Mijn kindje is nu 11 maanden en ik ben de 3e fles (tussen de middag) aan het afbouwen. Omdat hij genoeg vocht binnen moet krijgen, geef ik tussendoor water of diksap met water. Hij weigert alleen om uit een tuitbeker te drinken. Een fles met een rietje vindt hij ook niks. Hij wordt bijna boos en slaat de beker weg :x Het enige wat hij wel wil, is uit een plastic beker zonder deksel en dat ik hem dan slokjes geef. Niet echt ideaal Hebben jullie tips? Tuitbeker of rietjesbeker is handiger, ook als we gaan wandelen oid.
Ik zou gewoon flink oefenen met de gewone beker, eerste tijd zal hij knoeien maar het zal steeds beter gaan, en wat betreft op stap gaan dan doe je zijn drinken toch in een drink flesje van bijvoorbeeld Spa blauw en giet je het in een plastic bekertje?
Wij hebben hier voor als we op stap gaan een tuitbeker van de Hema, ik heb alleen wel het gat groter gemaakt en sindsdien drinkt ze er erg goed uit! Beker blijft nog antilek ook.
Mijn oudste was ook erg eigenwijs. Een open beker was even leuk, voor de nieuwigheid, maar na 2 weken weigerde hij dat ook. Alleen de fles, verder niks. Alles geprobeerd, alleen water in de fles en lekkers uit een (tuit)beker, elke dag aanbieden etc.. Uiteindelijk tot 18 maand lopen prutsen, met tussenpozen genoeg pogingen verder. De fles hebben we aan de kant gezet, en alleen de (tuit/rietjes/open)beker aangeboden. De eerste dag dronk hij misschien 200cc, de 2e dag 400cc en de 3e dag ongeveer wat hij normaal dronk. En ja, dat is wel weinig maar je moet toch iets.. Maar daar vind ik 11 maand misschien toch iets te jong voor. Mijn oudste kreeg ook wel toetje, genoeg fruit, dus daar ook wel wat vocht uit.. De jongste kreeg met 10 maand zijn drinken uit een beker en dronk dat redelijk goed zelf, kwestie van fles-genen geloof ik..
Er zijn ook bekers waarbij ze uit de rand drinken. Ik weet alleen niet hoe die bekers precies heten. Ik heb zelf een van de Etos, die lijkt erop.
Volgens mij bedoelt talvi de oefenbekers van avent? Mijn zoon is net een jaar geweest en krijgt geregeld nog limo uit zn fles, wel met handvaten eraan, zodat hij t evt zelf kan doen. Dat vind hij nog steeds lastig. Heb ook vanalles geprobeerd en heb een heel assortiment tuit/drink/rietjesbekertoestanden staan. Harde tuit,zachte tuit.... Pas met t warme weer aan de wandel, onderweg de kinderwagen wat platter gelegd en mbv de handvaten aan de fles dronk hij zelf. Als t niet kan zoals t 'moet' ( van wie?) dan maar zoals t kan