d'rUitdaging

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doet iemand hier toevallig ook mee aan de d'rUitdaging? (Of misschien word je wel enthousiast en ga je alsnog meedoen, net als ik vandaag ben begonnen!)

De bedoeling is om een maand lang spullen weg te gooien. Je krijgt elke dag per email een opdracht om iets op te ruimen en dan dus ook dingen weg te gooien. tot nu toe:

Dag 1: de kapstok uitzoeken en opruimen
    Dag 2: alle vazen uitzoeken en opruimen
    Dag 3: je medicijnkastje(s) uitzoeken en opruimen

Ik heb helaas weinig vazen en medicijnen, dus heb tot nu toch nog maar 2 dingen weggegooid: een oude winterjas en een hoesje voor om een fietszadel. Mijn einddoel is 60 dingen weggooien :$ Ik hoop dat het gaat lukken.

D'ruitdaging

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Lijkt me opzich wel een leuk idee
    Denk niet dat het iets voor mij is ..
    Maar nu je het zegt onze kapstok hangt aardig vol!

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat is echt iets voor mij :D

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat is wat voor mijn man met zijn verzamelwoede lol.

5. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had vorig jaar mee gedaan en dit jaar doe ik ook mee alleen ga het later pas doen aangezien ik net bevallen ben en nog rustig aan doe. Heb me handen vol aan de twee kindjes en de dagelijkse dingen. Maar ik lees mee hihi

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ow haha, dat is wel wat voor mij. Ik kan heeeel slecht dingen weggooien. Als we iets (even) niet meer gebruiken, leg ik het op zolder (onder 't mom van wie weet komt het ooit nog van pas), maar er komt nooit meer wat van zolder af.

Ik denk dat ik maar eens mee ga doen!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik snap het doel niet zo goed

Ben er niet zo weg van eigenlijk. Mensen gooien veel te snel wat weg. Vaak kun je er nog best een goede bestemming voor vinden.

Misschien moeten ze mensen eerder motiveren om niet zoveel meer te kopen....hoef je ook niet weg te gooien

8. lea

lea Fanatiek lid

Ik heb me aangemeld, maar mijn energielevel is behoorlijk laag en weet dus niet of il all the way mee doe.

Ik verzamel te veel spullen, we komen veel op rommelmarkten en kopen daar voor weinig geld spullen, waardoor je dus voor 50 euro, niet 1 ding hebt, maar wel 25 dingen. Eigenlijk zou een 'ruim je zolder op in 25 stappen' beter zijn voor mij, maar dit is een leuk begin ;)

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ben het hier wel een beetje mee eens eigenlijk. Hoezo weggooien? Waarom geen dingen uitzoeken die je nog kunt verkopen, anderen blij mee kunt maken, die je naar een goed doel kan doen?
    Afgezien van dit punt zal het ongetwijfeld handig zijn voor mensen die moeilijk dingen weg doen..

10. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

dat staat er toch ook bij, weggooien wat niet meer goed is, kapot etc en als het nog wel goed is naar kringloop etc. Dat las ik toen ik op die site keek

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb me aangemeld. Msschien wel handig om wat orde te scheppen hier haha. Toevallig van de week 5 vuilniszakken vol kleding in de humanabak gestopt. Vanavond eens beginnen met de kapstok ;)

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Denk dat het meer voor mijn vriend bedoeld is dan voor mij, want hij is echt een verzamelaar. Ik bedoel wat ik met 2 naaimachines????
    Anyway, ik gooi soms iets te makkelijk weg.
    In ieder geval heb ik een grote albert heijn tas klaar staan met schoenen die weg kan en deze maand is mijn kledingkast aan de beurt :D

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    He wat leuk! Nog nooit van gehoord, maarre ik heb me opgegeven :)

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk spullen die niet meer van nut zijn, de deur uit te werken. Bijv. een nieuwe gebruiker, een goed doel of de kliko als het te oud, vies of kapot is. Dus je hoeft het niet persé weg te gooien zoals sommige direct denken.. Misschien eerst eens de site checken..

Zou de opdracht van de kapstok nog eens voorbij komen? Hij hangt aardig vol.. En het medicijnkastje puilt ook uit met vooral oude troep geloof ik..
    Leuk, ik ga straks direct beginnen!

14. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laten we, iedereen die mee doet, elkaar steunen met opruimen en elkaar op de hoogte houden hoe het gaat. Werkt voor mij motiverend haha.

@ bolkje hoe gaat het met het schoonmaken. Vond onze berichtjes altijd leuk ;)

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    dit lijkt me echt leuk, maar ik doe volgend jaar wel mee aangezien ik 38 wk zwanger ben. Eerst maar eens het gewone huishouden weer oppakken straks, maar leuk idee. Ben erg weg gooierig maar mijn man niet.

16. Ik ook!! Waarom zijn we toen eigenlijk gestopt?? :(

Hier gaat het wel wat beter met schoonmaken, ik heb nu een schema waar ik me meestal wel aan hou... Werkt wel goed voor mij :D

@weggooien: ik heb hier een doos gemaakt voor de kringloop. Gooi alleen de dingen weg waarvan ik denk dat ze zelfs bij de kringloop er niet blij mee zijn... de rest gaat daarheen, daar ondersteun ik dan de voedselbank weer mee :)

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Mist de like-button.

Misschien is dit een goede "alternatieve" uitdaging! Duurt ook een maand! :D

http://www.buynothingnew.nl

18. MiSe

MiSe Niet meer actief

Wat je weg gooit zou ik gratis aanbieden op marktplaats, doe ik zelf ook. Er is altijd wel iemand die het kan gebruiken.

19. lea

lea Fanatiek lid

maar over dat je niet te snel iets weg moet gooien, dat ligt er maar net aan hoe je leven is ingedeeld. Heb je weinig spullen dan is het een beetje raar om de weinige spullen weg te doen. Maar ik denk dat dit opruimen vooral gaat over de mensen die dus wel veel spullen hebben waarvan ze eigenlijk zoiets hebben, er kan wel veel van weg. Maar dat je er niet toe komt om het uit te zoeken oid.

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Is hier niet nodig want ik hou niet van bewaren haha... Ik ben juist altijd van het weggooien (soms tot ergernis van manlief) heerlijk vind ik het!

Deel Deze Pagina