Geef nu ruim 1 jr BV en heb nog wat in de vriezer staan. Beau drinkt geen melk meer uit de vriezer.. als ik weg ben drinkt hij roosvicee uit zijn tuitbeker.. de fles weigert hij altijd al. Meneer wil alleen nog maar live gevoed worden *en geef hem eens ongelijk * De laatste flesjes zijn eind dec de vriezer ingegaan.. om te voorkomen dat ik dit nu weg moet gaan gooien wil ik er eigenlijk nog wel wat mee doen.. Wat zijn nog opties? xx
Ik las pas van iemand die deed wat roosvicee door de diepvries-bv, toen dronk het kind het wel. Er zijn ook mensen die er pannenkoeken van bakken.
Bedankt voor alle reacties *Door hapjes heen gaat niet echt opschieten denk ik.. maar zeker te gebruiken voor restjes! *Roosvicee erdoorheen: zeker het proberen waard! en dan koud geven neem ik aan?? *pannekoeken bakken.. hmm.. het is geen echte grote eter (alles gaat er met moeite in) dus denk dat dat op weggooien neer gaat komen.. *door het badwater? wat is daar de functie van? ben wel benieuwd! *fruitshake: geprobeerd maar dat werkt niet.. drinken moet dun zijn en fruit eet ik van een lepel *biobim; helaas geen succes (moet ik niet ) *ijsjes? gaat helaas niet denk ik.. het is al ingevroren, dus zal het moeten ontdooien om er ijsjes van te maken en dan weer invriezen: komt nooit ten goede van BV helaas.. Dus denk dat ik het eerst maar eens met roosvicee ga proberen.. maar dan zal ik wel eerst wat uit vriezer moeten halen hihih dus dat nu maar eens doen..
Door het badwater is goed voor het huidje, ik vond het hier echt niets (een keertje gedaan). Pannenkoeken heb ik ook wel eens gemaakt ja (en dan met een klein beetje melk he, niet meteen met een liter, tot één kleine pannenkoek met groente). Verder kun je er natuurlijk bechamelsaus van maken voor over groente of aardappels uit de oven (als afwisseling ) Pap of shake eet/drinkt hij niet zei je al. Dan lijkt een beetje diksap me wel een goede oplossing ja.. En hopelijk snel lekker weer dan kun je het als melkijs geven
Biobim!! Mijn dochter krijgt dus mueslivariant als ik veel melk over heb, ze is er echt helemaal dol op!!
mijn zoontje vind melk uit de vriezer vies , heb t gewoon weggegooid , hij is nog te klein voor pannekoeken enz, en om t zelf te eten uuhhmm nee . is wel zonde om weg te gooien maarjah ben t alweer vergeten
Doneren? Ik zou het in ieder geval niet weggooien, tenzij je echt bezwaren hebt dat een ander kindje jouw melk drinkt.
Inderdaad, zoals Juju al zegt het schijnt goed te zijn voor het huidje. Heb er alleen geen ervaring mee zelf, Juju zo te lezen wel.
Ik weet niet hoeveel je over hebt, maar zoals ik het heb begrepen moet je wel een minumum hoeveelheid hebben om te kunnen doneren. Ze moeten er namelijk allerlei tests op doen (HIV bijvoorbeeld) en die zijn te duur om voor een halve liter te doen.