Alleen voor het fruiteten mogen drinken.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door autumn86, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Mijn dochter is vandaag voor het eerst naar school geweest.
    Nu vertelt ze dat ze voor het fruiteten drinken. Na het eten van het fruit met niet meer gedronken worden.

Ik wil dit zeker bespreken op de school. Is dit nu normaal dat kinderen na het eten niet mogen drinken.
    Ik heb haar aangewend om na het eten ook minimaal een paar slokken te nemen.

2. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Eigenlijk is het super slecht om na het eten te drinken. Je spoelt al je eten weg waardoor je minder op neemt en sneller honger krijgt. Dus op zich niks mis mee

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat vind ik nogal gek, dat je 1 eet-/drinkmoment hebt ok, maar dan toch niet per de eerst drinken en dan pas eten? Ik drink ook altijd tussendoor wat slokken en erna.

Hier mogen ze sowieso ook altijd even wat water drinken gewoon tijdens de les bv, als ze dorst hebben. Er is een kraan in de klas met bekertjes erbij.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou het even navragen op school. Hier moeten kinderen meestal ook eerst wat drinken. Zodat de trage eters sowieso wat vocht binnenkrijgen. En misschien was er voor je dochter geen tijd meer om na het eten nog te drinken..

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Dit is echt niet waar hoor, er gaan echt geen voedingsstoffen verloren doordat je na het eten nog drinkt. Dat zou wat zijn, dan is dat het perfecte dieet om af te vallen!

merah, sillies, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik hoor mijn dochter ook elke keer zeggen: "eerst je drinken, dan je eten"
    Dat zal de juf dus wel zo zeggen. Drinken is natuurlijk ook wel heel belangrijk.

Je kunt het even navragen. Kinderen begrijpen dingen soms wat anders of ze maken er thuis een ander verhaal van.
    Maar op zich is het niet zo'n ramp toch?

meis1987 vindt dit leuk.
  7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Gewoon nieuwsgierig: waarom moet ze thuis wat slokken drinken na het eten?

Hier is het op school ook: eerst drinken, dan eten. Gewoon voor de structuur. Ik vind het wel fijn, zoontje drinkt anders een stuk minder.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Als je dochter echt nog dorst heeft kan ik me niet voorstellen dat ze dan van de juf geen slokje drinken meer mag.
    Maar om nou zo’n futiliteit te gaan bespreken met de juf?
    Mijn zoon gaat nu een half jaar naar school maar ik weet het niet eens of ze voor of na het eten mogen drinken.....

Evanesco vindt dit leuk.
  9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Misschien eten en drinken ze in de kring? Dan zou je beker kunnen omvallen tijdens het eten. Dus daarom misschien eerst de beker leeg drinken.

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik weet dat ze bij de kleuters soms eerst allemaal drinken en pas hun fruit mogen pakken als de beker leeg is om te voorkomen dat de bekers omgaan. Anders worden nog bijna volle bekers terug gezet, raken kinderen afgeleid omdat ze tijdens het eten zitten te kletsen of spelen en pats...weer een beker om. Maar zelf sluit ik een eetmoment eigenlijk ook altijd af met een paar slokken drinken, dus ik zou me wel voor kunnen stellen dat kinderen dat missen!

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Als ik haar hier eerst haar beker laat drinken heeft ze veel minder honger. Ze is al geen grote eter..

Stampertje1 en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dit is dus wel waar. In je darmen worden de vetten etc gewoon opgekomen hoor, maar in je maag begint de opname van vitamine en mineralen en dat sla je over.
    Dus nee t zou niet als dieet kunnen werken.

13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ben even aan het googlen geslagen en dit is onzin wat je hier beweert...

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Je spoelt ook geen dingen weg want er zit een sfincter die ervoor zorgt dat dingen een bepaalde tijd in je maag blijven waardoor water er wel door kan maar eten niet. Dus echt voordat je dingen beweert die anderen misschien overnemen eerst checken of het überhaupt wel klopt.
    Je mist een beetje namelijk de essentie in je bewering.

Evanesco vindt dit leuk.
  15. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    De reden dat we vaak wat water drinken na het eten is om toch even de smaak weg te spoelen.
    Dochter gaf zelf aan dat ze liever na het fruiteten nog wat had gedronken.

Wil daarom graag van de juf weten of dit klopt en hoe het beleid is met de lunch.
    Ik weet al dat ze eerst hun broodje moeten eten en daarna de rest uit het bakje mogen.
    Ze hoeft in ieder geval niet haar bakje leeg te eten, dat was wel een standaard in de klas.
    Dochter gaat spugen als ze meer eet dan waar ze behoefte aan heeft. Vond het geen goed idee om haar dan standaard te weinig eten mee te geven, zodat we in ieder geval zeker weet dat ze het die dag op te eten. Dan maar eten in het bakje terug, dat vind ik geen probleem.

Het is dus geen raar beleid van school om eerst te laten drinken. Het zal ook vast wel iets zijn waar dochter aan gaat wennen.
    Voor de lunch vind ik het geen goed idee ook met het oog op spugen. Dus daar zou ik niet mee akkoord gaan.
    Omvallende bekers zal meevallen, ze eten de lucht buiten de klas aan tafels.

16. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Bij ons op school hebben ze ook allerlei regels omtrent het eten en drinken die anders zijn dan thuis . Ik begrijp niet zo goed waarom je met de juf erover zou willen praten. Als iedereen over dit soort kleine dingen gaan praten, dan is de juf elke dag bezig met dit soort (onbenullige) gesprekken.

17. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wat jullie willen. Niet zo zin in de discussie. T was goed bedoeld. S6 met klagen bij de juf

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Hier moeten ze eerst hun drinken op drinken en dan mogen ze eten.

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dus je dochter gaat 1 dag naar school en je bedenkt nu al om voor zoiets bij juf aan te kloppen?
    Arme juf.

Op school zijn regels, thuis zijn regels. Op school dienen kinderen zich aan de regels van school te houden, zou wat zijn als er voor elk kind een uitzondering op het 1 of ander gemaakt wordt.

Kind naar school en het grote loslaten begint. Dat zou dus mijn tip zijn, laat het los, laat het gaan. Hoe moeilijk dat soms ook is.

Roanna, Grietjenb, Theezeefje en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zolang je kind genoeg eet en drinkt op de dag zou ik het laten gaan of op zn minst wachten tot een moment waarop je de juf toch al spreekt.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina