Allemaal weer zwanger na Maart

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BabyAngel, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    meiden... fijne dag allemaal... even bijgelezen.. maar geen tijd om te reageren.. sorry... druk in de tuin en kastjes schilderen en... poetsen en.. de hele kinderwagen uit elkaar gehaald en gewassen...

op naar de nod!!!
    maar blijf zere rug heben gene teken van zw schap helaas

2. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi Angela, Nicole en Alicia, dat praat toch net wat anders! Ik ben Aline en ik zal voortaan ook aan jullie denken als ik 's ochtend die thermometer erin steek haha :p

Angela, volgens mijn HA mag je best pcm hebben. Uiteraard niet te veel en niet te vaak. Maar erg ziek zijn of erge pijn hebben is voor het frummeltje/baby ook niet goed. Laat je in ieder geval maar goed verwennen!! Gezond, lekker eten, in bad/douche, kruikje, voetenbadje, massage....

Mijn eigen 'dilemma' zit in medicijnen tegen de hooikoorts. Die mag je niet bij evt, zwangerschap, maar dat is soms erg heftig. Tot nu toe red ik het nog best zonder, hopen dat het zo blijft, want med slikken voelt echt niet goed bij een zwangerschap. En het krijgen van een miskraam maakt het er niet beter op....

Jammer, Wendy, geen tekenen van zwangerschap. Hoop dat je lichaam je verrast of dat het snel volgende keer raak mag zijn.

En oh...kroketje...heerlijk! Wij hebben gister heerlijk met de buren gegeten, beetje jammer dat ik halverwege hartstikke misselijk werd (te veel gegeten of toch?).
    Begrijp ik nou goed dat je in Spanje woont Alicia?

Melanie, wat fijn dat je schoonmoeder mee gaat. Heb je goede band met haar?

Geniet van het mooie weer dames!!

3. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Aline! Ook al zo'n mooie naam!

Zullen we elkaar voortaan met de voornaam aanspreken, of heeft iemand daar moeite mee ivm de privacy?
    Het staat hier nu natuurlijk al een paar keer en van mij mag het hoor!

Aline, ik heb ook ontzettende hooikoorts en ben super allergisch!!
    Heb altijd ontzettend veel medicijnen gebruikt, zoveel dat ik er exogene Cushing van kreeg... Ik weet niet of het je iets zegt, maar echt zo'n prednison-uiterlijk..... :(
    Eind 2010 moeten stoppen, omdat we zwanger wilden worden en het gaat eigenlijk heel goed. Als het echt niet gaat gebruik ik een puffer en beclomethason neusspray dus... Nog nooit zo goed gegaan!!

Wanneer wil jij eigenlijk gaan testen? De 23e?

Hier is het idd heel mooi weer , maar ik ben "gevlucht" voor de hitte... M'n eczeem trekt het echt niet...

Maar goed, binnen is het ook gezellig!

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hee Nicole,

Jee, wat toevallig dat je ook zo allergisch bent! Ik ben echt heel verbaasd dat het bij mij zo goed gaat zonder medicijnen. Soms vraag ik me wel eens af of het wel echt nodig was: al die medicijnen. Maar ja, ik was er echt goed ziek van, en ook echt bijna het hele jaar door. Heb jij er een verklaring voor dat je je nu redelijk goed voelt? Wel fijn, anders zou een kindje maken en krijgen een stuk zwaarder worden :)
    En ja, dat eczeem....ik heb nu van die giraffevlekken op m'n bruine armen....
    Ik denk er ook wel eens over na of ik eraan kan bijdragen dat ons kindje misschien niet zo allergisch is. Door mijn voeding enz. tijdens de zwangerschap, en ik weet dat ze zeggen dat borstvoeding de kans op allergieen ook verkleint. Ben jij met dat soort dingen bezig?

Ik weet nog niet wanneer ik wil gaan testen. De 23e eigenlijk zowiezo, maar liever niet eerder. Verleiding wordt wel steeds groter.

Dus: nu maar eerst een taart bakken, dat helpt altijd :D

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

6. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik heb nog niet heel veel.klachten en dat maakt me.soms best onzeker... Laat wel veel boeren, borsten.doen af en toe pijn, heb het echt mega koud vaak en lijk ook wel wat moeier.... Maar als ik soms even.niet meer boer dan.denk ik: aaaaah help. Maar ja, ben nog geen 5 weken dus klachten.kunnen.nog.komen.... Hoe zat dat bij jou Melanie?

Ik kom morgen verder bij.lezen, maar Flash,.je mag wel paracetamol. 2 van 500 mg per keer max van 6 (3000 nv) per dag!

7. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Goedemorgen allemaal!

Wens jullie allemaal een hele fijne zondag toe !

Hoop dat Angela zich beter voelt ! Morgen echo spannend. Zal vanaaf al een kaarsje voor jou branden .

Hoe gaat met Frouk ?

Hoop dat het met iedereen lekker gaat . Danielle is niet zo gek dat je weinig voelt . Ik had met Diego, last van borsten even maar misselijk enzo werd ik pas in de 6de week. Een week lang aan het spugen geweest en daarna was het weer over .

Dus dat van jou komt echt!

Haha nu ik dit zo lees morgen als ik ga tempen dan zijn jullie ook de eerste aan wie ik denk . Haha :D Geweldig!

Wendy lekker druk met van alles dus ?

Nou voor de rest weinig te melden voor nu , zo meteen even de temp kaartjes lezen .. spannend zucht ..

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Melanie, je hebt gelijk dat je je schoonmoeder meevraagt hoor! Het is fijn er een vertrouwd iemand bij te hebben en nog langer wachten is ook niet tof! Dus als het zo kan is het fijn toch?!

@Alicia, mooie temp! mooi stabiel en mooi hoog!! Fijn dat je in Spanje alles kunt krijgen!!

@Angela, hoe gaat het nu met je verkoudheid?? Heb je nog paracetamol genomen?

@Nicole, jouw temp kaartje doet ook mooie dingen!!!! :) Hopen dat ie zo hoog blijft!!!

@Hooikoorts: heel herkenbaar Aline. Naast hooikoorts heb ik ook veel allergiën voor dieren etc.
    Ik ben in dec. ook met alles gestopt. Alle tabletjes, puffers, neusspray en oogdruppels.... Moet zeggen dat dat aardig gaat... alleen gisteravond bij mijn ouders kreeg ik enorm veel last van de kat, maar ja, kon niets innnemen... zijn na een uur verhuist naar ons huis (15 km verderop... maar ja, ik wordt er echt kotsziek van)

@Hier een fijn weekeind gehad, (schoon)ouders blij gemaakt!! :D ze reageerden echt super fijn en lief!! ik in tranen natuurlijk hahahaha Voelt goed dat ze het weten!
    Vanochtend een test gedaan... wilde zeker weten (omdat ik nog zo weinig kwaaltjes heb) of de test niet lichter was geworden, maar hij was nog donkerder!! De controlestreep was nu lichter en de teststreep veel donkerder!! :) *gerustgesteld*
    Morgen bloed laten prikken en dan dinsdag de uitslag!

Ik krijg morgen ook de uitslag van mijn scriptie, spannend!

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Aline, wat ik eraan gedaan heb om me nu beter te voelen zonder medicijnen? Ik ben eigenlijk dierenarts en ben er radicaal mee gestopt. Het ging echt niet meer. Altijd benauwd en altijd jeuk. Ik heb voor m'n toekomstig gezinnetje gekozen... Ik heb die keuze al dik twee jaar terug moeten maken....

Ik gebruik nu dus bijna niets meer, sta alleen in strijd als ik m'n puffer nodig heb. We hebben dus afgesproken dat manlief wat helpt met de keuze, want zelf lukt me dit niet altijd.... Moederinstinct! :)

Enne, ja ik was er heel erg mee bezig met m'n allergie, borstvoeding en m'n zoontje.... Ik had alles gepland, ging minimaal 6 maanden borstvoeding geven enzovoort...
    Liep helaas iets anders. Ik had geen productie en we kregen het niet op gang... Pepijn was ook al bijna 10% afgevallen, dus het was of aan de fles of Pepijn terug naar het ziekenhuis.... De keuze was snel gemaakt hoor! Wat een stress viel er van me af.....
    Hij krijgt nu wel hypo allergene voeding. Schijnt het beste te zijn na borstvoeding en tot nu toe gaat het goed.....
    Heel hard afkloppen!!!!!! Was en is m'n grootste angst!

Melanie, waren de frietjes lekker??
    Wij vanavond ook, heb er zin in! Met een lekkere kroket! :D

Danielle, ik denk ook dat het nog iets te vroeg is voor klachten hoor!
    Ik begon ook vanaf 6 weken met overgeven, heeft bij mij alleen iets langer geduurd. Dik anderhalve maand en ik was bijna 10 kg afgevallen!! :$

Maar super dat je test weer donkerder was!! Hij kan nu niet meer meer knallen zeker!
    Ik ga voor je duimen hoor, met hopelijk ook een mooi resultaat van je scriptie!

Angela, hoe voel je je nu? Al iets beter?? Spannend morgen weer he?!

Alicia.... Hoe is het in het verre Spanje?! Blijft allemaal spannend he! Hier ook hoor... Lastig dat we zolang moeten wachten voordat we kunnen testen... Eigenlijk zouden we een raampje in ons buikje moeten hebben.... :D

Hier gaat het redelijk.... Voel me een beetje grieperig, maar goed...
    Gaan gewoon weer vrolijk verder! :)

Ondertussen maken m'n duimen overuren!! :)

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Nicole, goed dat je dan toch gekozen hebt om te stoppen met borstvoeding! Moeilijk!
    ik ben stiekem zelf benieuwd hoe het zal gaan, heb namelijk ongeveer 5 jaar geleden een borstverkleining gehad, en de kans dat ik borstvoeding zou kunnen geven is dus sterk verminderd... Vind het wel spannend of het zou lukken of niet. Tepels reageren wel weer op aanrakingen en kou/warmte enzo. (deden ze de eerste 2 jaar niet hahaha best raar: geen gevoel in tepels)

11. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    ♥ NOD-lijst ♥

Aline, 28 jaar - 1e kindje - 2e ronde na mk - NOD 23 mei
    Wendy, 30 jaar - 3e kindje - 1e ronde na mk - NOD 23 mei
    Alicia, 37 jaar - 2e kindje - 1e ronde na mk - NOD 24 mei
    Nicole, 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na mk - NOD 30 mei
    Frouk85, 26 jaar - 1e kindje - 3e ronde na mk - NOD 10 juni

Kaarsje branden
    27 mei

Testdatum

23 mei: Aline
    28 mei: Wendy, Nicole, Alicia

♥ Zwanger!! ♥

Angela, 28 jaar - 1e kindje - uitgerekend: 24 december 2012
    Melanie, 25jaar - 2e kindje - uitgerekend: 16 januari 2013
    Danielle, 25 jaar - 1e kindje - uitgerekend: 22 januari 2013

Afspraken

21 mei: Angela, 4e echo gyn, termijnecho
    22 mei: Danielle, uitslag bloedprikken (hcg bepaling)
    23 mei: Melanie, 1e echo vk
    29 mei: Danielle, 1e echo gyn, check of baby op goede plaats zit
    07 juni: Danielle, 1e echo en intake vk

12. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Danielle, is dat bij jou goed bevallen, die verkleining? Zit daar soms ook over te twijfelen, maar durf niet goed.... ;)

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Jaaa heel goed!!! :) Ben echt heel blij dat ik het gedaan heb! is van beide borsten ongeveer 500 gram afgehaald! Was na de operatie dus een kilo lichter. Had cup H voor de operatie en nu een E... die is een tijdje F geweest maar nu ik de afgelopen maanden 13 kilo ben afgevallen issie weer E.
    Het herstel was wel zwaar, ik mocht 6 weken lang niets, maar het was me wel waard!!!! veel minder pijn aan/in mijn schouders (dat was de reden dat ik het wilde).

14. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde......
    Zou ze ook graag iets kleiner hebben, hangen altijd maar in de weg en idd wat last van m'n rug enzo....
    Durf alleen echt nog niet... Het idee dat ik onder narcose moet... ;)

Maar 13 kg afgevallen! :$
    Hoe heb je dat voor mekaar gekregen.....
    Wil ik ook nog na de volgende bevalling. Dan moet alles er voor eens en altijd afblijven!

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, de narcose vond ik niet naar! Het pilletje wat ik van te voren kreeg wel! Dat doe ik achteraf nooit meer. Kan me hele rare vlagen herinneren van reis na de ok en de man die tegen me sprak voor ik onder narcose gebracht werd. en die vlagen zijn echt niet tof!

Na de narcose lekker misselijk geweest... had een morfine pomp dus kon mezelf mooi morfine toedienen voor de pijn, werd er alleen maar misselijker van... schoot niet op!

13 kilo afgevallen: Met Sonja Bakker! in januari begonnen. maar tussendoor 2x zwanger geweest, dan moest ik weer stoppen met lijnen, maar daarna toch steeds nog redelijk op kunnen pakken.
    Nu dus weer gestopt... en hopelijk voor 9 maanden!!!!!! :D

16. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    :D Die morfine-pomp, die ken ik!!!
    Ik kreeg geen ruggenprik met de bevalling, maar wel een pompje.... ;)

Maar wat goed zeg, 13 kg vanaf januari! Diepe buiging hoor, echt waar!!

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    hihi *bloos* Dankjewel!

18. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg... Ben echt sprakeloos!

Moet je dan ook echt bepaalde dingen laten?? Ik eet en snoep namelijk niet super veel, heb alleen de slechte gewoonte dat ik niet ontbijt... ;)
    Krijg 's morgens geen hap door m'n keel...

19. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik snoepte onwijs... en dat heb ik wel gelaten... Op momenten van de mk heb ik echt alles gegeten wat niet mocht en soms wel twee boschebollen op een dag! :)

Ontbijt is belangrijk en ik at tussendoor ook de tussendoortjes van Sonja en dan 's avonds iets minder aardappelen en vlees dan ik eigenlijk gewend was... en voila!

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    Leuk dat we alle 'echte' namen gebruiken. Ik vind het prima!
    Vandaag gaat het iets beter maar ik ben nog erg verkouden.
    Van stomen wordt ik misselijk???? (vreemd want dat had ik nooit eerder) en in een lauw warm bad voel ik me ook niet zo fijn...
    ML heeft zoutoplossing neusspray gehaald en die werkt ook voor geen meter! Sorry voor mijn klaagzang :)
    Morgen de echo! Vind het weer zo spannend! Ik hoop dat ik vannacht wat kan slapen.

Over hooikoorts, ik heb astma en ben nu over op Q-var 2x per dag en dat werkt heel goed. Ik had eerder sympicort, rhinocort voro neusholtes en oxi nog iets. nu alleen Q-var en ik heb het prima onder controle. Moet de echte hooikoorts wel nog beginnen....

Bedankt Alicia voor je kaarsje :)

Ik ga rustig op de bank en vroeg naar bed.
    Tot morgen.

Deel Deze Pagina