Allemaal weer zwanger na Maart

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BabyAngel, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ja, Rotterdam is voor ons dik half uur rijden, Antwerpen 40 minuten dus dat scheelt amper iets! :) Dus Belgie behoort zeker tot opties.
    Mijn moeder is een aantal terug in Belgie geopereerd omdat de wachtlijsten hier zo lang waren en is echt ook heel prima ontvangen!

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hallo meiden,
    Mag ik me hier ook bij aansluiten?? Ik heb wel eerder een miskraam gekregen... namelijk op 13 februari, maar het lijkt me wel heel fijn om samen weer naar een zwangerschap toe te leven met meiden die je echt begrijpen!

We hebben een dochtertje die 21 januari 2011 is geboren, omdat we 1,5 op haar hebben moeten wachten (toen ook een vmk gehad) wilde we er in december weer voor gaan! Het was meteen raak! Helemaal in de 7de hemel waren we... nooit gedacht dat het nu zo snel zou gaan! Bij de echo bleek dat het een tweeling was, waarvan er nog maar 1 kloppend hartje te zien was! Helaas met 9.4 weken heb ik een miskraam gekregen!

Vond het erg pittig... 6 uur lang buik en rugweeen, alles voelde echt zoals bij een echte bevalling! Ik heb 2 placenta's verloren, waarvan 1tje ook een vruchtzakje met vruchtje te zien was (heb een foto van het vruchtje in m'n fotoalbum voor nieuwsgierige) Ik heb dat toch als iets heel speciaals ervaren.

Maar hoe nuchter we er in december voor gingen, zo nuchter sta ik er nu niet meer in... ik wil gewoon elke ronde zwanger zijn! Normaal voel ik m'n eisprong, deze ronde helaas niet... we hebben wel regelmatig sex gehad, dus hebben wel een kans!
    Volgende week maandag kan ik uiterlijk testen, misschien al eerder...

Heb van jullie niet alles terug gelezen, maar als jullie het goed vinden ga ik jullie vanaf nu in de gaten houden! ;)

Liefs Serendipity

3. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Serendipity welkom!
    Klinkt natuurlijk helemaal niet om hier welkom te zijn, je was hier natuurlijk liever niet, maar toch! :)

Ik heb de miskraam idd ook echt als "bevallen" ervaren. Het was nog heel pril en het duurde niet zo lang als een gewone bevalling, maar het was echt heftig!
    Ik heb eens in je album gekeken, en ik vind het een "mooie" foto....
    Je snapt wel hoe ik het bedoel denk ik.....

Bij mij was het gelukkig alleen een vruchtzakje......

Wij kunnen er helaas ook niet meer zo nuchter in staan als van te voren. Ik duim voor je dat het raak mag zijn!

Liefs, Duckertje

4. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi Serendipity, welkom bij de club. Helaas om een verdrietige reden. Heel veel sterkte.

Ladies, ik heb vanochtend (niet met ochtendurine) nog een ovutest gedaan en volgens mij is het streepje nog wat donkerder.
    De onderste is van vanochtend, de 2 er boven van gister en de 2 daarboven van vrijdag. Zou ik dan een paas ei hebben?! Ik hoop het zo. De curettage is nu 4 weken en 2 dagen geleden. En wij zijn er zo aan toe om weer zwanger te worden! Ons vlindertje blijft altijd in ons hart!

Wanneer is de beste tijd om te klussen rond eisprong? We hebben vrijdag en zaterdagavond geklust. Vanavond en morgen waarschijnlijk ook nog? Als manlief het aankan :)
    Of heeft het geen nut (naast de ontspanning) om elke dag rond eisprong te klussen? De vorige zwangerschap was ik er er niet zo mee bezig maar ik heb nu mogen meemaken hoe het voelt om zwanger te zijn en we willen zo graag een beebje. Ik ben er echt veel mee bezig... herkennen jullie dit?

Fijne pasen
    Liefs

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Flashyfly, die van vandaag begint een redelijke knaller te worden!
    De laatste van gister vind ik wat licht, maar kon ook met drinken ervoor te maken hebben....

Ik wist altijd precies wanneer m'n ei ging komen en wij deden het om de dag en de drie dagen rond m'n ei iedere dag. Dus de dag ervoor, van m'n ei zelf en de dag erna......
    Soms is het beter er een dag tussen te laten voor de kwaliteit van het zaad....

Ik zou gaan voor vanavond en morgenavond nog of bv morgenvroeg....

En niet gek dat je er zo mee bezig bent hoor.... Ik ook! ;)

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja die van gisteravond was een misser. Ik dacht al dat mijn ei al was geweest. Maar vandaag dus weer wat donkerder. Denk dat het idd met drinken te maken heeft gehad.
    Duckertje, hoe weet jij dan dat je ei komt? Voel je dat soms? Wat voel je dan?
    Ik ga vanaaf en morgen nog klussen, dan hebben we 4 dagen achter elkaar geklust. Hopelijk is het raak :D

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Duckertje
    Vind het zo raar dat ze je bij de verloskundige/huisarts niet er op voorbereiden dat het kan voelen als een echte bevalling... de echoscopist bij mij zei dat het een heftige menstruatie zou worden (nou dat was het al bij 5 weken... laat staan bij 9.4 weken) gelukkig had ik me op internet al goed voorgelezen, maar nog had ik het niet zo heftig ervaren! Ik dacht, heb al een bevalling mee gemaakt, dus ben wel wat gewend ;) maar had verwacht dat het weeen van ongeveer 2/4 cm zouden zijn, maar aan het einde voelde het zelfs al 8 cm... kon ze aan het einde niet meer wegpuffen! We waren bijna opweg naar het ziekenhuis toen ze in eens stopte! Wel bijzonder he, zo'n vruchtje... zo ervaar ik het ook echt hoor... heeft me echt geholpen met verwerken! Vond het nog mooier om te zien, hoe het vruchtje in een doorzichtig bolletje zat met vruchtwater... alleen met de placenta er aan is dat een beetje te ranzig om hier in het album te zetten ;)

Heb m'n miskraamverhaal ook op papier gezet, net zoals ik bij de bevalling van m'n dochter heb gedaan... heeft mij erg geholpen met verwerken!

@ flashyfly
    Ik denk dat je ei idd nog moet komen, denk zelfs dat de test nog positiever wordt... ik zou gewoon elke dag klussen zolang jullie daar zin in hebben... en anders om de dag! Ik herken het heel erg, het er mee bezig zijn... zodra ik weer van het zwanger zijn heb geproefd wil ik het echt meteen weer! Liefst vandaag nog ;)
    Succes met klussen, wel fijn dat je met Pasen lekker uit kan slapen ;)

8. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    owja ik voel trouwens normaal ook altijd m'n eisprong... voel een drukkende zeurende pijn aan de linker kant van m'n buik! Net boven m'n lies... ik dacht vroeger altijd dat ik last had van een verstopping in m'n darm... zo voelt het bij mij een beetje! Andere meiden voelen meer steekjes...

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heej dame's

Hier vanmorgen weer een dipje, ik besefte weer ineens dat vandaag de dag van het nieuw zou zijn!
    Pfff dus werd weer een beetje emotioneel en heb mijn tranen maar weer eens laten gaan.
    nog 30min en dan vertrekken we richting famillie..
    heb bijna niemand nog gesproken maar ze weten het wel door het gedichtje wat ik op facebook had gezet!
    Op de een of andere manier wilde ik gewoon dat mensen het zouden weten, vraag me niet waarom!

@Flashyfly
    Ik ben ook bezig met ovutesten, maar krijg die van mij ook niet knallend!!
    De enigste wat ik redelijk positief vond was die van 1april!
    Daarna zijn ze vrij licht geworden en nu sinds 2dg alleen nog maar een C streep!
    Dus ik hoop dat ik mijn ei gehad hebt en dat ik volgende week kan testen..
    en JAAAA ook ik ben er erg bewust mee mezig!..
    MAAR, ik test eigenlijk alleen om te kijken wanneer mijn ei is, want klussen doen we toch al regelmatig en zaad kan wel tot 5dg blijven leven, dus daar maak ik me niet druk om..
    was alleen zo dat ik de eerste maand erg veel aan het testen was doordat ik dus niet wist wanneer mijn ei was of mijn NOD..

Ik moest vanmorgen nog zo lachen door mijn tranen heen!
    Had mijn lijstje ovutesten op het nachtkastje liggen en had bij maandag erbij gezet "misselijk"
    Dus vanmorgen zei ik tegen mijn man "laat me even, voel me niet zo lekker" zegt hij lachend schijf je dat ook even op "ik ben misselijk' hahaha kon er wel mee lachen!

@Serendipity

Had je foto gezien op je profiel!
    zooooo bijzonder!
    Je ziet altijd wel plaatjes op internet maar wist niet dat het daadwerkelijk zo uit zou zien!
    Waar heb je het vruchtje in opgevangen?
    het verbaasde me wel dat er geen bloed bij zat, vreemd toch!

Zo dame's, wish my luck.....we gaan vertrekken! pfffffff

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohja Flashyfly, mijn testen staan in het topic 'vagen ovu en zwangerschap testen"

en dan onder "ovutesten babyboomshop"

11. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Mel, sterkte dit weekend. Ik denk aan je!
    Welk gedichtje had je op fb gezet? Wil je die met ons delen? Ik heb hier al twee prachtige gedichten gekregen van dames en die steunen mij echt heel erg. Ik moet elke keer huilen als ik ze lees.

@Serendipity, fijn dat je je eisprong voelt, scheelt weer met tempen en ovustesten toch?

Ik had nog een kruidvat ovutest liggen en daar knalt ie wel op. Dus wij klussen gewoon door :D

12. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Flashyfly, na de bevalling van mijn zoontje werd mijn cyclus heel regelmatig.... Kon er de klok op gelijk zetten.
    Verder deden we aan temperaturen en zo zag ik dat iedere keer op dezelfde cyclusdag m'n ei was. Plus ik ben het idd ook gaan voelen. Die dagen is het wat zeurend en voel ik idd wat steekjes onderin m'n buik....

Wij deden het vanaf dat ik niet meer vloeide dus om de dag en de drie dagen rond m'n ei.

Misschien is temperaturen iets voor je?? Natuurlijk hoop ik dat het gelijk weer raak is voor jullie, maar anders geeft dit wel een goed zicht. Als je dit een paar rondes doet zie je echt een duidelijk verband.
    Deze maand hebben we niet echt getemperatuurd, maar nu twee dagen achter elkaar, m'n temperatuur is omhoog dus m'n ei is geweest. Zo heb ik er toch een beetje zicht op.
    Enige nadeel is alleen dat je pas iets weet als je ei al geweest is...

Serendipity, idd. Ik had echt niet gedacht dat het zo ging voelen!
    Ik dacht ook dat het een iets zwaardere menstruatie zou zijn, kwam even koud op ons dak!
    Gelukkig lagen we samen in bed en hebben we het samen kunnen doen, maar ik wist niet wat me weer overkwam!

En wat die foto betreft, ik vind het echt heel mooi.... Dat het al zo mooi in elkaar zit enzo. Echt zonde dat het niet verder heeft mogen groeien! :(

Ik ga jullie wel steeds weer meer snappen wat het "zwanger zijn" betreft. We dachten dat we er nog niet aan toe waren, maar ik voel zelfs een soort "jaloezie" als ik jullie erover hoor! :)
    Alleen maar goed natuurlijk, want nu weet ik wat ik echt wil!!
    Moet nu helaas alleen wel bijna weer een maand wachten op m'n ei...... ;)

Melanie, heel veel succes vandaag! Ik hoop dat het uiteindelijk toch een beetje mee gaat vallen!
    Laat je weten hoe het geweest is......

Liefs, Duckertje

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @duckertje, ik zie dat we bijna tegelijk een bericht geplaatst hebben :)

Ik ben ook pas om hoor, ik heb het er nog steeds heel moeilijk mee maar ik probeer me te focussen op het goede. En opnieuw zwanger worden is goed! Dit gevoel heb ik ook pas sinds halverwege vorige week. Het blijven ups en downs.
    Maar nu kan ik mijn energie op iets positiefs richten (mijn eisprong) en mijn verdriet een plaats geven. Het is ook een soort geruststelling dat ik weer een eisprong heb na de curettage. Mijn lichaam werkt dus nog steeds :)

Nog heel veel sterkte.
    Het is een verlies wat ons hele leven zal bijblijven.
    liefs

14. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Flashyfly, idd! Hahaha, nu zie ik het ook.... Bijna tegelijk! :)

Ik ben idd ook heel blij dat m'n ei alweer geweest is en alles het dus nog gewoon doet. Was ik ook een beetje bang voor...

Maar wel fijn toch, dat we weer "om" zijn en weer voor een nieuwe zwangerschap willen gaan. Blijft lastig en moeilijk natuurlijk, maar ook heel mooi....
    Als ik kijk naar de foto van het vruchtje van Serendipity en dat er weer zoiets moois in je kan groeien... Geweldig toch!

Veel "klusplezier" nog en ik hoop dat het bij jullie snel raak mag zijn!

Hopelijk volg ik dan volgende maand! :D

15. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier nog niet ana het klussen... even rustpauze..
    voor de klussers succes!!!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo meiden,

Gisteren werd er tot mijn verbazing GEEN WOORD gesproken over mijn mk..
    ik weet niet hoe ik erover moet denken..
    ze hadden toch wat belangstelling kunnen tonen, je een gevoel geven dat ze aan je denken...of dat ze met je meeleven!!
    of zie ik dat verkeerd?
    tsja, ik zou er eigenlijk ook niet echt over beginnen tegenover iemand anders...maar toch voelt het zo raar.
    nichtje van mijn man is kraamverzorgster en zijn neef heeft van december een baby dus er werd nog wel eens gesproken over zwanger zijn en enzo..
    zoonlief had ook even zijn kleine nichtje op schoot, hij was zo trots!
    ik moest er bijna van huilen!

hier ook af en toe wat menstruatiekrampjes, en een kietelend gevoel in mijn onderbuik!
    dit had ik ook tijden mijn zwangerschap, maar durf gewoon nergens op te hopen...natuurlijk doe ik dat wel, maar toch!
    ik zit nu de dagen af te tellen dat ik naar de gyn kan, ben benieuwd of ik een echo krijg!

Hoe gaat het verder met jullie?
    goed de paasdagen door gekomen?

Ik weet niet of ik het al hier geplaats had maar vond het wel grappig..
    als ik dus deze maand weer zwanger blijk te zijn ben ik uitgeteld op dezelfde datum als ik uitgeteld was van onze zoon....hahahaha...dat zou wat zijn he!
    2 nichtjes (zusjes) van mijn zusje zijn op dezelfde dag jarig, ook zo toevallig!

zó ben weer weg, ben bij mijn moeder op paasbezoek...hihihi

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Je was er nog maar net,
    We wisten net van jou bestaan.
    Dol gelukkig waren we met jou,
    Maar je bent weg gegaan!

Ook je broer verheugde zich op jou komst.
    We mochten het maar even weten!
    Waar je nu ook bent,we zullen je nooit vergeten!!:(

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    En toen rolde de tranen over m'n wangen... verwoord echt precies wat ik voel...

19. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Melanie
    Zo herkenbaar... de meeste durven er niet naar te vragen, de ander vraagt er 1x naar en dan moet je het wel verwerkt hebben hoor ;)... terwijl het zo fijn is om er over te kunnen praten!! Hier ook tijdens de paasbrunch, m'n neef wordt papa en daar ging het gesprek vaak over natuurlijk! Vind het toch best nog pijnlijk, want we hadden zo goed als gelijk gelopen... m'n nicht zegt nog; volgend jaar zit er nog zo'n spookie aan tafel, en ik denk dan; "kan je niet even gewoon je mond houden... het hadden 2 spookies moeten zijn... ook eentje van mij erbij"
    Alleen mensen die er midden in zitten snappen wat je doormaakt... als ik nu zwanger ben, ben ik 24 december uitgerekend... niet ideaal qua datum natuurlijk, maar waarom moet mijn moeder/nicht dat ook nog even benoemen?! Ik hoop zo erg dat het wel gewoon die datum wordt, ook al is het niet de ideale datum! Wanneer zou jij uitgerekend zijn???
    Ik had dat trouwens met de vroege miskraam voor mijn dochtertje... dat scheelde 4 dagen met de uitgerekende datum van Evi!!

Ow ow ow... ik herken trouwens ook die kriebeltjes!!! Die heb ik nu ook weer... en voor m'n miskraam idd ook :) en bij m'n vorige zwangerschap ook :) ik hoop zo dat het iets goeds betekend!! Leuk om te lezen dat jij het ook hebt!! Alleen die krampjes heb ik niet... misschien komt het nog?? Wanneer is jou nod??

@ Wendy
    Sterkte met de pauze... ik zie in je onderschrift dat je net bevallen bent van een dochter in 2012?! Je was er weer vroeg bij :) Je hebt het vast al ergens hier vertelt, maar heb niet terug gelezen... is er een speciale reden dat jullie er weer zo snel voor willen gaan? Ik moest er echt niet aan denken zo snel na de bevalling! :)

@ Druckertje
    Herkenbaar hoe je je voelt... ik dacht ook dat ik er weer even klaar mee was! Was die onzekerheid van het wachten of de zwangerschap wel of niet goed ging echt spuug zat! En na die halve bevalling wist ik ook weer hoe dat was... en ik zat niet meer op een bevalling te wachten! Dacht ik ;) tot dat ik m'n eisprong voelde, toen kwam die drang toch meteen weer terug! Ik baalde toen ook als een stekker toen vriendlief zo ziek was, dat tie toen niet kon klussen! Gelukkig hebben we deze ronde wel heel goed ons best gedaan! :)

@ Flashyfly
    Fijn he?! Om te weten dat je lichaam gewoon weer een eitje produceert!! Bij m'n vmk had ik een cyclus van 45 dagen!! Dus dat had ik nu ook verwacht... maar 4 dagen na dat het bloeden was gestopt voelde ik al m'n ei!! Voor mij zelfs een korte cyclus (normaal rond de 32)

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    serenpidity: 2008 zoon 2010 dochter en 2012 miskraam luca 10 weken *

dus nee.. ben niet bevallen in 2012 van een dochter.
    hopelijk in 2013 een gezonde zoon of dochter erbij.

en tja die pauze... ik wil eerst fit zijn.. maar stiekem wil ik nu wel zwanger zijn.. o zo dubbel..

Deel Deze Pagina