Lange autoreis en 5 weken zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tammetje81, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is sinds een week of 5 van de een op de andere dag zindelijk. Ook s nachts. Hij geeft als we weggaan of zijn duidelijk aan wanneer hij miet plassen zodat we even een toilet op kunnen zoeken.

Nu gaan we komend weekend met vakantie en moeten een lange autoreis maken ( eerste dag ongeveer 900km met caravan). Zit nu te twijfelen wat we moeten doen. we kunnen toch niet elk uur stoppen omdat hij moet plassen. En wat als we net een tankstation voorbij zijn en de volgende pas weer na 30 km is. Misschien toch een luierbroekje aan voor de zekerheid? Of toch niet en zien hoe het gaat.
    Weet ook niet dat als we hem een luierbroekje aan doen of hij het zindelijk zijn gewoon weer oppakt zeg maar als we op bestemming zijn.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe oud je zoontje precies is, en hoe zijn begrip is. Maar ik zou zelf een luierbroekje aan doen, en hem uitleggen dat het niet de bedoeling is dat hij daarin plast, maar dat het is omdat jullie niet altijd meteen kunnen stoppen om naar de wc te gaan, en als hij dan te laat is zijn broek tenminste droog blijft.

3. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is 2jr en 5mnd.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn was met 2 jaar ook zindelijk (nu 5) maar als we een lange auto rit hebben trekken we hem nog steeds een luierbroekje aan voor als hij in slaap valt of we te lang geen bezine pomp tegen komen..
    Bij Stijn is het altijd goed gegaan en pakte hij het daarna gewoon weer op..

5. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi, mijn zoontje is 3jr3nd en ongeveer een maand zindelijk, net terug van een lange reis, 4 uur rijden. Geen luierbroekje aangetrokken. Ik neem aan dat je gewoon om de twee uur toch stopt? Dan iedere keer naar het toilet gaan. We hadden in de autostoel wel een plastic tas neergelegd met daar boven op een handdoek, niet nodig gehad, hij is droog gebleven.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik kreeg hier de tip: Neem een potje mee, kun je het altijd nog langs de auto zetten als je geen parkeerplaats tegen komt met wc of zelfs langs de weg als t niet anders kan..
    Hier wilde ze eerst niet op t potje, maar met het mooie weer van laatst wilde ze ook steeds buiten blijven en echt niet naar binnen om naar de wc te gaan, potje buiten gezet en daar wil ze wel tijd voor maken. We hebben het ook meegenomen toen we wat verder naar een speeltuin gingen, er was toen geen open wc dus kwam erg goed uit.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    2,5 vind ik wel erg jong om zo een lange auto reis te maken zonder dat hij elk moment naar de wc zou kunnen. Mijn schoonouders kwamen met mijn neefje van 3 en die hadden ze voor de zekerheid ook maar een luier om gedaan terwijl het maar 2 uur rijden was. Gelukkig maar want hij had ook in zijn luier geplast.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toen mijn zoontje net zindelijk was deden we hem met supermarkt bezoekjes bijv nog weleens een luierbroekje aan. hij vond dit heel verwarrend. Blijkbaar voelde het net aan als een luier en had hij het gevoel dat hij het kon laten lopen en gaf hij ook meteen niks meer aan.
    Maar als jullie vanaf begin af aan geen luierbroekjes meer gebruikt hebben zal hij dit misschien eerder als een onderbroek beschouwen. Vertel hem dat hij het gewoon moet aangeven als hij moet plassen. Neem een potje mee voor noodgevallen zodat je die langs de kant van de weg kan gebruiken oid, en als jullie om de 2 uur stoppen laat hem dan plassen, of hij het nou aangeeft of niet, zodat ie altijd met een lege blaas weer in de auto zit. En mocht hij het echt niet kunnen ophouden of hij laat het per ongeluk lopen in zn slaap dan heb je altijd de bescherming van het luierbroekje nog!
    En als je de gok wel wil nemen, vond de tip met de handdoek en de plastic zak ook een goede!

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ons dochtertje is nu ook een maand zindelijk en wij gaan volgende week 1500 km rijden. Ik trek haar een luierbroekje aan en potje mee. Als ze 's middags slaapt op mijn bed doe ik haar ook een "speciale onderbroek" aan en dit werkt prima.

10. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje (bijna 3,5) is nu ruim 2 maanden dag en nacht zindelijk en totdat ik dit las, had ik nog geen moment nagedacht over maatregelen nemen tijdens de lange autorit naar Zuid-Frankrijk over 2 weken (1400 km in 2 dagen)! Wij hebben nog een dochtertje van 9 maanden, dus moeten sowieso elke 2 uur stoppen. En dan dus maar gewoon elke stop laten plassen. Als ze niet liters drinken, moeten ze het toch 2 uur zonder plassen uit kunnen houden?

Ik ben bang dat luierbroekjes inderdaad verwarrend werken, maar die plastic zak en handdoek vind ik geen slecht idee! Je heb namelijk wel een enorm probleem als je met een zeiknat autostoeltje zit!

11. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Je hebt wel een voordeel dat het een jongetje is, die kan altijd nog even naast de auto plassen met hulp!
    Mandy laten we gewoon hurken als ze echt moet, jammer dan als er geen wc is, ben ik vrij makkelijk in!
    Komt vast omdat ik tijdens mijn zwangerschap ook wel erg vaak in de berm zat ;)

12. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Dus heel divers wat jullie zouden doen of gedaan hebben. Vind de tip van de handdoek met vuilniszak idd een erg goed idee.
    Zal het er vanavond nog eens over hebben. Mijn man is erg gemakkelijk om een luier aan te trekken. Maar ik ben idd bang voor de verwarring.
    Hij heeft nog nooit een luierbroekje aangehad omdat het vanaf het eerste moment meteen klaar was.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zo deden wij het ook :)

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zou hem echt niet een luier aantrekken. Je zegt dat hij heel goed aangeeft wanneer hij moet, dan kun je dan toch stoppen? Idd een potje meenemen in de auto, dan kan hij plassen waar dan ook. Het is enorm verwarrend als je hem weer een luier aan zou doen en de meeste kinderen zullen het daar ook niet mee eens zijn. Als je dan pech hebt ben je terug bij af en duurt het weer een hele tijd voordat hij dan weer zindelijk is. Voor jullie misschien niet de meest ideale oplossing omdat je dan vaker zult moeten stoppen, maar wel zo eerlijk tegenover je kind.

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hier heeft een luierbroekje nooit verwarring gebracht. Het was puur voor uiterste nood en op 1x na heeft ze hem altijd droog gehouden. Die ene keer zaten we in de trein, een zogenaamde Sprinter zonder wc. Grrrrrr!!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jongentjes moeten ook hurken hoor!!!staand plassen komt pas veel later rond 4 jaar oud.

een po meenemen. achter in de auto laten plassen maar dus wel steeds plas pauzes.
    doekje in de auto stoel en/of oefenbroekje aan.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wat je ook nog kan doen, bij de hema en grotere jumbo kan je inlegluiers kopen, dat is een dun soort maandverband voor kinderen, normaal doe je die in een trainingsluier (soort kunstof onderbroek, ook bij hema te koop) of katoenenluikatoenen luier. Maar die kan je ook in zn onderbroekje doen. Met plastic xak in autostoeltje zou ik wel een beetje oppassen omdat die vaak gaan schuiven. Handdoek deden wij ook onder de bips. En gewoon elke 2u stoppem en niet teveel laten drinken onderweg.

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik zou hem niks aandoen. als ie al zon tijd zindelijk is dan is het heel verwarrend lijkt me als je nu ineens zegt van goh plas maar hoor je hebt toch een luier aan.....
    als ie zegt dat ie moet en er is niks in de buurt dan de eerste de beste afslag of parkeerplek eraf en in de berm gaan zitten. staand kan ie best plassen gewoon ff complete broek uit haha doe nwe hier tenminste.

ons meisje was ook heel vroeg die tilde mijn man altijd op. en ze heeft zelfs ene keer de grote boodschap in de berm gedaan (wel ergens waar geen mensen wandelen oid hoor haha) maar jah als ze moeten dan moeten ze hoor. ze zijn nog zo jong dat heel lang ophouden nog niet kan.

leg ook bescherming voor de zekerheid onder je autostoel want stel het loopt erlangs dan heb je de autobank nat en das nog vervelender heb ik een keer gehad met een omgevallen niet goed gesloten fles niet prettig!!!

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ging ook een potje mee de 1e tijd. Werkt prima. Dametje weigerde ook om 'in de bosjes' te plassen of waar dan ook, behalve op wc of potje.
    Zij was ook zo plotseling volledig zindelijk.

Deel Deze Pagina