Hallo meiden... Hier even een stukje van mij. Wij zijn uit de namen.. en helemaal happy ermee <3. Maandag al weer 25 weken zwanger.. de tijd gaat nu wel erg snel hoor.Morgen nog werken en maandag nog een lange dag en dan een week vrij. dinsdag weer naar de vk toe. Krijg binnenkort een keer en echo over de ligging moederkoek (of die nog voor de uitgang ligt) En moet nog bloedprikken voor bloedgroep baby.. ben benieuwd. Maarja .. meer kan je er niet aan doen he. Zoon is straks ook een week vrij. Ik ga 1x per week naar de fysio voor de rug, ben erg moe en misselijk. Maarja... over een week of 15 <3.. a.s. woe 9 mnd beurs.. zin in.
Lekker Wendy een weekje vrij en naar de 9 maanden beurs ik zou er wel heen willen maar dat gaat helaas niet. 25 weken gaat snel ik vind t ook allemaal wel snel gaan. Hier net echo gehad hij ligt met zijn kontje in mn bekken koppie in mn zij dwars dus. Nu wachten op telefoontje voor afspraak met de gym voor eventuele draai poging Ik hoop dat hij nog zelf besluit te draaien. Verder was alles goed hij was precies t gemiddelde en ongeveer 2800 gram daar ben ik wel heel blij om. Hoe is t met de rest van de dames en beebjes??
Keb nog niet echt bijgelezen etc, sorry..... Maar moet met siem weer naar het zkh. Hij is toch iets te geel....en moet onder de lamp. Hoop dat ik ook blijven mag. Heb net de bv goed op gang.
Maandag om 11 uur bij de gyn zijn ben benieuwd krijg dan uitleg over draaipoging. Mocht dit niet lukken weet ik niet zo goed wat te doen, of ks of stuitbevalling dit laatste vind ik de meeste risico's aanzitten voor t kindje zuurstofgebrek die gedachte vind ik al niks eigenlijk Wat zoude jullie doen??
Dat is een moeilijke vraag! Ik heb geen idee. Ik heb uiteindelijk een sks gehad en achteraf ook maar goed ook. Ik zou je goed laten adviseren door de gyn en de minste risico's voor jou en je kindje kiezen. Hoe graag je het misschien ook anders had gewilt. Succes met je keuze. @Kell, jij mag toch wel blijven? Hier mag dat nl wel, pro borstvoeding ziekenhuis. Gewoon eropstaan dat je BV wilt geven op vraag en dat je dus dag en nacht erbij moet blijven. (of op een andere kamer en dat ze hem brengenkan ook) Stertke.
Kell, wat vervelend meis dat je naar het ziekenhuis moet! Hoe is het nu met Siem en met jou? Ik hoop dat je mag blijven!!! Frouk, ik persoonlijk zou als een draaipoging mogelijk is daar wellicht voor gaan. Mits je weeën remmers krijgt tijdens de poging en ze voor en na de poging minimaal een half uur een ctg krijgt om de conditie van de baby te bepalen (is niet standaard, sommige verloskundigen doen namelijk ook draaipogingen en die doen alleen even kort hartje luisteren achteraf, daar zou ik geen genoegen mee nemen). Mocht een draaipoging niet lukken zou ik zelf voor een keisersnede gaan. Dit omdat een stuitbevalling enorm veel risico's heeft voor het kind. Een keizersnede is een operatie en die moet je niet onderschatten, maar een stuitbevalling... nee dankjewel.
kell.. balen zeg.. hoe is het nu? hopelijk mag jij ook blijven.. vooral met de bv wel zo handig he. frouk: ik zou proberen te draaien en anders keizersnede. Heb een draaipoging bij de 2e gehad... succesvol. Ik ontspande me (voor zover dat lukte) en keek op de klok.. met een kwartje wist ik dat het klaar zou zijn.. kon sneller en anders zou ze stoppen. Zou zelf niet kiezen voor een kindje dat niet goed ligt en dan bevallen. Vooral om de ervaring met de 1e bevalling. lag wel goed overigens maar wel zuurstofgebrek bij de geboorte gehad helaas. Ik zou het er dus niet op gokken. De gyn zei toen we doen wel stuitbevallingen als je er zelf helemaal achter staat
hoe is het dames? kort berichtje van mij. frouk, afspraak met de gyn vandaag? ben heel benieuwd wat ze voorstellen en wat jullie kiezen. kan je niet echt adviseren bij je keuze: doe wat goed voelt. volgens mij is dat voor iedereen zo verschillend. hoe gaat het met de kindjes en prille moeders? Hier gaat alles prima. Ondanks voorliggende placenta toch een heel actief kind en dat ervaar ik als heel bijzonder. Sinds een weekje weer opnieuw misselijk, gelukkig alleen de ochtend. Rest van de dag eet ik graag en genoeg en toch pas 4 kilo aangekomen. Bloedverlies blijf ik ook steeds een beetje houden, meestal voel ik me daar heel rustig over. Verder geen vervelende dingen, de gewone lichamelijke veranderingen. Woensdag weer controle en dan over een tijdje nog de groeiecho. Voroal veel genieten dus!
Donderdag draaipoging we worden goed in de gaten gehouden ervoor tussendoor en erna en als t niet gaat stoppen ze. Dit vond ik een fijne gedachte. Hij ligt in onvolkomen stuit met zijn voetjes naast zijn oortjes. Ben benieuwd donderdag vindt t wel spannend allemaal. @ anemoon fijn dat t goed met je gaat en lekker van de zwangerschap geniet Ik vind dat getrappel ook altijd erg gezellig alleen mn blaas niet zo
straks eindelijk naar de vk.. is al 4 weken geleden.. best lang de kids gaan mee.. verder eeen re;ax dagje.. zoon was zaterdag jarig.. dus genoeg nieuw speelgoed in huis. voor moeders met oudere kinderen.. goede tip.. knikkerbaan van bb blocks is erg geslaagd...kan de kapla bij gebruikt worden
Hoi Dames! Hier ben ik weer even. Wat ontzettend leuk om te lezen dat er al zoveel geboren zijn ! Angela wat een mooie jongen , wat een bos haar en wat een mooie naam! Danielle, Stijn toch? Super leuk mannetje, echt heel erg mooi! Melanie, Delana echt mooie naam , mooi meisje wat een poppetje! En had het veels te goed in jou buik dat ze zolang op haar zelf liet wachten he ? Kelly geen foto gezien maar vast een mooi kereltje ook jou Siem. Is hij al uit het ziekenhuis ? Van harte allemaal! Ben benieuwd hoe het Nicole is afgegaan ? Wilde jullie even laten weten dat ik met 37 weken moest bevallen. Vanwege het helpp Sydroom .Dus ik had niet veel keuze. Waterzak hebben ze gebroken en daarna heb ik aan de weeenopwekkers gezeten maar mevrouwtje schoot los uit de bekken en was nog heerlijk aan het feesten . Om de minuut weeen maar het had geen zin . Na 6 uur hebben ze besloten om haar via een ks te halen . Wat ook met ellende is gegaan. Maar goed buiten dit drama om , zijn wij trotse ouders geworden van Lily Rosa. Rosa naar mijn overleden moedertje . Ze doet het heel erg goed ! Frouk voor jou nog even de laatste loodjes heel erg spannend! Hoop dat de draaipoging lukt! Wendy en Annemoon geniet ervan , het gaat zo snel allemaal Dikke kus van mij
Proficiat Alicia!!! Fijn dat jullie Lily het goed doet, ondanks de heftige bevalling. Mooi dat ze naar je moeder vernoemd is.
Alicia ook van harte gefeliciteerd. Mooie naam ook, echt mijn ding. Hier een verslagje van mij zal eerst ff stukje bevalling doen: Zat. om 5.45 braken de vliezen. Om 1u kreeg ik weeen om de 10 min. Na een uur werden dit al weeen om de 5 min. Om half 6 savonds de vk gebeld. Helaas was zij in het Ziekenhuis. Omdat ik toch in de zkh bevallen wilde moesten we daar heen voor controle. Helaas pas 2 cm. Om 21u nog steeds 2 cm. Weeen opwekkers gehad. Om 00.00 uur 4 cm. Ik had toen al een paar uur erg last van rugweeen die ik bijna niet op kon vangen. Lang nagedacht maar toch een ruggeprik genomen. Deze heeft maar 1 uur verlichting gegeven. Het volgende uur kreeg ik weer enorme rug weeen. Na 1,5 kon vk pas even kijken want ze had een bevalling. Ik had toen volledige ontsluiting. Ik was dus in iets meer dan een uur tijd van 4 naar 10 cm gegaan. Vandaar dat de weeen ook door de ruggeprik heen kwamen. Persen heb ik 1,5 uur over gedaan. Het hoofdje wilde er niet uit. op het laatst heeft de gyn geholpen door op mijn buik te duwen. En om 6.34 is Siem geboren. Omdat ik er een uur langer over had gedaan dan mocht (na breken vliezen) moesten we nog een nacht in het ziekenhuis blijven. Achteraf niet zo erg want werd wel goed op weg geholpen met de voeding ed. Geef nu bv, duurde even voordat dit allemaal goed op gang kwam en ook voordat Siem het goed dronk. Ik gebruik het tepelhoedje nu. Heb daardoor wel een dag langer kraamzorg gehad al miste ik de 1e dag al. Na de 4e dag moest Siem weer naar het ziekenhuis omdat hij toch wel geel zag. Met het hielprikje hadden ze meteen bloed afgenomen om te controleren. Ik zat toen net nog wat met de stuwing en de kraamtranen dus heb de hele avond in het zkh gehuild. Vond het zo zielig, hem zo naakt onder die lamp. Gelukkig gaat nu alles goed. Vandaag eerste dag dat kraamzorg weg is. Nu wat meer tijd voor mezelf en hoe ik het wil indelen. Dus ook eindelijk tijd voor een berichtje... Zijn gisteren en vandaag lekker naar buiten geweest en naar schoon/ouders gelopen. Ik heb alleen nog last van de hechtingen dus lopen gaat nog niet zo. Ook natuurlijk nog wel snel moe. Nu gaat het echte leven beginnen. Zal wat fotos bij sturen. zal straks de rest ook ff bijlezen en reageren. Moet zo eerst ff gaan voeden.
Gefeliciteerd alicia leuk weer wat van je te horen mooie naam van jullie meisje. Wat een knappert Kell lekker genieten!! Vandaag de klossen onder t bed gegooid wat een hoogte ghihi zal wel ff wennen zijn met uitstappen. Als mn vriend er maar niet af knikkert vanacht om 3 uur .
Kell, wat een mooi plaatje! Wauw! Lekker genieten. Alicia, leuk om weer van je te horen Gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam. Tegenvaller he zo'n ks? Sterkte met je herstel en geniet van je meisje! Hoe is het met Nicole? Frouk, succes morgen!
Hier ben ik dan! Allereerst wil ik iedereen ook nog even feliciteren! Heb hele mooie foto's voorbij zien komen! Wij zijn dus inderdaad 24 januari trotse ouders geworden van ons dochtertje Kiki! Dik 4 kilo, dus we hadden echt geen betere beslissing kunnen maken dan te kiezen voor een keizersnede..... Anders hadden we echt weer hetzelfde meegemaakt als bij Pepijn.... Ik vond de keizersnede echt 100% meevallen, kon voor ons echt niet beter gaan. Verschil is natuurlijk wel dat het een geplande keizersnede was en we hier al heel lang naar toe hebben geleefd. Als je van een natuurlijke bevalling uit gaat en dan ineens naar de Ok moet, lijkt me dan weer wel verschrikkelijk! Na 48 uur stonden we ook weer buiten en het herstel gaat super. Ik voel me heel goed en heb absoluut geen last van m'n wond. Met Kiki en Pepijn gaat ook alles goed, dus wij zijn druk aan het genieten!! Alicia, ze schelen niet eens zo heel veel dus! Iets meer als een week?? Frouk, succes morgen! Groetjes, Nicole
Helaas niet gelukt hij lag er wel goed voor om te draaien maar wilde niet. ze zijn zelfs met zijn 2e bezig geweest, t is geen pretje om te doen maar gelukkig wordt de kleine man goed in de gaten gehouden tussendoor echo's en hartfilmpje. Ze vroegen of ij t na t weekend nog een keer wilde proberen dit heb ik geweigerd. Als hij niet wil wil die niet en ik heb t geprobeerd meer kan ik niet doen. Maandag weer afspraak bij de gyn om af te spreken voor geplande keizersnede. Hierna nog zeker een half uur aan de ctg gezeten met de kleine ging alles goed gelukkig. Ik heb wel wat last zoiezo van de weeenremmers trillerig nog en mn buik voelt beurs van al dat geduw. Ga zo lekker de bank op heb t wel gehad voor vandaag.