakker. Ik hoop dato vannacht beter slaap want morgen weer optijd op voor zoonlief. Fijne avond allemaal!!
allemaal lekker geslapen??? Wendy 16 weken nog maar 4 en dan op de helft! hier nog een halve week en dan het laatste trimester ben al wel nieuwschierig naar ons ventje , maar over de bevalling wil ik nog niet zo nadenken krijg er een beetje de kriebels bij hihi vandaag tot 2 werken en dan ff kerstboodschappen doen vast inslaan voordat alles op is. hoe is het met de rest?
De nacht opzich was klote:x bijna weer niks geslapen. Nu wel gelukkig geen weeënmaar gewoon niet kunnen slapen. "Heb ik dit,heb ik zus,heb ik zo" Joehoeeee 16weken,nog even en je zit op de helft!! Fijne dag dames!! Ik mag om half12 weer naar de vk,ben benieuwd.
Spannend Melanie... die wee-activiteiten! hier wel regelmatig krampen in onderbuik, steken in liezen/onderbuik/vagina... denk dat onze man aan het indalen is! Wendy, gefeliciteerd met je 16 weken!! Frouk, eigenlijk ben je nu al in je laatste trimester! Want... een maand duurt 4 weken en 2 dagen gemiddeld, dus twee maanden duren 8 weken en 4 dagen en 3 maanden duren 12 weken en 6 dagen!! En daar ben je nu al!!! Gefeliciteerd!! Ik heb gisteren een zitkussen voor de triptrapkinderstoel gemaakt!! En de geboorteslinger is af!! Van de week ga ik hopelijk het rugkussen voor de kinderstoel maken!