Hey dames, Ik kon nergens iets vinden over allergieën dus dacht open zelf maar even een topic. Ben nu 15 weken zwanger en allergische voor graspollen, huisstofmijt en muggen. Normaal niet zoveel last van en als het komt opzetten slik in me medicijnen netjes en is het met een dag weer een stuk minder, wel heb ik een puffertje voor de benauwdheid die ik er van krijg (ventolin 50mg). Maar nu ben ik zwanger en mag ik behalve me puffer niks nemen tegen me allergieën, dus daar zit je dan midden in de zomer lekker weer, maar ergens echt naar toe gaan waar gras is tjaa... en ik moet zeggen dat je dan opeens wel heeeeeel veel gras tegen komt hoor ook leuk als ze elke week het gras in de buurt netjes maaien, top van de gemeente dat wel maar ik breng toch echt elke dag me dochter naar school en moet daar dus wel langs, iets minder leuk dus. Ik neem het allemaal maar voor lief we doen het natuurlijk voor een goed doel maar toch wordt het wel vervelend als je elke dag vol zit je holtes ontstoken zijn en je er niks tegen kan doen. Ben je eindelijk de 3 maanden voorbij heb je nu iets anders om dood moe van te worden (klaagklaag) sorry moet echt even Nu is mijn vraag zijn er dames die ook last hebben van allergieën maar door de zwangerschap nu niks mogen slikken?? en wat doen jullie er tegen.
Goedemorgen. Ja, ik heb ook last van allergieën. Ik weet niet precies waar ik allergisch voor ben, want er zijn ieder jaar weer andere bloeiende grassoorten en pollen, maar ik loop ook de hele dag te niezen en mn neus te snuiten. Hele pakken zakdoeken gaan erdoor, heel irritant is dat. Ik ben nu 12 weken zwanger en heb er al een aantal weken last van. Omdat ik ook geen medicijnen oid wil gebruiken tijdens de zwangerschap, neem ik niks. Maar ik heb voorheen wel eens een neusspray van de hyusarts voorgeschreven gekregen, volgens mij heet het beclofen, die volgens de arts wel tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden. Maar als ik dan vervolgens de bijsluiter lees, staat er dat effecten op langere tijd niet bekend zijn maar bij de onderzochte vrouwen niet tot problemen hebben geleid. Omdat ik nogal een angsthaas ben durf ik dit ook niet te nemen. Misschien ga ik het nog eens goed navragen in het ziekenhuis, want de hele dag lopen niezen is ook niks.
Er zijn artsen die zeggen dat je gerust dit of dat mag gebruiken maar de mijne zei dat er nog te weinig onderzoek was geweest om te kunnen zeggen dat iets veilig gebruikt kon worden dus ik mocht vorig jaar tijdens mijn zwangerschap ook niks gebruiken en ik had nog nooit zo'n last gehad als dat jaar. Van ellende de Medinose maar gaan testen want geloofde daar eerst niet zo in, maar dat gaf echt verlichting na de inwerk periode! (Werkt wel alleen bij echt consequent gebruik)
Ik heb hooikoorts... Allergisch voor bloeiende grassoorten (voor ons appartement is een grasveldje :/) en voornamelijk voor pollen. Ik heb er al ruim 16 weken last van, het is begonnen voor de positieve test en is daarna niet meer weg gegaan. Voorheen slikte ik ook pillen en sinds de zwangerschap mag je ze alleen als het echt noodzakelijk is. Dus ben ik over gegaan op Prevalin neusspray (is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap) het werkt niet zoals de pillen werken. Maar het verminderd het wel, het is dus wel draagbaar. Maar hoe ga jij om met je allergie voor muggen?
Ik gebruikte desloratadine, dat mag niet in de zwangerschap helaas. Nu is het uitzingen helaas... Als het echt te erg wordt kan ik wel loratadine nemen als ik het niet meer hou
Ik ben ernstig astmatisch en allergisch en slik gewion antihistamine, ik slik loratadine en dat is volgens zowel de longarts als de gynaecoloog gewoon veilig! Ik zou ook echt niet zonder mijn medicatie kunnen. Inmiddels 18 weken zwanger (banner klopt niet helemaal) de hele tijd geslikt en het gaat prima met de kleine! Ik loop in het ziekenhuis in een speciaal project waar longartsen, dermatoloog en gynaecoloog nouw samenwerken om vrouwen met longproblemen en allergieën extra te begeleiden tijdens de zwangerschap. Dus ze weten waar ze het over hebben!
Normaal heb ik daar gewoon medicatie voor, mocht ik een reactie krijgen neem ik die maar ook die mag ik nu niet dus nu de plekken weken met azijn en de jeuk proberen te negeren ( al is dat erg lastig). Het is gelukkig niet zo dat ik bij elke prik van een mug ook daadwerkelijk een allergische reactie krijg gelukkig maar stel ik wordt 10 keer geprikt kan ik de klok er op gelijk zetten dat er 2 mega bulten komen die opzetten en pijn gaan doen
iedereen bedankt voor de reactie's zie nog genoeg middeltjes voor bij komen, denk dat ik ze allemaal noteer en dan maar even de HA bellen.
Ik gebruik voor m'n hooikoorts Cetrizine. Mag het gewoon gebruiken van de ha en vk. Zonder dit kan ik het huis echt niet uit. Voor m'n astma gebruik ik een seretide diskus kan ook prima samen. Merk wel dat ik sneller last heb van alles tijdens de zwangerschap dan ervoor.