fruit na groentehap?

Discussie in 'Voeding' gestart door sa1980, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje is nu 7 maanden en met moeite eet ze 's morgens 125gr fruit --> potje of bijna 1 heel fruit stuk.

Aangezien ik begrepen heb dat ze eigenlijk wel meer fruit zou mogen/moeten zat ik eraan te denken om haar na de groentehap fruit na te geven ipv yoghurt.

Wat is jullie mening hierover?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb fruit altijd bij de maaltijd (ontbijt en lunch) gegeven en pas veel later ook als tussendoortje. Lekker pap met fruit er door... boterham en dan ook fruit erbij (kan er ook op bijvoorbeeld geprakte banaan of aardbeien).
    Na de warme maaltijd kan natuurlijk ook maar misschien dat het dan allemaal een beetje veel wordt om weer te verteren in de avond / nacht.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fruit kun je prima combineren met ander eten en het voordeel is dat de vitamine C in het fruit er voor zorgt dat je kindje de voedingsstoffen uit het andere eten beter kan opnemen.

Fruit is dus ideaal als toetje, en zoals Cygnet al schrijft, ook heel lekker in combi met brood of pap.

Yoghurt zou je heel goed als tussendoortje kunnen geven, bijvoorbeeld in de ochtend. Om het wat vullender te maken zou je de yoghurt kunnen combineren met wat fruit of granen (pap, cracker, beschuitje).

Maar je kindje is nog maar 7 maanden, dus echt grote hoeveelheden hoeven er nog niet in hoor!

Deel Deze Pagina