Nienke is geboren dmv keizersnede omdat ik na inleiding bij 40+4 geen enkele ontsluiting kreeg ondanks het infuus (bijna) op zijn hoogst stond. Gisteren voor controle bij de gyn geweest. Inleiding heeft bij mij geen zin volgens hem en hij is heel erg voor een geplande keizersnede omdat hij denkt dat mijn lichaam niet zelf kan bevallen tenzij ik er zelf anders over denk. Nu komt het moeilijke; na de bevalling van Nienke heb ik erg het gevoel gehad dat ik gefaald heb door niet normaal te kunnen bevallen. Ik had het graag zelf gedaan en had graag ervaren hoe het is om een wee te hebben. Na dit kindje willen we geen kinderen meer dus is het mijn laatste kans op een eventuele normale bevalling. Ik moet maandag doorgeven wat ik wil; een keizersnede of toch door blijven lopen en wachten tot het vanzelf begint... Zijn er meer die voor deze keuze gestaan hebben? Zo ja waar heb jij dan voor gekozen en waarom?
huitje, volgens mij heeft iemand anders net een soortgelijke topic geopend over de keuze tussen keizersnede en normale bevalling na een eerdere keizersnede.
Wilde toch even reageren omdat ik zie dat jij om precies dezelfde reden een keizersnede hebt gehad als ik, ook ik kwam na de hele dag ingeleid te zijn geweest met infuus op hoogste stand ook niet verder dan 1 cm ontsluiting. Je moet dit echter niet als falen zien hoor, je lichaam heeft in negen maanden een mooi gezond kind gecreeerd en hoe het kind ter wereld komt doet niets af aan dit wonder, het is al een prestatie an sich. Ik zou persoonlijk opnieuw gaan voor een keizersnede omdat ik mijn kind niet wil beschadigen door een vertraagde geboorte( en mezelf ook niet) en zou dus op het advies van de dokter afgaan.
ik vermoed ook dat ze als je nooit verder bent gekomen dan 1 cm een vaginale bevalling niet per sé wordt aangemoedigd.
Beetje dubbel inderdaad! Ik begrijp dat je een gewone bevalling wil meemaken,op eigen krachten werken. Ik blijf erbij dat iedere bevalling anders is. Dus ook jij zou dit kunnen! Kun je niet afspreken om het even aan te kijken tot bv 39wk en anders gewoon een keizersnee?
Ik herken je verhaal eigenlijk wel! Hier ook een kz gekregen omdat de ontsluiting (na inleiding) niet vorderde. Ben dan wel tot 5 cm gekomen, maar daarna lukte het niet meer. Ik heb ook nog steeds een gevoel van falen en zou het prachtig vinden om zelf te kunnen bevallen. Mijn voorkeur (en ook de voorkeur van de gyn) gaat dus uit naar het zelf proberen te bevallen. Mijn gyn gaf zelfs aan dat ik een kans van 60 a 70% heb om zelf te kunnen bevallen. Het scheelt ook als je niet ingeleid hoeft te worden en de bevalling zelf op gang komt. Misschien was je lichaam er nog niet klaar voor. Succes met het maken van de keus.
Ik weet niets van het medische stukje en de kans dat het nu wel zou gaan lukken, maar ik zou het zelf ook graag eerst even aan willen zien. Waarom moet je dat maandag al doorgeven? Als je zegt dat je het zelf wil proberen kan er toch later (als er weer niets zou gebeuren) toch altijd nog een keizersnede gepland worden, of zie ik dat verkeerd? Mis ik iets? Brengt het risico's met zich mee als je wacht? Ik zeg niet dat het zo is maar vindt de gyn het niet gewoon makkelijker om meteen weer een keizersnede te plannen?
@mime, dat laatste. De gynaecologen vinden het gewoon fijn om een bevalling in te kunnen plannen ipv dat het uiteindelijk een spoed keizersnede wordt omdat de bevalling al op gang gekomen is. Op zich wel begrijpelijk, want als er meerdere spoedgevallen zijn kan de gyn zich uiteraard niet opdelen.
Fijn om te lezen dat er mensen zijn die het herkennen. Om even wat antwoorden op jullie vragen te geven; maandag wil de gyn mijn keuze weten omdat hij dan bij 38 weken de keizersnede wil doen. Ik heb veel gewikt en gewogen (en ja ik heb nog een paar dagen om erover na te denken) en ik denk dat ik voor de keizersnede ga. Dit omdat ik denk dat dit beter voor het kindje is. Mocht ik het toch zelf gaan proberen en het uitlopen op een spoedkeizersnee dan zal de teleurstelling des te groter voor mij zijn dat het weer een keizersnede is geworden.
Ik denk dat het wel helpt ja als je je er op voor kan bereiden. Ik heb bij de eerste een keizersnede gehad ivm stuitligging. Ik vond het erg jammer, maar na dat het vast stond kon ik me er ook goed bij neerleggen. Ik heb de geboorte van mijn dochter als er mooi en speciaal ervaren. Ik hoop dat het voor jou net zo gaat zijn.
Ik ben ook door middel van een keizersnee bevallen van mijn eerste omdat ik na 17 uur ploeteren uiteindelijk niet verder als een krappe 7 cm kwam ik was die ochtend met 4 cm begonnen.. Bij mij was het een combinatie van verkeerde ligging en voor mij doen een groot kind.. Ook ik heb het als een falen gezien, maar weet wel dat ik het bij een volgende heel anders zou doen. Zowiezo hebben ze al gezegd dat als de volgende weer boven de 7 pond zou komen ik geen keus heb en dus een geplande keizersnee krijg en heel eerlijk gezegd vind ik dat wel een opluchting. Ik heb me er nu wel bij neergelegd dat natuurlijk bevallen waarschijnlijk voor mij geen optie is. Heel jammer maar die hel van de eerste keer wil ik niet nog een keer mee maken..