Over ruim een weekje wordt ik geopereerd aan mijn pols. Ik zie behoorlijk tegen de operatie op. Maar vooral zie ik tegen die verdoving op. Mijn therapeut vertelde me dat ze die verdoving plaatsen in mijn oksel Nou nu snappen jullie wel dat ik best wel een beetje schrik heb nu. Ik weet niet of het echt heel pijnlijk is, maar het klinkt wel pijnlijk. Heeft iemand van jullie daar wel eens een verdoving gehad? En viel het mee of deed het toch wel heel erg pijn.
Ik ben meerdere malen geopereerd aan mijn armen, enkele keren onder volledige verdoving maar ook bij het opnieuw breken onder plaatselijke verdoving. Ik vind personlijk het zetten van een verdoving niet pijnlijk, het is net bloed prikken alleen voel je een vloeistof naar binnen gaan. Het viel mij dus enorm mee en kan je alleen aanraden om de andere kant op te kijken, vaak voelt het pijnlijker als je ernaar kijkt Succes en sterkte. (waaraan wordt je precies geopereerd?)
Ik heb een ontsteking aan mijn pees, daar gaan ze een koofje overheen schuiven zodat die pees mijn bot niet meer raakt. En waarschijndelijk gaan ze een stukje van het bot wegschaven. Het is niet zo'n hele grote ingreep. Maar de revalidatie duur 6 tot 12 weken.
heeeeeeel veel sterkte!!! Ben zelf ook een keer geopereerd aan mn pols , vond zelf de verdoving erg meevallen. Maar sterkte hoor! en ook met je herstel! Liefs Ella
Krijg je toevallig een carpaal tunnel syndroom-operatie? Zo ja, dan wil ik mn ervaring wel delen... Ik ben vorig jaar in december aan mn linker pols geopereerd en in januari aan mn rechter pols. Het verhaal van mn linkerpols is kortgezegd; een allesdoordringende pijnlijke verdoving, een operatie waarbij de chirurg zei "Mooi, en dit was mn laatste operatie ooit, ik ben vanaf nu met pensioen" een heel lang herstel met enorm veel pijn. Waardoor ik met tranen in mn ogen de 2e operatie in ging, de nacht ervoor niet geslapen. Ik zat te huilen van angst toen de chirurg me binnen riep. De verdoving voelde ik bij de 2e operatie bijna niet, het waren 5 kleine prikjes in mn handpalm waarna mn hand ging tintelen en zwaar voelde ( Vergelijkbaar met het gevoel als je wakker word met flinke CTS klachten ) de operatie ging heerlijk, een leuke chirurg die begreep dat ik bang was van de vorige operatie, leuke ok assistente's. Toen ik klaar was en mn man om zn nek vloog - bij de 2e OK mocht ik direct vanuit de OK weer naar huis, bij de eerste moest ik een uurtje in een dagverblijf wachten - maakte ik in de auto een pakje drinken open en hield die met mn geopereerde hand vast! We stonden beiden verbaasd want bij de 1e hand heb ik werkelijk 6 weken lang niets kunnen vasthouden/aanraken. Het herstel van de 2e operatie ging ook zo veel beter! Na 2 dagen heb ik mn drukverband eraf gehaald, de hechtingen na een week of 10 dagen geloof ik, en ik ben niet eens op na controle geweest want ik kon vrij snel weer van alles met mn hand. Dingen als een BH aandoen, broeksknoop etc niet de eerste dagen, maar na 2 weken bv wel weer. Na 6 weken ben ik weer aan het werk gegaan, toen moest ik heel erg wennen om mn handen weer volledig te gebruiken, was bang iets kapot te maken maar het ging prima! De 2e operatie was dus een fluitje van een cent en zou ik zo weer doen. De 1e operatie was een nachtmerrie... Het kan bijna niet anders als dat die man iets beschadigd heeft tijdens de operatie of iets niet goed gedaan want er zat zo'n verschil in de 2 operaties! Succes! En als je operatie mag gaan zoals mijn 2e operatie dan gaat het je enorm meevallen!
Ben ik even in de lounge aan het kijken zie ik hier jou topic ineens staan! Wat spannend zeg hoop voor je dat het minder pijn doet dan het klinkt maar dat is gelukkig meestal wel zo! Wel lastig dat je zo lang moet revalideren helemaal met de kleine meid erbij Ik wil je in ieder geval alvast heel veel sterkte wensen! Groetjes
ik heb een hersen operatie gehad echt echt je merkt er nietssssssssssssssssssss van .. ik kreeg wel een valimum van de voren maar dat kwam door de grote van de operatie , dus kan ook keen knal meer herinneren door dat spul hahahha .. schijn dat ik vreselijk heb zitten lachen en kletsen nou ???? uuuu ik zou het niet meer weten maar niet bang zijn je merkt het niet, na de operatie krijg je gelijk wat tegen de pijn dit is voornamelijk morfine,, laat het weten als je hier neit tegen kan ik kan er niet tegen en spugen de hele boel onder en bleef intense pijn houden.. dus ga je veel kotsen en houd de pijn aan na de operatie laat ze een andere pijn stiller geven en geen opiaten meer. echt ik was binnen 24 op geknapt. maar dat is het wel en met alleen de pols ben je snel weer op de been .. zeg wel alleen maar maar dat is voor ieder geval natuurlijk anders maar dat komt omdat ik in mijn koppie ben geopereerd
zo zie je maar lees net dat je waarschijnlijk plaatselijk wordt verdoofd ,,daar heb ik natuurlijk geen ervaring mee maar hopelijk gaat het allemaal mee vallen en is het snel heeeeeeeeeeeeeeeel snel voorbij voor je xx
Hallo meiden Ik wil jullie even melden dat ik vandaag geopereerd ben. Gelukkig is het 100% meegevallen. Alleen ik beging nu wel erg pijn te krijgen. Maar verder is alles goed gegaan.
Oh gelukkig is het bij jou goed gegaan! Mijn laatste operatie heb ik letterlijk pijn en trauma's aan over gelaten, ik heb nu last van extreme naalden angst af en toe. De spanning maakt het erger dan het is.. Mijn laatste operatie deden de naalden enorm zeer en toen bleek het ook nog eens niet goed verdoofd te zijn.. ik heb bijna alles gevoeld en de chirurg wilde me niet geloven. Heb daarna een klacht tegen hem ingediend, nooit meer wat van gehoord.
heel veel sterkte! ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik hoop dat het mee gaat vallen. Lange revalidatie zeg! hoop dat het daarna geholpen heeft
Ow mijn arts zei als je ook maar iets voelt, al is het maar een heel klein beetje moest ik het gewoon zeggen, hij deed er dan gewoon wat verdoving bij. Maar ik heb totaal niks gevoeld van de operatie. Allleen dat hij wat aan het frutten was.